Gå til innhold

TEST: iPhone 8


Anbefalte innlegg

Ok, jeg skjønte ikke helt det, men da synes jeg argumentet er ganske dårlig, en ulempe forsvinner ikke bare fordi den har vart en stund.

 

AtW

Det har du helt rett i. Og nå når eplefolket har brukt telefoner uten 3,5mm jack et helt år er det flere og flere som oppdager ulempen ved å mangle denne tilkoblingsmuligheten. Og jeg vet flere som vurderer å hoppe av eplesirkuset, nettopp pga dette.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig nå, hvor mye markedsføringspenger mottar tek.no fra samsung i året? Har de på noe tidspunkt nevnt at å stille apple i et bedre lys enn samsung vil få konsekvenser for dette beløpet?

 

Hadde dette vært en samsungtelefon ville 80% av anmeldelsen vært beskrivelse av ytelsen, og karakteren vært ett poeng høyere.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig imponerende ytelse. Problemet for meg er glass på begge sider, siden jeg ofte mister telefonen og hater å kle den inn med deksel.

 

Vel vel, iPhone 7 holder vel en stund til.

 

De har vevd inn stål i glasset, så det skal tåle 50% mer enn konkurrentene... men det er jo da fortsatt knuselig. Nå blir det jo uopprettelige bulker i aluminium da.. så sånt sett så er vel begge deler ille. Bare vær glad de ikke ble fristet til keramikk som Xiaomi.. mer ripebestandig.. men noe mer knuselig enn det skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Enkelt å endre på kamerainnstillingene/velge riktig i forhold til høyere skuddtakt? Skal vi se:

- ut av kameraappen

- finne frem til Innstillinger-appen

- scrolle seg (langt) ned til Kamera-valget

- velge "Kamera"

- endre på "Ta opp video" og/eller "Ta opp sakte film"

- endre på Formater (Plassbesparende eller Mest kompatibel)

- navigere seg tilbake til Kamera-appen

 

Det er enkelt å være enkel på Apple-produkter. Men så snart man vil bestemme litt mer selv, blir det tungvint.

Lenke til kommentar

 

Virkelig imponerende ytelse. Problemet for meg er glass på begge sider, siden jeg ofte mister telefonen og hater å kle den inn med deksel.

 

Vel vel, iPhone 7 holder vel en stund til.

De har vevd inn stål i glasset, så det skal tåle 50% mer enn konkurrentene... men det er jo da fortsatt knuselig. Nå blir det jo uopprettelige bulker i aluminium da.. så sånt sett så er vel begge deler ille. Bare vær glad de ikke ble fristet til keramikk som Xiaomi.. mer ripebestandig.. men noe mer knuselig enn det skal du lete lenge etter.

 

 

Ved stål inn i glasset? Blir det mer solid av det? Og 50% mer av hva? Strekk? Trykk?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Enkelt å endre på kamerainnstillingene/velge riktig i forhold til høyere skuddtakt? Skal vi se:

- ut av kameraappen

- finne frem til Innstillinger-appen

- scrolle seg (langt) ned til Kamera-valget

- velge "Kamera"

- endre på "Ta opp video" og/eller "Ta opp sakte film"

- endre på Formater (Plassbesparende eller Mest kompatibel)

- navigere seg tilbake til Kamera-appen

 

Det er enkelt å være enkel på Apple-produkter. Men så snart man vil bestemme litt mer selv, blir det tungvint.

 

Du har rett på en måte. Dette er en veldig tungvint måte å gjøre det på. Men samtidig så gir det en veldig ryddig app. Kamera appen på LG er jo et hav av innstillinger og menyer.

Lenke til kommentar

 

Enkelt å endre på kamerainnstillingene/velge riktig i forhold til høyere skuddtakt? Skal vi se:

- ut av kameraappen

- finne frem til Innstillinger-appen

- scrolle seg (langt) ned til Kamera-valget

- velge "Kamera"

- endre på "Ta opp video" og/eller "Ta opp sakte film"

- endre på Formater (Plassbesparende eller Mest kompatibel)

- navigere seg tilbake til Kamera-appen

 

Det er enkelt å være enkel på Apple-produkter. Men så snart man vil bestemme litt mer selv, blir det tungvint.

 

Du har rett på en måte. Dette er en veldig tungvint måte å gjøre det på. Men samtidig så gir det en veldig ryddig app. Kamera appen på LG er jo et hav av innstillinger og menyer.

