Gå til innhold

Galt av kristne å feire jul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle jeg kose meg over at du brenner i helvete fordi du lar djevelen kontrollere deg? Jeg skjønte fort det var han som drev deg til å skrive det du gjorde i det første innlegget jeg leste av deg. Det er ditt valg. Og egentlig oppnår du ikke noe annet enn å avkle hva slags ondskap som står bak deg (og abigor) med hva du skriver. Det er ikke spesielt vanskelig å se hvor råten ligger på innleggene her inne.

Kan jo bli hyggelig det.

 

 

Men kan du være så vennlig å ta svolelstikken ut av munnen, puste med magen og svare konkret på spørsmålene du blir stilt?

 

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan jo bli hyggelig det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yW82wZk18w8

 

Men kan du være så vennlig å ta svolelstikken ut av munnen, puste med magen og svare konkret på spørsmålene du blir stilt?

 

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

 

Glorifisering ja ... De ble helliggjort, dvs de er i himmelen, nå tenker du på de i egypt. Jeg er ikke Gud, Gud er Gud. Men du velger istedet å spille på lag med en avgud som har drept hele menneskeheten (satan) ved å få lure de til å gå vekk fra Gud, den Gud som har skapt alt. Det er ditt valg. Jeg velger Jesus, og ingen anklager, falske eller reelle, spiller noen rolle. Satan har tapt, og du har underkastet deg en taper, og atpåtil en taper som hater deg. Jeg velger Gud, og Gud elsker meg.

 

Så hva skal jeg tenke om det, da? Hva med: stakkars?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Glorifisering ja ... De ble helliggjort, dvs de er i himmelen, nå tenker du på de i egypt. Jeg er ikke Gud, Gud er Gud. Men du velger istedet å spille på lag med en avgud som har drept hele menneskeheten (satan) ved å få lure de til å gå vekk fra Gud, den Gud som har skapt alt. Det er ditt valg. Jeg velger Jesus, og ingen anklager, falske eller reelle, spiller noen rolle. Satan har tapt, og du har underkastet deg en taper, og atpåtil en taper som hater deg. Jeg velger Gud, og Gud elsker meg.

 

Så hva skal jeg tenke om det, da? Hva med: stakkars?

Du tar fremdeler ikke avsvar for egne standpunkt, men skyver ansvaret på en uidentifisert tredjepart. I og med at du nøler med å ta avstand så oppfatter jeg det slik at du mener det er legitimt å drepe barn i forbindelse med hellig krig så lenge det er i guds navn. Men jeg håper jeg tar feil.

 

Jeg spør igjen:

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar fremdeler ikke avsvar for egne standpunkt, men skyver ansvaret på en uidentifisert tredjepart. I og med at du nøler med å ta avstand så oppfatter jeg det slik at du mener det er legitimt å drepe barn i forbindelse med hellig krig så lenge det er i guds navn. Men jeg håper jeg tar feil.

 

Jeg spør igjen:

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

 

Er bibelkunnskapene dine virkelig så skrøpelige at du ikke engang vet hva Jesus sier om dette her, enda du har skrytt på deg å ha lest hele bibelen?

 

Jeg ser nede på lista her at "gjengen" som er kjent for å spotte kristne samler seg i denne tråden, ciaroscuro, perpyro etc, er av dere. Hva foregår her egentlig?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Kan jo bli hyggelig det.

 

https://www.youtube.com/watch?v=yW82wZk18w8

 

Men kan du være så vennlig å ta svolelstikken ut av munnen, puste med magen og svare konkret på spørsmålene du blir stilt?

 

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

 

Glorifisering ja ... De ble helliggjort, dvs de er i himmelen, nå tenker du på de i egypt. Jeg er ikke Gud, Gud er Gud. Men du velger istedet å spille på lag med en avgud som har drept hele menneskeheten (satan) ved å få lure de til å gå vekk fra Gud, den Gud som har skapt alt. Det er ditt valg. Jeg velger Jesus, og ingen anklager, falske eller reelle, spiller noen rolle. Satan har tapt, og du har underkastet deg en taper, og atpåtil en taper som hater deg. Jeg velger Gud, og Gud elsker meg.

