Gå til innhold

Her er nye iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Som Craig Federighi sa i presentasjonen av Apple Watch Series 3, er det svært mange i dag som tar teknologiske nyvinninger nærmest for gitt. En forstår virkelig ikke ingeniør-bragden i f. eks. det å lage en opplåsningsfunksjon som fungerer på dagtid og nattestid, og som ikke kan bli manipulert av bilder eller til og med fysiske masker.

 

Ahh, du mener som Windows Hello, som Microsoft har hatt i nettbrett og mobiler i over to år?  :rofl:  :tease:

Men skal bli spennende å se hvor god denne ansiktsopplåsningen faktisk er. MS la listen da de besviste at eneggede tvillinger ikke klarte å lure den.

 

Eller er det bra at Apple endelig også kommer med trådløs lading; det betyr at det blir et marked for trådløse ladere igjen og at vi kan finne dem flere sted.

 

Har Apple kjøpt teknologien til Microsoft, eller har de laget sin egen variant? Hvis sistnevnte, hvorfor skal de ikke ha skryt for å implementere dette, når iPhone har mye annen funksjonalitet som Microsoft sine telefoner ikke hadde? Når jeg kjøper en telefon, er det totalpakken jeg vurderer etter. Der tilbyr iPhone nå et produkt som etter min mening, er ganske suverent. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er det fælt mange som sutrer her. En del også helt ugrunnet som påstår at det knapt er blitt gjort endringer.

 

 

En forstår ikke at OLED panel med TrueTone, høyt fargevolum, god lysstyrke, med slik utskjæring er en vesentlig forbedring.

 

 

 

Tydeligvis dårligere enn konkurrentene. Sett flere kommentere at deres Samsung hadde høyere lysstyrke enn hva iPhone X klarte når de sammenlignet. 

Tydeligvis er det mange som har testet iPhone X. Da vet du kanskje hvor man kan få testet den?

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det fælt mange som sutrer her. En del også helt ugrunnet som påstår at det knapt er blitt gjort endringer.

 

 

En forstår ikke at OLED panel med TrueTone, høyt fargevolum, god lysstyrke, med slik utskjæring er en vesentlig forbedring.

 

 

 

Tydeligvis dårligere enn konkurrentene. Sett flere kommentere at deres Samsung hadde høyere lysstyrke enn hva iPhone X klarte når de sammenlignet. 

Tydeligvis er det mange som har testet iPhone X. Da vet du kanskje hvor man kan få testet den?

 

 

De som var på visningen fikk alle prøve både iPhone 8 og X etterpå. Og ja, det var utrolig mange tech-journalister der.

Lenke til kommentar

 

Spørs hvordan de stiller skjermen og da. Eksempelvis så vil jo Samsungs skjermer kunne booste høyt, men ved veldig høy lysstyrke er fargenøyaktigheten forferdelig. Apple pleier å vekte fargenøyaktighet veldig høyt. Mer enn leselighet i sollys f.eks. Så godt mulig de bare har tunet panelet slik. Trenger ikke være dårligere.

 

Fargenøyaktighet avhenger av omgivelseslys, og det er forøvrig irrellevant om skjermen er "mer nøyaktig" i sollys om man ikke kan se hva som står der.

Erfaringsmessig må fargene oversatureres i sterkt sollys i forhold til hvordan de er under tak.

Vel.... jeg sa aldri jeg var enig med en beslutning om å ha restriksjoner for lysstyrke fremfor nøyaktighet. Som du sier blir farger vasket ut i sterkt sollys uansett. Sa bare det var en mulighet :) Enig i at det viktigste er å se det som er på skjermen. 

 

Blir stadig overrasket av hva som er viktig for folk. Tror aldri min teleofn har vært på over 50% brightness.

Spesielt om du drar utfor Norge hvor solen er litt sterkere. Trenger ikke være lengre enn Berlin, så kan fult sollys definitivt ødelegge skjermen din på 50%. Kommer ikke til å se så mye da. 

