Gå til innhold

ANMELDELSE: NBA2k18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at dere sier som det er.

Hadde bare anmeldere gjort dette med en gang AAA spill I dey hele tatt hintet om Micro transactions ville vi kanskje ikke være i den situasjonen vi er i dag.

 

Hadde alle spill medier sagt fra starten av at slikt ikke var godkjent i et gullpris spill. Ville kanskje ikke utgivere bli grådigere og grådigere.

Stort sett enig, men det de må fokusere på er om microtransaction er bra eller dårlig i nevnte spill. Det er slettes ikke utelukkende negativt. Ta Mass Effect: Andromeda som et eksempel. Det er mikrotransaskjoner, men de er utelukkende til multiplayer, og påvirker ikke historien på noe som helst vis. De gjør heller ikke noe annet enn å gi oss "loot boxes", men disse gir oss ingenting vi "trenger". De kan også fint skaffes ved å spille.

 

Resultatet er at man kan punge ut litt og få godsakene med en gang, eller man kan spille som vanlig og gjøre seg fortjent til dem. Men det har ingenting å si om du spiller en av folkene du har åpen fra start med et våpen du har fra start, eller om du punger ut og får unike folk og våpen helt fra start. Det er heller ikke noe PvP, så det er ikke noe "pay to win". Sånne mikrotransaksjoner har jeg ingenting imot, da de ikke påvirker selve spillet på noe vis.

Endret av Schreiber
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bra at dere sier som det er.

Hadde bare anmeldere gjort dette med en gang AAA spill I dey hele tatt hintet om Micro transactions ville vi kanskje ikke være i den situasjonen vi er i dag.

Hadde alle spill medier sagt fra starten av at slikt ikke var godkjent i et gullpris spill. Ville kanskje ikke utgivere bli grådigere og grådigere.

 

Stort sett enig, men det de må fokusere på er om microtransaction er bra eller dårlig i nevnte spill. Det er slettes ikke utelukkende negativt. Ta Mass Effect: Andromeda som et eksempel. Det er mikrotransaskjoner, men de er utelukkende til multiplayer, og påvirker ikke historien på noe som helst vis. De gjør heller ikke noe annet enn å gi oss "loot boxes", men disse gir oss ingenting vi "trenger". De kan også fint skaffes ved å spille.

 

Resultatet er at man kan punge ut litt og få godsakene med en gang, eller man kan spille som vanlig og gjøre seg fortjent til dem. Men det har ingenting å si om du spiller en av folkene du har åpen fra start med et våpen du har fra start, eller om du punger ut og får unike folk og våpen helt fra start. Det er heller ikke noe PvP, så det er ikke noe "pay to win". Sånne mikrotransaksjoner har jeg ingenting imot, da de ikke påvirker selve spillet på noe vis.

Ikke alle micro transactions er like ille. Men jeg har den enkle regelen: betaler du fullpris skal det ikke være Micro transactions i spillet!.

 

Veldig enkel regel. Alle som selger spill til 400-800 kr skal ikke være frekke nok til å så be om mer penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bra at dere sier som det er.

Hadde bare anmeldere gjort dette med en gang AAA spill I dey hele tatt hintet om Micro transactions ville vi kanskje ikke være i den situasjonen vi er i dag.

 

Hadde alle spill medier sagt fra starten av at slikt ikke var godkjent i et gullpris spill. Ville kanskje ikke utgivere bli grådigere og grådigere.

Stort sett enig, men det de må fokusere på er om microtransaction er bra eller dårlig i nevnte spill. Det er slettes ikke utelukkende negativt. Ta Mass Effect: Andromeda som et eksempel. Det er mikrotransaskjoner, men de er utelukkende til multiplayer, og påvirker ikke historien på noe som helst vis. De gjør heller ikke noe annet enn å gi oss "loot boxes", men disse gir oss ingenting vi "trenger". De kan også fint skaffes ved å spille.

 

Resultatet er at man kan punge ut litt og få godsakene med en gang, eller man kan spille som vanlig og gjøre seg fortjent til dem. Men det har ingenting å si om du spiller en av folkene du har åpen fra start med et våpen du har fra start, eller om du punger ut og får unike folk og våpen helt fra start. Det er heller ikke noe PvP, så det er ikke noe "pay to win". Sånne mikrotransaksjoner har jeg ingenting imot, da de ikke påvirker selve spillet på noe vis.

