Gå til innhold

Galt av kristne å feire jul?


Anbefalte innlegg

 

Jeg er litt rusten på dette, men står det ikke at det var ett lam i stallen da?

Sauer får barn på våren og de er ikke lam lengre når vinteren kommer, de er vel strengt tatt slakteklare...

Nei ingen lam, sikkert bare noe du har sett i en juleutstilling i byen.

 

 

Dette stemmer nok. Jeg har ikke satt meg inn i hva slags dyr det var i stallen han ble født i, men ved søk så fant jeg dette:

 

https://answersingenesis.org/holidays/christmas/born-in-a-barn-stable/

 

Jesus blir ofte kalt Guds offerlam, det er antageligvis derfor han ofte avbildes med et lam i illustrasjoner av det som skjedde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

 

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

 

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.

 

 

HELT riktig. 

 

Har du kontakt med Gud? Svaret er helt tydelig et rungende: NEI. Vil du ha kontakt med Gud, hvis jeg sier at du kan få det, ved å gjøre en enkelt ting, si ja takk til det Jesus gir deg? Neppe.

 

Hvorfor har ikke alle kontakt med Gud? Fordi det å komme til himmelen er helt ufortjent, og vi har fri vilje. I skapelsesberetningen så står det hvordan Adam og Eva gikk FRA Gud da de spiste av kunnskapens tre som djevelen overtalte dem til å gjøre selv om Gud fortalte dem at det var den ene tingen de IKKE MÅTTE GJØRE, og konsekvensen av det var at de lærte forskjellen på godt og ondt, og fortsatte å gjøre det onde. De hadde gjort djevelen til sin Gud, og gitt ham all rett til det. Det skapte et skille - en mur - mellom Gud og oss, og dermed døde Adam og Eva. Dvs de levde så lenge kroppen hang sammen, men etter det var det over og ut for dem. Det å gjenforenes med Gud er unntaket - ikke regelen, fordi egentlig fortjener vi å dø, det er det å leve evig som er ufortjent. Forsoningen måtte Gud stå for selv - på sin måte, men vi må si ja og ta imot, og i det ligger det å inrømme synd (fra vår side) ovenfor vår skaper, og at evig liv ikke er noe vi fortjener i det heletatt, men kun noe vi kan få.

 

Johannes 1:

I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.

Han var i begynnelsen hos Gud.

Alt er blitt til ved ham, og uten ham er ikke noget blitt til av alt som er blitt til.

I ham var liv, og livet var menneskenes lys.

Og lyset skinner i mørket, og mørket tok ikke imot det.

Det fremstod en mann, utsendt fra Gud; hans navn var Johannes;

han kom til vidnesbyrd, for å vidne om lyset, forat alle skulde komme til troen ved ham.

Han var ikke lyset, men han skulde vidne om lyset.

Det sanne lys, som oplyser hvert menneske, var i ferd med å komme til verden.

10 Han var i verden, og verden er blitt til ved ham, og verden kjente ham ikke.

11 Han kom til sitt eget, og hans egne tok ikke imot ham.

12 Men alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn, dem som tror på hans navn;

13 og de er født ikke av blod, heller ikke av kjøds vilje, heller ikke av manns vilje, men av Gud.

14 Og Ordet blev kjød og tok bolig iblandt oss, og vi så hans herlighet - en herlighet som den en enbåren sønn har fra sin far - full av nåde og sannhet.

15 Johannes vidner om ham og roper: Det var denne om hvem jeg sa: Han som kommer efter mig, er kommet foran mig, fordi han var før mig.

16 For av hans fylde har vi alle fått, og det nåde over nåde;

17 for loven blev gitt ved Moses, nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus.

