Gå til innhold

Nå har Google lansert Pixel 2 og Pixel 2 XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evan Blass hadde rett om designet på Pixel 2 og Pixel 2 XL.

Veldig synd at disse telefonene ikke kommer til Norge.

Nexus 6P ble tilgjengelig offisielt i Norge gjennom Google Store 2-3 mnd etter USA-release,  så vidt jeg husker. Så det er en ørliten mulighet for at den kommer her senere. 

Lenke til kommentar

 

Evan Blass hadde rett om designet på Pixel 2 og Pixel 2 XL.

Veldig synd at disse telefonene ikke kommer til Norge.

Nexus 6P ble tilgjengelig offisielt i Norge gjennom Google Store 2-3 mnd etter USA-release,  så vidt jeg husker. Så det er en ørliten mulighet for at den kommer her senere. 

Tror nok dessverre det er en veldig, veldig, ørliten mulighet. De nevnte kun 3 andre land hvor de vil bli tilgjengelig senere (Spania, Italia, Singapore). Virker ikke som Google har noe hastverk.

Lenke til kommentar

1/2.6"!!!!!?!? Hvorfor bytte vekk fra fordelen de hadde?

Må enten være en ny sensor som de ikke har sagt noe om enda, eller så er det en av de gamle htc sensorne...

Ellers ser det greit ut. Ganske dumt med en 18:9 skjerm, men det blir vel slik når alle skal herme.

 

Tror den nye sensoren er ganske bra. Den knuser både Iphone 8 og Note 8 i DxO mark sin test

Gjelder totalen , Note 8 er like bra på foto.

Endret av johome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1/2.6"!!!!!?!? Hvorfor bytte vekk fra fordelen de hadde?

Må enten være en ny sensor som de ikke har sagt noe om enda, eller så er det en av de gamle htc sensorne...

Ellers ser det greit ut. Ganske dumt med en 18:9 skjerm, men det blir vel slik når alle skal herme.

 

Tror den nye sensoren er ganske bra. Den knuser både Iphone 8 og Note 8 i DxO mark sin test

Etter fiaskoen med å forandre måten de tester telefoner på så ville jeg ventet å se hva noen mer ordentlige testere finner ut.

Lenke til kommentar

Hmm... Artig at ingen av de nye telefonene jeg vurderer å kjøpe har fått norsk lanseringsdato..

 

Vet ikke om jeg er helt fan av at Google droppet 3,5mm jack på Pixel 2. Liker muligheten av å kunne plugge aux-kabel inn i telefonen når jeg er i bilen, og kjøre Spotify på anlegget. Men det blir jo umulig for min del hvis jeg må lade telefonen samtidig med den der.

LG V30 har jeg nettopp denne muligheten, men da forsvinner front facing stereohøyttalerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1/2.6"!!!!!?!? Hvorfor bytte vekk fra fordelen de hadde?

Må enten være en ny sensor som de ikke har sagt noe om enda, eller så er det en av de gamle htc sensorne...

Ellers ser det greit ut. Ganske dumt med en 18:9 skjerm, men det blir vel slik når alle skal herme.

 

Pixel 2 tar i bruk det Google har valgt å kalle Dual Pixel teknologi. Sensoren både foran og bak har teknisk sett dobbelt antall piksler enn det som står oppført. 

De "sekundære" pikslene fungerer som en enhet i hvert sine par, og når du skal ta det som før kaltes "Lens Blur" ("bokeh"-effekten til iPhone7+) brukes disse sekundærpikslene til å bygge opp et ekstra perspektiv. Dette lar telefonen se hva som er nærme og hva som er langt unna.

Det kule er at de altså har fått til samme effekt som iPhone7+ og gjør nå (nesten) alt arbeidet i hardware (det ble gjort i software før) uten å måtte ha en helt egen separat sensor. 

 

De måtte garantert det i 1/2.6'' for å få plass til det på et lite nok område. 

Endret av HrKristian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...