Gå til innhold

Nå har Google lansert Pixel 2 og Pixel 2 XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

1/2.6"!!!!!?!? Hvorfor bytte vekk fra fordelen de hadde?

Må enten være en ny sensor som de ikke har sagt noe om enda, eller så er det en av de gamle htc sensorne...

Ellers ser det greit ut. Ganske dumt med en 18:9 skjerm, men det blir vel slik når alle skal herme.

 

Pixel 2 tar i bruk det Google har valgt å kalle Dual Pixel teknologi. Sensoren både foran og bak har teknisk sett dobbelt antall piksler enn det som står oppført. 

De "sekundære" pikslene fungerer som en enhet i hvert sine par, og når du skal ta det som før kaltes "Lens Blur" ("bokeh"-effekten til iPhone7+) brukes disse sekundærpikslene til å bygge opp et ekstra perspektiv. Dette lar telefonen se hva som er nærme og hva som er langt unna.

Det kule er at de altså har fått til samme effekt som iPhone7+ og gjør nå (nesten) alt arbeidet i hardware (det ble gjort i software før) uten å måtte ha en helt egen separat sensor. 

 

De måtte garantert det i 1/2.6'' for å få plass til det på et lite nok område. 

Dual pixel er en Canon teknologi, som Sony på en eller annen måte også har fått lov å produserer.

Samsung s8 har akkurat det samme.

Da det fungerer på Canon sine aps-c sensorer så ser jeg ikke hvorfor en mindre skulle være en fordel?

Andre (Sony for eksempel) har en lignende funksjon, men dxo testet ikke denne, så da fikk telefonen mye dårligere score.

Lenke til kommentar

 

 

Evan Blass hadde rett om designet på Pixel 2 og Pixel 2 XL.

Veldig synd at disse telefonene ikke kommer til Norge.

Nexus 6P ble tilgjengelig offisielt i Norge gjennom Google Store 2-3 mnd etter USA-release, så vidt jeg husker. Så det er en ørliten mulighet for at den kommer her senere.

Tror nok dessverre det er en veldig, veldig, ørliten mulighet. De nevnte kun 3 andre land hvor de vil bli tilgjengelig senere (Spania, Italia, Singapore). Virker ikke som Google har noe hastverk.
Ja, men for de landene sa de "later this year". Vi er allerede i oktober, så noen spekulere i at den kunne komme i flere land over nyttår. Men det er nok mer ønsketenkning enn realistisk dessverre.
Lenke til kommentar

 

Jeg synes dere bør vende dere til å kommentere om batteri er ikke utskiftbart eller utskiftbart. GSMarena har som regel alltid informasjon om dette, og det synes jeg dere i Tek.no bør vende dere til å nevne noe om også. Det betyr en del for noe av forbrukermassen. Spec-listen dere viser i artikkel sier ingenting om denne detaljen:

 

https://www.gsmarena.com/google_pixel_2-8733.php

 

https://www.gsmarena.com/google_pixel_2_xl-8720.php

 

 

Dere glemmer også å nevne at begge disse telefonene mangler det å kunne legge til ekstra lagring i form av f.eks. mikro-SD kort i Spec-listen deres.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stereo fronthøyttalere, stock android og større batteri taler til P2XL sin fordel. LG V30 har trådløs lading, 3.5mm jack med quad DAC, SD kort og IP-68 rating. Årets to beste og mest spennede telefoner, og helt klart de to telefonen det står mellom for meg, men det er usikkert om noen av de kommer til Norge! Har også spent fulgt meg på S8 Active, ei heller denne kommer hit. Tungt å være telefon nerd i lille Norge om dagen :(

Endret av dredg
Lenke til kommentar

Gitt disse spesifikasjonene så ser jeg ikke hvorfor noen skulle gidde å kjøpe en Pixel 2 eller Pixel 2 XL. Da den første Pixel-telefonen kom var jeg kjempefrista, men med denne så ville det vært et bedre kjøp med en billigere Samsung eller Huwaii modell.

