Gå til innhold

Tor Mikkel Wara, er han skikket?


Anbefalte innlegg

Jeg trodde at Sandbergs voldsepisode var ille...

 

Så kommer denne Wara, som nå hausses i skyene.

 

Men ikke bare har han vært under etterforskning for kriminalitet mye mer tvilsom med tanke på politiske poster enn en gammel slåsskamp. Han har også hatt tette bånd med Siv Jensen og støttet og konsultert henne (og Frp) i valgkamp siden 2009. Jeg lurer på, er det ikke betenkelig st Jensen har foret Wara med inside info i alle disse årene? Og er det ikke da betenkelig at han blir minister for justis? Lov, rett - etikk.

 

Bør egentlig noen som helst fra Frp være i justisministerposten? De virker å være noen useriøse gråsonekriminelle juksemakere hele gjengen, i alle fall troendes til å være det.

 

Brundtland. Hun var skikkelig. Og ikke minst Willoch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde heller hatt Listhaug, en ufarlig og halvdum retoriker. Måten hun ble skyflet ut på gjorde hun bare mer populær.

 

Denne karen tror jeg er en sleiping. Han kan få de fattige Frp-tilhengerne til å stemme på seg i beundring, mens han skryter av at han taler de rikes sak (noe Frp jo gjør generelt). Å sette ledelsen av justisdepartmentet til en kriminell er jo også uheldig, som påpekt. Han kommer vel til å jobbe for å bygge ned politiets innsats mot hvitsnippforbrytere, slik Frp har for vane.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han trekker seg ut av reindriften for å unngå interessekonflikt. Vi får se hvor mange dager det tar før vi finner ut hvorfor han trakk seg ifra en av Norges mest ignorerte forsikringssvindler. Om det blir tilfellet så får vel VG og Dagbladet skylden for å være venstrevridd.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer (også) på om Wara er for "glatt". Han dekker neppe behovet for å ha en "hatet rebell" høyt oppe.  En som gjerne pirker i åpne sår. Nå kan det bli et vakum som vil måtte fylles på et eller annet vis. 

 

Listhaug var jo en elsket kultfigur for mange. Et begrep. Og gjerne hatet i media og spesielt Dagbladet og NRK :-) . Et forstyrrende element. Altså ganske så perfekt. Wara derimot, kan vel lett forsvinne mot veggen eller bli en yndling for "ikke-FrP-ere" ? Et solid regjerings-medlem som altså er lett å forveksle med hvem som helst? Er redd for at han for mange FrP-ere og deres stemme-givere fremmer en følelse av "abstinens" når han nå liksom skal overta etter Listhaig :-)

 

Men vi får se da, hvilken signatur han legger opp til :-) Men jeg sliter med å finne noe "sexy" med han :-)) Får han rykte på seg å være en "luring" - så er vel løpet kjørt i dette opplegget?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Men ikke bare har han vært under etterforskning for kriminalitet mye mer tvilsom med tanke på politiske poster enn en gammel slåsskamp. 

 

 

Å sette ledelsen av justisdepartmentet til en kriminell er jo også uheldig, som påpekt. 

 

 

Wara ble aldri tiltalt. Økokrim understreket at det ikke var grunnlag for å straffeforfølge Madland & Wara. Og er man ikke tiltalt for noe så er man ikke kriminell. (Man kan selvsagt være det allikevel, men "uskyldig inntil det motsatte er bevist" er et greit prinsipp.)

 

Mitt eneste ankepunkt mot Wara er at han gir uttrykk for at det å bli mindre liberalistisk er synonymt med å bli voksen. I så fall har jeg gått i barndommen igjen... ;)

 

Og så er jeg motstander av FrPs politikk, og av at vi skal styres av politikere i utgangspunktet, men det er jo uavhengig av hvem FrP velger som justisminister.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal man tippe at når den "grå" og "glatte" Wara kommer inn i denne posisjonen - så venter en ny høyere posisjon for Listhaug? For å fylle et tomrom, lissom?

 

Antar at mange innen FrP vil kunne bli missfornøyde dersom deres representant i regjeringen får klapp på ryggen av Dagbladet og co :-) Mange som stemmer FrP, vil ikke føle at han er "deres" mann? Og når Hareide antyder at Wara er "samlende" - så ringer det en bjelle? Å være "samlende" betyr vel helst at men er enig med Haraide? :-))

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

Mitt eneste ankepunkt mot Wara er at han gir uttrykk for at det å bli mindre liberalistisk er synonymt med å bli voksen. I så fall har jeg gått i barndommen igjen... ;)

Det er vel mer et uttrykk for at han har innsett at om han vil ha makt må han ikke ha noen ideologi, annet en ønsket om makt.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde at Sandbergs voldsepisode var ille...

 

Så kommer denne Wara, som nå hausses i skyene.

 

Men ikke bare har han vært under etterforskning for kriminalitet mye mer tvilsom med tanke på politiske poster enn en gammel slåsskamp. Han har også hatt tette bånd med Siv Jensen og støttet og konsultert henne (og Frp) i valgkamp siden 2009. Jeg lurer på, er det ikke betenkelig st Jensen har foret Wara med inside info i alle disse årene? Og er det ikke da betenkelig at han blir minister for justis? Lov, rett - etikk.

 

Bør egentlig noen som helst fra Frp være i justisministerposten? De virker å være noen useriøse gråsonekriminelle juksemakere hele gjengen, i alle fall troendes til å være det.

 

Brundtland. Hun var skikkelig. Og ikke minst Willoch.

Du slenger om deg med superlativer ser jeg?

 

Dersom du refererer til Finance Credit, så er det en tynn suppe du serverer, og lekkasjer fra regjeringshold til et prbyrå er et regjeringsproblem og ikke et prbyråproblem. Politikerne lekker hele tiden, og det gjelder i alle partier. Har de noe å meddele så lekker de til den parten - det være seg prbyrå, lobbyist eller journalist - som er mest nyttig i den aktuelle saken. Hey politikere og pr/journalist/lobbyist er like tett sammenvevd som en prostituert på jobb og de horekundene den prostituerte jobber "på".

Lenke til kommentar

Det ville nok vært bedre med Per Sandberg, men han ønsket ikke posten. Vi får se hvordan det går med Wara. Det er åpenbart en vanskelig stilling.

Mnjaa, Wara fremstår som langt mer rasjonell enn Sandberg, og det er en fordel for alle andre en høyresiden i FrP og de som ligger til høyre for de igjen. Jeg husker ham som temmelig intelligent og god til å snakke for seg og de sakene han argumenterte for. Nå kan det jo hende at han har blitt rusten i sammenheng med en slik rolle, men det vil vise seg.

 

Sånn før han overhodet har startet rangerer jeg ham høyest av alle fra FrP i regjeringen, og jeg kommer ikke på noen andre i regjeringen som jeg rangerer foran ham sånn i farten. Men som sagt, han har knapt begynt.

 

Hvordan han er posisjonert mht politiske synspunkter er en annen historie.

Lenke til kommentar

Politikerne lekker hele tiden, og det gjelder i alle partier. Har de noe å meddele så lekker de til den parten - det være seg prbyrå, lobbyist eller journalist - som er mest nyttig i den aktuelle saken. 

 

 

Ja. Min teori er at når Tostrupkjelleren forsvant, var det ikke fordi journalistene drakk så mye mindre, men at politikerne ikke lenger måtte skjenkes for å lekke...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...