Gå til innhold

Tiåring lurte FaceID i morens iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det står klinkende klart i dokumenter fra Apple at tvillinger, slektninger og barn under 13 år er utsatt. Så med andre ord, ingen har blitt lurt her!

 

Hvordan er ansiktID sikrere (enn fingeravtrykk) da? Det er ikke bare alle andre enn slektninger og slik man vil sperre telefonen for.

 

 

 

Det spørs hvordan man definerer hva som er sikkert. De fleste er vel mest bekymret for tilgang fra fremmende og ikke familien. 

Lenke til kommentar

 

Ja er det ikke det jeg skriver?

Nei, setningen refererer til pin som et skritt tilbake. Så vidt jeg forstår norsk rettskriving hvertfall og jeg er ikke aller verst på det (ja ja,skryt av deg selv du Soseks :p ).

Jeg refererer til en ansiktgjennkjenning som er så dårlig at man må ta i bruk kode, slik man gjorde før man fikk fingeravtrykksensor på telefonen. Så tilbakeskrittet er at man må bruke kode pga. dårlig ansiktgjennkjenning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den fikk da 10 av 10 mulige. Skulle da bare mangle. Uansett så skal teknologien i dag prøvekjøres av kundene for skyhøye priser. Varene er knapt i hylla før tek kaster seg over og graderer dem. Og det klarer de ganske raskt. Til og med 10 fete poeng. Dagene og ukene etterpå kommer all snacks på godt og vondt. Min tillit til tek er totalt borte. Når jeg ser i butikken, testet av Tek med blabla poeng, så ler jeg godt.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha mulighet for å låse opp telefonen på et blunk uten å skulle sikte kameraet direkte mot ansiktet.

Håper ikke mange andre produsenter hopper på denne gimmicken

Du må ikke sikte direkte mot ansiktet. Hva med å sjekke opp litt før du poster sånt? Det ødelegger for kredibiliteten av andre skeptikere når argumentene er feil. Signaturen din gjelder ikke bare spørsmål, påstander bør også sjekkes om man ikke er sikker.
Lenke til kommentar

Om de urettmessig prøver å skaffe seg tilgang så har de jo koden, for uten koden så vil ikke systemet bry seg om ansiktsdataen. Det er i allefall slik jeg forstår det.

 

Faceid er nok første steg i veien dit hen at vi har telefoner som bare vet at det er en autorisert bruker som bruker mobilen. Uten at vi trenger gjøre noe.

En annen fiffi ting med facetime, når man får varsler så forhåndsvises de ikke på skjermen, men det gjør det når man tar telefonen opp å holder med mot ansiktet.

 

Poenget han var vel at i de aller fleste tilfeller taster noen inn koden før eller siden, etter at feil ansikt har blitt vist telefonen. Dvs noen prøver, senere bruker rettmessige eier koden. 

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det står klinkende klart i dokumenter fra Apple at tvillinger, slektninger og barn under 13 år er utsatt. Så med andre ord, ingen har blitt lurt her!

 

Hvordan er ansiktID sikrere (enn fingeravtrykk) da? Det er ikke bare alle andre enn slektninger og slik man vil sperre telefonen for.

 

 

 

Det spørs hvordan man definerer hva som er sikkert. De fleste er vel mest bekymret for tilgang fra fremmende og ikke familien. 

 

 

Det er de nok, men det er ikke nødvendigvis reellt mtp sikkerthet. Kan godt hende "barnet tømmer kredittkortet" er nå man bør være mer redd for.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om de urettmessig prøver å skaffe seg tilgang så har de jo koden, for uten koden så vil ikke systemet bry seg om ansiktsdataen. Det er i allefall slik jeg forstår det.

 

Faceid er nok første steg i veien dit hen at vi har telefoner som bare vet at det er en autorisert bruker som bruker mobilen. Uten at vi trenger gjøre noe.

En annen fiffi ting med facetime, når man får varsler så forhåndsvises de ikke på skjermen, men det gjør det når man tar telefonen opp å holder med mot ansiktet.

 

Poenget han var vel at i de aller fleste tilfeller taster noen inn koden før eller siden, etter at feil ansikt har blitt vist telefonen. Dvs noen prøver, senere bruker rettmessige eier koden. 

 

AtW

 

Så da er jo spørsmålet om denne dataen da blir tatt med, eller om det kun skjer om koden blir tastet inn med en gang den feiler. Det siste er jo den logiske veien mener nå jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Om de urettmessig prøver å skaffe seg tilgang så har de jo koden, for uten koden så vil ikke systemet bry seg om ansiktsdataen. Det er i allefall slik jeg forstår det.

 

Faceid er nok første steg i veien dit hen at vi har telefoner som bare vet at det er en autorisert bruker som bruker mobilen. Uten at vi trenger gjøre noe.

En annen fiffi ting med facetime, når man får varsler så forhåndsvises de ikke på skjermen, men det gjør det når man tar telefonen opp å holder med mot ansiktet.

 

Poenget han var vel at i de aller fleste tilfeller taster noen inn koden før eller siden, etter at feil ansikt har blitt vist telefonen. Dvs noen prøver, senere bruker rettmessige eier koden. 

 

AtW

 

Så da er jo spørsmålet om denne dataen da blir tatt med, eller om det kun skjer om koden blir tastet inn med en gang den feiler. Det siste er jo den logiske veien mener nå jeg.

 

¨

Det kan være, men betyr det at du ikke helt vet hvordan den forholder seg til fremmede ansikter og kodetrykking?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det logiske ville vel heller vært at man angir i prosessen hvorvidt ansiktet tilhører eier av mobilen eller ikke?

Det gjør man jo ikke, dessuten er det tungvindt.

 

AtW

Kommer helt an på hvordan det implementeres. Feks kunne en løsning vært en knapp for å bekrefte/avkrefte om det er eier. Den ville uansett bare dukket opp de gangene den gjenkjente et ansikt som ulik eier.

 

Jeg har litt problemer med å se at det er implementert slik det blir skissert av flere her. Det virker rett og slett lite logisk i svært mange situasjoner. Tror jeg bare velger å anta at at dette er smartere enn jeg ser for meg. :)

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...