Lenke til kommentar

Stereo fronthøyttalere, stock android og større batteri taler til P2XL sin fordel. LG V30 har trådløs lading, 3.5mm jack med quad DAC, SD kort og IP-68 rating. Årets to beste og mest spennede telefoner, og helt klart de to telefonen det står mellom for meg, men det er usikkert om noen av de kommer til Norge! Har også spent fulgt meg på S8 Active, ei heller denne kommer hit. Tungt å være telefon nerd i lille Norge om dagen :(

 

S8 Active slippes vel bare for AT&T kunder akkurat som de siste 2 modellene, ingen overraskelse der.

Lenke til kommentar

Eneste som frister skikkelig med Pixel 2 er kameraet og størrelsen.

 

Hvilke alternativer finnes det i Norge?

Snuser på LG V30 men LG Norge vet jo ikke om den kommer engang. Og større en V30 er uaktuelt.

Snuser også på XZ1 Compact, men kameraet på den er ikke så godt som jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Gitt disse spesifikasjonene så ser jeg ikke hvorfor noen skulle gidde å kjøpe en Pixel 2 eller Pixel 2 XL. Da den første Pixel-telefonen kom var jeg kjempefrista, men med denne så ville det vært et bedre kjøp med en billigere Samsung eller Huwaii modell.

 

De har jo som alltid fordelen av ren Android med garanterte "feature updates" i 3 år som er mer enn noen andre garanterer deg og du vil få en alle feature updates på dag nr1 fremfor å måtte vente månedsvis som du normalt må med selv de raskeste av tredjepartsprodusentene. Du har også fordelen av at du er garantert tilgang til developer utgaver av nye versjoner av Android, noe som kan være veldig viktig for de som jobber med utvikling eller andre miljøer hvor det å kunne teste ut apper og løsninger i "neste versjon av Android" før det treffer markedet osv..

 

Videre så har det jo tilsynelatende markedets beste AI og programvare rundt kameraet, ergo vil folk flest jevnt over ende opp med de beste bildene om de bruker en Google Pixel 2 eller Pixel 2 XL noe som er ganske så verdifullt og relevant for ganske så mange. Og den tilbyr også tilsynelatende noen unike funksjoner da de nye Google Pixel Buds kun vil ha støtte for språkoversetting om du kobler de med en Google Pixel telefon. Hvor bra skjermkvaliteten osv er vil jo kun tiden vise, men det er jo hvertfall OLED på begge modeller.

 

 

 

Men den helt elendige tilgangen utenfor USA og den høye prislappen gjør den nok uaktuell for veldig mange. Jeg husker tilbake når Nexustelefoner var lett tilgjengelig og de var veldig aggressivt priset...

Lenke til kommentar

Alle spesifikasjoner rundt Pixel 2 (og andre nyheter) er fullstendig uten interesse her på berget når de ikke kommer i salg her.

 

Er det et bevist valg av Google å begrense salget til noen ytterst få land, eller er det produksjonskapasiteten på fabrikkene som begrenser salgsområdene? Uansett skuffende av Google!!

Lenke til kommentar

Er det et bevist valg av Google å begrense salget til noen ytterst få land, eller er det produksjonskapasiteten på fabrikkene som begrenser salgsområdene? Uansett skuffende av Google!!

Det virker som de ønsker å lage en referansetelefon, og har såvidt produksjonskapasiteten til å dekke de landene de har valgt. Selv med prisen de tar.

 

Jeg tror også at Pixel brukes som en slags test-platform for mange ting hos Google. Så de vil heller ha mange telefoner i ett område enn at de fordeles over mange land.

Lenke til kommentar

jaja, når pixel 2 XL ikke kommer til Norge og i tillegg ikke har 3,5mm jack ble valget mitt enkelt. Da blir det kjøp av LG V30 . Dessverre ser det ut som det tar en stund før det blir mulig. Er til salgs i USA nå, og ut fra ulike kilder kommer den ikke til UK før 1 november. Tviler på den kommer til Norge før UK. Tek har nevnt tidligere at den skal komme til Norden i fjerde kvartal så da kan 1.nov stemme bra med det.

 

Er det noen som har hørt noe mer om når vi faktisk kan forvente den i Norge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...