Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Altså, skjønner ikke helt hva den driver med, har installert fra cd og det går så SIRUP at jeg får mark.. På Xbox. Samboer spiller noe annet samtidig, har det mye å si for farta på installasjonen? 

 

Går det like sakte på andre spill? Hos meg tok det ca tre og en halv time fra jeg satte inn den første platen, til spillet var i gang. Da var patchen for lengst lastet ned. Når det er sagt oppgraderte jeg fra vanlig XBone til Xbone X for en stund siden, og merket straks at spill installeres betydelig raskere nå.

 

Tror også det går raskere å laste ned på Xbone X. Før gikk det ganske nøyaktig 1GB pr time, men patchen på RDR2 er på 3.6GB, og tok under tre timer å laste ned. Ikke all verdens forskjell, men snakker vi patcher på 70+ GB (Gears of War 4...) blir det jo en annen sak. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det like sakte på andre spill? Hos meg tok det ca tre og en halv time fra jeg satte inn den første platen, til spillet var i gang. Da var patchen for lengst lastet ned. Når det er sagt oppgraderte jeg fra vanlig XBone til Xbone X for en stund siden, og merket straks at spill installeres betydelig raskere nå.

 

Tror også det går raskere å laste ned på Xbone X. Før gikk det ganske nøyaktig 1GB pr time, men patchen på RDR2 er på 3.6GB, og tok under tre timer å laste ned. Ikke all verdens forskjell, men snakker vi patcher på 70+ GB (Gears of War 4...) blir det jo en annen sak. :)

 

What? 3 timer for 3.6gb patch? Vet konsollene har default 5400rpm disker men husker ikke at de var så sinnsykt trege. Har installert SSD i PS4 proen og var nå klart på 30 min fra jeg trykket download på digital versjonen ihvertfall til d var klart. (Har 500/500 linje også)

Hvis jeg skal ha meg X i framtiden så blir det definitivt SSD til den samtidig. 

Lenke til kommentar

Hastigheten på nedlasting har nok mye mer å gjøre med linjen min enn konsollen. ;) Aner ikke hva som gjør at det går raskere på XBX, men mener det gjør det. Men skal innrømme at akkurat det har jeg ikke sjekket. Å installere fra disk går uansett betydelig raskere.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller merker noen andre også at det er litt tåkete og mørkt? Jeg føler ikke jeg spiller i 4K hdr på en måte. Når jeg spilte God of War, Spiderman og Uncharted så var det så skarpt og klart. 

Er fortsatt i vinterland selv. fikk bare såvidt testa, men dama spilte litt lenger enn til snøen smeltet, var absolutt ikke tåkete og mørkt der. Så helt fantastisk ut. Må klemme inn noen timer i morgen selv kjenner jeg :p 

Lenke til kommentar

Enig at det ser tåkete ut selv på avstander, men bare på avstand. Men som jeg skrev tidligere, så er jeg ikke imponert over detaljnivået. Ikke misforstå meg, spillet ser fantastisk ut i helhet, men jo nærmere man er ting og studerer vegetasjon f.eks så ser det på en måte kornete ut. 

Ja, jeg snakket nettopp med en kompis som spiller på xbox one X han opplevde det samme, verden er ikke så lyst og klart. Jeg kommer rett fra God of War og Spiderman hvor det var veldig lyst, klart og veldig crispy. Det er akkurat som at det er en tynn grå tåke som ligger foran skjermen. Var veldig uvant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sykt dårlig nett, så jeg kan avkrefte at den lastet ned noe mer enn den 3 gig patchen. Jeg brukte rett i underkant av 2 timer på installere på ps4 (hadde fort tatt 40-60 timer å laste ned)

 

Men fy f*** så fantastisk grafikk! Jeg har slutta helt å spille på ps4 pga at min pc er så mye bedre. Men dette er det peneste spillet jeg har spilt :D . Eneste aberet et at fps nok er rett i underkant av 30 det meste av tiden. Men skal teste det på en annen tv til uka, da den jeg bruker ikke er den be beste gaming tvn, er litt lag på den.

Lenke til kommentar

Jeg har sykt dårlig nett, så jeg kan avkrefte at den lastet ned noe mer enn den 3 gig patchen. Jeg brukte rett i underkant av 2 timer på installere på ps4 (hadde fort tatt 40-60 timer å laste ned)

 

Men fy f*** så fantastisk grafikk! Jeg har slutta helt å spille på ps4 pga at min pc er så mye bedre. Men dette er det peneste spillet jeg har spilt :D . Eneste aberet et at fps nok er rett i underkant av 30 det meste av tiden. Men skal teste det på en annen tv til uka, da den jeg bruker ikke er den be beste gaming tvn, er litt lag på den.

