Svein M Skrevet 9. september 2017 Skrevet 9. september 2017 Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. Det at bilen kan veksle mellom el og motordrift, utnytte bremseenergi osv gjør at disse bilene har veldig lite lokale utslipp og lavere utslipp enn vanlige bensin og dieselbiler. Toyota har også spesielt effektive motorer på f.eks Prius.
Kjetil Lura Skrevet 9. september 2017 Skrevet 9. september 2017 Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. Det at bilen kan veksle mellom el og motordrift, utnytte bremseenergi osv gjør at disse bilene har veldig lite lokale utslipp og lavere utslipp enn vanlige bensin og dieselbiler. Toyota har også spesielt effektive motorer på f.eks Prius. Jepp, sammen som jeg har i min auris. 1
0laf Skrevet 9. september 2017 Skrevet 9. september 2017 Hybrid biler både ladbare og ikke ladbare er miljøvennlige. De er kun miljøvennlige dersom de kjøres på miljøvennlig norsk vannkraft. De fleste steder i verden kan man fremdeles like gjerne fylle bensin rett på tanken, enn å fylle kullkraft på batteriet. 2
Megaoctane Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 De har vel testet plug in vs vanlig hybrid, og begge har likt forbruk så lenge man kjører i hybrid modus. Plugin har vel fordelen av at man kan kjøre rent elektrisk for små kjøring. Personlig så har jeg leaset en Passat GTE. Men kommer til å kjøpe elbil neste gang regner jeg med. Med 55 nye bomstasjoner innenfor Oslo og stigende bensinpriser, så vil det være økonomisk å gå over til EL. Kunne tenkt meg el bil allerede nå, men kan ikke fordra Tesla og Tesla menigheten, så venter på noe godt fra de andre produsentene.
Dubious Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 Forhåpentligvis blir det halv bomavgift på EL-bilene snart
Megaoctane Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 Uansett sparer man på drivstoffet pluss lydløs bil.
sedsberg Skrevet 10. september 2017 Skrevet 10. september 2017 Ja det er et kjent faktum at elbiler ikke genererer hjulstøy og vindstøy. En stor fordel i forhold til fossibiler. De er også mye mer økonomiske mtp. at man ikke trenger service og at elbiler kun har én bevegelig del. 2
Megaoctane Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 (endret) Du skjønte hva jeg mente. Endret 11. september 2017 av Megaoctane
Dubious Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Prøvekjørt Hybrid i dag og funnet ut at jeg godt kunne ha tenkt meg en EL-bil Må bare vinne i lotto først
Snylter Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Jeg leste i dag at Kina i nær fremtid visstnok vil forby både bensin- og dieselbiler.. Det kan jo bety ganske mye for utviklingen også i andre markeder.
toffo Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Jeg leste i dag at Kina i nær fremtid visstnok vil forby både bensin- og dieselbiler.. Det kan jo bety ganske mye for utviklingen også i andre markeder. Både ja og nei. Siden Kina i praksis har forbud mot bilimport påvirker det vel ikke internasjonal bilproduksjon i så stor grad som en skulle tro. Kina er jo allerede verdens klart største produsent av elbiler (nei det er ikke Tesla... ;-D ). Men det er absolutt et signal hvis de får det til (og det kan de jo, siden de har en stat som er i stand til å kjøre en slik infrastruktur-utbygging uten alt for mye innblanding.)
Salvesen. Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Forhåpentligvis snart, altså at nye biler ikke selges med fossile drivlinjer lengre. Men det er nok veeldig lenge til vi kun ser elbiler på veien, men som noen nevnte tidligere tror jeg det blir en minoritetsgruppe på veien innen en liten stund.
Salvesen. Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Forhåpentligvis blir det halv bomavgift på EL-bilene snart Skulle egentlig likt å sett full avgift, lett verdt det for å slippe å se og høre på all sutringen ang dette.
Skjelvgråt Skrevet 12. september 2017 Skrevet 12. september 2017 Koster masse penger. Noe mange av oss ikke har, spesielt unge og gjerne eldre som ikke vil bytte ut bilen sin. Norge blir å ha mange fossilbiler på veien i en lang stund framover.
Salvesen. Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Koster masse penger. Noe mange av oss ikke har, spesielt unge og gjerne eldre som ikke vil bytte ut bilen sin. Norge blir å ha mange fossilbiler på veien i en lang stund framover. Det vill sannsynligvis bli veldig dyrt å kjøre fossilt også, så det er bare ett spørsmål om en vill betale renter eller avgifter til slutt vill jeg tro.
Vertical^ Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Med regjeringen som ble valgt nå, vil i hvert fall forbrenningsmotoren leve trygt i fire år til Dyrere vil det bli, og sikkert mer avgifter, men sånn er det vel bare..
Salvesen. Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Med regjeringen som ble valgt nå, vil i hvert fall forbrenningsmotoren leve trygt i fire år til Dyrere vil det bli, og sikkert mer avgifter, men sånn er det vel bare.. Hadde nok blitt liten til ingen forskjell med alternativet. Innstrammingen og planene for dette er jo satt de siste årene med de blå i regjering. Så klart blir det dyrere, alt annet ville blitt rart.
toffo Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Så lenge MDG ikke havnet på vippen så er det vel same shit. Først under FrP i regjering betaler jeg nå atskillig mer i bompenger enn i diesel for å kjøre til hytta eller besøke foreldrene mine. Så mye for å være storkjeftet i opposisjon... :-D
Snylter Skrevet 13. september 2017 Skrevet 13. september 2017 Så lenge MDG ikke havnet på vippen så er det vel same shit. Først under FrP i regjering betaler jeg nå atskillig mer i bompenger enn i diesel for å kjøre til hytta eller besøke foreldrene mine. Så mye for å være storkjeftet i opposisjon... :-D Hvem satt i regjering da bompengene ble vedtatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå