Gå til innhold

Elkjøp har SNES Classic på lager!


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken og lyden har de nok klart å få tilnærmelsesvis perfekt, men det er umulig å omgå det faktum at gamle CRT-TV-er, som disse spillene ble laget for, har null input lag. For de som ikke husker dette er det kanskje ikke noe stort problem, men ingenting er som den krispe følelsen av opprinnelig utstyr (pic related).

post-69468-0-04961100-1506075607_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grafikken og lyden har de nok klart å få tilnærmelsesvis perfekt, men det er umulig å omgå det faktum at gamle CRT-TV-er, som disse spillene ble laget for, har null input lag. For de som ikke husker dette er det kanskje ikke noe stort problem, men ingenting er som den krispe følelsen av opprinnelig utstyr (pic related).

attachicon.gifIMG_20170922_121650434.jpg

 

Er det en MX7000 eller 8000 du har der, makan til tvlyd skal du lete lenge etter! ;)

Lenke til kommentar

 

Grafikken og lyden har de nok klart å få tilnærmelsesvis perfekt, men det er umulig å omgå det faktum at gamle CRT-TV-er, som disse spillene ble laget for, har null input lag. For de som ikke husker dette er det kanskje ikke noe stort problem, men ingenting er som den krispe følelsen av opprinnelig utstyr (pic related).

attachicon.gifIMG_20170922_121650434.jpg

 

Er det en MX7000 eller 8000 du har der, makan til tvlyd skal du lete lenge etter! ;)

 

7000. Ser det er en 8000 på finn nå, men i feil by. Forskjellen er minimal, men 8000 er jo nyere...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Fett oppsett, har ett par forbruker Sony trinitron i huset her =) Er absolutt noe eget å spille på en CRT altså, men jeg har også ordnet meg en SNES fra Gamestop for 990,- Kom akkurat i tide før de justerte prisene :wee:

 

Kan forøvrig anbefale deg å bytte til RGB-kabel på SNES'en, stor forbedring i bilde. NES og N64 har ikke RGB-støtte uten modifikasjoner.

 

EDIT: Eller er det en RGB-kabel du har der ja muligens? :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fett oppsett, har ett par forbruker Sony trinitron i huset her =) Er absolutt noe eget å spille på en CRT altså, men jeg har også ordnet meg en SNES fra Gamestop for 990,- Kom akkurat i tide før de justerte prisene :wee:

 

Kan forøvrig anbefale deg å bytte til RGB-kabel på SNES'en, stor forbedring i bilde. NES og N64 har ikke RGB-støtte uten modifikasjoner.

 

EDIT: Eller er det en RGB-kabel du har der ja muligens? :)

Vet ikke helt hva jeg har. Snes-en er nede for telling for øyeblikket, forhåpentligvis hjelper en rens.

Lenke til kommentar

Grafikken og lyden har de nok klart å få tilnærmelsesvis perfekt, men det er umulig å omgå det faktum at gamle CRT-TV-er, som disse spillene ble laget for, har null input lag. For de som ikke husker dette er det kanskje ikke noe stort problem, men ingenting er som den krispe følelsen av opprinnelig utstyr (pic related).

attachicon.gifIMG_20170922_121650434.jpg

Det er kritisk for deg med minimal inputlag, men likevel bruker du en SCART-switch?

Jeg hadde faktisk forstått det bedre om du ikke ønsket oppskalerings-artifakter, ettersom billedrør ikke har en fast oppløsning i motsetning til LCD og OLED.

Lenke til kommentar

Litt mindre nedlatende neste gang, kanskje? Jeg er ikke idiot, og har selvfølgelig prøvd å lese meg opp på om scart-switcher gir forsinkelse, men fant ikke så mye å bli klok på. Ei heller påstår jeg å vite alt. Det sier seg selv at store padder med oppskalering og faens oldemor kan legge til noe, men denne virker analog, så jeg vet ikke. At den ikke har strømforsyning kan jo tyde på at det ikke skjer et eneste regnestykke inni der, og den gjør garantert ikke noe med bildet. Det ville heller ikke gitt mening. Som ekstra mellomledd vil den imidlertid svekke bildekvaliteten ørlite grann, men det er ikke merkbart for mine øyne.