Da har vi flere ting felles GrinderX9 da. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går det like sakte på andre spill? Hos meg tok det ca tre og en halv time fra jeg satte inn den første platen, til spillet var i gang. Da var patchen for lengst lastet ned. Når det er sagt oppgraderte jeg fra vanlig XBone til Xbone X for en stund siden, og merket straks at spill installeres betydelig raskere nå.

 

Tror også det går raskere å laste ned på Xbone X. Før gikk det ganske nøyaktig 1GB pr time, men patchen på RDR2 er på 3.6GB, og tok under tre timer å laste ned. Ikke all verdens forskjell, men snakker vi patcher på 70+ GB (Gears of War 4...) blir det jo en annen sak. :)

Digitalt kjøp.

 

Jeg hadde en peak på 330-350Mb/s på nedlastingen på Xen på min 500/500 fiber. Nedlastingen jobbet seg raskt opp til 280Mb/s og var på 330Mb/s før den var kommet halveis.

 

Ergo veldig rask nedlasting på Xbox One X må jeg si!

Jeg startet nedlastingen 1 time før unlock her i Norge.

 

EDIT:

Nedlastingen og installasjon tok da ca. 45min (nærmere 50min siden den brukte litt tid på å jobbe seg opp til topphastighet) og jeg husker godt den var ferdig før unlock :D. Satt og ventet med en del andre på Discord til unlock men jeg satt opp Xen i PIP og ventet på nedlastingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Føles som HDR funksjonen på red dead 2 er dårlig? Jeg har spilt i 10 timer totalt og alt virker så grått og blurry, spillet er fantastisk men jeg tok en test og jeg tok på God of War igjen og det får jeg mye klarere mer crispy bilde. Hvorfor er det sånn? Ingen andre som merker dette? Jeg har også sett på xbox one x 4k gameplay og det er veldig grått og blurry der og. Jeg spiller på en 4K ultra hd tv, og de andre spillene som har 4k og hdr støtte så er alt mye lysere, klart og skarpere mens når jeg tar på red dead 2 virker alt så mørkt, grått og ikke så skarpt. merkelig

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9rhl4f/ps4_pro_users_only_does_the_game_look_blurry_to/

Virker som flere legger merke til det også ja

Endret av New77Era
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey folks :D

 

Har jo spilt en del timer av dette spillet allerede selv, selv om jeg egentlig har gjort lite av questene/storyen :p så langt xxD

Men bare lurte på en liten ting som kanskje noen av dere kan svaret på her inne :p 

Alle questene har jo sånne små checklist's på ting man må/kan gjennomføre før questet er over... Har ikke klart og fullført så mange av de selv :S Men vet noen her inne om man får noe spesielt hvis man fullfører de alle liksom i hvert eneste quest? 

 

Vurderer nesten og å starte på nytt igjen og forsøke å klare så mange av de så mulig :p Selv om det kan ta litt tid ;) 

 

Ellers liker jeg spillet godt så langt, utrolig vakkert er det også :D 

Lenke til kommentar

Føles som HDR funksjonen på red dead 2 er dårlig? Jeg har spilt i 10 timer totalt og alt virker så grått og blurry, spillet er fantastisk men jeg tok en test og jeg tok på God of War igjen og det får jeg mye klarere mer crispy bilde. Hvorfor er det sånn? Ingen andre som merker dette? Jeg har også sett på xbox one x 4k gameplay og det er veldig grått og blurry der og. Jeg spiller på en 4K ultra hd tv, og de andre spillene som har 4k og hdr støtte så er alt mye lysere, klart og skarpere mens når jeg tar på red dead 2 virker alt så mørkt, grått og ikke så skarpt. merkelig

 

https://www.reddit.com/r/reddeadredemption/comments/9rhl4f/ps4_pro_users_only_does_the_game_look_blurry_to/

 

Virker som flere legger merke til det også ja

Tipper du ikke spiller på X?

 

Det jeg ellers vet er at PS4 Pro er vesentlig mer uskarp enn X pga chekerboarding og hvordan Temporal benyttes. Derfor kjøpte jeg det til X.

Såvidt jeg vet er det ikke relatert til HDR.

 

Alt dette ble jo vist og snakket om i Digital Foundry part 2. Så jeg ventet på den før jeg bestemte kjøpet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

bare jeg som synes alt er litt sirup? sånn irriterende tregt liksom?  Alt i alt virker det som et godt spill etter de første timene, men er mange irritasjonsmomenter. 

 

Hva mener du med tregt? At folkene beveger seg sakte, eller at historien går sakte? At folkene er tregere enn vanlig har nok mye med realisme å gjøre. Er for opptatt med AC: Odyssey til å fokusere på RDR2 ennå, men for meg føles de trege bevegelsene mer naturtro enn f.eks nevnte AC. Enig i at det kan være litt irriterende, men gjør meg ingenting. Da er det jo verre at jeg klarte å mista hatten i en slosskamp, og ikke f... om jeg klarte å få den tilbake etterpå. Så borte var den. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...