Gå til innhold

Mye tyder på at Bethesda vil avduke Rage 2 denne uken


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Da er Fallout-serien død dessverre. Kanskje like greit.

Fordi du whiner så betyr det neppe at den er død.

 

For oss som vokste opp med originalene så er serien død, jo.

 

Nei, der tar du feil. Enkelte bedrevitere mener nok det siden du antar at det gjelder alle. Men jeg vokste selv opp med disse spilla og tilbake til space quest, kings quest og diverse i monochrome og senere i EGA så jeg har hatt min andel spilling gjennom tidene.

 

DU mener vel kanskje at serien er død, men det trenger nok ikke å bety at alle er like bitre som deg på seriens utvikling som er i åra.

 

Hilsen en som har spilla siden tutten gikk ut av kjeften på 80 tallet.

Du er i hvert fall like bitter som han.

 

Ha en fin dag videre.

 

 

 

Og her har vi altså voksenheten i egen person :-) 

 

For ordens skyld så må du nok bli voksen nok til å kunne skille mellom kritikk/korrigering og bitterhet :-) En god latter dog på kvelden sier jeg ikke neitakk til.

 

Ha en fin kveld videre heter det .-)

Endret av P-okken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok mye heller være en soft reboot som bruker navnet for å selge mer. Det betyr slettes ikke at det blir et dårlig spill, men de burde kanskje ha vurdert å lage en ny IP i stedet.

Rage var et spill med mye kul lore og en fantastisk mad max setting som de introduserte før Mad Max var en populær serie igjen. Etter braksuksessen til Mad Max: Fury Road er det vertfall for meg logisk at bethesda her velger å bygge videre på de solide grunnsteinene de hadde satt opp i Rage 1 som i hovedsak slet litt da det ikke bare skulle fungere som ett spill men og en form for tech demo for id Softwares nye grafikk motor på den tiden, da det og var id som sto for utviklingen av spillet ble nok forhåpningenne til mange og litt for høye.

 

Ser ingen grunn til at bethesda ikke skulle bygge videre på serien. Og at du sier at de bare vil bruke navnet for å selge mer, samtidig som du legger det opp som selvfølge at Rage ikke er en relevant serie lenger så er jo det en smule selvmotsigende :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det vil nok mye heller være en soft reboot som bruker navnet for å selge mer. Det betyr slettes ikke at det blir et dårlig spill, men de burde kanskje ha vurdert å lage en ny IP i stedet.

Rage var et spill med mye kul lore og en fantastisk mad max setting som de introduserte før Mad Max var en populær serie igjen. Etter braksuksessen til Mad Max: Fury Road er det vertfall for meg logisk at bethesda her velger å bygge videre på de solide grunnsteinene de hadde satt opp i Rage 1 som i hovedsak slet litt da det ikke bare skulle fungere som ett spill men og en form for tech demo for id Softwares nye grafikk motor på den tiden, da det og var id som sto for utviklingen av spillet ble nok forhåpningenne til de mange og litt for høye.

 

Ser ingen grunn til at bethesda ikke skulle bygge videre på serien. Og at du sier at de bare vil bruke navnet for å selge mer, samtidig som du legger det opp som selvfølge at Rage ikke er en relevant serie lenger så er jo det en smule selvmotsigende :)

 

yeah er helt enig med deg der. :wee:  :wee:

Lenke til kommentar

 

Det vil nok mye heller være en soft reboot som bruker navnet for å selge mer. Det betyr slettes ikke at det blir et dårlig spill, men de burde kanskje ha vurdert å lage en ny IP i stedet.

Rage var et spill med mye kul lore og en fantastisk mad max setting som de introduserte før Mad Max var en populær serie igjen. Etter braksuksessen til Mad Max: Fury Road er det vertfall for meg logisk at bethesda her velger å bygge videre på de solide grunnsteinene de hadde satt opp i Rage 1 som i hovedsak slet litt da det ikke bare skulle fungere som ett spill men og en form for tech demo for id Softwares nye grafikk motor på den tiden, da det og var id som sto for utviklingen av spillet ble nok forhåpningenne til de mange og litt for høye.

 

Ser ingen grunn til at bethesda ikke skulle bygge videre på serien. Og at du sier at de bare vil bruke navnet for å selge mer, samtidig som du legger det opp som selvfølge at Rage ikke er en relevant serie lenger så er jo det en smule selvmotsigende :)

 

Morsomt at du fjernet det meste av det jeg sa. :) Jeg er helt enig i det du sier. Det du fullstendig overser er at jeg sa det garantert ikke kommer til å bli en oppfølger til forrige spill. Det vil i beste fall være et annet spill satt i samme univers, med en og annen minimal kobling til det forrige spillet. Rage 1 var ikke spesielt populært, og kom for nesten et tiår siden. Da sier det seg selv at mange som er interessert i Rage 2 i hovedsak er interessert pga hypen, ikke fordi de har et kjærlig forhold til Rage 1. Å fortsette historien i Rage 1 er dermed meningsløst.

