Gå til innhold

Nytt mobilabonnement lar deg bruke akkurat så mye data som du vil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir ikke dette å omgå regelverket når de sperrer abonementet for utenladet? Det er kommet EU krav på at prisene i EU skal være som hjemme, men her sier de at du må bytte abonement slik at de kan operere med forskjellig pris. Dette er jo egentlig et abonement med forskjellige priser i norge og utlandet som man i tillegg må gjøre en jobb med når man skal utenlands. Dette gjør det jo vanskelig for seriøse aktører å konkurrere med pris, når de må kompensere for tap ved roaming. " Skulle vi hatt et abonnement med inkludert bruk i EU måtte prisene våre vært betydelig høyere, sier Sandaker." Ja, Sandaker. Dette er lovbestemte regler andre mobiloperatører må forholde seg til....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er jo kjempebra at man endelig har fått et abonnement man betaler for etter forbruk og ikke blir tvunget inn på pakkeløsninger man aldri får brukt, eller har glede av. 

Det passer kanskje ikke for oss alle, men siden alle de andre operatørene tilbyr helt like produkter er dette endelig en artig vri med god gammeldags taksering.

Selv synes jeg datatrafikk er noe overpriset, særlig når man må betale for tale og sms i tillegg.

Lenke til kommentar

Her i Thailand hvor jeg bor har jeg et DTAC abonnement (DTAC er eid av Telenor) , og jeg betaler 150 NOK i måneden , og kan bruke mobil data hele måneden ubegrenset ! Første 5 GB er i 4G-hastighet , deretter reduseres hastigheten til noen hundre kb/s . Men poenget er at internett er alltid på ! Er det ikke slik i Norge ? Isåfall blir dere lurt alle sammen av teleoperatørene.

Lenke til kommentar

Her i Thailand hvor jeg bor har jeg et DTAC abonnement (DTAC er eid av Telenor) , og jeg betaler 150 NOK i måneden , og kan bruke mobil data hele måneden ubegrenset ! Første 5 GB er i 4G-hastighet , deretter reduseres hastigheten til noen hundre kb/s . Men poenget er at internett er alltid på ! Er det ikke slik i Norge ? Isåfall blir dere lurt alle sammen av teleoperatørene.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt mobildata som hjemmenett uansett, bedre med garantert kapasitet på fiber/coax nett hjemme, for når alle skal på nett etter arbeid så blir det dritlav hastighet på mobilnettet uansett om det er 4G eller 5G. Dette er min erfaring, så jeg tror operatørene kan senke guarden.

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er jo kjempe gunstig for andre ting en mobiltelefoner som f.eks sporere for dyr, mobile sensorer, lav bruks filservere, datamaskiner til biler og alt annet som krever Internett tilgang uten å ha egen router eller være i rekkevidde til en husrouter.

 

Måtte bruke dyre kontantkort for dette før og kommer nok til å kutte utgiftene drastisk for fleste IoT ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt mobildata som hjemmenett uansett, bedre med garantert kapasitet på fiber/coax nett hjemme, for når alle skal på nett etter arbeid så blir det dritlav hastighet på mobilnettet uansett om det er 4G eller 5G. Dette er min erfaring, så jeg tror operatørene kan senke guarden.

 

Bare så synd ikke alle har tilgang på bredbånd, ei heller ADSL.

Lenke til kommentar

Jeg har gått og ventet på et sånt abonnement, 50 øre for en MB er jo mye bedre enn kontantkort fra telenor der en MB koster 10 kroner selv om det er makspris hver dag, så koster telenor kontantkort 300 kroner i måneden hvis man bruker data hver dag. Jeg kan jo bytte ut de fleste samtaler fra meg med SMS eller enda bedre, en meldingsapp. Er det noen som vet en meldingsapp for android som kan sende gratis over wifi?

 

Jeg ville anbefalt deg å sjekke ut Primafon. De tar 39kr for 200MB, deretter 12 øre pr. MB.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...