Gå til innhold

ANMELDELSE: Star Wars: Battlefront 2


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at Battlefield 1942 hadde ganske høy standard, ihvertfall om jeg skal sammenligne det med samtids spill som Joint Operations: Typhoon Rising.

 

PUBG er et morsomt spill. PUBG er likevel langt ifra et kvalitetsspill. Grunnen til jeg sier det er fordi spillet har elendig responstid, dårlig flyt, mye bugs, netcode er ok og spillet trenger en del tweaking. Det er ikke så rart at spillet har en del mangler og feil med tanke på at det faktisk er et Early Access-spill. Prøvde det her om dagen igjen, og det irriterte meg grenseløst at jeg ikke lenger kan hoppe over ting. Uansett tross for irritasjonsmomenter så koste vi oss fælt og det brak løs i latter flere ganger underveis :)

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikrotransaksjoner = gratis dlc.

Er dette vanskelig å forstå?

Ja, fordi det du sier der er bare så feil, feil, feil, feil, og atter FEIL!!!!!!!! :wallbash:

 

Mulig du mener noe annet enn jeg tror, og bare uttrykker deg litt flåsete, men mikrotransaksjoner og DLC er to helt forskjellige ting.

 

For det første så ligger det i betydningen av ordet, Mikrotransaksjoner, at det her er snakk om små transaksjoner, altså at du gir små beløp (som regel av penger, men det må ikke være det) i bytte mot noe annet. Det kan dermed per definisjon ikke sies å være gratis.

 

For det andre så er DLC kun en forkortelse for DownLoadable Content, og omhandler alle typer innhold som kan lastes ned. Her er det altså snakk om en beskrivelse av en type innhold, mens Mikrotransaksjon snakker om verdien av en transaksjon. DLC kan være mikrtotransaksjoner, men ikke all DLC er miktrotransaksjoner, og heller ikke alle mikrotransaksjoner er DLC.

 

Med andre ord er det ikke riktig å sette likhetstegn mellom dem, og i hvert fall ikke riktig å kalle det gratis på noen som helst måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er synd hvis all denne negative omtalen får Starwar fans til å ikke kjøpe dette spillet, fordi det er et bra spill. General tabbe av EA/DICE og annonsere P2W før lansering også fjerne det, i stedet for motsatt, slik som noen andre gjør det. Nå er det fjernet, ihvertfall midlertidig. De viktigste star cardene er de som gir abilities som er viktige i objektive spillmodus, de kan en lett kjøpe med det en får ved å fullføre enkle utfordringer. Det er ganske mye å lære for å beherske spillet, først hovedklassene, men like viktig er å beherske alle herotypene som en får tilgang til gjennom score i spillomgangen. Hero som i person og skip. Alle heroene har i tillegg egne star cards. I det hele tatt mye å lære seg.

Jeg håper ikke P2W kommer tilbake, jeg tror ikke det er allverdens mye å hente på å kjøpe heller, som sagt det viktigste er å ha de riktige abilities, selv bare på laveste nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er synd hvis all denne negative omtalen får Starwar fans til å ikke kjøpe dette spillet, fordi det er et bra spill. General tabbe av EA/DICE og annonsere P2W før lansering også fjerne det, i stedet for motsatt, slik som noen andre gjør det. Nå er det fjernet, ihvertfall midlertidig. De viktigste star cardene er de som gir abilities som er viktige i objektive spillmodus, de kan en lett kjøpe med det en får ved å fullføre enkle utfordringer. Det er ganske mye å lære for å beherske spillet, først hovedklassene, men like viktig er å beherske alle herotypene som en får tilgang til gjennom score i spillomgangen. Hero som i person og skip. Alle heroene har i tillegg egne star cards. I det hele tatt mye å lære seg.

Jeg håper ikke P2W kommer tilbake, jeg tror ikke det er allverdens mye å hente på å kjøpe heller, som sagt det viktigste er å ha de riktige abilities, selv bare på laveste nivå.

På hvilken måte er det synd?, det betyr jo bare at du blir kvitt det du ikke ønsker å ha med selv, å hvorfor skulle du ønske å ha med det. Kjøp det når det er bekreftet at metoder for å melke oftest utsatte grupper for mer penger er stoppet for godt (personer med litt selvkontroll å stolthet kjøper seg ikke seier i spill heller ikke meningslølse skin`s, det er kult om du får nye skins i spill men det skal du få gratis etter utførte oppdrag etc).  Nyheter i dag sier at Disney er på banen å støtter å få stoppet mikrotransaksjoner i spillet, så det ser ut til å gå riktig vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd hvis all denne negative omtalen får Starwar fans til å ikke kjøpe dette spillet, fordi det er et bra spill. General tabbe av EA/DICE og annonsere P2W før lansering også fjerne det, i stedet for motsatt, slik som noen andre gjør det. Nå er det fjernet, ihvertfall midlertidig. De viktigste star cardene er de som gir abilities som er viktige i objektive spillmodus, de kan en lett kjøpe med det en får ved å fullføre enkle utfordringer. Det er ganske mye å lære for å beherske spillet, først hovedklassene, men like viktig er å beherske alle herotypene som en får tilgang til gjennom score i spillomgangen. Hero som i person og skip. Alle heroene har i tillegg egne star cards. I det hele tatt mye å lære seg.