 

Vi så for den saks skyld det samme med NieR Automata. Det hadde en bra trailer og fikk enorm hype, og mange hadde det som et av årets beste spill. Men det var også forstyrrende mange som ikke ante at det strengt tatt var NieR 2, og enda færre som ante at det var en spin-off fra Drakengard. Mange fans av Nier Autoamta har ikke engang hørt om Drakengard den dag i dag. Det er det jeg mener med Rage 2. Å lage et nytt spill i Rage-universet er en ting, men hvorfor kalle det en oppfølger? Hvorfor ikke bare ta en soft reboot og lage en "ny" franchise fra bunnen av? Ta det beste fra Rage, skrot det som var dårlig og start på nytt.

 

For den saks skyld kan vi jo kontre med at "ja men, de lager jo Shenmue 3?". Da har man for så vidt rett, men de lager også en Shenmue 1 og 2 HD remake, som er planlagt å slippes en stund før Shenmue 3. Da får folk en lett måte å sette seg inn i serien på, før Shenmue 3 kommer. Så kanskje en Rage 1 HD remake hadde vært det beste, før de lagde Rage 2.

Lenke til kommentar

Morsomt at du fjernet det meste av det jeg sa. :)

Det startet med et ganske konkret motsvar på det jeg siterte men etterhvert som jeg skrev innlegget ble det litt mer, så er enig i at jeg burde sitert hele innlegget ditt slik svaret mitt endte opp. Hadde ingen annen baktanke ved siteringen enn det :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Schreiber: Nesten et tiår siden det kom ut? Det er godt over 3 år til den tid. Vel går tia fort men. Og hvorfor skulle det ha noe å si? :)

 

Men ja, har også fått inntrykk av at enkelte er helt slakke når det gjelder å sette seg litt inn i ting. Fans av Dark Souls, men ikke engang hørt om Demon's Souls f.eks. Hørt om Google liksom.. Ikke at det har noe å si for min del. Men blir jo litt overrasket avogtil, da jeg er stikk motsatt.

 

Reboot høres unødvendig ut synes nå jeg, men en remaster eller i det minste patch kunne gjort seg. Leser på forumet at enkelte fortsatt har den forbaskede lydbugen. Ble jo vant med dritten etter hvert. Men smått utrolig hvordan noe sånt kommer seg forbi QA.

 

Og med dette siste innslaget så er meningsparaden over for denne gang (for min del). Ha en god natt. Gameplay trailer i morgen.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

 

 

Det vil nok mye heller være en soft reboot som bruker navnet for å selge mer. Det betyr slettes ikke at det blir et dårlig spill, men de burde kanskje ha vurdert å lage en ny IP i stedet.

Rage var et spill med mye kul lore og en fantastisk mad max setting som de introduserte før Mad Max var en populær serie igjen. Etter braksuksessen til Mad Max: Fury Road er det vertfall for meg logisk at bethesda her velger å bygge videre på de solide grunnsteinene de hadde satt opp i Rage 1 som i hovedsak slet litt da det ikke bare skulle fungere som ett spill men og en form for tech demo for id Softwares nye grafikk motor på den tiden, da det og var id som sto for utviklingen av spillet ble nok forhåpningenne til de mange og litt for høye.

 

Ser ingen grunn til at bethesda ikke skulle bygge videre på serien. Og at du sier at de bare vil bruke navnet for å selge mer, samtidig som du legger det opp som selvfølge at Rage ikke er en relevant serie lenger så er jo det en smule selvmotsigende :)

 

Morsomt at du fjernet det meste av det jeg sa. :) Jeg er helt enig i det du sier. Det du fullstendig overser er at jeg sa det garantert ikke kommer til å bli en oppfølger til forrige spill. Det vil i beste fall være et annet spill satt i samme univers, med en og annen minimal kobling til det forrige spillet. Rage 1 var ikke spesielt populært, og kom for nesten et tiår siden. Da sier det seg selv at mange som er interessert i Rage 2 i hovedsak er interessert pga hypen, ikke fordi de har et kjærlig forhold til Rage 1. Å fortsette historien i Rage 1 er dermed meningsløst.

 

Vi så for den saks skyld det samme med NieR Automata. Det hadde en bra trailer og fikk enorm hype, og mange hadde det som et av årets beste spill. Men det var også forstyrrende mange som ikke ante at det strengt tatt var NieR 2, og enda færre som ante at det var en spin-off fra Drakengard. Mange fans av Nier Autoamta har ikke engang hørt om Drakengard den dag i dag. Det er det jeg mener med Rage 2. Å lage et nytt spill i Rage-universet er en ting, men hvorfor kalle det en oppfølger? Hvorfor ikke bare ta en soft reboot og lage en "ny" franchise fra bunnen av? Ta det beste fra Rage, skrot det som var dårlig og start på nytt.

