Gå til innhold

Fortnite eller PUBG for mann i 20 årene


Anbefalte innlegg

Heisann.

Spørsmålet er følgende, hva er mest underholdende for folk i 20 årene. Fortnite eller PUBG, har hørt at PUGB er mye farming mens det i Fortnite er mer kontinuerlig action.
Har ikke spilt noen selv men konseptet høres kjekt ut og jeg ønsker å apille et av dem.

Jeg har PC god nok for begge spill i 3440x1440.

Flott om dere kan argumentere for deres mening

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker personlig PUBG bedre, da det er endel vanskeligere.

 

Fortnite er latterlig lett, og spesielt hvis du er flink til å bygge. Men det konseptet ødelegger for min del. 

 

PUBG er også i både third og first person view. Alt annet en first person er kjipt for min del, så allerede der ryker Fortnite for min del. :p

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med om du prøver ut fortnight som er gratis, hvis du liker det fortsetter du å spille det. Hvis du ikke liker det kjøper du PUBG(som jeg regner med at du mente når du skrev PUGB).

 

At du er en mann i 20-åra sier ingenting om hvem av de to du kommer til å like.

Ok, takk for svar alle sammen.

Så fortnite er ikke bare kids som spiller?

Lenke til kommentar

 

Så fortnite er ikke bare kids som spiller?

Nei, er ikke det. Men om det var det, hva så? Spiller mye Rocket League jeg. Folk som er alt i fra 10 til 40 der. Foruten om litt barnslig oppførsel (som kommer fra folk i alle aldre) så merkes det ikke.

 

Community har mye å si, bare se hvordan League of legends var for et par år tilbake.

Men jeg tar dere på ordet =)

Lenke til kommentar

De som regnes som "de beste" i Fortnite er sinnssykt dyktige til å bygge, bruke og endre cover. De kan gjerne bygge seg opp en hel haug med etasjer i løpet av sekunder, og dermed få fordelen av high ground. Selvfølgelig har de også over gjennomsnittet aim.

 

PUBG har jo ikke noen bygging, så her er kanskje forståelse for mappet og hvor folk mest sannsynlig kommer fra to av de viktigste momentene i tillegg til aim. Det er jo selvfølgelig mange som bare "gjemmer seg" i et hus og ligger der med en hagle til det kanskje kommer noen, men det blir man fort lei av.

 

Jeg har brukt en del timer i begge spillene, og syns personlig at Fortnite er gøyest dersom man kun spiller solo. PUBG er vel min favoritt om man spiller med andre. Ellers er det jo ikke noe i veien for å bytte mellom spillene? Fortnite er jo, som andre nevner, gratis, så du kan jo teste det først eventuelt.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Jeg liker personlig PUBG bedre, da det er endel vanskeligere.

 

Fortnite er latterlig lett, og spesielt hvis du er flink til å bygge. Men det konseptet ødelegger for min del. 

 

PUBG er også i både third og first person view. Alt annet en first person er kjipt for min del, så allerede der ryker Fortnite for min del. :p

Enten er du et naturtalent i spill eller så har du vært heldig/uheldig (alt etter hvordan man ser det) i matchmakingen om du påstår at Fortnite er latterlig lett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De jeg spiller med, og meg, er i 30 årene og vi har det kjempemoro på Fortnite på konsoll. Jeg synes Fortnite er best fordi spillutviklerne har vist gang på gang at de lytter til spillerne sine, med hurtige oppdateringer, nytt innhold og bug fixes. Spillet flyter veldig bra, og er av ganske høy kvalitet for å være gratis. Et annet interessant aspekt av spillet er byggingen. Det gir et større "skill gap", noe jeg liker veldig godt. Jeg har hovedsakelig bare spilt first person shooters før, men tredjepersons vinkelen blir man fort vandt til; og det passer svært godt til hvordan Fortnite fungerer. 

 

Jeg gledet meg til Pubg på konsoll også, men da det slapp ut på Xbox One og jeg så gameplay av det på nett, så sto jeg over. Synes nesten det var frekt å ta betalt for det slik det fremsto da.. Og så skulle det i tillegg liksom markedsføres som et spill som passet sammen med nye Xbox One X?!? 