 

Men tror du ikke en del satser justeres noe for å gjøre mikrotransaksjoner attraktive? I artikkelen nevnes det at det tar lang tid å oppnå enkelte ting som man kan kjøpe seg forbi, og jeg vil anta at lignende mekanismer spiller inn når andre spillutviklere innfører mikrotransaksjoner og at det således påvirker spillet mer enn man får inntrykk av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er spent på Shadow of war og hvorvidt mikrotransaksjoner påvirker karakteren Er det du som anmelder det spillet, Lønningen?

 

Hei! Nei, den er det noen andre som tar. Er veldig spent på det spillet selv; forgjengeren var kø overraskende bra (mangler ett trophy på Platinum, så man kan si jeg investerte litt tid i det). Har vært mye frem og tilbake rundt mikrotransaksjoner i SoW, håper virkelig ikke at det blir for påtrengende. Litt av skylden må WB ta selv; de rotet de skikkelig til for seg selv med Forthog Orcslayer-DLC-en og hvordan de taklet stormen etterpå.

 

Personlig har jeg ingen problemer med DLC eller mikrotransaksjoner i seg selv, men det kommer an på hvordan man løser det. Jeg kan fint bruke ekstra penger i et spill på en teit hatt eller emotes og slike ting, men jeg reagerer når det virker som om utviklerne har gjort spillet vanskeligere for alle som ikke vil betale ekstra. Viktig at vi spillere tenker litt som forbrukere også, ikke bare som fans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra at dere sier som det er.

Hadde bare anmeldere gjort dette med en gang AAA spill I dey hele tatt hintet om Micro transactions ville vi kanskje ikke være i den situasjonen vi er i dag.

 

Hadde alle spill medier sagt fra starten av at slikt ikke var godkjent i et gullpris spill. Ville kanskje ikke utgivere bli grådigere og grådigere.

 

"Dere" vil jeg si er å ta i litt, men denne anmelderen i ihvertfall. 

 

Det er ikke mer enn noen dager siden loot crates ble omtalt som "utelukkende positivt", og noe som gir "ekstra muligheter" i en anmeldelse på gamer.no

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Bra at dere sier som det er.

Hadde bare anmeldere gjort dette med en gang AAA spill I dey hele tatt hintet om Micro transactions ville vi kanskje ikke være i den situasjonen vi er i dag.

Hadde alle spill medier sagt fra starten av at slikt ikke var godkjent i et gullpris spill. Ville kanskje ikke utgivere bli grådigere og grådigere.

 

 

"Dere" vil jeg si er å ta i litt, men denne anmelderen i ihvertfall. 

 

Det er ikke mer enn noen dager siden loot crates ble omtalt som "utelukkende positivt", og noe som gir "ekstra muligheter" i en anmeldelse på gamer.no

 

AtW

Det er vel ikke uhørt at en stor side har litt splittet personlighet.

Men jeg regner med at en redaktør har godkjent anmeldelsen. Og da er dette en offisiell "uttalelse" fra gamer og da er "dere" helt greit å bruke.

Lenke til kommentar

Hei! Nei, den er det noen andre som tar. Er veldig spent på det spillet selv; forgjengeren var kø overraskende bra (mangler ett trophy på Platinum, så man kan si jeg investerte litt tid i det). Har vært mye frem og tilbake rundt mikrotransaksjoner i SoW, håper virkelig ikke at det blir for påtrengende.

 

 

Er i samme båt. Nå svirrer det rykter om at siste oppdrag i Shadow of War er svært langtekkelig, og det spekuleres i om dette er gjirt bevisst for å selge mikrotransaksjoner.

 

Uavhengig av om dette medfører riktighet vil en konstant under gjennomspilling stille seg dette spørsmålet. Er denne bossen unødvendig vanskelig? Er dette oppdraget lagt til fordi man skal ønske å hoppe over det? Derfor hemmes spillopplevelsen uansett.

Lenke til kommentar

Det som er tragedien her er at man faktisk har laget et godt spill og så ødelagt det med mikrotransaksjoner. 

 

Absolutt. Spillet i seg selv er faktisk et av de bedre i serien, etter 17 og 14, men jeg føler anmelder treffer blink når han sier det føles som de har tilpasset spillet for å selge mer microtransaksjoner. Om dette ikke bedres til neste spill stopper i alle fall jeg å kjøpe serien. Da spiller jeg heller de gamle spillene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...