Gå til innhold

Trump sin "drittlan"-kommentar nøye planlagt?


lada1

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om Donald Trump sin "drittland"-kommentar var en godt forberedt retorikk. Han ventet kanskje på en passende anledning til å komme med det slik at det virket tilfeldig.

 

Uttrykket kan oppfattes rassistisk samtidig som det rammer korrupte diktatorer som beskytter korrupte eliter som holder folk nede. Tyvpakk! Slike tvetydigheter kan være effektive. Trump sine motstandere/media går rett i fella! Genialt. Han sier jo bare at keiser er naken.

 

Det virker latterlig når  super-rike og korrupte diktatorer protesterer mot Trump. Og de som er mot Trump internt i USA vet jo at Trump her sier noe som veldig mange tenker for seg selv. "Drittland" passer også inn i Trump sin kritikk av konkurrerende politikere som har hatt sin sjanse til å styre i USA.

 

1-0 til Trump her?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump ligger fortsatt på 0-0. Han har ikke gjort noe spesiellt bra eller spesiellt ille foreløpig. Så er det jo en ting at presidentene i USA ikke styrer alene, de har relativt liten makt i praksis. Så for å gi poeng så må du nesten liste opp to hele lag ;)

 

Men han skaffet seg et poeng for mange ved *dette* retoriske knepet (ref starten på stråden)? Et poeng her er tvetydighet der noen reagerer på den ene (rassistiske) siden av denne tvetydigheten, mens for andre er ikke dette rassistiske aspektet noe viktig eller fraværende. Han klarte å splitte?

 

Temaet her var ikke hva han har gjort eller ikke gjort sånn generelt - eller om du liker han :-)

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

Why do we want all these people from Africa here? They’re shithole countries … We should have more people from Norway.

Sammenlignet med Norge, så er USA et "shithole" country.
Hvite amerikanere har det ganske bra, norske amerikanere tjener mer penger (median inntekt) enn nordmenn så shithole tilstander varierer mye, nesten alle innvandrere har bedre levestandard enn hvor de kom fra. Det skaper større utfordringer mer homogene land ikke erfarer såmye.
Lenke til kommentar

 

 

Why do we want all these people from Africa here? They’re shithole countries … We should have more people from Norway.

Sammenlignet med Norge, så er USA et "shithole" country.

 

I henhold til hvilke kriterier?  Der er i al fall et par stater i USA jeg hellere ville bo end her. 

 

 

Alabama?

Lenke til kommentar

 

 

Why do we want all these people from Africa here? They’re shithole countries … We should have more people from Norway.

Sammenlignet med Norge, så er USA et "shithole" country.

 

I henhold til hvilke kriterier?  Der er i al fall et par stater i USA jeg hellere ville bo end her. 

 

 

Norge og USA er helt forskjellige land med både positive og negative aspekter. Det kommer helt an på hva man foretrekker. Den største Norske kontigenten i USA er dog i Minneapolis, sikkert med god grunn.

 

Både stater som Texas, Kansas og mange Nordstater har sine egne spesielle særpreg som tiltrekker seg altslags folk. Alikevel er det møkkahøl som New York og California som tiltrekker seg største delen av folket.

Lenke til kommentar

 

 

 

Why do we want all these people from Africa here? They’re shithole countries … We should have more people from Norway.

Sammenlignet med Norge, så er USA et "shithole" country.

 

I henhold til hvilke kriterier?  Der er i al fall et par stater i USA jeg hellere ville bo end her. 

 

 

Alabama?

 

Colorado og Utah topper ønskelisten.  

Lenke til kommentar

 

Trump ligger fortsatt på 0-0. Han har ikke gjort noe spesiellt bra eller spesiellt ille foreløpig. Så er det jo en ting at presidentene i USA ikke styrer alene, de har relativt liten makt i praksis. Så for å gi poeng så må du nesten liste opp to hele lag ;)

 

Dette er fra "Fake News", men tilfredsstiller mine krav til"spesiellt ille" for en president i USA.

 

 

Jeg tror at slike retoriske øvelser som f.eks. hans bruk av "drittland", har interesse for prognoser for hvordan det går med Trump. Han er kanskje smartere enn mange tror? Han overlever til neste presidentvalg og stiller på ny?

 

I fall slike vurderinger har noe for seg, så bør vel hans konkurrenter tenke seg om og komme med noe skikkelig nytt til neste valg?  Gammelt politiker-nytt selger for dårlig?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

 

Trump ligger fortsatt på 0-0. Han har ikke gjort noe spesiellt bra eller spesiellt ille foreløpig. Så er det jo en ting at presidentene i USA ikke styrer alene, de har relativt liten makt i praksis. Så for å gi poeng så må du nesten liste opp to hele lag ;)

 

Dette er fra "Fake News", men tilfredsstiller mine krav til"spesiellt ille" for en president i USA.

 

 

Jeg tror at slike retoriske øvelser som f.eks. hans bruk av "drittland", har interesse for prognoser for hvordan det går med Trump. Han er kanskje smartere enn mange tror? Han overlever til neste presidentvalg og stiller på ny?

 

I fall slike vurderinger har noe for seg, så bør vel hans konkurrenter tenke seg om og komme med noe skikkelig nytt til neste valg?  Gammelt politiker-nytt selger for dårlig?

 

" I'm a gonna change ma mind and vote for im, cuz he shook my hand. Yessiree Bob"!

 

Jeg tror det er viktig å reise rundt og håndhilse under valgkampen?

Lenke til kommentar

Nei, det finnes ikke drittland. Alle land er like bra. Spesielt er det viktig at vi lar tilbakestående folk, som King Jong Ond får styre land. Hvorfor skulle ikke tilbakestående få styre land? "Lekemann i Lekeland" kan du kanskje si, men alle land er like bra... Det finnes ikke drittland.

Endret av Markedsfundamentalisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...