 

Så hva skal jeg tenke om det, da? Hva med: stakkars?

 

Gud elsker deg? Støtter du barnedrap i guds navn fordi du tror den bibelske gud elsker deg?

Jeg formodner at du mener jesus i NT siden du er kristen og argumenterer deretter.

 

I følge evangeliet etter Matteus kapittel 15 så er ikke-jøder (du, jeg, andre kristne, hedninger osv) andrerangs hunder. I de tilfeller han hjelper andre folkeslag enn jøder så er det fordi han blir overtalt av disiplene...og/eller fordi den som ber om hjelp erkjenner å være en underdannig hund som skal spise matsmulene som ramler av bordet til jødene. I dette verset opptrer jesus som en rasistisk impulsiv drittsekk som hater oss, mens disiplene på sin side er moralsk overlegne jesus.
 
Matt 15:22 En kanaaneisk kvinne fra disse traktene kom og ropte: «Herre, du Davids sønn, miskunn deg over meg! 
Min datter blir hardt plaget av en ond ånd.» 23 Men han svarte henne ikke et ord. Disiplene vendte seg da til ham og bad: «Gjør deg ferdig med henne; hun roper etter oss.» 24 Men han svarte: «Jeg er ikke sendt til andre enn de bortkomne sauene i Israels folk.» 25 Da kom hun og kastet seg ned for ham og sa: «Herre, hjelp meg!» 26 Han svarte: «Det er ikke rett å ta brødet fra barna og gi det til hundene.» 27 «Det er sant, Herre,» sa kvinnen, «men hundene får jo spise smulene som faller fra bordet hos herrene deres.» 28 Da sa Jesus til henne: «Kvinne, din tro er stor. Det skal bli som du vil.» Og datteren ble frisk i samme stund.
 
På den andre siden er satan kjent for å helbrede mennesker:
 
Matt12.22 Nå kom de til ham med en mann som hadde en ond ånd. Han var blind og stum, og Jesus helbredet ham, så han kunne både tale og se. 23 Hele folkemengden var ute av seg av undring og sa: «Kanskje dette er Davidssønnen?» 24 Men da fariseerne hørte det, sa de: «Det kan bare være ved hjelp av Beelsebul, herskeren over de onde åndene, at denne mannen driver de onde åndene ut.
 
Satan er omtenksom:
 
Markus 8.31 Jesus begynte å lære dem: «Menneskesønnen må lide mye og bli forkastet av de eldste, overprestene og de skriftlærde. Han skal bli slått i hjel, og tre dager etter skal han stå opp.» 32 Dette sa han i åpenhet. Da tok Peter ham til side og ga seg til å irettesette ham. 33 Men Jesus snudde seg, så på disiplene og sa strengt til Peter: «Vik bak meg, Satan! Du har ikke tanke for det som Gud vil, bare for det som mennesker vil.»
 
Satan er motstander av folkemord og slaveri:
 
Første Krønikebok kapittel 20.1 Året etter, på den tiden kongene pleier å dra i krig, førte Joab ut hærstyrken og herjet i ammonittenes land. Han kom til Rabba og beleiret byen. Selv satt David hjemme i Jerusalem. Men Joab tok Rabba og ødela byen. 2 David tok kronen av hodet på kongen deres. Han fant ut at den var av gull og edle steiner, og den veide en talent. Nå kom den på Davids hode. Fra byen tok han også med seg et stort bytte. 3 Folket som bodde der, førte han bort. Han satte dem til å arbeide med sager, jernhakker og økser. Slik gjorde David med alle ammonittenes byer. Så vendte han tilbake til Jerusalem med hele hæren. 6 Siden kom det til kamp ved Gat. Der var det en kjempehøy mann som hadde seks fingre på hver hånd og seks tær på hver fot, tjuefire fingre og tær i alt. Han hørte også til Rafa-slekten. 7 Mannen hånte Israel. Men Jonatan, sønn av Davids bror Sjima, slo ham i hjel. 8 Disse mennene hørte til Rafa-slekten i Gat. David og mennene hans felte dem. 21.1 Satan sto opp mot Israel og lokket David til å holde folketelling i landet.
 
