Gå til innhold

Er FrP sin innvandringspolitikk hyklerisk?


Anbefalte innlegg

Abort er et kontroversielt emne med lite fotfeste utenfor kristenkonservative, så det er naturligvis ikke noe man drar frem med mindre man må. Dessverre så får man mer med på kjøpet enn det politikerne selv vil vise frem.

 

Vet ikke hvilken kilde fritanke er, men hennes tale på Oslo Symposium står for seg selv.

http://fritanke.no/reportasje/regnbueflagget-heises-i-triumf-over-eldgamle-prinsipper-hogd-inn-i-skaperverket/19.10420

Hva i talen er det du eventuelt mener beviser at hun er kristenfundamentalist og hvordan definerer du dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som at mens Sylvi Listhaug og FrP på den ene siden går i mot innvandring for å motvirke fundamental Islam, som forholdsvis ikke høres så dumt ut, så skal de SAMTIDIG dyrke og øke veksten av kristen fundamentalisme. 

Som for meg ser ut til å dyrke mange av de samme verdiene. 

Er ikke dette noe hyklerisk? 

 

Hvem bryr seg? Resultatet er det som teller.

Lenke til kommentar

https://www.facebook.com/Siv.Jensen.FrP/videos/10154877586236127/

 

Vil tvert imot si at FRP fremstår som det eneste partiet med en fornuftig og kredibel innvandringspolitikk som overhodet ikke er basert på rasisme men snarere realisme.

 

Og det understreker du ved å 3 minutter senere poste et bilde som stammer fra et nettsted som flommer over av rasisme. Men det samme ble postet av CTG så du er i det minste på linje med partiet.

http://filternyheter.no/tybring-gjedde-hengte-ut-elever-fra-voksenopplaeringen-pa-facebook/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker generelt forumets retningslinjer når det gjelder at man viser hva i et lengre filmklipp man mener understreker et poeng. Om man skal se gjennom enhver filmsekvens noen mener på ett eller annet tidspunkt beviser et poeng kaster man bort mye tid :)

 

Hvordan fikk du det for deg at jeg forventet at du skulle se videoen for å kunne debattere? Jeg ga deg videoen fordi jeg trodde du var nysgjerrig. Argumentene mine er jo allerede redegjort.

Lenke til kommentar

Okay.

 

La oss kalle en spade for en spade:

 

FRP er motstandere av -- eller forsøker å gi velgere inntrykket av de ikke ønsker -- at ikke-vestlige asylsøkere skal få opphold i Norge.

 

Dersom det skjedde en alvorlig atomulykke i Storbritania eller tyskland gikk loco igjen -- så ville de akseptert dansker og engelskmenn i betydelig mye større omfang.

Lenke til kommentar

Okay.

 

La oss kalle en spade for en spade:

 

FRP er motstandere av -- eller forsøker å gi velgere inntrykket av de ikke ønsker -- at ikke-vestlige asylsøkere skal få opphold i Norge.

 

Dersom det skjedde en alvorlig atomulykke i Storbritania eller tyskland gikk loco igjen -- så ville de akseptert dansker og engelskmenn i betydelig mye større omfang.

Ja, og dansker og engelskmenn ville reist hjem når det ble trygt, og hvis de måtte bli lenge ville de assimilert seg i mye større grad enn ikke-vestlige gjør i Europa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg liker generelt forumets retningslinjer når det gjelder at man viser hva i et lengre filmklipp man mener understreker et poeng. Om man skal se gjennom enhver filmsekvens noen mener på ett eller annet tidspunkt beviser et poeng kaster man bort mye tid :)

 

Hvordan fikk du det for deg at jeg forventet at du skulle se videoen for å kunne debattere? Jeg ga deg videoen fordi jeg trodde du var nysgjerrig. Argumentene mine er jo allerede redegjort.

 

Jeg kan ikke helt se at det er tilfelle gitt at du påstår hun er kristenfundamentalist og at talen "står for seg selv", uten at jeg kan se at du har vist henne som kristenfundamentalist, hva i talen som eventuelt beviser dette, eller utdypet hva du legger i det begrepet, som tross alt var det jeg spurte om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, og dansker og engelskmenn ville reist hjem når det ble trygt, og hvis de måtte bli lenge ville de assimilert seg i mye større grad enn ikke-vestlige gjør i Europa.

Det spørs på økonomien deres, og om de har et utseende som lar dem bli diskriminert når de kommer som gruppe, som øst-europeere -- som man automatisk antar er anleggsarbeidere, håndverkere, annenrangs beauty-shop innehavere eller vaskehjelper.

 

Og det er ikke sikkert at en slik konflikt ville løst seg på 10 år, eller at de ville giddet å integrere seg når de møter fordommer og manglende muligheter;

Det blir ikke magisk titusener av nye arbeidsplasser bare fordi det kommer flyktninger til landet -- og når de presser ut norske arbeidere, eller gud forby, trenger sosialhjelp, så begynner omdømmet deres å stupe.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt se at det er tilfelle gitt at du påstår hun er kristenfundamentalist og at talen "står for seg selv", uten at jeg kan se at du har vist henne som kristenfundamentalist, hva i talen som eventuelt beviser dette, eller utdypet hva du legger i det begrepet, som tross alt var det jeg spurte om. 

