Gå til innhold

Her er nye iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på Face ID selv. Om det virkelig er så bra og enkelt som de mener. Om man må vinkle telefonen mot ansiktet så er telefonen en no-no for min del. Synes Touch ID på iPhone 7 fungerer veldig bra og er lynrask.

Når han viste fram funksjonen var det flere som la merke til at han tørket ansiktet når det ikke fungerte, akkurat som funksjonen er under utvikling enda. Tipper det er derfor telefonen kommer så mye senere enn iPhone 8. 

Lenke til kommentar

Jeg er temmelig sikker på at ikke er "samme panel" som i s8. Apple kjøper nok egne deler på spec fra Samsung, ikke en eller annen ferdiglaget hyllevare.

Jojo, selvfølgelig har de nok egne dimensjoner, egen kalibrering osv av panelene, men den fysiske likheten til Samsung sine vil jo være 95%+. Så egenskaper osv være tilnærmet helt likt. Med mindre de har kjøpt et eldre generasjons panel, som ikke gir så mye mening. 

 

Jeg mener Apple sa vel og 3D touch er bygget inn i skjermen også? Så da kan det jo nødvendigvis umulig være det samme panelet, da det nok må legges til i Samsungs fabrikker når de faktisk lager dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå er det fælt mange som sutrer her. En del også helt ugrunnet som påstår at det knapt er blitt gjort endringer.

 

 

En forstår ikke at OLED panel med TrueTone, høyt fargevolum, god lysstyrke, med slik utskjæring er en vesentlig forbedring.

 

Tydeligvis dårligere enn konkurrentene. Sett flere kommentere at deres Samsung hadde høyere lysstyrke enn hva iPhone X klarte når de sammenlignet.

 

Spørs hvordan de stiller skjermen og da. Eksempelvis så vil jo Samsungs skjermer kunne booste høyt, men ved veldig høy lysstyrke er fargenøyaktigheten forferdelig. Apple pleier å vekte fargenøyaktighet veldig høyt. Mer enn leselighet i sollys f.eks. Så godt mulig de bare har tunet panelet slik. Trenger ikke være dårligere.

 

Fargenøyaktighet avhenger av omgivelseslys, og det er forøvrig irrellevant om skjermen er "mer nøyaktig" i sollys om man ikke kan se hva som står der.

Erfaringsmessig må fargene oversatureres i sterkt sollys i forhold til hvordan de er under tak.

 

Og angående svakere lysstyrke enn Samsung: LOL

Jeg er temmelig sikker på at ikke er "samme panel" som i s8. Apple kjøper nok egne deler på spec fra Samsung, ikke en eller annen ferdiglaget hyllevare.

Det er helt klart ikke samme panel som Samsung, først og fremst fordi oppløsningen er helt tullete:

2436x1125 er ikke en oppløsning man får på en Samsung-telefon, fordi den verken er 1080p eller 1440p i horisontal orientering.

Det er jo ellers en ganske merkelig oppløsning for HDR-materiale, ikke bare er det 45 piksler ekstra i høyden som vil gjøre FullHD litt uskarpt om man ikke legger inn sorte rammer over og under, men aspektforholdet er 19.5:9

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Som Craig Federighi sa i presentasjonen av Apple Watch Series 3, er det svært mange i dag som tar teknologiske nyvinninger nærmest for gitt. En forstår virkelig ikke ingeniør-bragden i f. eks. det å lage en opplåsningsfunksjon som fungerer på dagtid og nattestid, og som ikke kan bli manipulert av bilder eller til og med fysiske masker.

 

Ahh, du mener som Windows Hello, som Microsoft har hatt i nettbrett og mobiler i over to år?  :rofl:  :tease:

Men skal bli spennende å se hvor god denne ansiktsopplåsningen faktisk er. MS la listen da de besviste at eneggede tvillinger ikke klarte å lure den.

 

Eller er det bra at Apple endelig også kommer med trådløs lading; det betyr at det blir et marked for trådløse ladere igjen og at vi kan finne dem flere sted.

Lenke til kommentar

Det er helt klart ikke samme panel som Samsung, først og fremst fordi oppløsningen er helt tullete:

2436x1125 er ikke en oppløsning man får på en Samsung-telefon, fordi den verken er 1080p eller 1440p i horisontal orientering.

Det er jo ellers en ganske merkelig oppløsning for HDR-materiale, ikke bare er det 45 piksler ekstra i høyden som vil gjøre FullHD litt uskarpt om man ikke legger inn sorte rammer over og under, men aspektforholdet er 19.5:9

Jeg ser ikke helt hvorfor filmformater skal definere skjermer. Det er ikke mange prosenter av tiden telefonen min brukes til film, og til alt annet er det irrelevant om man bruker 16:9, 4:3 eller noe helt annet.