Men samtidig vil jeg be deg overveie om du virkelig tror at hele bibelen er historisk korrekt og om du ønsker å stå inne for alt.
Endret av Enki
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Galaterne 3:28:

 

Her er ikke jøde eller greker, her er ikke træl eller fri, her er ikke mann og kvinne; for I er alle én i Kristus Jesus."

 

Resten av løgnene dine gidder jeg ikke kaste bort tid på, folk vet at du lyver så det renner bare ved å lese det du skriver. Du skrøyt til og med på deg å ha lest hele bibelen, og du tilhører tydelig gjengen til abigor/ciascuro/perpyro etc. Dette får stå til skrekk og advarsel for folk ang hvor mye søppel og løgner det er ute på nettet, inkludert her på nettforum, med en tydelig agenda bak.

Lenke til kommentar

"Galaterne 3:28:

 

Her er ikke jøde eller greker, her er ikke træl eller fri, her er ikke mann og kvinne; for I er alle én i Kristus Jesus."

 

Resten av løgnene dine gidder jeg ikke kaste bort tid på, folk vet at du lyver så det renner bare ved å lese det du skriver. Du skrøyt til og med på deg å ha lest hele bibelen, og du tilhører tydelig gjengen til abigor/ciascuro/perpyro etc. Dette får stå til skrekk og advarsel for folk ang hvor mye søppel og løgner det er ute på nettet, inkludert her på nettforum, med en tydelig agenda bak.

Ro deg ned og pust med magen.

 

Det du kaller mine løyner er jo sitater i fra din hellige bok bibelen som du selv hevder er historisk korrekt. Det er jo ikke jeg som har skrevet bibelen. Hvordan kan deler av bibelen være mine løyner og samtidig være en del av din religiøse sannhet samtidig?

 

Jeg viser til post 96 og spør igjen:

 

Hvor vanskelig kan det være å ta avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enki:

 

Det du og denne tråden har bevist er:

 

1) Du og flere andre her inne tjener satan, dette er reelt.

2) Du juger. Å sitere bibelen fungerer dårlig når du tar innholdet ut av sammenheng og juger om hva den sier. Satan er løgnens far, og som din far lyver, så lyver du.

3) Avkristningen av den vestlige sivilisasjonen er organisert, og de som har dukket opp i denne tråden her og er kjent for å trolle kristentråder og angripe kristne har en agenda med det, folk har ikke forlatt kristendommen fordi den er "avleggs". Dette passer med endel av det som står i bibelen om endetiden.

 

Ikke at jeg ikke visste det, men det kan hende andre der ute ikke har dette så klart for seg. Så hvis noen skulle være i tvil, så er det bare å lese her.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Enki:

 

Det du og denne tråden har bevist er:

 

1) Du og flere andre her inne tjener satan, dette er reelt.

2) Du juger. Å sitere bibelen fungerer dårlig når du tar innholdet ut av sammenheng og juger om hva den sier. Satan er løgnens far, og som din far lyver, så lyver du.

3) Avkristningen av den vestlige sivilisasjonen er organisert, og de som har dukket opp i denne tråden her og er kjent for å trolle kristentråder og angripe kristne har en agenda med det, folk har ikke forlatt kristendommen fordi den er "avleggs". Dette passer med endel av det som står i bibelen om endetiden.

 

Ikke at jeg ikke visste det, men det kan hende andre der ute ikke har dette så klart for seg. Så hvis noen skulle være i tvil, så er det bare å lese her.

Det står du fritt til å mene.

 

Men jeg er mere interessert i å vite om du tar avstand i fra bibelen på de områdene det handler om glorifisering av barnedrap?

 

Du nevner endetid, noe som jeg tolker dit hen at du ser på israel/palestina konflikten som en hellig krig.

Hva med når Israel dreper sivile, mødre og barn?

Jeg tar selvsagt avstand i fra terror og angrep i fra begge leirene, men gjør du?

