Gå til innhold

TV-ene forsvinner fra Statoils røykerom offshore


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Røykerom? Trodde det var et begrep fra forrige århundre, som "telefonbenk" eller "videokassett".

 

Det er ganske viktig å holde orden på tennkilder i Ex soner, så røykerom er nødvendig på mange av statoils lokkasjoner. 

 

 

Dette er vel snakk om røyekrom i boligmodulen?

 

Uansett er det vel ikke mer nødvendig enn "ikke-EX-utstyrsrom" som ikke ekssiterer såvidt meg bekjent, man antar at folk ikke driver å herjer med åpen flamme ute i de områdene.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Røykerom? Trodde det var et begrep fra forrige århundre, som "telefonbenk" eller "videokassett".

 

Det er ganske viktig å holde orden på tennkilder i Ex soner, så røykerom er nødvendig på mange av statoils lokkasjoner. 

 

 

Dette er vel snakk om røyekrom i boligmodulen?

 

Uansett er det vel ikke mer nødvendig enn "ikke-EX-utstyrsrom" som ikke ekssiterer såvidt meg bekjent, man antar at folk ikke driver å herjer med åpen flamme ute i de områdene.

 

AtW

 

 

Jeg så ikke noen spesifikasjoner som sa noe om at det kun gjaldt røykerom i boligmodul? 

 

Feks på kårstø er det røykerom midt i anlegget, dette er såklart en ikke ex sone men utenfor er det sone 1. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Røykerom? Trodde det var et begrep fra forrige århundre, som "telefonbenk" eller "videokassett".

 

Det er ganske viktig å holde orden på tennkilder i Ex soner, så røykerom er nødvendig på mange av statoils lokkasjoner. 

 

 

Dette er vel snakk om røyekrom i boligmodulen?

 

Uansett er det vel ikke mer nødvendig enn "ikke-EX-utstyrsrom" som ikke ekssiterer såvidt meg bekjent, man antar at folk ikke driver å herjer med åpen flamme ute i de områdene.

 

AtW

 

 

Jeg så ikke noen spesifikasjoner som sa noe om at det kun gjaldt røykerom i boligmodul? 

 

Feks på kårstø er det røykerom midt i anlegget, dette er såklart en ikke ex sone men utenfor er det sone 1. 

 

 

Nei, men når de snakker om sosiale soner og TVer, så vil jeg anta det er snakk om de som er inne i boligmodulen?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Nei, men når de snakker om sosiale soner og TVer, så vil jeg anta det er snakk om de som er inne i boligmodulen?

 

AtW

 

 

Som sagt, det vet jeg ikke noe om, jeg tipper dette er noe som blir gjeldene for alle statoil sine røykerom. Men jeg har ikke lest avtalen eller tviste saken. Forøvrig ikke noe viktig for saken tenker jeg, 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei, men når de snakker om sosiale soner og TVer, så vil jeg anta det er snakk om de som er inne i boligmodulen?

 

AtW

 

 

Som sagt, det vet jeg ikke noe om, jeg tipper dette er noe som blir gjeldene for alle statoil sine røykerom. Men jeg har ikke lest avtalen eller tviste saken. Forøvrig ikke noe viktig for saken tenker jeg, 

 

 

At det ikke er TV? Joa, selvfølgelig, men trodde de som hadde TV i dag stort sett var i boligmoduler? Og det er jo viktig for ditt poeng, der hele poenget er at disse trengs pga Ex.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, men når de snakker om sosiale soner og TVer, så vil jeg anta det er snakk om de som er inne i boligmodulen?

 

AtW

 

 

Som sagt, det vet jeg ikke noe om, jeg tipper dette er noe som blir gjeldene for alle statoil sine røykerom. Men jeg har ikke lest avtalen eller tviste saken. Forøvrig ikke noe viktig for saken tenker jeg, 

 

 

At det ikke er TV? Joa, selvfølgelig, men trodde de som hadde TV i dag stort sett var i boligmoduler? Og det er jo viktig for ditt poeng, der hele poenget er at disse trengs pga Ex.

 

AtW

 

 

Nei, jeg mente at det fortsatt er røykerom på statoil sine lokkasjoner pga det gjerne er ex soner utenfor. Slik at man må inn i ett røykerom for å tenne røyken :)

Lenke til kommentar

 

Joda, men det har jo (til tross for overskriften) vel aldri vært snakk om å fjerne rommene? Kun å endre de?

 

AtW

 

Joda, men mitt svar var kun en forklaring for hvorfor en må ha røykerom på diverse statoil lokasjoner :)

 

 

Skjønner. Personlig mener jeg man ikke trenger det som sådan, folk må ikke røyke, men det er jo alltid en vurdering av hva som best for den ansatte når det gjelder hva man prioriterer av tilrettelegging.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Joda, men det har jo (til tross for overskriften) vel aldri vært snakk om å fjerne rommene? Kun å endre de?

 

AtW

 

Joda, men mitt svar var kun en forklaring for hvorfor en må ha røykerom på diverse statoil lokasjoner :)

 

 

Skjønner. Personlig mener jeg man ikke trenger det som sådan, folk må ikke røyke, men det er jo alltid en vurdering av hva som best for den ansatte når det gjelder hva man prioriterer av tilrettelegging.

 

AtW

 

 

Hehe jo absolutt :p

Lenke til kommentar

 

Har ingen sterke formeninger rundt denne saken, men å fjerne TVen synes jeg virker smålig.

Problemet er at folk som ikke røyker blir stående utenfor fellesskapet.

 

 

Når/før røykeloven kom klaget folk over "røykerene". så fikk man egne røykerom/steder  der de som røyket fikk stå og ta en røyk.

 

Så  kom ikke-røykerne også dit for å være med i samtalen; og klaget over at røykerene  ikke nøyde seg med en røyk- slik at ikke-røykerne ble så plaget.

I den vanlige kantinen?  Der var det bare (kjedelige?) ikke-røykere med treige samtaler, så der var det få som ville være.

Løsning :  Man gjorde røykeplassene så ukoselig som mulig, uoppvarmet og ofte uten tak.

HMS?

 

Jeg observerer folk som blir forarget og begynner å hoste og når de ser noen som står borti skogkanten, eller langt borte på tog-perrongen, (ute)  og røyker.

 

:dremel:

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...