Gå til innhold

#metoo er blitt et problem


Anbefalte innlegg

Alt man har blitt fortalt gjelder ikke lengre? Jeg synes det er ganske lett, bare ikke oppfør deg som en dust, så går det stort sett bra. Harmonerer ganske greit med hva jeg har blitt fortalt.

 

Og fører metoo til færre anmeldelser? Og mere frykt?

 

AtW

 

Ting som "en kvinne ønsker en mann som tar kontroll" er ett eksempel på ting som tradisjonelt sett blir sett på som "sannhet" men som dagens sensitive samfunn utfordrer.

 

Færre anmeldelser og mer frykt er synsing, men jeg kjenner til en del #metoo-poster som hvis sanne er klart ulovlig men ikke anmeldt. Det å anmelde ulovlige handlinger har av det jeg sett ikke vært en del av kampanjen, jeg sier ikke færre anmeldelser enn i dag men færre en det burde være.

 

Heksejakt fører vanligvis til frykt for hekser, det er logikken jeg bruker for å komme fram til mer frykt. Gir man kvinner ett urealistisk bilde av de fleste menn som overgripere vil man ende opp med mer frykt, på samme måten som menn er mer redd for falske anklager nå enn man var tidligere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Alt man har blitt fortalt gjelder ikke lengre? Jeg synes det er ganske lett, bare ikke oppfør deg som en dust, så går det stort sett bra. Harmonerer ganske greit med hva jeg har blitt fortalt.

 

Og fører metoo til færre anmeldelser? Og mere frykt?

 

AtW

 

Ting som "en kvinne ønsker en mann som tar kontroll" er ett eksempel på ting som tradisjonelt sett blir sett på som "sannhet" men som dagens sensitive samfunn utfordrer.

 

Færre anmeldelser og mer frykt er synsing, men jeg kjenner til en del #metoo-poster som hvis sanne er klart ulovlig men ikke anmeldt. Det å anmelde ulovlige handlinger har av det jeg sett ikke vært en del av kampanjen, jeg sier ikke færre anmeldelser enn i dag men færre en det burde være.

 

Heksejakt fører vanligvis til frykt for hekser, det er logikken jeg bruker for å komme fram til mer frykt. Gir man kvinner ett urealistisk bilde av de fleste menn som overgripere vil man ende opp med mer frykt, på samme måten som menn er mer redd for falske anklager nå enn man var tidligere.

 

 

Hvor liten tiltro har du til menn flest? "en kvinne ønsker en mann som tar kontroll" er på ingen måte så bokstavelig som at de ønsker å bli tafset på av fremmede, eller enda drøyere, overgrep. Man er rimelig tjukk i huet om det er slik man har tolket det utsagnet.

 

Ja, det er liten tvil om at mye som er ulovlig ikke har blitt anmeldt, men det er en oppsummering av nåsituasjonen, er det noe som helst grunn til å tro at meetoo-kampansjen gjør noe for å for å forverre dette? Antakelig blir det bedre.

 

Igjen, hva med å ha litt tiltro til folk, tror du kvinner tror at "de fleste menn er overgripere"? Jeg tror kvinner selv klarer å skille mellom ufin oppførsel (som det er alt for mye av) og overgrep.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW:

Jeg har liten tiltro til mennesker som en helhet, og jeg leser stadig ting som forsterker denne tankegangen.

 

Mange smart individer, men vanligvis er en gruppe mennesker ganske så dumme.

 

Viser ikke metoo at det er menn som er så tykke i hodet, og at det er kvinner som har problemer med å skille?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AtW:

Jeg har liten tiltro til mennesker som en helhet, og jeg leser stadig ting som forsterker denne tankegangen.

 

Mange smart individer, men vanligvis er en gruppe mennesker ganske så dumme.

 

Viser ikke metoo at det er menn som er så tykke i hodet, og at det er kvinner som har problemer med å skille?

 

Joa, det finnes selvfølgelig kjøtthuer, jeg synes dog ikke at det er "naturlig nok er single menn litt forvirret akkurat nå," fordi de har fått beskjed om at "å ta kontroll" ikke er ensbetydende med å ta for seg, og drive med overgrep. Isåfall bare understreker det at kampanjen kommer på overtid.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Færre anmeldelser og mer frykt er synsing, men jeg kjenner til en del #metoo-poster som hvis sanne er klart ulovlig men ikke anmeldt. Det å anmelde ulovlige handlinger har av det jeg sett ikke vært en del av kampanjen, jeg sier ikke færre anmeldelser enn i dag men færre en det burde være.

