Gå til innhold

Huawei P20, MATE RS og varianter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg opplever disse uhorvelig mengder med linker du poster som spam. Vil anbefale deg å skrive kjapt en liten teaser på hva det gjelder.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ppelpost

 

Søppelpost (engelsk: spam) er en betegnelse på uønsket masseutsendt reklame eller unyttig informasjon for mottaker på Internett

Hvordan får du det til at dette er spam...?

Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at innholdet i linkene er som spam. Men jeg (personlig) trykker ikke inn på linker som står alene som egen post. Er det ikke en kjapp tekst som forteller hva linken inneholder, så får det bare være.

En frittstående link blir for meg behandlet som spam.

Skrev det innlegget for at du kanskje ville nå ut med informasjonen i linkene til folket.

 

Et eksempel kan være:

 

Nubia Z18 er annonsert, ser ut til å få bra kamera

https://www.androidauthority.com/nubia-z18-902536/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg påstår ikke at innholdet i linkene er som spam. Men jeg (personlig) trykker ikke inn på linker som står alene som egen post. Er det ikke en kjapp tekst som forteller hva linken inneholder, så får det bare være.

En frittstående link blir for meg behandlet som spam.

Skrev det innlegget for at du kanskje ville nå ut med informasjonen i linkene til folket.

 

Et eksempel kan være:

 

Nubia Z18 er annonsert, ser ut til å få bra kamera

https://www.androidauthority.com/nubia-z18-902536/

 

Helt enig med deg. Synes tråden blir rotete, usammenhengende og uoversiktlig med flere poster som bare består av linker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med P20 Pro bortsett fra én litt irriterende ting. Det er litt for vilkårlig om den vil snakke med bilens bluetooth eller ikke. Dette gjelder både handsfree-funksjon og musikkavspilling. Jeg har i flere år brukt Nexus-telefoner og Sony i samme bilen uten noen som helst problemer, og setter veldig pris på denne funksjonen. Veldig fornøyd med at telefonen kan ligge i lomma, og styring av musikk kan gjøres fra bilen. Når dette ikke fungerer med en telefon til 8 tusen kroner så blir jeg irritert.

 

F.eks. kan telefonen ringe, jeg tar den via bilen, men hører ingenting. Så viser det seg at lyden kommer fra selve telefonen, og ikke bilens høyttalere. Altså ingen handsfree og man må holde telefonen oppe, noe som hverken er lovlig eller praktisk. Ringedisplayet har valgmuligheter for dette, men ingen av alternativene gir lyd fra bilen når dette skjer. Noen ganger fungerer det akkurat som det skal, andre ganger ikke i det hele tatt.

 

Musikkavspilling via bilens høyttalere over bluetooth fungerer som regel på morgenen. Neste tur kan det være at lyden kun kommer fra telefonens høyttaler, og det er jo lite vits. Telefonen er koblet til bluetooth, for jeg får opp sangtittel på skjermen, kan skippe, pause osv fra bilen, men lyden kommer fra telefonen. Fryktelig irriterende. I irritasjon drar jeg opp AUX-kabelen før jeg kommer på at den heller ikke har minijack. Dobbel-arg! Nå har jeg usb-c-til-jack adapter klart, men jeg synes det er fryktelig mye mer tungvint å måtte bruke telefonen til å velge/bytte/pause sanger enn bilen, og hører ingen kvalitetsforskjell på lyden heller (det er en bil, ikke et hifi lytterom).

 

Er det noen som har vært borti dette, og har noen forslag? Aux er ikke en løsning jeg er fornøyd med etter å ha blitt vant med god bluetooth-integrasjon gjennom 4 år.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med at telefonen er koblet til bilen med telefonlyd, men ikke medielyd. Må da inn under innstillinger på telefonen for å manuelt velge medielyd. 

 

Nå har jeg hatt siste FW kun et par dager, men det ser foreløpig bedre ut.