 

For den saks skyld kan vi jo kontre med at "ja men, de lager jo Shenmue 3?". Da har man for så vidt rett, men de lager også en Shenmue 1 og 2 HD remake, som er planlagt å slippes en stund før Shenmue 3. Da får folk en lett måte å sette seg inn i serien på, før Shenmue 3 kommer. Så kanskje en Rage 1 HD remake hadde vært det beste, før de lagde Rage 2.

 

Oxo lenge siden doom 3 kom i 2004, folk kjøpte oxo doom 4, du har Doom 4 til psvr Schreiber.

Lenke til kommentar

 

 

For så vidt interessant om de bekrefter Rage 2 i dag. Spillet i seg selv gir jeg blaffen i, da jeg ikke likte det forrige noe særlig, og det er gått hele åtte år siden da. Litt sent med en oppfølger nå, kanskje?

 

Visste ikke at det var tidsbegrensninger på hvor fort man kan slippe en oppfølger. Snart for sent med oppfølger til Skyrim også, da?
 

Sorry, er vanskelig å vite om folk som deg er seriøse eller ikke. Håper virkelig ikke det. Men uansett, Rage er nesten ti år gammelt allerede, er eneste spillet i serien og fikk lunken mottakelse. Da sier det seg selv at det ikke er spesielt relevant lengre, og Rage 2 kommer garantert ikke til å være en direkte oppfølger nettopp av samme grunn. Det vil i beste fall være et spill satt i samme univers, men jeg tviler på selv det. Det vil nok mye heller være en soft reboot som bruker navnet for å selge mer. Det betyr slettes ikke at det blir et dårlig spill, men de burde kanskje ha vurdert å lage en ny IP i stedet.

Rage kom ut oktober 2011, det er 6 år og 7 mnd sidan. At du greier å påstå både 8 og 10 år for at det liksom skal gjere ein oppfølger mindre relevant blir bare teit liksom-rage...

Lenke til kommentar

RAGE fungerte veldig bra på Xbox 360 (3-disc) med knall grafikk og høy FPS til Xbox 360 å være. Så greit ut på PS3 når jeg testet demoen de la ut bare for å sjekke siden ID fikk litt utfordringer med å få det til å kjøre bra på Cell. Megatextures fungerte bedre på konsoll enn på PC ved release. Mange klagde over mye texture-popins, hvis det i det hele tatt fungerte. Lager de RAGE 2 over høvelig samme lesten til konseptet til RAGE blir det i alle fall kjøp for min del.

 

ID Tech 6 (Doom 2016, Wolfenstein II) har også megatetures, men det har de tonet ned siden folk fikk litt avsmak  p.g.a problemene med RAGE som var posterboy for megatextures i ID Tech 5. Konseptet er genialt nok når det fungerer

Lenke til kommentar

RAGE fungerte veldig bra på Xbox 360 (3-disc) med knall grafikk og høy FPS til Xbox 360 å være. 

Helt enig. Installerte det i går på Xbox one, og sliter nå med å legge det fra meg. Liker settingen og atmosfære godt, og plages ikke nevneverdig over at noen av mekanikkene føles litt...gamle.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Da er Fallout-serien død dessverre. Kanskje like greit.

Fordi du whiner så betyr det neppe at den er død.

 

For oss som vokste opp med originalene så er serien død, jo.

 

Nei, der tar du feil. Enkelte bedrevitere mener nok det siden du antar at det gjelder alle. Men jeg vokste selv opp med disse spilla og tilbake til space quest, kings quest og diverse i monochrome og senere i EGA så jeg har hatt min andel spilling gjennom tidene.

 

DU mener vel kanskje at serien er død, men det trenger nok ikke å bety at alle er like bitre som deg på seriens utvikling som er i åra.

 

Hilsen en som har spilla siden tutten gikk ut av kjeften på 80 tallet.

Du er i hvert fall like bitter som han.

 

Ha en fin dag videre.

 

 

 

Og her har vi altså voksenheten i egen person :-) 

 

For ordens skyld så må du nok bli voksen nok til å kunne skille mellom kritikk/korrigering og bitterhet :-) En god latter dog på kvelden sier jeg ikke neitakk til.

 

Ha en fin kveld videre heter det .-)

 

 

Du snakker om å være voksen men du oppfører deg ikke sånn og viser heller ikke enve til å reflektere. Håper denne posten var pekepinnen du trengte :)

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar

Da er Fallout-serien død dessverre. Kanskje like greit.

 

Det KAN jo hende at bethesda tar til vettet og gir fallout tilbake til obsidian, selv om søppelskrammelet for minecraft-kidza, fallout 4, kanskje tydet på at bethesda enten hadde lært nada av Vegas eller beint fram ikke hadde spilt det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...