 

Statistikk fra Sverige viser at metoo har ført til flere anmeldelser, men det hjelper lite når de fleste velger å ikke anmelde og politiet har ikke engang tid til å etterforske grove voldtekter.

 

Det jeg helst ville sett, er at metoo-supportere krever at politiet får nok ressurser, sånn at de kan etterforske alle saker ordentlig. Det har dessverre ikke vært et fokus for metoo-supportere. Det er et stort problem for samfunnet om folk føler det er meningsløst å anmelde kriminalitet og velger istedenfor heksejakt på sosiale medier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemer med #metoo:
Hva er laveste terskel for å bruke metoo taggen?
Den er kjønnsregelert med andre ord kun kvinner, menn blir bedt om å stille på sidelinjen.
Den er ideoligisk motivert.
Den har ingen statestiskt verdi.
Den hiver rettsvesenet ut av vinduet, menn blir dømt av samfunnet og ikke i en rettsal.
Arbeidsgivere vil tenke seg to ganger før de ansetter en kvinne.
Løgnere.

Det er helt sikkert fler feil og mangler, bare det at det finnes ingen målestokk for hva som går under #metoo får meg bare til å peke og le av de som er i moralsk opprør av dette hysteriet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns #meetoo er et tveegget sverd. Det positive erat makta er snudd på hodet som Harald Stanghelle sa: Den svake blir hørt får støtte av systemet, ikke autoritene som det alltid har vært.
Det kan være positivt om det smitter til andre grupperinger. Feks syke, enslige, eldre, fattige..  

Det negative er det jeg opplever som en snikende kvinnelig maktovetagelse i verdenssamfunnet generelt, som virker unaturlig og skummel.  Menn er i ferd med å bli lovlig degradert, uglesett og etterhvert diskriminert på alle fronter.
Tror rett og slett ikke det bra at kvinner får for mye de skal ha sagt. Det raserer noe viktig, som ikke er så lett å sett ord på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hvor liten tiltro har du til menn flest? "en kvinne ønsker en mann som tar kontroll" er på ingen måte så bokstavelig som at de ønsker å bli tafset på av fremmede, eller enda drøyere, overgrep. Man er rimelig tjukk i huet om det er slik man har tolket det utsagnet.

 

Ja, det er liten tvil om at mye som er ulovlig ikke har blitt anmeldt, men det er en oppsummering av nåsituasjonen, er det noe som helst grunn til å tro at meetoo-kampansjen gjør noe for å for å forverre dette? Antakelig blir det bedre.

 

Igjen, hva med å ha litt tiltro til folk, tror du kvinner tror at "de fleste menn er overgripere"? Jeg tror kvinner selv klarer å skille mellom ufin oppførsel (som det er alt for mye av) og overgrep.

 

AtW

 

Me too gir kanskje flere anmeldelser, men det betyr bare flere henleggelser. Trakassering er nesten enklere å anmelde en mer alvorlige ting som overgrep fordi trakassering gjerne skjer i offentlig rom eller steder der det er vitner til stede. Det gjelder sjeldent for f.eks overgrep som gjerne havner i kategorien "ord mot ord". Jeg mener: selv i den grusomme Alvdalsaken ble ikke hun datteren trodd  og det hun sa ble sett på som "grusomme fantasier" i mange år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

blir rett og slett kvalm av noen av postene her inne..

 

tror noen skal se seg i speilet og spørre om hvorfor de hater kvinner så mye.

 

Vel "hater" er dine ord. Men hva tror du er grunnen da?

 

 

grunnene kan være mangt, jeg bare synes det som blir kommentert her inne gjenspeiler hatet de har for kvinner

Lenke til kommentar

grunnene kan være mangt, jeg bare synes det som blir kommentert her inne gjenspeiler hatet de har for kvinner

Jeg synes det du skriver gjenspeiler hatet du har for kvinner som ikke deler dine meninger.

 

Er dette nivået du vil ha debatten på? Eller har du noen saklige argumenter mot de såkalte kvinnehaterene?

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har sett så mye som ikke er greit, fra mannfolk som tar handa opp i skrittet til jenter når de går opp trappen.

Kommentarer av seksuell grov natur. Også sinne for at jenta sier "eeh nei takk du" etter en ekkel tilnærmelse (rett på sak)

Har flere venninner som liker og ha meg med på byen (jeg er en mann) bare så de "ikke skal bli maset på" og noen ganger trakkasert.