 

På tablets og laptops er 4:3 min favoritt, på bilder sverger jeg til 3:2, og på telefon er egentlig høyt fint da man stort sett leser vertikale ting.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Utrolig mye syting her! Ja telefonen var dyr, men se på andre mobiler, di går bare oppover i pris, å dette gjelder ikke bare Apple!

 

Denne ser heller ikke helt lik ut te Samsung, folk her inne glemmer tydeligvis at det finnes ANDRE mobilselskaper også som har heldekkende skjermer.

 

Jeg personlig syntes designet til Apple er utrolig stilig, men er redd for at den "leppa" kanskje vill ta vekk ting i spill å lignende. Så skal bli spennende å se åssen de håndterer dette framover. Jeg kan ikke fordra Samsung sine Edge telefoner fordi de er utrolig upraktiske. Så jeg likte godt at Apple valgte å gå for ett flatt design istedenfor dette Edge tullet.

 

Var på tide Apple fikk trådløs lading! Kjempe bra, har ventet noen år på det etter android fikk dette ?

 

Er utrolig spent på Åssen skjermen blir med denne oppløsninga å hvor fine farger det blir! Samsung har noen utrolig fone skjermer på sine mobiler, så jeg er spent nå!

Lenke til kommentar

Uten å ha tatt på annet enn S8 vil jeg nok plassere iPhone X på en tredjeplass utseendemessig. Mii Mix 2 og Essential Phone foran, S8 bak (den kunne vært fin, men Samsung roter som vanlig til detaljene). Blir spennende å se skjermkvaliteten - der er jo s8 helt vilt bra, så om X er på samme nivå er det nydelig.

 

(Dog finnes det nesten ingen grense for hvor dårlige skjermen på iPhone skal være for å få meg til å vurdere å kjøpe telefon fra Samsung eller andre som endrer operativsystemet)

Lenke til kommentar

Utrolig mye syting her! Ja telefonen var dyr, men se på andre mobiler, di går bare oppover i pris, å dette gjelder ikke bare Apple!

 

Denne ser heller ikke helt lik ut te Samsung, folk her inne glemmer tydeligvis at det finnes ANDRE mobilselskaper også som har heldekkende skjermer.

 

Jeg personlig syntes designet til Apple er utrolig stilig, men er redd for at den "leppa" kanskje vill ta vekk ting i spill å lignende. Så skal bli spennende å se åssen de håndterer dette framover. Jeg kan ikke fordra Samsung sine Edge telefoner fordi de er utrolig upraktiske. Så jeg likte godt at Apple valgte å gå for ett flatt design istedenfor dette Edge tullet.

 

Var på tide Apple fikk trådløs lading! Kjempe bra, har ventet noen år på det etter android fikk dette

 

Er utrolig spent på Åssen skjermen blir med denne oppløsninga å hvor fine farger det blir! Samsung har noen utrolig fone skjermer på sine mobiler, så jeg er spent nå!

 

Er det virkelig syting å være negativ til et aspekt av telefonen? Er det da syting å være kritisk til "leppa"?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Utrolig mye syting her! Ja telefonen var dyr, men se på andre mobiler, di går bare oppover i pris, å dette gjelder ikke bare Apple!

 

Denne ser heller ikke helt lik ut te Samsung, folk her inne glemmer tydeligvis at det finnes ANDRE mobilselskaper også som har heldekkende skjermer.

 

Jeg personlig syntes designet til Apple er utrolig stilig, men er redd for at den "leppa" kanskje vill ta vekk ting i spill å lignende. Så skal bli spennende å se åssen de håndterer dette framover. Jeg kan ikke fordra Samsung sine Edge telefoner fordi de er utrolig upraktiske. Så jeg likte godt at Apple valgte å gå for ett flatt design istedenfor dette Edge tullet.

 

Var på tide Apple fikk trådløs lading! Kjempe bra, har ventet noen år på det etter android fikk dette

 

Er utrolig spent på Åssen skjermen blir med denne oppløsninga å hvor fine farger det blir! Samsung har noen utrolig fone skjermer på sine mobiler, så jeg er spent nå!

Er det virkelig syting å være negativ til et aspekt av telefonen? Er det da syting å være kritisk til "leppa"?

 

AtW

Er en stor forskjell på syting å være obs på ting som kan vise seg å være et lite problem da man ikke har sett eller opplevd telefonen selv.

 

Med engang det står "Apple" er det utrolig mye syting fra folk som ikke har apple å kun kommer med drittslenging som gir 0 mening å innsikt i et forum eller om artikkelen ?

 

Fordi om jeg ikke kan fordra Samsung s8 sitt design betyr ikke at jeg kommenterer dritt om denne telefonen visst det kommer en artikkel om den.

 

Av erfaring så trur folk det kun finnes Apple å Samsung.. de glemmer helt at samsung er ikke et eget system, det er android vs iOS visst de først skal klage på noe ? Ikke Apple vs Samsung.