 

Har ikke opplevd de andre problemene du nevner, men har slitt med bluetooth mot trådløs høyttaler. Dårlig rekkevidde/skurring og ulyder. Aldri hatt tilsvarende med andre telefoner på samme høyttaler.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med P20 Pro bortsett fra én litt irriterende ting. Det er litt for vilkårlig om den vil snakke med bilens bluetooth eller ikke. Dette gjelder både handsfree-funksjon og musikkavspilling. Jeg har i flere år brukt Nexus-telefoner og Sony i samme bilen uten noen som helst problemer, og setter veldig pris på denne funksjonen. Veldig fornøyd med at telefonen kan ligge i lomma, og styring av musikk kan gjøres fra bilen. Når dette ikke fungerer med en telefon til 8 tusen kroner så blir jeg irritert.

 

F.eks. kan telefonen ringe, jeg tar den via bilen, men hører ingenting. Så viser det seg at lyden kommer fra selve telefonen, og ikke bilens høyttalere. Altså ingen handsfree og man må holde telefonen oppe, noe som hverken er lovlig eller praktisk. Ringedisplayet har valgmuligheter for dette, men ingen av alternativene gir lyd fra bilen når dette skjer. Noen ganger fungerer det akkurat som det skal, andre ganger ikke i det hele tatt.

 

Musikkavspilling via bilens høyttalere over bluetooth fungerer som regel på morgenen. Neste tur kan det være at lyden kun kommer fra telefonens høyttaler, og det er jo lite vits. Telefonen er koblet til bluetooth, for jeg får opp sangtittel på skjermen, kan skippe, pause osv fra bilen, men lyden kommer fra telefonen. Fryktelig irriterende. I irritasjon drar jeg opp AUX-kabelen før jeg kommer på at den heller ikke har minijack. Dobbel-arg! Nå har jeg usb-c-til-jack adapter klart, men jeg synes det er fryktelig mye mer tungvint å måtte bruke telefonen til å velge/bytte/pause sanger enn bilen, og hører ingen kvalitetsforskjell på lyden heller (det er en bil, ikke et hifi lytterom).

 

Er det noen som har vært borti dette, og har noen forslag? Aux er ikke en løsning jeg er fornøyd med etter å ha blitt vant med god bluetooth-integrasjon gjennom 4 år.

Min opplevelse er motsatt, opplevde iblant at min Galaxy S9+ nektet å koble seg til bilen, eller var koblet til bilen med bare telefonlyd, ikke medieavspilling. Så langt har det ikke skjedd en eneste gang med min Huawei. Riktig nok er det en Mate RS, ikke en P20 Pro, men det er jo stort sett samme telefonen, og tilkobling mot en Porsche 911 og MAN TGE.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg har funnet en måte å manuelt løse problemet på når det oppstår, altså at jeg ikke får musikk til å spilles av.

Går til bluetooth-innstillinger på telefonen og Sammenkoblede enheter. Ved siden av symbolet for bilstereoen er det et ikon med en "i". Klikker jeg på det så får jeg en liste med profiler. Hvis jeg slår profilen medielyd av og på igjen så løser det problemet, midlertidig.

Problemet er ikke løst, men det er mindre frustrerende når jeg vet det finnes en workaround.

Kanskje det kan komme til nytte for noen andre der ute.

 

Sannsynligvis kan det samme gjøres med telefoner, men hvis det ringer mens man er på farten er det jo ikke så veldig aktuelt å rote rundt i innstillingene på telefonen mens personen venter og man skal styre en bil. Så den biten er egentlig like langt.

Lenke til kommentar

Nå må jeg krype til korset og spørre... Jeg får ikke til å ha forskjellige lyder på gmail, jobbmail, meldinger. Finner kun et sted jeg kan definere lyder for "Varsler" og det gjelder for alt.  Tips?

P20 Pro

 

Edit: Jeg fant et sted i gmail jeg kunne endre, men jobbmail og sms har fortsatt samme lyd.

Edit2: Med en ekstra app, fikk jeg styrt lyden til jobbmailen.  Føles unødvendig å installere egen app for å fiske forskjellige lyder på apper...

Endret av KoKo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...