Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars: Battlefront 2


Anbefalte innlegg

Det står at det tar timesvis å tjene seg fram til en kasse, når det i realiteten tar under en. (rundt 300 credits per runde, en runde varer rundt 10 min, og en kasse koster rundt 1000.)

Jeg tok en kjapp titt i den relevante delen av Jim Sterling sin Jimpressions-video, som så vidt jeg kan se er tatt opp i releaseversjonen. Der ser du i hvert fall tydelig at en "Trooper crate" koster 4000, og en "Starfighter crate" 2400.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er kommentarene rundt progresjon og kasser feil?

Det står at det tar timesvis å tjene seg fram til en kasse, når det i realiteten tar under en. (rundt 300 credits per runde, en runde varer rundt 10 min, og en kasse koster rundt 1000.) (dette uten å ta med alle ekstra credits man tjener)

 

Hva gjelder progresjon, så er det jo helt likt tidligere battlefield. Du har XP. Som du får per runde.

Virker ikke som du har spilt spillet hehe. Eg prøvde på trial. En kasse koster 4000 (trooper). Helt i starten av spillet, de første timene. Så vil du få en del credits, fordi du gjør mange challenges som er narturlig er mange av i starten. Men etterhvert som du har gjort de så går de veldig seint. Det verste er å få "parts" til å oppgradere kortene, men som du igjen må få et kort i høyere lvl før du kan oppgradere de lave lvl kortene du lager selv. Eller du bytter inn 4000 credits og du får 2x emotes og 2 parts. Kjekt... Og du trenger 40 parts for å lage et kort, og så 80, 120,180 og 380 for å oppgradere det.

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Virker ikke som du har spilt spillet hehe. Eg prøvde på trial. En kasse koster 4000 (trooper). Helt i starten av spillet, de første timene. Så vil du få en del credits, fordi du gjør mange challenges som er narturlig er mange av i starten. Men etterhvert som du har gjort de så går de veldig seint. Det verste er å få "parts" til å oppgradere kortene, men som du igjen må få et kort i høyere lvl før du kan oppgradere de lave lvl kortene du lager selv. Eller du bytter inn 4000 credits og du får 2x emotes og 2 parts. Kjekt... Og du trenger 40 parts for å lage et kort, og så 80, 120,180 og 380 for å oppgradere det.

 

Har spilt det nå tidligere, ikke idag. Så om de koster 4000 er det en ny oppdatering.

Men det er fortsatt ikke timesvis.

(4000 / 300 = 13 x 10 = 130 / 60 = 2. Så en kasse per 2. time, med minimum inntekt av credits)

 

Og man skal kun ha 3 kort. Så det tar heller ikke lange tiden.

 

Challanges er noe de legger inn i spillet etter hvert som det spilles. (typisk Dice)

Og nå skal de gjøre slik at man tjener enda mer credits i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er helt utrolig at et spill som egentlig er bra er blitt helt ødelagt av grådighet. Men da kan jo heldigvis spillet reddes gjennom noe ala loot 2.0, hvis EA vil det.

Spillet er overhoved ikke ødelagt på noe som helst vis, og salgstallene vil nok garantert vise dette. At folk syter og klager på nettet er dessverre ikke noe nytt, selv om det er seriøst overdrevet rundt Battlefront 2. Her skal det hates, koste hva det koste vil. Men jeg har en sterk mistanke om at de fleste som åpenbart hater spillet på diverse forum spiller det veldig mye bak lukkede dører. Skulle ikke forundre meg om anmelderen også storkoser seg, men satte en lav karakter fordi det er en offentlig anmeldelse, ikke hans personlige mening.

Kanskje de som sitter og forsvarer spillet sitter bak lukkede dører og kjøper loot crates og nekter å akspetere virkligheten.

Eller som står over denne katastrofen, spille et annet spill og tar en billig sydenferie for pengene spart :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill var ikke bedre før. Om 15 år kommer dagens ungdom til å klage over at spill var mye bedre i 2017. Folk vil hiske med glede tilbake på GTA 5, Pverwatch og PUBG.

 

Men en ting var utvilsomt bedre før: Det var ikke mikrotransaksjoner.

Enig på begge punkter. 

Angående 5/10 jeg syntes den var snill ren pay to win skulle være et automatisk 5 poeng trekk. 

Merk at her er P2W at du kan kjøpe styrke i spill som enten ikke kan fåes ved å spille eller krever en idiotisk grind. 

