Gå til innhold

FEATURE: Her er våre personlige favorittspill fra 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra på listene deres - 2017 for meg ble mye preget av MMO igjen, men ellers har jeg brukt en del timer med Switch. Både BotW og Mario Odyssey er fantasisk spill! Ellers var det en fryd å spille Thimbleweed Park.

 

Ut året skal jeg spille Witcher 3 mens jeg teller på knappene om det blir en PS4 for å spille Horizon samt ha en maskin klar til RD2 neste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mye drittspill i 2017. pubg er vel det beste som har kommet, men det sier vel mest om de andre spillene egentlig.

 

Så synd, for min del det er for mye jeg har gått glipp av, ei heller tid til. Og jeg har bare konsoll og litt Heartstone på pc..hehe Så det er nesten imponerende å ikke ha smaken for noe som kom ut i 2017!

Lenke til kommentar

Interessant å se hvor mange som nevner Zelda, og litt merkelig at ingen av de fikk gleden av å anmelde spillet. Flere av disse virker for å ha et forhold til Zelda-serien og hadde nok kunne komme med en mye bedre og nyansert anmeldelse enn det vi fikk. De som har et forhold til tidligere spill bør få et fortrinn til å anmelde et nytt spill i serien, for da blir spillet anmeldt litt i sammenheng til andre spill i serien anmeldelsen i seg selv får med en gang mer verdi. Tviler på at noen av de som nevnte spillet i denne artikkelen mener 6/10 er riktig for BotW.

 

Så kommer argumentet om at et spill skal kunne måtte anmeldes på egne premisser, og ja, det kan det men jeg mener anmeldelsen og spilljournalistikken har alt å tjene på at spill blir anmeldt av folk som kjenner til serien eller sjangeren. Jeg er nyskjerrig på Stellaris for eksempel, men lurer på forskjellene kontra det og EU4 og CK2. Aldri i verden om jeg får disse svarene om anmelder ikke også har spilt disse spillene. Samme med FIFA og slike spill, hvordan er spillet i forhold til forrige spill? Nytteløst å sette en som ikke har peiling til å anmelde det da.

 

Blir så tydelig hvordan feil valg av anmelder kan lage et helsikes styr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessante lister med mye forskjellig, men også mange gjengangere, noe som sikkert er en god ting. Jeg er selvfølgelig langt fra helt enig med noen her, men det er en eller to fra de fleste listene jeg kan være enig med.

 

Når det er sagt så har jeg selv store problemer med å spikre en topp 5 liste, er så mange gode spill som det er vanskelig å rangere i forhold til hverandre, og alle fortjener nesten topp 5. Ender vel opp med en topp 10 hvor 9 er på delt andreplass.

 

Godt det enda er noen dager til leseravsemmingen starter. Må finne frem tenkehatten. :p

 

Så mye drittspill i 2017. pubg er vel det beste som har kommet, men det sier vel mest om de andre spillene egentlig.

Nei, det sier vel mest om din elendige supersnevre spillsmak. :glare:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det som, nok en gang, er litt kjedelig med slike favoritt-utvalg og avstemninger, er at det ikke er noen forunt å spille alt som kommer ut. Mitt valg av årets beste spill vil kun være et svært begrenset utvalg av de allerede få spillene jeg har valgt å prioritere ut i fra tid og interesser. Heller ikke en spillanmelder på heltid (noe de færreste er) har tid - eller interesse for å spille alt. I tillegg kommer påvirkningen fra venner/kollegaer som allerede har funnet sin favoritt, og som oppfordrer en til å investere i et spill som igjen tar tiden fra andre, potensielle godspill som man kanskje aldri rekker å teste.

 

Årets lister ser ut til å speile at indie-scenen stortrives, og har mer kvalitet og ressurser enn før, og det er morro!

