Gå til innhold

Er FrP sin innvandringspolitikk hyklerisk?


Anbefalte innlegg

Det er det FrP ønsker også. De har en rekke innvandrere blant sine politikere, også på toppnivå. 

 

Er dette en variant av token black friends?

 

Men argumentet mitt gikk tapt her. Poenget er nettopp at hva FrP (eller snarere Listhaug, som er FrP sin frontlinje) sier i sin snasen ulv i fåreklær retorikk ikke er hva som kommer frem i nitty gritty details.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men siden du ikke tror på at FrP ønsker bærekraftig innvandring så tar du heller siden til andre partier som ønsker mer innvandring?

 

Bærekraftig innvandring er ikke et spørsmål om kvantitet. Det er et spørsmål om kvalitet. Vi kan fint ta imot veldig mange innvandrere så lenge de har vestlige verdier. 

Lenke til kommentar

 

Det er det FrP ønsker også. De har en rekke innvandrere blant sine politikere, også på toppnivå. 

 

Er dette en variant av token black friends?

 

 

Det er en variant av sunn fornuft. 

 

Jeg støtter ikke FrP, men jeg synes det er en uting at folk sprer løgner om politiske motstandere. Hvis du mener at FrP er så forferdelige så bør du klare å kritisere dem uten å ty til løgner. 

Endret av VR-katten
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en variant av sunn fornuft. 

 

 

Godt at de også kan bruke det som en unnskyldning til å kjøre hard anti-innvandring også da.

 

 

Jeg støtter ikke FrP, men jeg synes det er en uting at folk sprer løgner om politiske motstandere. Hvis du mener at FrP er så forferdelige så bør du klare å kritisere dem uten å ty til løgner. 

 

Hvor lyver jeg?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

PDK har et partiprogram som reklamerer med et handlingsprogram "preget av respekt for livet, individets frihet og hver enkelts ansvar for eget liv og sin nestes ve og vel."

 

Ja, så lenge det passer inn i deres snevre, bibelske livssyn. Hvor mye respekt har de for individets frihet når det gjelder kjønnsidentitet og legning, eller moralske/etiske verdier som ikke passer inn med "kristne verdier" (hva nå enn det er)? De mener å ha monopol på god moral og etikk, siden Norge har vært underlagt kristendommen de siste tusen år - og det virker å være totalt uhørt at man kan ha fått et godt samfunn uten de ti bud. Kvinners likestilling og homofiles rettigheter er totalt irrelevant.

De har vokst frem på tross av kristendommen, ikke på grunn av kristendommen.

 

Er dette kristen verdiarv?

http://www.erlik.no/atte-fortellinger-om-norsk-ondskap/

http://www.regionavisa.no/aktuelt/reportasjer/lov-morke-tider/

 

Om man mener slikt hører fortiden til, får man også slutte å snakke om kristen kulturarv - for det er nettopp dét dette er.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Selv er jeg ikke religiøs, men jeg tør å påstå at de tusen årene kristendommen har regjert som hovedreligion her i landet, så har den vært med på å skape det vi i Norge velger å tenke på som gode verdier og levesett, som nestekjærlighet og kjernefamilien. Å stenge ute voldelige krefter som ønsker å endre og rokke om på disse verdiene er en av grunnene til at vi har Lysthaug i regjering i dag, og mest sannsynlig etter 11 september også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye som spiller inn på hvor vi er i dag, spesielt vår tilpasningsdyktige evne til å overleve på tross av kaldt og vanskelig klima og få naturresurser (tenker da spesielt på mangel på god matjord). Om vi ser på mange andre land i verden så er det tilgjengelighet på enorme naturressurser men de evner allikevel ikke å utnytte det. Å ta inn slike mennesker gagner ikke Norge særlig.