 

Her er en anmeldelse av min switch. Input lag er ikke nevnt, og dette er ikke en side som ikke kjenner til fenomenet, for å si det sånn. Det samme gjelder testene av de andre scart-switchene, så det kan tyde på at dette er en ikke-sak. Hvis det var vanlig at scart-switcher ga forsinkelse, er det jo nærliggende å tro at en side som dette ville anbefalt å ikke bruke dem. Jeg beklager, men jo mer jeg leser, jo mer begynner jeg å tro du farer med tøv. Men hvis du har en god kilde er jeg veldig interessert, dette er jo viktig for meg.

https://www.videogameperfection.com/2014/06/28/selector-100s-review/

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har skumlest og ctrl-f-et meg gjennom flere sider med google-resultater nå, og er såpass sikker i min sak at jeg kan påstå at vanlige enkle scart-switcher ikke gir input lag (men er selvfølgelig åpen for input, hø hø). Alternativt er det en enorm elefant i rommet som alle retrogamingsider overser, men det ville vært rart siden det er plenty av diskusjoner om HDMI-switcher og input lag.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg har. Snes-en er nede for telling for øyeblikket, forhåpentligvis hjelper en rens.

 

EDIT: Eller er det en RGB-kabel du har der ja muligens? :)

 

 

Du gir gode råd. 

 

  1. Ikke kjøp SNES Classic Mini for det er ikke _ekte_ vare!! (og gud forby om du tror det går an å spille på en LCD skjerm!)
  2. Jeg kan ikke spille SNES, for min utgamle hardware funker ikke lenger .. 

Genialt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt hva jeg har. Snes-en er nede for telling for øyeblikket, forhåpentligvis hjelper en rens.

 

EDIT: Eller er det en RGB-kabel du har der ja muligens? :)

 

 

Du gir gode råd. 

 

  1. Ikke kjøp SNES Classic Mini for det er ikke _ekte_ vare!! (og gud forby om du tror det går an å spille på en LCD skjerm!)
  2. Jeg kan ikke spille SNES, for min utgamle hardware funker ikke lenger .. 

Genialt.

 

Litt usikker på hva du prøver å si her, men det kan virke som du prøver å fremstille det jeg har sagt som selvmotsigende. Siden det ikke er det, må du prøve litt i hardeste laget. Om min påstand nå var at det ikke går an å spille på LCD, hva skulle det ha å si hvilken stand min egen SNES var i? Dessuten har jeg ikke sagt man ikke skal kjøpe SNES mini, jeg har ikke sagt man ikke kan spille på LCD, jeg bare understreket hva man faktisk kjøper, og hva jeg selv foretrekker. Hadde jeg hatt masse penger til overs, hadde jeg sannsynligvis kjøpt en selv, for det er en kul dings. Men original på CRT er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du prøver å si her, men det kan virke som du prøver å fremstille det jeg har sagt som selvmotsigende. Siden det ikke er det, må du prøve litt i hardeste laget. Om min påstand nå var at det ikke går an å spille på LCD, hva skulle det ha å si hvilken stand min egen SNES var i? Dessuten har jeg ikke sagt man ikke skal kjøpe SNES mini, jeg har ikke sagt man ikke kan spille på LCD, jeg bare understreket hva man faktisk kjøper, og hva jeg selv foretrekker. Hadde jeg hatt masse penger til overs, hadde jeg sannsynligvis kjøpt en selv, for det er en kul dings. Men original på CRT er bedre.

 

Dette er en emulator. Det blir ikke det samme uten original (eller klonet for den saks skyld) hardware på billedrørsskjerm. Det er riktignok flere spill i pakken som klarer seg fint med litt forsinkelse, men SMW på LCD? Nei, kors.

 

Behøver jeg si noe mer? Hvis ikke "Nei, kors" er en sterk innsigelse mot at dette er noe som har verdi så vet ikke jeg.

Original på CRT er sikkert fint, men uhyre upraktisk, så Classic Mini utgavene er jo ekstremt populære nettopp fordi de gjør det praktisk mulig å spille med tilnærmet like god opplevelse som originalen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...