 

Det gamle testamentet var ordet. De var et bilde av Jesus, han sees over hele gamle testamentet. Se f.eks salme 22, skrevet på Kong Davids tid (1000 år før Jesus):

 

Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?
1Til sangmesteren. Etter «Morgenrødens hind»*. En salme av David. *kanskje et navn på en melodi. 2Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg? Langt borte fra min frelse er min klages ord. Matt 27:46. Mark 14:34. 3Min Gud! Jeg roper om dagen, og du svarer ikke - og om natten, jeg tier ikke. 88:2. Job 30:20. 4Like fullt er du hellig, du som troner over Israels lovsanger. 5Til deg satte våre fedre sin lit. De stolte på deg, og du fridde dem ut. 6De ropte til deg og ble reddet. Til deg satte de sin lit, og de ble ikke til skamme. 25:3. 107:6. 7Men jeg er en orm og ikke et menneske, jeg er spottet av mennesker og foraktet av folk. 31:12. Jes 41:14. 49:7. 53:3. 8Alle som ser meg, spotter meg, vrenger munnen og rister på hodet: Matt 27:39. Mark 15:29. 9Sett din vei i Herrens hånd! La ham redde ham! Han skal befri ham siden han har behag i ham. 37:5. Matt 27:43. 10Ja, du er den som dro meg fram av mors liv, som lot meg hvile trygt ved min mors bryst. 71:6. 11På deg ble jeg kastet fra mors liv, fra mors skjød har du vært min Gud.
12Vær ikke langt borte fra meg, for trengselen er nær, og det er ingen som hjelper. 35:22. 38:22. 71:12. 13Sterke okser omringer meg, Basans okser omgir meg. 14De spiler opp sin munn imot meg som en rovgrisk, brølende løve. 15Jeg er utøst som vann, og alle mine ben skiller seg at. Mitt hjerte er som voks, smeltet inne i meg. 16Min kraft er opptørket som et potteskår, og min tunge henger fast ved mine gommer. I dødens støv legger du meg. 38:11. 104:29. 17For hunder omringer meg, de ondes hop gjerder meg inne. De har gjennomboret mine hender og mine føtter. 59:7. Matt 27:36. Joh 19:18. 20:25,27. 18Jeg kan telle alle mine ben. De stirrer, de ser på meg med skadefryd. 19De deler mine klær mellom seg og kaster lodd om min kappe. Matt 27:35. Mark 15:24. Luk 23:34. Joh 19:23,24. 20Men du, Herre, vær ikke langt borte! Du min styrke, skynd deg å hjelpe meg! 21Redd min sjel fra sverdet, mitt eneste fra hunders vold. 35:17. 37:14.22Frels meg fra løvens gap, og fra villoksenes horn - du bønnhører meg!
23Jeg vil kunngjøre ditt navn for mine brødre, midt i menigheten vil jeg lovprise deg. 26:12. 35:18. 40:10,11. Heb 2:12. 24Dere som frykter Herren, pris ham! All Jakobs ætt, gi ham ære! Og vis ham ærefrykt, all Israels ætt! 25For han har ikke foraktet og ikke avskydd den elendiges elendighet. Han har ikke skjult sitt åsyn for ham, men da han ropte til ham, hørte han. 9:13. 27:9. 102:2. Heb 5:7. 26Fra deg kommer min lovprisning i en stor forsamling. For deres øyne som frykter ham, vil jeg holde mine løfter. 22:23. 35:18. 40:10,11. 66:13-15. 116:14. 27De nedbøyde skal ete og bli mette! De som søker Herren, skal prise ham. Må deres hjerter leve til evig tid! 69:33. Jes 65:13,14. Matt 5:5,6. 28Alle jordens ender skal minnes det og vende om til Herren, og alle hedningenes ætter skal tilbe for ditt åsyn. 72:11. 86:9. 102:23. 29For riket hører Herren til, og han hersker over folkene. 30Alle jordens rikmenn skal ete og tilbe. For hans åsyn skal de bøye seg, alle de som stiger ned i støvet, og den som ikke kan holde sin sjel i live. v.27.31Etterkommerne skal tjene ham. Det skal fortelles om Herren til etterslekten. 102:19. 32De skal komme og kunngjøre hans rettferdighet for det folk som blir født, at han har gjort det.

Lenke til kommentar

 

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

 

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.

HELT riktig.

 

Og du greier ikke å se ironien. Du forstår ikke at din egen kritikk gjelder deg sjøl også. Snakk om å pælme gampe steiner i glasshus.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.

HELT riktig.

 

Og du greier ikke å se ironien. Du forstår ikke at din egen kritikk gjelder deg sjøl også. Snakk om å pælme gampe steiner i glasshus.