 

 

Men 50% blir litt misvisende. Si at 50% på en iPhone 7 er 300 nits. "Normalen" for mobilskjermer er rundt 300. Men alle som har bedre skjermer, så alle i iPhone sin prisklasse er jo mer 600. Så hva er 50%? Kan bli vanskelig å diskutere med slike mål :) Men uansett i fult sollys, så vil definitivt 600 nits + være veldig fordelaktig. Det vil være vanskelig å se skikkelig på rundt 300. 

 

 

Og skjermer er best ved lav prosent lysstyrke. Si 20%-30%. Så høyere maks lysstyrke, flytter hva 20%-30% er lavere. Så om du har 1000 nits maks er 30% 300. Så da får du all den lysstyrken du trenger til vanlig på en ideell prosent av maks lysstyrke. Pluss du har ekstra maks til sollys, HDR osv. 

 

Så det har absolutt noe for seg med høyere lysstyrke. Men ser du på konvensjonelle IPS paneler (uten HDR) så ser du at de pleier å stoppe på 300, fordi de alltid er inne og du vil aldri trenge så mye uansett. Så rundt 20%-30% er bra for vanlig inne-bruk. 

Lenke til kommentar

 

Så hva er da syting på pris, vs å "være obs på pris som kan vise seg å være et problem".

 

AtW

Pris er aldri et problem. Ja det går oppover, men har man svitsj eller swap kan man jo bare bytte ut te ny telefon hvert år. Det er bare at folk må klage å syte over noe alltid. Se på hver ny mobil som kommer, alle syter over pris, men folk kjøper for det om så vill si at det er stor forskjeller her.

 

 

Ser ut som markedsførerne i Telenor har gjort en god jobb. Gjør ikke noe at telefonen er dyr fordi man kan bytte den ut ofte  :mrgreen:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ser ut som markedsførerne i Telenor har gjort en god jobb. Gjør ikke noe at telefonen er dyr fordi man kan bytte den ut ofte :mrgreen:

 

 

 

For å ikke snakke om at hverken svitsj eller swap lønner seg..... gjør det bare enda dyrere.

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp ?

Lenke til kommentar

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

 

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

 

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Det er mange måter å se på swap på, joda man betaler kanskje noen hundrelapper mer for telefonen, men det er jo veldig behagelig.

Når jeg i november bytter telefon så har jeg betalt 5388 for min iphone 7 pluss 128 GB i ett år. Samtidig har man fått gratis skjermbeskytter. Jeg har i tillegg valgt å betale for totalforsikringen, 59kr pr måned. Men denne forsikringen er markedsledende. Knuser du telefonen din får du ny, uansett årsak. De sender erstatningstelefon som express over natt før du trenger å sende inn den gamle/knuste.

Resten av beløpet slettes og man inngår en ny swap avtale med nye 24 måneder. Kunne jeg solgt min iPhone 7 pluss for mer enn 5400 kr? Ja det regner jeg med, i allefall 6000kr. Men jeg slipper styret med å selge, pakke, sende i posten og vente på penger, samtidig som at man risikerer at pakken ikke blir hentet og betalt.

Telenor er ikke billigst nei, men det er jo bare tull at man binder seg til telenor. Start en swap avtale og bytt abb dagen etterpå om andre har billigere abb for deg. For min del som bruker mye data så er 25 GB for 499 det billigste jeg finner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Det er mange måter å se på swap på, joda man betaler kanskje noen hundrelapper mer for telefonen, men det er jo veldig behagelig.

Når jeg i november bytter telefon så har jeg betalt 5388 for min iphone 7 pluss 128 GB i ett år. Samtidig har man fått gratis skjermbeskytter. Jeg har i tillegg valgt å betale for totalforsikringen, 59kr pr måned. Men denne forsikringen er markedsledende. Knuser du telefonen din får du ny, uansett årsak. De sender erstatningstelefon som express over natt før du trenger å sende inn den gamle/knuste.