Er det også barbarisk men "bibelsk nødvendig", eller føles det enklere å ta avstand i fra det fordi det ikke er oppført i bibelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MEN:

 

Det er ikke MEG eller de restrerende norske kristne det er synd på hvis dere kjøper løgnene til disse her. Jeg er ikke redd for endetiden, jeg GLEDER meg til Jesu gjenkomst. New agerne som kom med 68'er generasjonen kaller det "vannmannens tidsalder", men de er ikke frelst og det er ild som vil møte dem for de kjøpte løgnene til satan, hvis de ikke tar imot Jesus på dødsleiet. Har du Jesus, har du tatt imot Gud og det evige liv og bare ting å glede deg til. Valget er ditt, for det er så enkelt. Det er et valg å forsones med universets skaper. Vi ble skapt med fri vilje.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Kristne kan ikke ta avstand fra bibelen, den er jo deres hellige bok selv om den beskriver planlagt forkemord, forherliger slaveri og utslettelse av alt liv på en hel planet og mye mer.

Gud er god og andre resonemang er sataniske løgner.

Selv når gud løy til Adam i 1.Mos 2 15-17 om at den dagen han spiste av frukten skulle han dø så får altså han skylda for alt ondt i verden i dag.

Hvordan kunne Adam vite om hvilken konsekvenser det fikk for en hel planet at han og hans kone ville vite forskjell på godt og ondt?

Var han advart om det på noe vis?

I en moderne rettsak ville han ikke blitt dømt fordi han ikke kunne forstå konsekvensene ut over han selv.

For alle som vil finne ut av dette vil jeg oppfordre til å lese bibelen selv fra perm til perm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

MEN:

 

Det er ikke MEG eller de restrerende norske kristne det er synd på hvis dere kjøper løgnene til disse her. Jeg er ikke redd for endetiden, jeg GLEDER meg til Jesu gjenkomst. New agerne som kom med 68'er generasjonen kaller det "vannmannens tidsalder", men de er ikke frelst og det er ild som vil møte dem for de kjøpte løgnene til satan, hvis de ikke tar imot Jesus på dødsleiet. Har du Jesus, har du tatt imot Gud og det evige liv og bare ting å glede deg til. Valget er ditt, for det er så enkelt. Det er et valg å forsones med universets skaper. Vi ble skapt med fri vilje.

Hva har du å glede deg til egentlig?

Hva skal du bruke evigheten til, har du grunnet over det egentlig?

For meg er hverken helvete eller døden noe trussel.

Død har jeg vært i 13,7 mrd. år allerede så en evighet går fint og skulle du ha rett så er ikke et brennende helvete noe avskrekkende heller av årsaker jeg har fortalt deg tidligere.

Jeg slipper i hvertfall å kjede meg i en evighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om enkelte kristne, i dag, leser "Barne Bibel" fra 1949. Den synes å være kjemisk renset for alt det ubehagelige, ekle og slemme.

 

 

Utdrag fra forordet til Dagfinn Hauge:

 

Barn er glad i de bibelske fortellinger og vil gjerne høre og lese dem. Ingen bok inneholder så meget som direkte taler til barnas fantasi og tankeliv som Bibelen.

 

Likevel blir den ikke uten videre en levende bok for dem. Alle vet at den inneholder stoff som ikke passer for barn, fordi de ikke har forutsetningene for å kunne ta i mot det. De må derfor hjelpes tilrette1 om de skal kunne finne fram til Bibelens rikdom.
 
Meningen med denne blah blah blah,(gjentagelse av ovenstående) Den inneholder et rikt utvalg av stoff som vil tjene deres åndelige liv.
 
Den gir et fullstendig bilde av Guds gjerning2 for og blant menneskene fra skapelsen fra skapelsen til og med Jesus Kristus og hans apostler.
 
(Uthevelsene og nummereringen er mine.)

1. Ved å skjule sannheten. Jeg tror at sannheten skjules fra voksne også.

 

2. Dette er et eksempel på hva Islam kaller "Kitman" (løgn ved utelatelse).

 

Barne Bibelen skjuler hvordan Gud hater sin skapelse(menneskeheten), er historiens største massemorder, står bak lovene om slaveri, at barn født ved utroskap ekskluderes fra himmelen og menneskeoffer til Gud. Osv. osv.

