Gå til innhold

SAMLETEST: Nødladere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor har dere utelatt produkter fra Anker/Aukey og Ravpower? Nå når de fleste nyere mobil telefone tar hurtig lading? Skulle ikke sagt noe om testen var gjort for to år siden, men dette er så å gå bakover i tid.

 

Støtter denne. Kjøpte en Aukey rett for sommeren, ladet min Nexus 6P helt opp 5 ganger før den rapporterte om lite gjenværende kapasitet. Oppgitt kapasitet var 20,000mAH - Og holdt på strømmen gjennom hele turen nedover kontinentet

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Rev i stykker en flunka ny Trust powerbank på 8800 mAh, og høstet batteriene ut av den  :wee:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1795727&page=4&do=findComment&comment=24217394

 

Dette er sannsynligvis billigere, og bedre batterier (kjøpt direkte fra butikk i Norge), enn ihvertfall noe av det rælet (utvalget) av 18650-celler som selges via Ebay.

Endret av G
Lenke til kommentar

Måling test og grafer: http://www.powerbanktest.se/

 

Ok, takk for lenke, men det så da ut til å være et svært dårlig datagrunnlag (mangel av powerbank-merker) der.

 

Da vil slike entusiaster som nedenfor være nyttigere vil jeg si. Selv om mangel av fetish for powerbanks, ser ut å være fraværende der. Så er det grundig, og mange modeller av det som testes, nok til å sammenlikne på hos slike folk, enn den tynne siden du presenterte.

 

Her:

http://lygte-info.dk

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Etter å ha lest en lang rekke kommentarer på bruksrom og erfaringer av nødladerer/powerbanks fant jeg ut at jeg burde gå få en med så mye kapasitet som mulig, nok til at den kan full lade mobilen 2 ganger minst alt annet er bare sløsing med penger.

 

Jeg kjøpte en slik powerbank eller da også kalt nødlader for en god lang stund siden ogjeg fnt den ved en tilfeldighet. Jeg bruker den hvis jeg vet eller mistenker at jeg kommer til å bruke telefonen mye og utsiktene for lader er svake.

 

Og det skjer oftere enn jeg liker, så jeg har funnet en løsning som enkelt lar meg koble mobilen til nødladeren enten jeg er ute å går, er på tur i bil eller på ferd over med danskebåten eller bare rett og slett ikke har lyst til å stoppe å høre på audioboken jeg holder på med fordi mobilen er lite batteri (av samme grunn) og jeg skal i butikken. (lenge leve innerlomme på jakke med glidelås...)

 

Og jeg skal innrømme at jeg ofte bruker den som en batteri ekstender..Pluss at den klarer helt fint å drive en del andre usb ting også.

 

Og etter over 3 års bruk så vet jeg at den fungerer glitrende til mitt formål, nødladeren klarer å lade opp tlf 2-4 ganger litt avhengig av hva jeg gjør og best av alt, den mister lite strøm hvis den blir liggende noen mnd. Og den har ikke vist tegn så langt til at den blir dårligere eller mister kapasitet.

 

Den er ca like stor som en 5.0 tommers tlf (litt bredere), omtrent doblet så tykk og er på 10.400 mAh og jeg kjøpte den av alle ting på tilbud på... Biltema

 

PS. den fungerer like fint den dag i dag..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Utladere, glødelamper?? Hi Hi. Det var en artig vri.

Jo, man får ladet ut power kassettene, man ser vha. Timeline klipp video av utladingen. Men tek.no som et teknologisk WEB basert info kilde burde ha hørt om utladeren EBD-USB test belaster fra ZKETECH. Denne enhten plugger man inn i PC'n sin USB inngang, kjører opp EB Teste programvaren, bestemme seg for parametere basert på utladingen, så er det plug&play. Resultatet: En flott grafisk fremstilling av en batterikilde sine egenskaper, med plott baserte X-Y akser for spenning og amper+tid. I tillegg celler med oppsummert: Kapasitet i mAh/mWh. Vidunderet koster et par hundrings. "Løp og kjøp".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...