Lenke til kommentar

Petroleum har ikke hatt så mye å si for nordmenns lange historie, det er en epoke med et tidsspann som knapt kommer til å vare i hundre år, om en gang det (1960 - 2060). Og ang. homofoli så tror jeg at jeg velger norske prester over Saudi Arabiske eller Iranske imamer anyday. Det er forskjell på å vegre seg mot å la homofile tvinge en kirke til å gifte seg der mot å ønske å kaste homofile utfor bygninger eller henge dem i offentligheten.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om Listhaug er kristen eller ikke så synest jeg ikke det påvirker politikken hennes nevneverdig.

 

Da tror jeg ikke du har følgt godt nok med, fordi Listhaug har både talt for obligatorisk gjeninnføring av kristendom i offentlige etablering, satt en trussel for homofiles rettigheter i Norge og kvinners rettigheter for abort. Skal man akseptere Listhaug sin politikk så må må i det minste se henne for det hun er, en kristenfundamentalist. Om det er negativt skal jeg la deg bestemme selv.

 

838ab64a-e572-41b2-96ba-2b50930935b8.jpg

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Om Listhaug er kristen eller ikke så synest jeg ikke det påvirker politikken hennes nevneverdig.

 

Da tror jeg ikke du har følgt godt nok med, fordi Listhaug har både talt for obligatorisk gjeninnføring av kristendom i offentlige etablering, satt en trussel for homofiles rettigheter i Norge og kvinners rettigheter for abort. Skal man akseptere Listhaug sin politikk så må må i det minste se henne for det hun er, en kristenfundamentalist. Om det er negativt skal jeg la deg bestemme selv.

 

attachicon.gif838ab64a-e572-41b2-96ba-2b50930935b8.jpg

 

Har fått med meg at hun er kristen, men det du nevner er i såfall utenom jobben som innvandring og integreringsminister.

Kan i hvertfall ikke huske å ha hørt snakk om abort og homofiles rettigheter i den sammenheng.

 

Liker ikke at/om hun drar religion inn i politikken, men synest hun gjør en god jobb som innvandring og integreringsminister

 

Det er det som er litt av problemet med politikk. Uansett hvilken parti/person du måtte stemme på er det i mer eller mindre grad som å velge mellom pest og kolera.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Abort er et kontroversielt emne med lite fotfeste utenfor kristenkonservative, så det er naturligvis ikke noe man drar frem med mindre man må. Dessverre så får man mer med på kjøpet enn det politikerne selv vil vise frem.

 

Vet ikke hvilken kilde fritanke er, men hennes tale på Oslo Symposium står for seg selv.

http://fritanke.no/reportasje/regnbueflagget-heises-i-triumf-over-eldgamle-prinsipper-hogd-inn-i-skaperverket/19.10420

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

som helst vil forby alle uttrykk for meninger og verdier de selv ikke deler eller liker

Tror du blander FrP med venstresiden.

 

Langt i fra.  Ytre høyre har gjennom hele den moderne historien vært akkurat like intolerante mot meningsmotstandere som ytre venstre, om ikke mer, noe enhver med litt kunnskap om historie er fullt på det rene med.  Det ligger i hele dens natur å ønske orden og konformitet, mens de som tenker annerledes må fryses ut, mistenkeliggjøres og stemples som potensielle fiender av den "naturlige orden".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

FrP som helhet er verdiliberale

 

Det er de helt åpenbart ikke.  FrP er et verdikonservativt, reaksjonært parti som helst vil forby alle uttrykk for meninger og verdier de selv ikke deler eller liker og som ser på en historie de har liten kunnskap om med dyprosa briller.

Hvilke uttrykk er du bekymret for at FrP vil forby? Heldekkende plagg i offentligheten (allerede forbudt i Frankrike)? Kanskje fint for kvinner å slippe å bli tvunget til å gå med slike plagg av religiøse fundamentalister?

 

Jeg har ikke hørt at FrP vil forby så mange uttrykk, jeg.

 

Når jeg sier at FrP som helhet er verdiliberale, tenker jeg på kjønnsnøytrale ekteskap, selvbestemt abort, bioteknologi, skille av stat og kirke og opphør av tilskudd til trossamfunn (inkludert Den Norske Kirke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...