Å kjøpe max level i wow er ikke p2w siden det kun tar deg den første veien nå må du gjøre dungeons og raids for å få gear. 

 

 

Lenke til kommentar

Helt enig at mikrotransaksjoner burde slåes ned på og dette sender nok riktig signal for fremtidige spill.

That beeing said:
Spillet har en helt fantastisk singleplayer kampanje som MÅ oppleves og en av de beste multilplayerne til nå av alle Battlefield type spill. Jeg er ekstremt nøye på hva jeg bruker min tid på, men Battlefront 2 er knallbra. Jeg hater mikrotransaksjoner og hater EA spill egentlig, men dette er såpass bra gjennomført at jeg må gi dem kreditt for dette her.

 

Vært noen diskusjoner i chatten ingame hvor folk ikke forstår negativiteten. For dem som Star Wars fans så har dem fått det beste Star Wars spillet som har vært og jeg må si meg enig. Ikke for å forsvare praksisen til EA men spillet i bunn og grunn er fantastisk og ikke et 5/10 spill overhodet.

Endret av Avean
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 

Lenke til kommentar

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 

Forskjellen på nye og gamle spill. Er at spill som Battlefield 1942 og Battlefield 2 var faktisk helt utrolig gode spill. Tilbake på den tiden var det mulig å bygge samfunn rundt spillene. De lot spillerne bygge et samfunn ved at spillerne kunne sette opp egne dedikerte servere, de kunne lage mods og du hadde et sterkt klanmiljø. Alt er borte nå fordi det handler om profitt. EA har blitt grådige kapitalister, de satser på et bruk og kast kultur. De vil helst at kundene skal gå lei av spillenes deres tidlig. Det fordi de ønsker at vi skal kjøpe deres siste DLC eller nye spilltitler. Så du har helt rett. Gamle spill er faktisk bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som fikk med seg at sjefen i Disney ringte til sjefen i Dice?

Jeg synes det er bra at EA/Dice får flengende kritikk. Her er det faktisk snakk om en franchise som har holdt det gående i over 40 år. Disney betalte veldig mye penger for rettighetene til George Lucas, og de har ikke lyst til at det skal være negativ omtale om et star wars spill.

 

Spørsmål til artikkelforfatter: Må man ha season pass for å få "full utnyttelse" av spillet, slik som i forgjengeren?

For det er jo det der er; Star Wars Battlefront 1, v.2.0.  Bare mer polert og nå med myntinnkast.

Lenke til kommentar

 

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 

Forskjellen på nye og gamle spill. Er at spill som Battlefield 1942 og Battlefield 2 var faktisk helt utrolig gode spill. Tilbake på den tiden var det mulig å bygge samfunn rundt spillene. De lot spillerne bygge et samfunn ved at spillerne kunne sette opp egne dedikerte servere, de kunne lage mods og du hadde et sterkt klanmiljø. Alt er borte nå fordi det handler om profitt. EA har blitt grådige kapitalister, de satser på et bruk og kast kultur. De vil helst at kundene skal gå lei av spillenes deres tidlig. Det fordi de ønsker at vi skal kjøpe deres siste DLC eller nye spilltitler. Så du har helt rett. Gamle spill er faktisk bedre.

 

Ikke bare samfunn, men egne spill/modifikasjoner. Jeg spiller fortsatt silent heroes (Norge mot Sverige) og jeg ser at Desert Combat fortsatt har trafikk. Utrolig hva man fikk igjen for 500 kroner på den tiden. 

Lenke til kommentar

Noen som fikk med seg at sjefen i Disney ringte til sjefen i Dice?

Jeg synes det er bra at EA/Dice får flengende kritikk. Her er det faktisk snakk om en franchise som har holdt det gående i over 40 år. Disney betalte veldig mye penger for rettighetene til George Lucas, og de har ikke lyst til at det skal være negativ omtale om et star wars spill.

 

Spørsmål til artikkelforfatter: Må man ha season pass for å få "full utnyttelse" av spillet, slik som i forgjengeren?

For det er jo det der er; Star Wars Battlefront 1, v.2.0.  Bare mer polert og nå med myntinnkast.

 

Nå regner jeg med mesteparten av de penge greiene var ea sin ide (Dice ble presset ganske hardt av dem når det gjaldt de forrige spillene deres, og var ikke helt fornøyd med dem.)

 

Ikke noe season pass.

De har endelig funnet ut at det splitter spillerne.