Gå langs gaten og folk skriker "Bli med hjem og p*le a"

Sett det alt for mye til hva jeg skulle like og se.

 

Tror mannfolk har godt av og titte på seg selv litt, de fleste har nok god samvittighet. Andre har kanskje gjort det "fordi de ikke tenkte på det" men nå har folk muligheten til og tenke og reflektere på det. Så de kan være mer bevist på hvordan de oppfører seg.

Hvor grensen er.

Bra og få fokus på dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror mannfolk har godt av og titte på seg selv litt, de fleste har nok god samvittighet. Andre har kanskje gjort det "fordi de ikke tenkte på det" men nå har folk muligheten til og tenke og reflektere på det. Så de kan være mer bevist på hvordan de oppfører seg.

Hvor grensen er.

Bra og få fokus på dette!

 

De fleste menn har ingen grunn til å ta en titt på seg selv. Det er ikke vanlige menn som skriker til en jente "bli med hjem og pule", det er en liten minoritet. 

 

En vesentlig bedre oppfordring er å be menn å beskytte kvinnene de kjenner fra slike overgripere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tror mannfolk har godt av og titte på seg selv litt, de fleste har nok god samvittighet. Andre har kanskje gjort det "fordi de ikke tenkte på det" men nå har folk muligheten til og tenke og reflektere på det. Så de kan være mer bevist på hvordan de oppfører seg.

Hvor grensen er.

Bra og få fokus på dette!

 

De fleste menn har ingen grunn til å ta en titt på seg selv. Det er ikke vanlige menn som skriker til en jente "bli med hjem og pule", det er en liten minoritet. 

 

En vesentlig bedre oppfordring er å be menn å beskytte kvinnene de kjenner fra slike overgripere.

 

Som jeg sa de fleste har nok god samvittghet.

Ja du beskytter jenta. Du finner ut hvem det er. Og du har vitner. Andmelder saken. Henlagt.

 

Vold er ikke lov dessverre i noen tilfeller :p

 

Dette setter press på politi og

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke vanlige menn som skriker til en jente "bli med hjem og pule", det er en liten minoritet.

Den "lille" minoriteten" av helt vanlige middelaldrende menn/familiefedre....og unge jyplinger....som har vært på byen og konsumert for mye rusmidler virker mer som en majoritet, også utenfor julebordsesongen.....

Endret av flageborg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg sa de fleste har nok god samvittghet.

 

 

Ja du beskytter jenta. Du finner ut hvem det er. Og du har vitner. Andmelder saken. Henlagt.

 

Vold er ikke lov dessverre i noen tilfeller :p

 

Vold er lov i selvforsvar og det inkluderer forsvar av dine venner og familie.

 

Men de fleste situasjoner trenger verken politianmeldelse eller vold. Om f.eks. en mann kommer opp til en venninne av deg og er ekkel, så kan du gå opp til han og be han om å dra. I nesten alle tilfeller vil han dra frivilig.

Lenke til kommentar

 

grunnene kan være mangt, jeg bare synes det som blir kommentert her inne gjenspeiler hatet de har for kvinner

Jeg synes det du skriver gjenspeiler hatet du har for kvinner som ikke deler dine meninger.

 

Er dette nivået du vil ha debatten på? Eller har du noen saklige argumenter mot de såkalte kvinnehaterene?

 

 

 

Problemer med #metoo:

Hva er laveste terskel for å bruke metoo taggen?

Den er kjønnsregelert med andre ord kun kvinner, menn blir bedt om å stille på sidelinjen.

Den er ideoligisk motivert.

Den har ingen statestiskt verdi.

Den hiver rettsvesenet ut av vinduet, menn blir dømt av samfunnet og ikke i en rettsal.

Arbeidsgivere vil tenke seg to ganger før de ansetter en kvinne.

Løgnere.

 

Det er helt sikkert fler feil og mangler, bare det at det finnes ingen målestokk for hva som går under #metoo får meg bare til å peke og le av de som er i moralsk opprør av dette hysteriet.

 

 

Dette filmklippet er jo et eksemplarisk eksempel på grovt overtramp av denne såkalte Hugh mungus personen og attpå til et gutteklubb grei sikkerhetsselskap som verner om denne mannen som nylig har begått sexual harrassment. Trenger du virkelig mer overbeviselse på hva som er klinkende galt?? Håper virkelig denne HughMungus fyren og sikkerhetsmannskapet får konsekvenser!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...