 

 

Er det ikke å stille inn kameraet en kameraapp skal gjøre da?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Enkelt å endre på kamerainnstillingene/velge riktig i forhold til høyere skuddtakt? Skal vi se:

- ut av kameraappen

- finne frem til Innstillinger-appen

- scrolle seg (langt) ned til Kamera-valget

- velge "Kamera"

- endre på "Ta opp video" og/eller "Ta opp sakte film"

- endre på Formater (Plassbesparende eller Mest kompatibel)

- navigere seg tilbake til Kamera-appen

 

Det er enkelt å være enkel på Apple-produkter. Men så snart man vil bestemme litt mer selv, blir det tungvint.

 

Du har rett på en måte. Dette er en veldig tungvint måte å gjøre det på. Men samtidig så gir det en veldig ryddig app. Kamera appen på LG er jo et hav av innstillinger og menyer.

 

 

Er det ikke å stille inn kameraet en kameraapp skal gjøre da?

 

AtW

 

 

Joda, men når det er for mye menyer og innstillinger blir det slik at mange vegrer seg for å bruke appen. Fordi man ikke finner frem. Og ærlig talt er det mange av de innstillingene man sjelden eller aldri bruker.

Lenke til kommentar

 

Du har rett på en måte. Dette er en veldig tungvint måte å gjøre det på. Men samtidig så gir det en veldig ryddig app. Kamera appen på LG er jo et hav av innstillinger og menyer.

Men det krever jo bare ett enkelt ekstra ikon på skjermen for å tas inn i kamerainnstillingene. Blir ikke mer uryddig av det.

Lenke til kommentar

Det er jo helt naturlig at en bruker som ønsker minijack ser på noe annet enn iPhone, eventuelt vurderer iPhone 6S eller iPhone SE.

 

En av Apple’s litt mer spesielle avgjørelser.

Vet om folk som kjøper iPhoneX, selv om de synes ingen minijack er idiotisk. Må veie det opp mot andre ting. Pleier alltid å være ting med en mobil du virkelig ikke liker, men mange kjøper den likevel, fordi de andre har flere ting du virkelig ikke liker. Tror ingen velger SE over iPhoneX pga minijack. Så forskjellige mobiler. 

Lenke til kommentar

https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-reviewed-the-best-smartphone-camera-ever-tested/

 

Dxomark sier iPhone 8 pluss er det beste kamera i en smarttelefon noensinne.

 

Ikke for å virke bitter her, kameraet ser bra ut, men er det noe rart med scoren til dxomark generelt? 88 på iphone 7, 90 på google pixel, og 94 på iphone 8 plus? I testen er jo forskjellen mye mye større mellom iphone 7 og de andre, enn den er fra pixel til iphone 8, eller?

 

AtW

Lenke til kommentar

De må vel snart gjøre noe med hele poengsystemet, er jo like før de pusher 100. Men de har vel kanskje ikke 100 som et tak?

Minner meg om merking for energieffektivitet.

 

Sånn når kjøleskapet har A+++++++++  liksom. Det mister liksom litt meningen. Tar frem brillene for å telle antall plusstegn etter Aen.

 

Det er rett og slett bare ikke alle skalaer som er like gjennomtenkte. Ikke alle som har tenkt langt nok når de lagde skalaen. Skalaen for energieffektivitet føler jeg nå er ubrukelig. For nesten uansett hva du kjøper så er det bra, det pusher ikke folk til å kjøpe bedre slik intensjonen var.

Lenke til kommentar

Jada, imponerende ytelse, bla, bla, bla.

 

Men er ikke iPhone nå mer på vei over i "entusiast/ekstrem" klassen? Jeg har vanskelig for å forstå at den vanlige mannen i gata har behov for denne ekstreme ytelsen? Synes det ofte er et overdrevet fokus på ytelse og spesifikasjoner, men faktiske nyvinninger og forbedringer er ikke så store fra gang til gang.. Jeg har litt probmemer med å skjønne hvorfor hjemmeværende husmødre eller ungdom som snapper og instagrammer og gud-vet-hva-de-gjør EGENTLIG trenger denne ekstremytelsen?

 

Det er vel derfor Apple nå selger en haug med forskjellige iPhones. Jeg kjøpte en iPhone 6 32 GB for en måneds tid siden for under 4000 kr helt ny. Joda, modellen er noen år gammel, men den er fremdeles konkurransedyktig i midrange-segmentet, samtidig som den har premium byggekvalitet. Den vil også motta oppdateringer i flere år fremover.

 

Du har også iPhone SE som har ytelse tilsvarende en toppmodell til under 3000 kr. Men for meg blir skjermen på den litt for liten, derfor jeg valgte iP6.

 

Kunne ikke falt meg inn å kjøpe en helt ny iPhone-modell. Jeg bruker ikke mobilen til så veldig tunge oppgaver, og hadde fortsatt hatt min trofaste billig-Huawei hvis ikke det var for at den gikk i stykker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...