 

Så jeg er helt klart team Fortnite!  :)

Lenke til kommentar

PUBG er mer "realistisk" og du kan velge mellom umiddelbar action og mer langsom oppbygging avhengig av hvor du hopper ut. PUBG krever nok mer tolmodighet og forsiktighet. Fortnite er mer tegneserieaktig og mer konstant action kombinert med byggingen som du ikke finner i PUBG. Fortnite er mer optimalisert, men for min del er det bare PUBG som er verdt å spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha tilbrakt 50 timer mens jeg sniker meg alene rundt og blir skutt fra usannsynlig hold i PUBG, prøvde jeg Fortnite for første gang i går. Nå var jeg riktig nok like dårlig som i PUBG, men herregud så befriende raskt spillet er. I tiden som kommer er det Fortnite jeg kommer til å dra fram om jeg har 30-60 minutt å slå ihjel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye rare poenger her men i mine øyne er hovedforskjellen selve tempoet på spillene. I PUBG er det mye større kart og man bruker mer tid til å finne utstyr og slikt før kamper finner sted (som en hovedregel) og kamper kan ofte være med lengre avstander imellom spillerne.

 

Fortnite har mye mindre kart og er et mye "raskere" spill. Man er good to go etter man finner et våpen eller to og det er mer nærkamp. Byggingen er jo hovedforskjellen i kampsystemene og jeg syns dette er en kul ting i Fortnite som gir et nytt nivå av ferdighetsmuligheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg anbefaler PUBG. 

 

Grunnen er at Fortnite er basically en rip-off av PUBG. Jeg sier ikke at PUBG er det første battle royale spillet, men det var de som fant opp det med å hoppe ut av et fly på begynnelsen. Jeg liker originale spill, som ikke hermer etter andre spill. 

 

H1z1 var de første som kom opp med spillet Battle Royale, men det var boka om Battle Royale som kom aller først, så ble det hunger games, survival games også H1z1. Deretter PUBG også Fortnite. 

 

PUBG samarbeidet med H1z1, for de som vil vite det. 

 

Grunnen til at jeg anbefaler PUBG er pga. at det er originalt og realistisk. På Fortnite drikker du shield potion for å få ekstra shield, men på PUBG bruker du vester, som er det man bruker i virkeligheten. 

Lenke til kommentar

 Jeg liker originale spill, som ikke hermer etter andre spill. 

Selv om det andre spillet er både bedre og morsommere? Sier ikke at det må være tilfellet her, men litt rart at et spill gjorde noe først gjør at det er bedre. La oss ta akkurat samme scenario, bare at Fortnite kom først? Hadde du da spilt Fortnite?

 

 

Hva med fighter-sjangeren. Kan du spille Injustice-spillene, eller blir det for dumt siden de hermer etter Street Fighter (som heller ikke var det første fighting-spillet)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Jeg liker originale spill, som ikke hermer etter andre spill. 

Selv om det andre spillet er både bedre og morsommere? Sier ikke at det må være tilfellet her, men litt rart at et spill gjorde noe først gjør at det er bedre. La oss ta akkurat samme scenario, bare at Fortnite kom først? Hadde du da spilt Fortnite?

 

 

Hva med fighter-sjangeren. Kan du spille Injustice-spillene, eller blir det for dumt siden de hermer etter Street Fighter (som heller ikke var det første fighting-spillet)?

 

 Jeg mener bare at de originale spillene er bedre. Jeg ville aldri spille spill som er hermet etter andre spill. 

Lenke til kommentar

Du anbefaler PUGB (som er hermet etter andre spill) og nå sier du:

 

 

 

 Jeg ville aldri spille spill som er hermet etter andre spill. 

 

Mulig å utdype denne?

 

Så klart. Om f.eks har spilt et spill, la oss si PUBG, men så kommer et nytt spill (Fortnite) som er basert på PUBG. 

Og Fortnite blir mer populært enn PUBG.

 

Jeg ville nektet å spille et spill som *stjeler* andres idéer, og legger til noe annet slik at det ikke kan kalles copyright. 

Jeg har møtt på mange som sier at PUBG stjal Fortnite's idéer. 

 

La oss fordype oss litt mer:

Fortnite, et spill der man må betale 200 norske kroner for å kjøpe skins, emotes og pickaxes. Aner du hvor mange barn som har brukt penger på spillet?

Jeg kjenner to gutter som har brukt 1000,- på spillet. Er dette mulig? 

For å ha det litt gøy i spillet må man betale 200 kr.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...