Så nå er all dlc gratis.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 

Forskjellen på nye og gamle spill. Er at spill som Battlefield 1942 og Battlefield 2 var faktisk helt utrolig gode spill. Tilbake på den tiden var det mulig å bygge samfunn rundt spillene. De lot spillerne bygge et samfunn ved at spillerne kunne sette opp egne dedikerte servere, de kunne lage mods og du hadde et sterkt klanmiljø. Alt er borte nå fordi det handler om profitt. EA har blitt grådige kapitalister, de satser på et bruk og kast kultur. De vil helst at kundene skal gå lei av spillenes deres tidlig. Det fordi de ønsker at vi skal kjøpe deres siste DLC eller nye spilltitler. Så du har helt rett. Gamle spill er faktisk bedre.

 

Ikke bare samfunn, men egne spill/modifikasjoner. Jeg spiller fortsatt silent heroes (Norge mot Sverige) og jeg ser at Desert Combat fortsatt har trafikk. Utrolig hva man fikk igjen for 500 kroner på den tiden. 

 

Selv om jeg til dels er enig så var det jo et konstant med Dice og støtte for klaner og comunities. Må nok legge en del av skylden på oss gamere også. selv om utviklere i dag gjør typ 0 for å hjelpe oss.

Lenke til kommentar

 

Skuffende.. jeg hadde virkelig sett fram til Battlefront 2. Jaja.. får se på det som penger spart da.

 

Men det er bra typisk da, er det ikke?

 

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag. Hvis vi går tilbake til 2004/2005 når Battlefield 2 kom ut. Det var et fantastisk spill, som appellerte til brukerne. Men etter det har det bare gått nedover. Jeg mener trenden og populariteten rundt streaming (Twitch, Youtube osv) har ødelagt spillindustrien!

 

Nå er alle opptatt av å lage den neste store "cash grab" tittelen, hvor det er om å være mest prangende og hyped. Crates, loot boxes, keyes, skins, heroes osv. Alt låses bak en in-game shop, som alltid blir presentert som "et alternativ", som man ikke trenger å benytte seg av. Og det stemmer helt fram til man har investert 100+ timer i spillet, og man innser at man MÅ bruke penger for å komme seg videre i en realistisk hastighet. Eller at spillets originale stand er så kjedelig og døll, at bare for å forhindre seg selv i å sovne, så ender man opp med å bruke noen kroner på noe med farge. Slik at skjermen kommer litt til live iallfall. Eller så har de låst enkelte deler av spillet bak en "Premium" løsning (*kremt* Battlefield Hardline Premium for 1200,- ved lansering *kremt*). Og produsentene melker dette 100%, fram til en ny tittel kommer på markedet. For da er det bare å starte på nytt igjen. Og 2-3 år senere er spillet glemt!

 

Det er ingen som kommer til å spille PUBG om 12 år. Det er ingen som kommer til å huske på Battlefield 1, bortsett fra kanskje i en negativ sammenheng om 12 år. Jeg tror ærlig talt at det ikke kommer til å være en sjel som tar med seg noen nevneverdige minner fra 90% av de "store" titlene på markedet i dag. En hver som ønsker god kvalitet i spill anno 2017, må enten ta til takke med indie spill, eller enspiller spill, og selv de begynner det å bli lang ventetid mellom hver tittel.

 

Det er en grunn til at folk snakker om CoD 1 og 2, WoW (pre Cata), Age of Empires 2, Heroes of Might and Magic, gamle Doom, EverQuest 1 og 2, Battlefield 1942, Vietnam og 2 osv. listen er lang. Men grunnen til at folk husker disse spillene er fordi det var kvalitet. Folk spiller Battlefield 1942 enda FFS! Det bør si sitt... ?

DOOM (2016) var jo fantastisk bra spill.

 

 

Ja, jeg glemte det spillet i farten. Beklager :p

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Jeg snakker ikke om bugs. Jeg snakker om kvalitet. Alle de spillene jeg nevnte, med alle bugs og alt som finnes av dritt, er fortsatt bedre kvalitet enn det som lages i dag. Gode spill med bugs kan fikses, dårlige spill laget av evneveike utviklere er og forblir dårlige. Det har ingenting med nostalgi å gjøre. Som jeg sa.. det er en grunn til at folk fortsatt spiller Battlefield 1942 ;)

 

Spill var ikke bedre før. Om 15 år kommer dagens ungdom til å klage over at spill var mye bedre i 2017. Folk vil hiske med glede tilbake på GTA 5, Pverwatch og PUBG.

