Gå til innhold

Tips til jobb i Østfold. Hvor burde jeg søke?


coby

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Jeg fikk ganske enkelt jobb som vekter i østfold, altså securitas og nokas, de trenger alltid folk så det kunne vært en mulighet?

Hmm. Du tok kurs osv? Koster 10k?
Skal sies jeg hadde erfaring fra militæret og fikk kurs gratis der, men er lov å søke uansett.

Hvordan var lønna?

 

Hadde grunnlønn på ca 183, men jeg jobbet kun natt, var mobilvekter så da var det 26 kr i nattilegg og 46  i helgetillegg 

 

Forstår. Men fysisk form og slikt. Er dette viktig? Være svær?

 

Neh, så lenge du er oppegående og ikke blir sliten av å gå opp en trapp så er du good.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Jeg fikk ganske enkelt jobb som vekter i østfold, altså securitas og nokas, de trenger alltid folk så det kunne vært en mulighet?

Hmm. Du tok kurs osv? Koster 10k?
Skal sies jeg hadde erfaring fra militæret og fikk kurs gratis der, men er lov å søke uansett.

Hvordan var lønna?

 

Hadde grunnlønn på ca 183, men jeg jobbet kun natt, var mobilvekter så da var det 26 kr i nattilegg og 46  i helgetillegg 

 

Forstår. Men fysisk form og slikt. Er dette viktig? Være svær?

 

Neh, så lenge du er oppegående og ikke blir sliten av å gå opp en trapp så er du good.

 

Takk takk. Kanskje jeg skal søke da, selvom jeg ikke har det kurset.

 

Hva gikk oppgavene deres ut på? Være på festivaler og større events?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er eigentleg ikkje så mange "tjuvtriks" du kan bruke for å skaffe deg ein deltidsjobb som ikkje krever særleg med formell kompetanse.

 

Det nærmaste er nok at du bør dra nytte av kjønnsdominerte arbeidsplassar, og søke på slike.

Dersom du er mann så er det dei fleste plassar forholdsvis lett å få seg jobb i barnehagar, sjukeheimar og som assistent for fysisk/psykisk utviklingshemma. Slike arbeidsplassar er stort sett dominert av kvinner, og mange av brukarane ønsker å få hjelp av ein mann.

Ein del av jobbane krever at du jobbar også med stell og pleie, men å være støttekontakt for ein javnaldrande psyksik utviklingshemma av samme kjønn som er lei av å kun ha eldre damer som støttekontakt, er ein ganske behagelig jobb sidan du strengt tatt har betalt for å henge med "kompis" og være med på aktivitetar som gåturar, kino og liknande.

 

Dersom du er jente så kan du bruke omtrent same framgangsmåten, berre at ein då bør sjå mot yrker som gjerne vil ha kvinnelige kollegaer. Her burde omtrent alt av "møkkete" jobbar som jenter søker på gi jenter ein stor fordel til å få jobben.

 

 

Andre tips er sjølvsagt klassikaren om å bruke kontaktnettet ditt (eller kontaktnettet til venner og familie). Ulempen her er at dersom du ikkje har eit slikt kontaktnett så er det vanskeleg å bruke det. Det er ikkje alle som har ein onkel eller nabo som driver gatekjøkken og trenger deltidsansatte som dei kan stole på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

-snip-

Med forutsetning om at TS er en omsorgsperson og personlig egnet.*

 

Egentlig ikkje.

Forutsettninga var å få seg jobb enkelt.

Og med så mange arbeidsplassar som er så desperate etter å få menn til å jobbe så er det strengt begrensa kor store krav til omsorgsevne og påliteligheit som krevs.

 

Har høyrt om blant anna barnehagar der mannlige ansatte slepp å bytte bleier og kun får i oppgåve å leike med barna, dette fordi barnehagen verdsetter det å ha ein barnehageonkel så høgt at dei kun gir vedkommande dei positive arbeidsoppgåvene og ingen av dei negative.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Leverte åpne søknader rundt om i tettstedet jeg bor. Rakk bare levere til to før jeg ble tilkalt til intervju, da. Skriv en kort og konsis søknad. Lever personlig (ikke bare i kassa e.l., men gjerne til '''sjefen'').

Matbutikker som Kiwi/Coop du leverte til?

Lenke til kommentar

 

Leverte åpne søknader rundt om i tettstedet jeg bor. Rakk bare levere til to før jeg ble tilkalt til intervju, da. Skriv en kort og konsis søknad. Lever personlig (ikke bare i kassa e.l., men gjerne til '''sjefen'').

Matbutikker som Kiwi/Coop du leverte til?

 

 

Ja. Kiwi og Rema, så matbutikker ja.

Lenke til kommentar

 

 

Leverte åpne søknader rundt om i tettstedet jeg bor. Rakk bare levere til to før jeg ble tilkalt til intervju, da. Skriv en kort og konsis søknad. Lever personlig (ikke bare i kassa e.l., men gjerne til '''sjefen'').

Matbutikker som Kiwi/Coop du leverte til?

 

 

Ja. Kiwi og Rema, så matbutikker ja.

 

Ok takker. Sjukt at du fikk jobb med en eneste gang, du må ha skrevet en bra CV?

Lenke til kommentar

 

 

 

Leverte åpne søknader rundt om i tettstedet jeg bor. Rakk bare levere til to før jeg ble tilkalt til intervju, da. Skriv en kort og konsis søknad. Lever personlig (ikke bare i kassa e.l., men gjerne til '''sjefen'').

Matbutikker som Kiwi/Coop du leverte til?

 

 

Ja. Kiwi og Rema, så matbutikker ja.

 

Ok takker. Sjukt at du fikk jobb med en eneste gang, du må ha skrevet en bra CV?

 

 

Nja, fikk ikke jobb med eneste gang. Var på intervju på kiwi først (før jeg leverte søknad på rema), fikk ikke den jobben (men, litt glad for det i ettertid da de bare ville ha noen for sommeren + at sjefen på rema er superhyggelig).

 

Men er ikke sikkert at jeg hadde så bra søknad heller altså. Godt mulig det ikke var så mange søknader heller? Lite sted, ca 5000 innbyggere, ingen søknad utlyst. Og ikke var redd for å være litt pågående. Hvis du ikke har hørt noe etter en uke kan det være en ide og ringe for å høre om de har hatt tid til å ta en titt på søknaden din (forutsatt at de har sagt at de skal det) e.l.

 

Skal sies at jeg søkte litt mer passivt i ca. et halvt år før jeg gikk inn skikkelig for å få jobb (leverte bare søknader på nettet til utlyste stillinger, sjeldent med respons).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...