Jeg håper ikke P2W kommer tilbake, jeg tror ikke det er allverdens mye å hente på å kjøpe heller, som sagt det viktigste er å ha de riktige abilities, selv bare på laveste nivå.

Dette er minus ved spillet som jeg kommer på nå. Kanskje ikke så rart at det får så dårlig omtale.

 

- Kan ikke velge kart eller kartrotasjon

- Mye venting i lobby. Til tider blir du kastet inn i en tom lobby og må vente i flere minutter.

- EA game connection to server lost

- Lett å få over 50k+ Battlepoints ved å fly starfighter på kart. Høyeste jeg har fått nå er vel 93k battlepoints.

- Starfighters bidrar ingenting til selve kampen på bakken eller oppdraget.

- Alle kart er linære, det er altfor mange flaskehalser, for mye nadestacks.

- Du kan ikke velge spawn point.

- Team deathmatch er den eneste spillmodusen du har. Du har Team deathmatch i 3 forskjellige skalaer.

- Headshots registreres ikke, og utgjør for lite skade.

- Du kan gjøre 90% av skaden på en fiende, men du får ikke kill for det.

- Star Cards gir altfor stor utslag

- Multiplayer er latterlig ubalansert Fikk 97-0 med Bobba Fett takket være OP kort.

- Campaignen er lite givende. De fleste andre Star Wars-spill leverer bedre campaign enn dette.

 

Det blir vel litt bedre etterhvert og når dette kommer.

Seasons-Calendar-v12.jpg

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, nå er det jo kanskje sånn at når vi tenker tilbake på gamle spill så blir vi litt nostalgiske. Vi hadde det jo så gøy! men bf1942 var jo helt latterlig. Den nettkoden/hit reg greia som var der var jo helt bak mål. spillet var sirup. BF vietnam hadde også PLENTY med feil. Strengt tatt så har vel dice vært kjent for at spill er beyond bugga til release. i Wow var jo standard svaret fra Blizz "working as intended" på alt som var feil. så ble det patcha etter en stund uansett.

 

Jeg trur vi forventet mindre og det var lettere å være nyskapende. I hvertfall til en viss grad.

Men ærlig talt, om du ser på bf1942 og tenker nesten halvannet tiår med utvikling siden den gang stiller spillet imponerende sterkt. Du trenger ikke nostalgiske briller for å se at det er imponerende at et så gammelt spill har tapt seg såpass lite i forhold til nyere spill, eventuelt at nyere spill har fornyet seg så lite. At det var feil i nye spill også på den tiden bør tross alt ikke overraske noen. 
Forskjellen på nye og gamle spill. Er at spill som Battlefield 1942 og Battlefield 2 var faktisk helt utrolig gode spill. Tilbake på den tiden var det mulig å bygge samfunn rundt spillene. De lot spillerne bygge et samfunn ved at spillerne kunne sette opp egne dedikerte servere, de kunne lage mods og du hadde et sterkt klanmiljø. Alt er borte nå fordi det handler om profitt. EA har blitt grådige kapitalister, de satser på et bruk og kast kultur. De vil helst at kundene skal gå lei av spillenes deres tidlig. Det fordi de ønsker at vi skal kjøpe deres siste DLC eller nye spilltitler. Så du har helt rett. Gamle spill er faktisk bedre.

 

Ikke bare samfunn, men egne spill/modifikasjoner. Jeg spiller fortsatt silent heroes (Norge mot Sverige) og jeg ser at Desert Combat fortsatt har trafikk. Utrolig hva man fikk igjen for 500 kroner på den tiden. 

Betalte ikke en krone for favorittspillet mitt på 2000 tallet. Enemy Territory. Gratis, åpen kilde, haugevis med fullpakkede servere osv. Ble spilt dagelig i 4 år.

Lenke til kommentar

Spillet har en helt fantastisk singleplayer kampanje som MÅ oppleves og en av de beste multilplayerne til nå av alle Battlefield type spill. Jeg er ekstremt nøye på hva jeg bruker min tid på, men Battlefront 2 er knallbra. Jeg hater mikrotransaksjoner og hater EA spill egentlig, men dette er såpass bra gjennomført at jeg må gi dem kreditt for dette her.

 

Vært noen diskusjoner i chatten ingame hvor folk ikke forstår negativiteten. For dem som Star Wars fans så har dem fått det beste Star Wars spillet som har vært og jeg må si meg enig. Ikke for å forsvare praksisen til EA men spillet i bunn og grunn er fantastisk og ikke et 5/10 spill overhodet.

 

Jeg har hørt mange si det motsatte. Til og med klaget på usann markedsføring. 

 

"Today the rebellion dies! The Empire's time has come!" *sikter på Luke Skywalker med en blaster*

 

 

Jeg tenkte at... endelig får jeg spille som Imperiet, og knuse terroristene som prøver å forhindre fred i galaksen! Noe som ikke har skjedd siden TIE Fighter fra 1994! Men... det som egentlig skjer i kampanjen, er at...

...du skifter side etter 3 oppdrag, og spiller enten Iden som rebell-terrorist resten av kampanjen, eller som en annen karakter. Hele traileren og kampanjen var en klassisk bait and switch, og det mest forutsigbare som kunne skje. Jeg måtte nesten le av skuffelse når jeg leste om det.

 

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...