 

Men en ting var utvilsomt bedre før: Det var ikke mikrotransaksjoner.

Når "verdien" av mikrotransaksjoner går på bekostning av kvalitetstid in-game, så jo, da vil jeg si at spill var bedre før.

 

Hvis man ikke kan spille spillet på vanelig måte å oppgradre utstyret ettervert så ser jeg ikke vitsen med å spille, det er vel en av gledene å oppnå nye ting man har slitt for, kan ikke skjønne gleden med å kjøpe seg til full pakke, hva så ?når man har alt så er jo spillet ikke noe vits å spille mere lol

 

Det sies at det tar 40 timers played time for å unlocke en random hero! Altså ikke medregnet ventetiden mellom kamper, samt loading screens. Men faktisk timer inne i spillet. Eller du kan kjøpe en for 20 dollar. Det er som du sier.. ingen vits i å spille spillet når folk bare kan betale seg til alt, og så er det GG. Ingen konkurranse, bortsett for de som tror de driver med E-sport, og det er lame så det holder.

 

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 

 

My point exactly! Gi denne karen en kakao! Ingen kommer til å spille PUBG eller Battlefront 2 om 15 år.

Lenke til kommentar

Hehehe, en midlertidig karakter, det er ikke ofte det skjer, men jeg kan godt forstå det. Er veldig i tvil selv også. Har hørt fra flere jeg kjenner som koser seg masse med spillet og synes det er en nærmest "addictive" morsom multiplayer. Samtidig har jeg hørt fra andre som synes det er flere store problemer med spillet, pluss dette med microtransactions da, som jeg prinsippielt sett er helt motstander av.

 

Vet ikke om det er en sammenheng her, men de jeg kjenner som koser seg masse er også de som ikke spiller så kjempemye, mens de som er skeptiske er som meg, og spiller mye forskjellig. :p

 

Må nesten avvente og se hva som skjer. Og så mye kontroverser og negativitet det har vært rundt spillet er vel sannsynligheten stor for at det raskt synker i pris. ;)

 

 

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag.

Her må jeg si meg uenig. Det har aldri blitt laget så mange gode spill som i dag, og mitt største problem med spillhobbyen er at det ikke finnes nok fritid til at jeg får spilt alle spillene jeg kunne tenkt meg å spille.

Men det gjør det også veldig lett å bare droppe de spillene som helt tydelig har blitt ødelagt av utgiverens grådighet, for det er alltid andre spill jeg kan sette meg ned og spille i stedet.

 

Her har dere begge egentlig både rett og galt. Hva som er de aller beste spillene skal jeg ikke si noe om, det er så avhengig av smak og behag. Det som derimot er fakta, og Behemian har rett i, er at selskapene generelt lager langt færre spill nå, enn de gjorde før. Dette er kanskje ikke så merkbart for oss spillere, for spillmediet i seg selv har vokst kraftig, med flere nye studioer, og ikke minst indies som har vokst frem i hopetall.

 

Det Sutekh på sin side har rett i er at den generelle kvaliteten på spill er mye bedre enn den var før. Her skal jeg som sagt ikke si noe om hva som er best av det beste da, og det beste nå, men avstanden i kvalitet fra bra til dårlig er mye, mye mindre nå. Før var det ofte noen få utrolig gode spill som kom ut blandt en hel haug dårlige spill. Dette gjorde nok også de bra spillene mer merkbare før også.

 

Disse tingene spiller igjen veldig inn på, og i samspill med, fremveksten av Season Pass, DLC, Loot Crates og Microtransaksjoner. Akkurat dette er en meget nyansert, viktig og interessant diskusjon vedrørende fremtiden til spillmediet, så det burde egentlig tas for seg selv.

 

Hot tips for en veldig god artikkel Gamer.no!!! Dette temaet er i vinden akkurat nå, så her kan dere score godt på en artikkel med grundig research om tema. ;) ;) ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Jeg snakker ikke om bugs. Jeg snakker om kvalitet. Alle de spillene jeg nevnte, med alle bugs og alt som finnes av dritt, er fortsatt bedre kvalitet enn det som lages i dag. Gode spill med bugs kan fikses, dårlige spill laget av evneveike utviklere er og forblir dårlige. Det har ingenting med nostalgi å gjøre. Som jeg sa.. det er en grunn til at folk fortsatt spiller Battlefield 1942 ;)

 

 

 

Her var det flere ting å henge seg opp i :)

"folk" spiller 1942 fortsatt. Ja. Folk spiller mye rart, men er det 100.000? 1000? 10 stk i kjellern til Geir? Folk spiller fortsatt E.T på Nintendo 8 bit også. "folk" sier svært lite om kvaliteten. F.eks CS kan man sikkert bruke dette argumentet, da spillet spilles aktivt av en haug med folk fortsatt. 

 

BF1942 med all sin sjarm og vanvittig herlige gameplay oste på ingen måte kvalitet. Det var et ræl uten like. Vi snakker ikke om små bugs som ble patchet bort. Vi snakker om lag, sirup og helt håpløs nettkode som vel aldri ble skikkelig tatt tak i? og hva da 2 exp packs som ikke levde original spillet opp til anklene engang.  

 

Og "det som lages i dag",  Om vi sier at det som lages i dag er Battlefront 2, Assasins creed og Call of duty så er jeg 100% enig. Om vi heller sier The Witcher 3, Divinity Original sin 2, Pubg så er det vanskelig å være like enig :p  

 

Selv om du er uenig trur jeg ofte folk tenker ukristisk tilbake på tidligere titler. Alt var jo bedre før tross alt. Mine beste minner fra BF1942 er ikke nødvendigvis bare fra spillet men det fantastiske norske/skandenaviske clan miljøet og communitiene. Men det kan jo være annerledes for deg og andre :)

 

 

 

Edit: on a sidenote, så er jeg enig ang hva folk spiller i fremtiden. Tviler sterkt på at noen spiller PUBG, CS, LOL or what not om 15 år. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

 

Her ser man igjen og igjen at det lages langt færre gode spill i dag.

Her må jeg si meg uenig. Det har aldri blitt laget så mange gode spill som i dag, og mitt største problem med spillhobbyen er at det ikke finnes nok fritid til at jeg får spilt alle spillene jeg kunne tenkt meg å spille.

 

Men det gjør det også veldig lett å bare droppe de spillene som helt tydelig har blitt ødelagt av utgiverens grådighet, for det er alltid andre spill jeg kan sette meg ned og spille i stedet.

Enig med deg. Utrolig mye mer storslagne spill nå enn før. Faktisk harde valg hver gang jeg skal kjøpe meg et spill, er så mange jeg har lyst, men vet det ikke er tid til å få spilt dem.

Lenke til kommentar

Det er viktig at Tier1 Gamere sier nei til dette viruset som har spredd seg fra mobil-spill å heter mikrotransakjsoner, det er en liten gruppe spillere men via feks reddit blir stemmen hørt å det er videre Tier 1 gamere som veldig ofte legger grunnlag for hype, så i lengden vill det ha noe å si at vi boikotter spill som har mikrostransaksjoner.

 

Nei, det er ikke greit å betale for Rene skins som ikke gir deg fordeler i spillet, hvorfor?: fordi det er totalt meningsløst å betale for å det er nettopp denne veien store selskap som EA sniker inn det de nå har gjort.

 

For seriøste Gamere så er det å betale for å få fordeler i spillet i seg selv i utenkelig, så via dette foroumet snakker jeg her til Tier 2 Gamere.

 

Tier 1 = Krever utfordring i spill, spillet må ha en kurve der man blir bedre ved at man spiller i spillet. De vet mye om spill mekanismer å spill generelt.

 

Tier 2 = Bruker ikke tid til å sette seg inn i spillmekanismer men får med seg Rewiews å bruker mye tid på spilling, hovedsakelig konsoller. Kan lett kjøpe spill de ikke hadde tenkt til å kjøpe pga Hype. Sjekker også ofte hva Tier 1 Gamere spiller å ønsker å bli god i samme spill, kan ofte jukse for å forsøke å komme på samme nivå.

 

Tier 3 = Voksne som kjøper spill til Barn som i utgangspunktet ikke vet mye om spill (feks), her ligger en enorm gruppe da spill i dag er blitt like mainstream som blockbuster filmer.

 

Men om vi får med flest mulig Tier 2 spill gruppen til å boikotte spill med mikrotransaksjoner er mye gjort, EA har allerede registrert motsatanden i reddit å er trolig mye av hovedgrunnen til at det er lagt på is i dette spillet ved at spillet blir boikotet smelter ikke den isen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...