Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo finnes noen lover mot å heve pris på produkter for så å selge de til halvpris som egentlig er normal pris. Fant et eksempel på Komplett på Klipsch høyttalerene som de liksom har 50% tilbud på.

 

Dette er en gammel modell som har kostet 10k fra starten av, den har bare vært kjørt på tilbud ofte til 50%. Sannsynligvis for å tømme lageret for utgående modeller. 

 

Det er forskjell på å fjerne tilbudsprisen og det å heve prisen til et kunstig høyt nivå. 

Lenke til kommentar

 

Må jo finnes noen lover mot å heve pris på produkter for så å selge de til halvpris som egentlig er normal pris. Fant et eksempel på Komplett på Klipsch høyttalerene som de liksom har 50% tilbud på.

Dette er en gammel modell som har kostet 10k fra starten av, den har bare vært kjørt på tilbud ofte til 50%. Sannsynligvis for å tømme lageret for utgående modeller.

 

Det er forskjell på å fjerne tilbudsprisen og det å heve prisen til et kunstig høyt nivå.

Den har kostet 4 990kr I 10 måneder, før den ble satt opp til 9 990kr I ca en måneds tid før den nå er på supertilbud for 4 990kr igjen. Om du forsvarer det synes jeg det er merkelig. Uten tvil planlagt den ene måneden med dobbel pris pga dette eventuelt. Derfor vi anbefaler alle å bruke prisjakt / guide aktivt før man gjør noen kjøp denne uken! Husk også å gjøre litt research hvis du ser på et produkt som kun tilbys av en aktør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Må jo finnes noen lover mot å heve pris på produkter for så å selge de til halvpris som egentlig er normal pris. Fant et eksempel på Komplett på Klipsch høyttalerene som de liksom har 50% tilbud på.

 

Dette er en gammel modell som har kostet 10k fra starten av, den har bare vært kjørt på tilbud ofte til 50%. Sannsynligvis for å tømme lageret for utgående modeller. 

 

Det er forskjell på å fjerne tilbudsprisen og det å heve prisen til et kunstig høyt nivå. 

 

Fra Januar til Oktober kostet disse høyttalerene 4990 for så å bli satt opp til 9990. Nå koster de plutselig 4990 med 50% rabatt

Lenke til kommentar

 

 

Må jo finnes noen lover mot å heve pris på produkter for så å selge de til halvpris som egentlig er normal pris. Fant et eksempel på Komplett på Klipsch høyttalerene som de liksom har 50% tilbud på.

Dette er en gammel modell som har kostet 10k fra starten av, den har bare vært kjørt på tilbud ofte til 50%. Sannsynligvis for å tømme lageret for utgående modeller.

 

Det er forskjell på å fjerne tilbudsprisen og det å heve prisen til et kunstig høyt nivå.

Den har kostet 4 990kr I 10 måneder, før den ble satt opp til 9 990kr I ca en måneds tid før den nå er på supertilbud for 4 990kr igjen. Om du forsvarer det synes jeg det er merkelig. Uten tvil planlagt den ene måneden med dobbel pris pga dette eventuelt. Derfor vi anbefaler alle å bruke prisjakt / guide aktivt før man gjør noen kjøp denne uken! Husk også å gjøre litt research hvis du ser på et produkt som kun tilbys av en aktør.

 

Og den lå til stort sett 7495,- i hele fjor. Dette er et klassisk tilfelle av prisøkning før et salg, slik at det skal virke som et tilbud. Anbefaler å sende et tips til forbrukerombudet. Dessverre så opprettholder jo Komplett lovverket som sier at de siste 6 ukene er sett på som "før pris". 

 

Jævlig sleipt, men de slipper vel unna. 

Endret av Espp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil tro de større kjedene er flinkere i år til å ikke lure forbrukere med slik prissetting. Med tanke på flere negative avisoppslag i fjor.

 

Ellers bør folk også ha DnB Supertilbudet som er på Power 3-4 ganger i året. 20% uansett tilbud eller ikke på alt bortsett fra Apple og Samsung telefoner.

Lenke til kommentar

Holder også øynene oppe for LG B7 TV - men har noen råd til evt. soundbar eller diskré lydanlegg til denne TV'en?

 

Føler det er litt vanskelig å ta valg basert på specs alene, og mange lydtester er motsigende om hvilket løsninger som er bedre. Tenker kanskje enklest å bare gå for SJ8/SJ9 som LG lager selv, ettersom disse burde vært enkle å få til å fungere sammen grunnet samme produsent?

Lenke til kommentar

Holder også øynene oppe for LG B7 TV - men har noen råd til evt. soundbar eller diskré lydanlegg til denne TV'en?

 

Føler det er litt vanskelig å ta valg basert på specs alene, og mange lydtester er motsigende om hvilket løsninger som er bedre. Tenker kanskje enklest å bare gå for SJ8/SJ9 som LG lager selv, ettersom disse burde vært enkle å få til å fungere sammen grunnet samme produsent?

Diskré og god lyd går ikke alltid hånd i hånd.

Sonos har jo god lyd og har høy WAF, men kan fort bli dyrt med subben.

Jbl har også en del gode, men de er ikke akkurat diskré.

 

Bose sin soundtouch sverger også mange til, selv om jeg syntes Bose HiFi er noe ræl.

Lenke til kommentar

Den har kostet 4 990kr I 10 måneder, før den ble satt opp til 9 990kr I ca en måneds tid før den nå er på supertilbud for 4 990kr igjen. Om du forsvarer det synes jeg det er merkelig. Uten tvil planlagt den ene måneden med dobbel pris pga dette eventuelt.

Og fra 2010 til 2015 kostet de 10 000,- mer eller mindre sammenhengende. Jeg synes ikke tilbudet blir noe dårligere selv om de har vært på tilbud i lang tid. 5000,- for disse høyttalerne er fortsatt et veldig godt kjøp.
Lenke til kommentar

Ble en MX300 1tb på meg igår til 2300 og noe veksel, kommer det bedre tilbud til uka får jeg bare benytte meg av kompletts åpne kjøp.

 

For å legge til noe i diskusjonen over så er prisen på denne er satt opp før salg:

https://www.komplett.no/product/949263/hjem-fritid/kjoekkenutstyr/kjoekkenapparater/kjoekkenmaskin/kenwood-chef-xl-kvl4100?offerId=KOMPLETT-310-949263#

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Og fra 2010 til 2015 kostet de 10 000,- mer eller mindre sammenhengende. Jeg synes ikke tilbudet blir noe dårligere selv om de har vært på tilbud i lang tid. 5000,- for disse høyttalerne er fortsatt et veldig godt kjøp.

Prisen kan være så bra den bare vil, det er praksisen som er råtten. De setter opp prisen akkurat 6 uker før sånn at de kan ha det på "Rått tilbud, 50%!". Man kan trygt si at prisen faktisk er 5000 kroner nå, ikke 10.000 slik komplett oppgir. Det kan man med sikkerhet si siden prisen har vært 5000,- i nesten 10 måneder i år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...