Gå til innhold

Norske kunder rammes av store problemer hos Office 365


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med det? Er noe bibeltolkning her som vi har gått glipp av?

Hæ?

 

Jeg mener at man fint kan ha office uten å logge seg inn på Microsoft sine servere og legge private ting og bedriftshemmeligheter hos Microsoft. Selv om Microsoft og alle andre insisterer på å legge selv unødvendige ting på nett. De insisterer også på at om man først skal samarbeide på nett må man gjøre dette på måter som gir Microsoft full tilgang og makt over brukerne, selv om dette teknisk sett er helt unødvendig.

 

Dårlige løsninger som har skapt unødvendige problemer.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg trodde poenget med skyen var at dersom det var problemer ved ett datasenter/server så ble du automatisk flyttet til ett annet.

Hvordan skulle dette gå til, hvis det dataene ligger på det første senteret?

 

Sånn jeg tolker det, er en sky et konsept der datalagring og prosesseringskapasitet kan økes sømløst. Man kjøper bare mer når man trenger det.

Lenke til kommentar

De fleste som har migrert til Office 365/Azure har nok vesentlig lavere nedetid på de aktuelle tjenestene enn de hadde onprem.

Sikkerheten er også høyere enn de fleste bedrifter kan skilte med (gitt riktig konfig).

 

Er også tullete å snakke om lock-in i Azure når man for det første ikke trenger å kun kjøre MS-produkter, og man har full kontroll på dataene ned på disknivå om man vil ut av systemet.

 

Vil man ha geo-redundancy koster det litt, men her var så vidt jeg forsto kun autentiseringstjenesten nede, så løsninger som ikke baserte seg på AzureAD eller federering var fortsatt tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...