Lenke til kommentar

 

Det er helt klart ikke samme panel som Samsung, først og fremst fordi oppløsningen er helt tullete:

2436x1125 er ikke en oppløsning man får på en Samsung-telefon, fordi den verken er 1080p eller 1440p i horisontal orientering.

Det er jo ellers en ganske merkelig oppløsning for HDR-materiale, ikke bare er det 45 piksler ekstra i høyden som vil gjøre FullHD litt uskarpt om man ikke legger inn sorte rammer over og under, men aspektforholdet er 19.5:9

Jeg ser ikke helt hvorfor filmformater skal definere skjermer. Det er ikke mange prosenter av tiden telefonen min brukes til film, og til alt annet er det irrelevant om man bruker 16:9, 4:3 eller noe helt annet.

 

På tablets og laptops er 4:3 min favoritt, på bilder sverger jeg til 3:2, og på telefon er egentlig høyt fint da man stort sett leser vertikale ting.

 

Oppløsningsstandarder trenger ikke definere skjermer på mobiler, det jeg stiller meg skeptisk til i utgangspunktet er hvorfor 2436x1125 skal gi en betraktelig bedre opplevelse enn 2340x1080 til noe som helst bruk, det er ingen umiddelbare fordeler ved å ikke ha en av sidene på 2160/1440/1080/720 som jeg kan se.

Lenke til kommentar

Så hva er da syting på pris, vs å "være obs på pris som kan vise seg å være et problem".

 

AtW

Pris er aldri et problem. Ja det går oppover, men har man svitsj eller swap kan man jo bare bytte ut te ny telefon hvert år. Det er bare at folk må klage å syte over noe alltid. Se på hver ny mobil som kommer, alle syter over pris, men folk kjøper for det om ?? så vill si at det er stor forskjeller her.

Lenke til kommentar

 

Så hva er da syting på pris, vs å "være obs på pris som kan vise seg å være et problem".

 

AtW

Pris er aldri et problem. Ja det går oppover, men har man svitsj eller swap kan man jo bare bytte ut te ny telefon hvert år. Det er bare at folk må klage å syte over noe alltid. Se på hver ny mobil som kommer, alle syter over pris, men folk kjøper for det om så vill si at det er stor forskjeller her.

 

 

Hva om prisen er 100 000, et problem? 10 000 000 et problem? Folk "syter" over leppa også, men telefonen vil bli kjøpt. Argumentasjonen din er ikke konsistent.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så hva er da syting på pris, vs å "være obs på pris som kan vise seg å være et problem".

 

AtW

Pris er aldri et problem. Ja det går oppover, men har man svitsj eller swap kan man jo bare bytte ut te ny telefon hvert år. Det er bare at folk må klage å syte over noe alltid. Se på hver ny mobil som kommer, alle syter over pris, men folk kjøper for det om så vill si at det er stor forskjeller her.

Hva om prisen er 100 000, et problem? 10 000 000 et problem? Folk "syter" over leppa også, men telefonen vil bli kjøpt. Argumentasjonen din er ikke konsistent.

 

AtW

Bruk vett når du skal argumentere tilbake. Se på andre toppmodeller, de koster rundt 10000+\- folk klager da å. Blir som å klage på at man må betale for påfyll til cola på restaurant fordi du har brukt opp det du fikk når du kjøpte den ?

 

Folk klager da ikke på leppa? Jeg personlig spør spm om den fordi jeg ikke har sett denne aksjon. Er to helt forskjellige ting ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Så hva er da syting på pris, vs å "være obs på pris som kan vise seg å være et problem".

 

AtW

Pris er aldri et problem. Ja det går oppover, men har man svitsj eller swap kan man jo bare bytte ut te ny telefon hvert år. Det er bare at folk må klage å syte over noe alltid. Se på hver ny mobil som kommer, alle syter over pris, men folk kjøper for det om så vill si at det er stor forskjeller her.

Hva om prisen er 100 000, et problem? 10 000 000 et problem? Folk "syter" over leppa også, men telefonen vil bli kjøpt. Argumentasjonen din er ikke konsistent.

 

AtW

Bruk vett når du skal argumentere tilbake. Se på andre toppmodeller, de koster rundt 10000+\- folk klager da å. Blir som å klage på at man må betale for påfyll til cola på restaurant fordi du har brukt opp det du fikk når du kjøpte den

 

Folk klager da ikke på leppa? Jeg personlig spør spm om den fordi jeg ikke har sett denne aksjon. Er to helt forskjellige ting

 

 

Det var du som kom med påstanden om at pris aldri er noe problem.

 

Du klager på leppa, andre klager på leppa. Er det syting?

 

Kriteriet ditt virker å være følgende: Det jeg mener er negativt er konstruktiv, det jeg ikke mener er negativt er "syting".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...