Gå til innhold

Nytt mobilabonnement lar deg bruke akkurat så mye data som du vil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har TU hørt om 5G? Hva skjer med datamengden når 5G blir bygd ut? Kan man ikke da regne med at det da blir åpnet for fri bruk av data, slik det i sin tid ble, når fastnettet fikk kapasitet? Og 5G ligger vel ikke så langt frem i tid vil jeg tro.

 

5G vil ikke gi noe bedre kapasitet bortsett fra i byer og andre større steder der kort rekkevidde gir mening.

Lenke til kommentar

Det gir ikke nødvendigvis høyere hastighet heller. 5G er for antall enheter tilkoblet nett og lav latency, med hastighetene til LTE-a. Ergo, hastigheten per enhet blir nok ikke høyere enn i dag. Det man vil merke mest, er bedre 4G dekning og 4G tale, og fravær av GSM og 3G.

Lenke til kommentar

 

Om herr Sandaker (jeg har savnet deg pus), lager et abonnement der EU og fri tale/sms/mms/bankID bruk er bakt inn i abonnementet samt at man øker datapakken etter bruk, kan jeg derimot lukte litt mer på selskapet han straks setter ut i livet.

 

Jeg betaler gjerne og villig mer for abonnementet om alt blir bakt inn, jeg vil bare ha en flat og fast sum å forholde meg til!

Slik jeg ser det er dette abm skreddersydd et relativt snevert bruksområde, nemlig typisk mobile bredbånd på hytta.

 

Akkurat det jeg også tenkte. Hvis det ikke er noe fastavgift så er det bare å bestille for hytta. Sporadisk bruk, noen ganger veldig mye, og på vinteren null  :)

Lenke til kommentar

Er så sykt å se Norske priser på mobildata. Selv har jeg 30gb + 6gb EU + fri tale og sms til 129dkk/mnd, og fri data 4g+ (50/50 mbit) som jeg bruker som bredband til 250dkk/mnd...

Men da har du utenlandsk personnummer. Eller du har fått noen fra Sverige eller Dkk til å kjøpe  for deg da.

Får det går ikke ha norsk  personnummer og kjøpe eller få Abonnement i Sverige..

Dkk kan du få fri data. Sverige så koster det ikke så mye å ha abonnement du får nokså mye data for pengene.

Lenke til kommentar

Vi blir ikke lurt, vi vet at vi blir flådd. Men det er ikke en eneste ting vi kan gjøre med det utenom å bruke minst mulig mobildata. Jeg mener mobiloperatørene bruker medias kanaler til å signalisere prisnivåer til hverandre og de legger seg på en prisfølgerstrategi uten å virkelig ville konkurrere. Vi får enkelte oppkomlinger eller døgnfluer innimellom men de blir raskt drept eller integrert. Akkurat som i dagligvarehandelen blir det nærmest umulig å bevise prissamarbeid. Dette er mafia i fri utfoldelse.

Endret av 8DX8QO0Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er så sykt å se Norske priser på mobildata. Selv har jeg 30gb + 6gb EU + fri tale og sms til 129dkk/mnd, og fri data 4g+ (50/50 mbit) som jeg bruker som bredband til 250dkk/mnd...

Men da har du utenlandsk personnummer. Eller du har fått noen fra Sverige eller Dkk til å kjøpe  for deg da.

Får det går ikke ha norsk  personnummer og kjøpe eller få Abonnement i Sverige..

Dkk kan du få fri data. Sverige så koster det ikke så mye å ha abonnement du får nokså mye data for pengene.

Har Norsk personnummer, men bor og jobber i Danmark.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...