Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg mister håret!


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har siden tidlig i høst opplevd hyppig håravfall. Jeg har fortsatt mye hår igjen, men jeg mister så ekstremt mye hver dag (det er hår overalt) og jeg kan merke at det har blitt litt tynnere på toppen + noe større viker. Jeg har siden ungdomsskolen alltid hatt langt krøllete hår, og dette er en særdeles viktig del av min identitet.

Har lest meg litt opp på nettet og funnet ut at recrea forte/rogain skal kunne hjelpe til å ihvertfall bremse hårtapet betraktelig. Dersom dette er noe som kan fungere er jeg absolutt villig til å prøve det. Har også hørt at det kan gi bivirkninger som tørr hodebunn og flass (sliter en del med både tørr hodebunn og flass i utgangspunktet) + økt håravfall i starten av behandling eller ved stopp av behandling. I Norge kalles produktet Recrea Forte, men har funnet ut at man kan bestille noe som heter Rogain fra USA, og dette skal ha det samme virkestoffet, og til en brøkdel av prisen av Recrea. Er dette det samme, og kan man bruke Recrea og Rogain om hverandre? 

 

Er det noen som har erfaring med dette og vet om det er noe som er verdt å prøve?

 

Hilsen veldig frustrert 22 åring som nekter å la håret falle.


Anonymous poster hash: 0ab21...5d7



Anonymous poster hash: 0ab21...5d7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bestille noe som heter Rogain fra USA, og dette skal ha det samme virkestoffet

 

"virkestoffet"?

 

Ingen stoffer virker mot arvelig hårtap! Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg nå.

Vi har alle vært gjennom: Sjokk-fasen, vantro-fasen, prøve alle "midler"-fasen, resignasjon-fasen, og barber vekk de siste patetiske restene og gi faen!-fasen  :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ingen stoffer virker mot arvelig hårtap! Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg nå.

Vi har alle vært gjennom: Sjokk-fasen, vantro-fasen, prøve alle "midler"-fasen, resignasjon-fasen, og barber vekk de siste patetiske restene og gi faen!-fasen  :)

Jeg hadde foretrukket å kalle "resignasjon" for "aksept", at man godtar denne ustoppelige endringen. Det kommer nemlig flere slike med årenes løp, så dette kan være god trening.

 

Er dessuten også skeptisk til ditt språkbruk om at restene på noen måte er patetiske, de er hva de er. Hvis du snauklipper deg, så gir du ikke faen, du bryr deg!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en gang laserbehandling til 8.000,- for å forhindre hårtap osv.I en alder av 23.. Jeg endte aldri opp med å bruke det, men er likevell 8.000,- fattigere. 

 

Å miste håret for mange, kan virke som et stort nederlag.. og det gjorde det for meg. Tok noen måneder/år før jeg fult aksepterte det. I dag er jeg helt OK fornøyd med å glattbarbere hodet, også har jeg litt skjegg, da jeg synes det fungerer bra. 

 

Men skal du virkelig gå til inngrep / bruke piller mot hårtap. Tror jeg faktisk det er kun inngrep som fungerer. 

 

Petter Pilgaard gikk jo til Poseidon klinikken, og fikk flyttet hårsekker! Tror dette er den beste veien å gå, hvis du først skal gjøre noe! :) Lykke til, og håper det ordner seg for deg. 

 

Video: 

Video 2: 



Anonymous poster hash: b1dfa...58a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...