Resten av beløpet slettes og man inngår en ny swap avtale med nye 24 måneder. Kunne jeg solgt min iPhone 7 pluss for mer enn 5400 kr? Ja det regner jeg med, i allefall 6000kr. Men jeg slipper styret med å selge, pakke, sende i posten og vente på penger, samtidig som at man risikerer at pakken ikke blir hentet og betalt.

Telenor er ikke billigst nei, men det er jo bare tull at man binder seg til telenor. Start en swap avtale og bytt abb dagen etterpå om andre har billigere abb for deg. For min del som bruker mye data så er 25 GB for 499 det billigste jeg finner.

 

Virker ikkje dumt dette. 

 

Men det er vel en egenandel på kr 500 ? 

 

Dette har eg også på innboforsikringen min som også dekker knust skjerm . 

 

Men virker ikkje så dumt dette nei.

Lenke til kommentar

 

 

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Det er mange måter å se på swap på, joda man betaler kanskje noen hundrelapper mer for telefonen, men det er jo veldig behagelig.

Når jeg i november bytter telefon så har jeg betalt 5388 for min iphone 7 pluss 128 GB i ett år. Samtidig har man fått gratis skjermbeskytter. Jeg har i tillegg valgt å betale for totalforsikringen, 59kr pr måned. Men denne forsikringen er markedsledende. Knuser du telefonen din får du ny, uansett årsak. De sender erstatningstelefon som express over natt før du trenger å sende inn den gamle/knuste.

Resten av beløpet slettes og man inngår en ny swap avtale med nye 24 måneder. Kunne jeg solgt min iPhone 7 pluss for mer enn 5400 kr? Ja det regner jeg med, i allefall 6000kr. Men jeg slipper styret med å selge, pakke, sende i posten og vente på penger, samtidig som at man risikerer at pakken ikke blir hentet og betalt.

Telenor er ikke billigst nei, men det er jo bare tull at man binder seg til telenor. Start en swap avtale og bytt abb dagen etterpå om andre har billigere abb for deg. For min del som bruker mye data så er 25 GB for 499 det billigste jeg finner.

Virker ikkje dumt dette.

 

Men det er vel en egenandel på kr 500 ?

 

Dette har eg også på innboforsikringen min som også dekker knust skjerm .

 

Men virker ikkje så dumt dette nei.

Nei forsikring er veldig bra. Selv har jeg 2500kr på innboforsikringen, men den dekker jo ikke alle typer hendelser. Man må trikse rundt å lyve om tredje part som fikk deg til å miste telefonen osv. Med denne forsikringen så er det bare å si at den er ødelagt.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Det er mange måter å se på swap på, joda man betaler kanskje noen hundrelapper mer for telefonen, men det er jo veldig behagelig.

Når jeg i november bytter telefon så har jeg betalt 5388 for min iphone 7 pluss 128 GB i ett år. Samtidig har man fått gratis skjermbeskytter. Jeg har i tillegg valgt å betale for totalforsikringen, 59kr pr måned. Men denne forsikringen er markedsledende. Knuser du telefonen din får du ny, uansett årsak. De sender erstatningstelefon som express over natt før du trenger å sende inn den gamle/knuste.

Resten av beløpet slettes og man inngår en ny swap avtale med nye 24 måneder. Kunne jeg solgt min iPhone 7 pluss for mer enn 5400 kr? Ja det regner jeg med, i allefall 6000kr. Men jeg slipper styret med å selge, pakke, sende i posten og vente på penger, samtidig som at man risikerer at pakken ikke blir hentet og betalt.

Telenor er ikke billigst nei, men det er jo bare tull at man binder seg til telenor. Start en swap avtale og bytt abb dagen etterpå om andre har billigere abb for deg. For min del som bruker mye data så er 25 GB for 499 det billigste jeg finner.

Virker ikkje dumt dette.

 

Men det er vel en egenandel på kr 500 ?

 

Dette har eg også på innboforsikringen min som også dekker knust skjerm .

 

Men virker ikkje så dumt dette nei.

Nei forsikring er veldig bra. Selv har jeg 2500kr på innboforsikringen, men den dekker jo ikke alle typer hendelser. Man må trikse rundt å lyve om tredje part som fikk deg til å miste telefonen osv. Med denne forsikringen så er det bare å si at den er ødelagt.

 

Ikkje helt sant. 

Det kan godt tenkes at det er slik hos deg. 

Men eg ringte bare inn til gjensidige og spurte om eg hadde noen forsikringer som kunne dekke skjermen min da eg falt og knuste den på en fjelltur. 

Dette blei dekket via innbo ved en egenandeler på kr 500, og at eg sendte den inn til de. 

 

2000 kr om eg hadde fått den reparert selv, noe eg gjorde i mitt tilfelle. Sparte fortsatt nesten 2000 kr

Lenke til kommentar

Joda en del forsikringer er sikkert bedre enn andre. Men snakker litt av erfaring og erfaringer til et par kompiser som selger mobiler.

 

Hva tenker du på nå? Erfaringen at noen ikke dekker det, og at du lyver for å få det dekket? Poenget hans var vel at man får innboforsikringer som dekker det, som oftest er det billigere enn alternativet. Er det din erfaring at det ikke er riktig?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

For oss som bytter telefon hvert år så vill e si at e heller vil betale 3500-4000 hvert år istedenfor 10000+ så for meg er dette det beste valget jeg har gjort. Ikke minst at det er skjermbytte med i prisen uten en ekstra forsikring i tillegg lissom så da gjør det enda dyrere for en mobil te 10lapper å opp

Sikker på det?

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Det er mange måter å se på swap på, joda man betaler kanskje noen hundrelapper mer for telefonen, men det er jo veldig behagelig.

Når jeg i november bytter telefon så har jeg betalt 5388 for min iphone 7 pluss 128 GB i ett år. Samtidig har man fått gratis skjermbeskytter. Jeg har i tillegg valgt å betale for totalforsikringen, 59kr pr måned. Men denne forsikringen er markedsledende. Knuser du telefonen din får du ny, uansett årsak. De sender erstatningstelefon som express over natt før du trenger å sende inn den gamle/knuste.

Resten av beløpet slettes og man inngår en ny swap avtale med nye 24 måneder. Kunne jeg solgt min iPhone 7 pluss for mer enn 5400 kr? Ja det regner jeg med, i allefall 6000kr. Men jeg slipper styret med å selge, pakke, sende i posten og vente på penger, samtidig som at man risikerer at pakken ikke blir hentet og betalt.

Telenor er ikke billigst nei, men det er jo bare tull at man binder seg til telenor. Start en swap avtale og bytt abb dagen etterpå om andre har billigere abb for deg. For min del som bruker mye data så er 25 GB for 499 det billigste jeg finner.

Så du betaler i praksis 508 kr i måneden for privilegiet å ha tilgang på en iPhone 7 Plus som du kan miste i bakken uten å tenke over konsekvensene i et år? Det er kanskje verdt det for deg.

I praksis er det slik at du hadde spart i nærheten av en tusenlapp ved å kjøpe telefonen og selge den et år senere til 5000 kr, til 6000 hadde du spart ca 2000 kr! Dette fordi det er differansen på SWAP-beløpet du har betalt i løpet av et år mot kjøpsprisen for telefonen som ny.

 

Angående produktforsikringer, så er det en dårlig deal: enten "trenger" du den i så stor grad at du regner med at produktet går i stykker innen perioden (dårlig for selger), eller så trenger du den ikke i det hele tatt (dårlig for deg). Uansett hvordan man vrir og vender på det kommer det skremmende nærme svindel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...