 

Veldig lett å havne i svart-hvitt-fella. "De spillene jeg overhodet ikke har rørt i år har jeg prioritert bort til fordel for andre, ergo er de pr def drittspill, da jeg ikke orker tanken på at jeg kan ha gått glipp av noe bra fordi tiden ikke strekker til...." Hele sjangre blir utradert av samme tankegang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som, nok en gang, er litt kjedelig med slike favoritt-utvalg og avstemninger, er at det ikke er noen forunt å spille alt som kommer ut. Mitt valg av årets beste spill vil kun være et svært begrenset utvalg av de allerede få spillene jeg har valgt å prioritere ut i fra tid og interesser. Heller ikke en spillanmelder på heltid (noe de færreste er) har tid - eller interesse for å spille alt. I tillegg kommer påvirkningen fra venner/kollegaer som allerede har funnet sin favoritt, og som oppfordrer en til å investere i et spill som igjen tar tiden fra andre, potensielle godspill som man kanskje aldri rekker å teste.

 

Årets lister ser ut til å speile at indie-scenen stortrives, og har mer kvalitet og ressurser enn før, og det er morro!

 

Veldig lett å havne i svart-hvitt-fella. "De spillene jeg overhodet ikke har rørt i år har jeg prioritert bort til fordel for andre, ergo er de pr def drittspill, da jeg ikke orker tanken på at jeg kan ha gått glipp av noe bra fordi tiden ikke strekker til...." Hele sjangre blir utradert av samme tankegang.

 

Enig. Litt ubehagelig å tenke på at jeg har prioritert Destiny 2 fremfor Horizon: Zero Dawn eller The Sexy Brutale (som nevnes under her).

Lenke til kommentar

 

Det som, nok en gang, er litt kjedelig med slike favoritt-utvalg og avstemninger, er at det ikke er noen forunt å spille alt som kommer ut. Mitt valg av årets beste spill vil kun være et svært begrenset utvalg av de allerede få spillene jeg har valgt å prioritere ut i fra tid og interesser. Heller ikke en spillanmelder på heltid (noe de færreste er) har tid - eller interesse for å spille alt. I tillegg kommer påvirkningen fra venner/kollegaer som allerede har funnet sin favoritt, og som oppfordrer en til å investere i et spill som igjen tar tiden fra andre, potensielle godspill som man kanskje aldri rekker å teste.

 

Årets lister ser ut til å speile at indie-scenen stortrives, og har mer kvalitet og ressurser enn før, og det er morro!

 

Veldig lett å havne i svart-hvitt-fella. "De spillene jeg overhodet ikke har rørt i år har jeg prioritert bort til fordel for andre, ergo er de pr def drittspill, da jeg ikke orker tanken på at jeg kan ha gått glipp av noe bra fordi tiden ikke strekker til...." Hele sjangre blir utradert av samme tankegang.

 

Enig. Litt ubehagelig å tenke på at jeg har prioritert Destiny 2 fremfor Horizon: Zero Dawn eller The Sexy Brutale (som nevnes under her).

Nettopp derfor burde ikke Gamer kåre årets beste spill. Anmelderne har for snevert grunnlag, og derfor blir det de mest kjente spillene som vinner, og ikke de som er best.

Lenke til kommentar

 

Nettopp derfor burde ikke Gamer kåre årets beste spill. Anmelderne har for snevert grunnlag, og derfor blir det de mest kjente spillene som vinner, og ikke de som er best.

 

 

Misforstå meg rett: Jeg synes det er artig med slike lister på tross av x-faktoren i utvalget. Gir vel en slags varm fellesskapsfølelse å konstatere at andre spiller det samme, og får det samme ut av opplevelsen som en selv. Men jeg kjøper ikke det forenklede argumentet ditt om at anmelderne har for snevert grunnlag, Radiohodet, det kan vi rett og slett ikke vite noe om. Når det i tillegg viser seg å være en haug med indie-titler på listen, blir det vanskelig å forsvare at det bare er de "mest kjente spillene som vinner."

Endret av aphelion3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...