 

 

Jesus var GUD SELV, og han skal på et senere tidspunkt dømme deg. 

 

Gud er rettferdig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.
HELT riktig.

Og du greier ikke å se ironien. Du forstår ikke at din egen kritikk gjelder deg sjøl også. Snakk om å pælme gampe steiner i glasshus.

Jesus var GUD SELV, og han skal på et senere tidspunkt dømme deg.

 

Gud er rettferdig.

Om det er gud i fra bibelen du tenker på så er det snakk om en skruppelrøs narsissistisk tyrann.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.
HELT riktig.
Og du greier ikke å se ironien. Du forstår ikke at din egen kritikk gjelder deg sjøl også. Snakk om å pælme gampe steiner i glasshus.

Jesus var GUD SELV, og han skal på et senere tidspunkt dømme deg.

 

Gud er rettferdig.

Om det er gud i fra bibelen du tenker på så er det snakk om en skruppelrøs narsissistisk tyrann.

 

 

...fordi du ikke har evig liv? Jeg sier jo at du kan få det, for kroner 0,-, det eneste du trenger, er å ta imot. Hva er narsisistisk ved det? Hvorfor kom han ikke som en parfymert Herman Göring-type, men som en fattig møbelsnekker? Fordi han tar del i våre lidelser og viser sympati med oss med det livet han lever. Det du eventuelt lider i etterlivet, er selvpåført. Det å være kristen er ikke bare gøy, fordi satan hele tiden minner meg om fortiden min, spesielt i begynnelsen som kristen, det er de brennende slangene som synden er, det har gitt meg et helt annet perspektiv på etterlivet.

 

Og er ikke du ateist? Du vet jo at du har 80 år å leve på, så er det over og ut for deg, kaster du ikke bort de få årene dine på å sitte her og klage over en Gud du har forkastet, istedet for å finne på noe mer morsomt? Jeg gjør guds vilje så godt jeg kan, og vet jeg har evigheten foran meg.

Lenke til kommentar

Exodus 20:5

 

Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation of them that hate me.

 

Sjalu og urettferdig, med andre ord.

 

Du mener det... Men egentlig er det til vårt beste å ikke lage oss avgudsfigurer. 

Lenke til kommentar

Exodus 20:5

 

Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I the Lord thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children unto the third and fourth generation of them that hate me.

 

Sjalu og urettferdig, med andre ord.

 

Merkelig ... Sjalusi og urettferdighet er jo et kjennetegn ved oss mennesker, ikke Gud. Og det står også at dette er synder. Hvordan kan dette henge sammen? For å forstå bibelen og spesielt GAMLE Testamentet, så må du lese NYE Testamentet og se det GAMLE i lys av det.

 

Så hvordan hater du Gud? Hva ER Gud?

 

1 Johannes 4 8:

8Den som ikke elsker, kjenner ikke Gud; for Gud er kjærlighet.

 

Gud er kjærlighet. Den som hater Gud, hater, eller for å bruke et annet utrykk, mangler kjærligheten.

 

Er foreldre som gir blaffen i barna sine gode foreldre, og hvordan påvirker dette barnebarna deres tror du? Hvordan er det mest sannsynlig at et barn rasert av foreldre som misshandler det og gir blaffen i det bli som voksen, en suksessfull businessmann eller sosialklient og narkotimamissbruker, og hvordan vil det igjen påvirke barna deres (fattigdom går som kjent i arv)?

Lenke til kommentar

Du mener det... Men egentlig er det til vårt beste å ikke lage oss avgudsfigurer. 

 

 

 

Gud er kjærlighet, den sterkeste kraft i universet. Tror ikke engang Bill Gates har penger nok til å overtale noen til å skape en verden for ham og fø på ham i all evighet, hvis evig liv er noe vi kan gjøre oss fortjent til. Du kan gå 1 milliard ganger baklengs rundt et juletre til ære for odin og allah, men hvis disse avgudene eksisterer så gir det ingen mening for meg at det skal imponere de så mye at du har gjort deg fortjent til paradis. Gud lar seg ikke tjene av menneskehender, står det i bibelen. Evig liv i paradis kan kun være en gave, og kun være drevet av kjærlighet, og kun Gud kan gi deg det som er nettopp kjærlighet.