 

Samme løgn husker jeg fra søndagsskolen, speideren og gudstjenestene. 

 

Ved å ta i betraktning det som er utelatt, har jeg større forståelse for mennesker som i år 2017 tror at Gud og Jesus elsker dem.

 

Jeg har også forståelse for at de samme menneskene ikke tror på sannheten når det kommer fra en ateist.

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristne kan ikke ta avstand fra bibelen, den er jo deres hellige bok selv om den beskriver planlagt forkemord, forherliger slaveri og utslettelse av alt liv på en hel planet og mye mer.

Gud er god og andre resonemang er sataniske løgner.

Selv når gud løy til Adam i 1.Mos 2 15-17 om at den dagen han spiste av frukten skulle han dø så får altså han skylda for alt ondt i verden i dag.

Hvordan kunne Adam vite om hvilken konsekvenser det fikk for en hel planet at han og hans kone ville vite forskjell på godt og ondt?

Var han advart om det på noe vis?

I en moderne rettsak ville han ikke blitt dømt fordi han ikke kunne forstå konsekvensene ut over han selv.

For alle som vil finne ut av dette vil jeg oppfordre til å lese bibelen selv fra perm til perm.

 

Det første menneske Adam var på prøve i Eden og så vidt man kan se av Bibelen nevnte eller utpekte eller identifiserte ikke Gud livets tre midt i hagen for Adam. Men da Jehova Gud minte Adam om at han var på prøve for at det kunne bevises om han var verdi til å få fortsette å leve i Edens paradis, erklærte han at treet til kunnskap om godt og ondt var et forbudt tre. Og Gud Herren tok mennesket og satte ham i Edens hage til å dyrke og vokte den. Og Gud Herren bød mennesket: Du må fritt ete av alle trær i hagen men treet til kunnskap om godt og ondt, det må du ikke ete av for på den dag du eter av det skal du visselig dø. ( 1.Mos 2:15-17 ) Ifølge dette skulle ikke mennesket dø hvis det lot være å spise av kunnskapens tre men det skulle dø hvis det spiste av så lenge det var forbudt. Det ble altså ikke forholdt Adam noe livsviktig ved dette forbudet. Hva kunnskapen om godt og ondt angikk så var det noe adam trygt kunne overlate til Gud uten frykt for å bli beskjemmet på grunn av uvitenhet.

 

Gud ga Adam frihet til å velge om han ville spise av frukten eller ikke. Gud fristet ikke Adam til ulydighet og synd ved å sette kunnskapens tre i hagen for Adam kunne spise så meget han hadde lyst til av de andre trærne. Gud oppmuntret ham tvert imot til lydighet og troskap mot Gud som den høyeste ved å advare ham om straffen for å spise av den forbudne frukt. Adam kunne derfor ikke bli bedratt av noen frister med hensyn til dette. Etter at Gud hadde gitt Adam sine instrukser og advart ham mot den vei som ville føre til døden, skapte han en hustru til sin jordiske sønn Adam og forente henne med ham i Ekteskap. Da var det at Gud velsignet dem, idet han talte gjennom sitt offisielle ord, sin enbårne sønn og ga dem det oppdrag å underlegge seg jorden og oppfylle den med en rettferdig, gudfryktig slekt. Den guddommelige beretning viser senere at Gud også ved andre anledninger talte til dem ved sitt offisielle ord når han vandret i hagen etter at dagen var blitt kjølig. Som Jehovas synlige talerør eller profet fortalte Adam sin hustru om den forbudne frukt og advarte henne om dødsstraffen . Han gjorde det fordi hun var en del av hans legeme, var ett med ham og han ønsket ikke at hans eget kjød skulle lide skade. Han elsket henne og ønsket ikke å miste henne i døden. Ingen annen skapning på jorden hadde rett til å opptre som Guds profet overfor henne. Enhver selvbestaltet profet på jorden var en falsk profet ( Lusifer ) engel ) og ville føre henne vill og i døden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...