 

Oslo Symposium er et arrangement for kristenkonservative.

Lenke til kommentar

 

Ja, og dansker og engelskmenn ville reist hjem når det ble trygt, og hvis de måtte bli lenge ville de assimilert seg i mye større grad enn ikke-vestlige gjør i Europa.

Det spørs på økonomien deres, og om de har et utseende som lar dem bli diskriminert når de kommer som gruppe, som øst-europeere -- som man automatisk antar er anleggsarbeidere, håndverkere, annenrangs beauty-shop innehavere eller vaskehjelper.

 

Og det er ikke sikkert at en slik konflikt ville løst seg på 10 år, eller at de ville giddet å integrere seg når de møter fordommer og manglende muligheter;

Det blir ikke magisk titusener av nye arbeidsplasser bare fordi det kommer flyktninger til landet -- og når de presser ut norske arbeidere, så begynner ryktet deres å stupe.

 

Det ville blitt en viss friksjon økonomisk, men på kultur og verdigrunnlag er jo Norge, Danmark og Storbritannia nesten identisk sammenlignet med Midtøsten og Nord-Afrika. Jeg tror f.eks ikke at radikalisering hos andre generasjons dansk-nordmenn ville blitt noe tema i scenariet du skisserer.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, og dansker og engelskmenn ville reist hjem når det ble trygt, og hvis de måtte bli lenge ville de assimilert seg i mye større grad enn ikke-vestlige gjør i Europa.

Det spørs på økonomien deres, og om de har et utseende som lar dem bli diskriminert når de kommer som gruppe, som øst-europeere -- som man automatisk antar er anleggsarbeidere, håndverkere, annenrangs beauty-shop innehavere eller vaskehjelper.

 

Og det er ikke sikkert at en slik konflikt ville løst seg på 10 år, eller at de ville giddet å integrere seg når de møter fordommer og manglende muligheter;

Det blir ikke magisk titusener av nye arbeidsplasser bare fordi det kommer flyktninger til landet -- og når de presser ut norske arbeidere, så begynner ryktet deres å stupe.

 

Det ville blitt en viss friksjon økonomisk, men på kultur og verdigrunnlag er jo Norge, Danmark og Storbritannia nesten identisk sammenlignet med Midtøsten og Nord-Afrika. Jeg tror f.eks ikke at radikalisering hos andre generasjons dansk-nordmenn ville blitt noe tema i scenariet du skisserer.

 

Hva om Norge bidrar til bombing og tar sivile liv i danmark -- eller, i tilfelle alvorlig atomkatastrofe som rammer praktisk talt hele Storbritannia, lot norske firmaer drive med milliardprofitter på ryddearbeid i england på den skakkjørte nasjonens bekostning, på mandat av EU og med en midlertidig regjering skapt av EU som skal styre øya i fire til åtte år -- med mulighet for forelengelse om EU ønsker dette, uten støtte fra landets innbyggere, med væpnede vakter for å beskytte anlegg mot engelskmenn som ønsker å ta tilbake landet sitt fra EU sine "hjelpeprogrammer"..?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke helt se at det er tilfelle gitt at du påstår hun er kristenfundamentalist og at talen "står for seg selv", uten at jeg kan se at du har vist henne som kristenfundamentalist, hva i talen som eventuelt beviser dette, eller utdypet hva du legger i det begrepet, som tross alt var det jeg spurte om. 

 

Oslo Symposium er et arrangement for kristenkonservative.

 

Påstanden var at Listhaug er en "kristenfundamentalist". Jeg kan vanskelig se at det å delta på konferansen, i likhet med Røe Isaksen, kvalifiserer til en slik karakteristikk, så beskyldningen fremstår hverken særlig godt underbygget eller definert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva om Norge bidrar til bombing, som tar sivile liv, i danmark..?

Da er det veldig dumt å ta inn flyktninger derfra, siden de har grunn til å hate oss. Bedre at de får beskyttelse i land som ikke har bombet dem og at Norge støtter økonomisk.

 

Jeg mener for øvrig at det meste av Norges krigsdeltakelse de siste årene har vært veldig feil.

Lenke til kommentar

 

Hva om Norge bidrar til bombing, som tar sivile liv, i danmark..?

Da er det veldig dumt å ta inn flyktninger derfra, siden de har grunn til å hate oss. Bedre at de får beskyttelse i land som ikke har bombet dem og at Norge støtter økonomisk.

 

Jeg mener for øvrig at det meste av Norges krigsdeltakelse de siste årene har vært veldig feil.

 

Hva om flyktningene vi tar i mot er ment å være dem som flykter fra den parten vi bomber, som flykter fordi vi har bidratt til å eskalere konflikten..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...