Lenke til kommentar

 

Du mener det... Men egentlig er det til vårt beste å ikke lage oss avgudsfigurer. 

 

 

 

Gud er kjærlighet, den sterkeste kraft i universet. Tror ikke engang Bill Gates har penger nok til å overtale noen til å skape en verden for ham og fø på ham i all evighet, hvis evig liv er noe vi kan gjøre oss fortjent til. 

Kjærlighet er ingen kraft. 

Men er gud full av kjærlighet ?

Uskyldige barn arve synd fra deres forfedre,  gud støtter steining, slaveri, folkemord og etnisk rensing. 

 

Sammenlignet med dette vinner Bill Gates suverent. Alt han gjorde var å gi oss windows.

Det er også slik at Bill Gates svarer på bønner (gjennom penger, vitenskap, medisin og vaksiner til de som trenger det) der guden din gir blanke f. Ironisk er gruppen som Gates hjelper også den gruppen som vanligvis er mest religiøse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc

:....

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle.

Så sant så sant med å bli OFRET på et jævla kors.
HELT riktig.
Og du greier ikke å se ironien. Du forstår ikke at din egen kritikk gjelder deg sjøl også. Snakk om å pælme gampe steiner i glasshus.

Jesus var GUD SELV, og han skal på et senere tidspunkt dømme deg.

 

Gud er rettferdig.

Om det er gud i fra bibelen du tenker på så er det snakk om en skruppelrøs narsissistisk tyrann.

 

 

...fordi du ikke har evig liv? Jeg sier jo at du kan få det, for kroner 0,-, det eneste du trenger, er å ta imot. Hva er narsisistisk ved det? Hvorfor kom han ikke som en parfymert Herman Göring-type, men som en fattig møbelsnekker? Fordi han tar del i våre lidelser og viser sympati med oss med det livet han lever. Det du eventuelt lider i etterlivet, er selvpåført. Det å være kristen er ikke bare gøy, fordi satan hele tiden minner meg om fortiden min, spesielt i begynnelsen som kristen, det er de brennende slangene som synden er, det har gitt meg et helt annet perspektiv på etterlivet.

 

Og er ikke du ateist? Du vet jo at du har 80 år å leve på, så er det over og ut for deg, kaster du ikke bort de få årene dine på å sitte her og klage over en Gud du har forkastet, istedet for å finne på noe mer morsomt? Jeg gjør guds vilje så godt jeg kan, og vet jeg har evigheten foran meg.

 

Du forstår ikke hva en narsissisme er. Du bør slå det opp.

 

Jeg har en dårlig nyhet til deg, du vil daue på akkurat samme måte som alle andre dyr.

Det er ingenting som som en himmel og helvete på samme måte at det er ingen hemmelig julenisse base på nordpolen.

Lenke til kommentar

 

 

Kristne er slaver for sin gud på samme måte som andre religiøse er slaver for sin gud :)

Da har du ikke skjønt mye av forholdet mellom de kristne og Gud. De kristne er (gjennom Jesus) likestilt med Gud.

 

 

Nei, det er vi nok ikke. ....

 

De kristne er ett med Sønnen og Sønnen er ett med Faderen.

 

Joh 14:20 "Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere"

 

Åp 3,21 "Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du mener det... Men egentlig er det til vårt beste å ikke lage oss avgudsfigurer. 

 

 

 

Gud er kjærlighet, den sterkeste kraft i universet. Tror ikke engang Bill Gates har penger nok til å overtale noen til å skape en verden for ham og fø på ham i all evighet, hvis evig liv er noe vi kan gjøre oss fortjent til. 

Kjærlighet er ingen kraft. 

Men er gud full av kjærlighet ?

Uskyldige barn arve synd fra deres forfedre,  gud støtter steining, slaveri, folkemord og etnisk rensing. 

 

Sammenlignet med dette vinner Bill Gates suverent. Alt han gjorde var å gi oss windows.

Det er også slik at Bill Gates svarer på bønner (gjennom penger, vitenskap, medisin og vaksiner til de som trenger det) der guden din gir blanke f. Ironisk er gruppen som Gates hjelper også den gruppen som vanligvis er mest religiøse.

 

 

Du eksisterer og sitter her og skriver dette pga Gud. Gud skapte alt, i kjærlighet. Kjærlighet var Guds hensikt med å skape oss, og vi kan gå inn i Guds barnekår igjennom Jesus. Derfor blir Gud i bibelen kalt FAR, og oss i Jesus Guds barn. Du avviser det og stiller deg i fiendskap til Gud, du har gjort satan til din Gud, og det er helt og holdent ditt valg. Den Gud Jesus representerer, er kjærlighetsguden, menneskets og verdens skaper, men vi må ta imot det (han har gitt oss fri vilje), satan hater deg men om du vil tjene ham så er du fri til det. Om satan fikk sin vilje, hadde denne verden vært som helvete, helvete er hans fortjeneste, enn korrumpert avgud/fallen engel, mer ond enn det mørkeste i mennesket, for det er fra ham fordømmelsen kommer. Jeg gir deg en utstrakt hånd, du vil ikke ta imot den, så er dette egentlig noe å diskutere? Jeg vil helst gå videre med folk det er vits å diskutere med, dine fremstøt her inne gir meg absolutt ingenting. At du sliter, er det faktum at du og "gjengen din" her inne bruker voldsomt mye tid her inne på å hate Gud et bevis for i seg selv. Loven som skiller Gud og menneske blir i nye testamentet kalt "dødens tjeneste".

Endret av marius77
Lenke til kommentar

denne sier litt om hva gud mener om å blande ting inn i tillbedelsen ..

Man må vøre sikker på om man er i samsvar med den tilbedelse gud godkjenner.

 

(2. Kongebok 17:15

de fortsatte å forkaste hans forordninger og den pakt som han hadde sluttet med deres forfedre, og de påminnelser som han hadde advart dem med, og de gav seg til å følge tomme avguder og ble tomme selv, ja ved å etterligne de nasjonene som var rundt omkring dem, om hvem Jehova hadde befalt dem at de ikke skulle gjøre som de.

 

Amos 5: 26

dere kommer sannelig til å bære Sạkkut, DERES konge, og Kaivan, DERES bilder, DERES guds stjerne, som dere laget dere.

 

Amos 5: 21, 22

Jeg har hatet, jeg har forkastet DERES høytider, og jeg skal ikke nyte duften av DERES høytidssamlinger.22For om dere ofrer helbrennofre til meg, skal jeg likevel ikke finne behag i DERES offergaver, og DERES fellesskapsofre av gjøfe skal jeg ikke se på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Julefeiringen er jo opprinnelig en hedensk skikk, og stammer fra førkristen tid, så at kristne feirer jul må jo være brudd på "du skakke ha andre guder en meg". 

 

Hvilken gud feirer du på julaften?

 

Det må jo bli Odin. Høytiden er tross alt oppkalt etter han....

 

 

Den lå opprinnelig til 12 januar jfr wikipedia:

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Jul

 

I denne dokumentaren får vi se hva den hedenske julefeiringen gikk ut på, uten at jeg mener det er noe galt i julefeiringen i seg selv, men hvis du mener alvor mht din avgudsdyrkelse så inkluderer det menneskeofringer etc:

 

 

Jesus satte punktum for dette her, engang for alle. Gud er fornøyd og syndene våre ovenfor Gud er tilgitt. Om du velger å gjøre deg til slave under demoner som krever ritualer og ofringer, så er det ditt valg, men jeg synes om ikke annet jul er en god grunn til å feire Jesus mht hva det er vi slipper å holde på med for å ha fred med det evige kontra hva din avgud odin krevde.

 

 

 

Jeg tror!. Når du har bevist guden din sin eksistens. Bevis også gjerne eksistensen av demoner :-D

Fram til det tidspunktet anser jeg alt du sier som overtroisk tøv, altså rent pjatt, babbel og visvas jeg ikke gidder å bruke tid på, og slett ikke har tenkt å basere et sekund av livet mitt på. 

 

Imellomtiden skal midtivinter feires med glitter og stas, juletre, god mat og julegaver sammen med familien, totalt blottet for overtroisk tøv, slik vi altid har gjort det. Det er dog godt at Sølvguttene synger julken inn påTV'en, slik at vi vet at det er på tide å slå den av og sette oss til bords :-)

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...