Gå til innhold

Tips til jobb i Østfold. Hvor burde jeg søke?


coby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en konstant prosess. Ta kontakt med alle vikarbyråer og alle jobbsøkersider på internett. Legg in cv.

 

Så tenker jeg også at du bør prøve å spisse deg inn på noen få jobber du har lidenskap for, for da fremstår du som over gjennomsnittet interessert. Men å bruke begge strategier er kanskje best. Søke både vidt og spisst.

Lenke til kommentar

Nav, bemanningsbyråer, personlig oppmøte med åpen søknad osv. 

 

I tillegg er det greit å dra på messer i samsvar med utdanningen, skap ett "nettverk" og spør om muligheter for deltids jobb. 

Har vært på et par intervju, men likte ikke jobben.

 

Hva mener du med Nav. Legge inn søknad eller søke på jobbene deres på siden?

Lenke til kommentar

 

Nav, bemanningsbyråer, personlig oppmøte med åpen søknad osv. 

 

I tillegg er det greit å dra på messer i samsvar med utdanningen, skap ett "nettverk" og spør om muligheter for deltids jobb. 

Har vært på et par intervju, men likte ikke jobben.

 

Hva mener du med Nav. Legge inn søknad eller søke på jobbene deres på siden?

 

 

Finne jobber på nav sine sider. 

Lenke til kommentar

 

 

Nav, bemanningsbyråer, personlig oppmøte med åpen søknad osv. 

 

I tillegg er det greit å dra på messer i samsvar med utdanningen, skap ett "nettverk" og spør om muligheter for deltids jobb. 

Har vært på et par intervju, men likte ikke jobben.

 

Hva mener du med Nav. Legge inn søknad eller søke på jobbene deres på siden?

 

 

Finne jobber på nav sine sider. 

 

Selvsagt gjort. Men er et helvete, iom at de bare ser på arbeidserfaring. Jeg har jo det, men har vært jævli opptatt med idrett på et kretsnivå.

Lenke til kommentar

 

Sjekk ut hjemmesidene til større firmaer. Mange av disse formidler kun jobber på egne sider.

 

​F.eks.: https://www.elkjop.no/om-oss/Jobb-og-karriere

Nærmest umulig å få jobb der. Man skal ha enormt med erfaring og det er ofte 1000+ søkere. Men skader jo ikke å teste.

 

 

Det var jo bare ment som et eksempel. Kiwi er et annet: https://kiwi.no/Informasjon/Ledigestillinger1/

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fikk ganske enkelt jobb som vekter i østfold, altså securitas og nokas, de trenger alltid folk så det kunne vært en mulighet?

Hmm. Du tok kurs osv? Koster 10k?

Skal sies jeg hadde erfaring fra militæret og fikk kurs gratis der, men er lov å søke uansett.

Hvordan var lønna?

Lenke til kommentar

Nav, bemanningsbyråer, personlig oppmøte med åpen søknad osv. 

I tillegg er det greit å dra på messer i samsvar med utdanningen, skap ett "nettverk" og spør om muligheter for deltids jobb. 

Har vært på et par intervju, men likte ikke jobben.

Markedet i Østfold er vilt. Helt umulig å få jobb jo, og jeg har endel erfaring fra butikker.

 

Siden du ikke tar det du får så kan du ikke si at det er umulig å få jobb.

 

Vekterkurs er veldig fint å ha med seg videre uansett og nattarbeid er bra betalt, men igjen så må du ta det du får og ikke henge deg opp i lønn.. Det er noe jeg anbefaler til alle som ikke vet helt hvordan de skal få jobb og er "desperate".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg fikk ganske enkelt jobb som vekter i østfold, altså securitas og nokas, de trenger alltid folk så det kunne vært en mulighet?

Hmm. Du tok kurs osv? Koster 10k?
Skal sies jeg hadde erfaring fra militæret og fikk kurs gratis der, men er lov å søke uansett.

Hvordan var lønna?

 

Hadde grunnlønn på ca 183, men jeg jobbet kun natt, var mobilvekter så da var det 26 kr i nattilegg og 46  i helgetillegg 

Lenke til kommentar

 

Nav, bemanningsbyråer, personlig oppmøte med åpen søknad osv. 

I tillegg er det greit å dra på messer i samsvar med utdanningen, skap ett "nettverk" og spør om muligheter for deltids jobb. 

Har vært på et par intervju, men likte ikke jobben.

Markedet i Østfold er vilt. Helt umulig å få jobb jo, og jeg har endel erfaring fra butikker.

 

Siden du ikke tar det du får så kan du ikke si at det er umulig å få jobb.

 

Vekterkurs er veldig fint å ha med seg videre uansett og nattarbeid er bra betalt, men igjen så må du ta det du får og ikke henge deg opp i lønn.. Det er noe jeg anbefaler til alle som ikke vet helt hvordan de skal få jobb og er "desperate".

 

Må en ha vekterkurs da? For å søke som vekter?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg fikk ganske enkelt jobb som vekter i østfold, altså securitas og nokas, de trenger alltid folk så det kunne vært en mulighet?

Hmm. Du tok kurs osv? Koster 10k?
Skal sies jeg hadde erfaring fra militæret og fikk kurs gratis der, men er lov å søke uansett.

Hvordan var lønna?

 

Hadde grunnlønn på ca 183, men jeg jobbet kun natt, var mobilvekter så da var det 26 kr i nattilegg og 46  i helgetillegg 

 

Forstår. Men fysisk form og slikt. Er dette viktig? Være svær?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...