Jump to content
atwater

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden

Recommended Posts

Har bestilt fra apple, og fått sporingslenke til DHL, noen som vet hvordan DHL gjør det i morgen? Ringer de på morgenen for å avtale tidspunkt? Skulle egentlig være hjemme hele dagen... Men må plutselig på et møte på jobb, så er usikkert når jeg er hjemme... Kan jeg evt be de levere den på jobb?  

 

 

Får mobilen min i morgen, men har ikke noe deksel. Vil ha det brune lærdekselet fra apple. Hva er mitt beste alternativ for å få det så fort som mulig?

 

Spørs hvor du bor, men jeg plukket opp et brunt lærdeksel fra apple på eplehuset i storgata i oslo tidligere i dag. De har fortsatt noen igjen i følge nettsiden. 

Edited by dTd

Share this post


Link to post

 

Da har eplehuset lagt ut oversikt over telefoner som er å finne i butikk i morgen! 

 

https://eplehuset.no/lansering?utm_source=intern&utm_medium=facebook&utm_campaign=wallpost&utm_content=iphone%20x 

 

Og plutselig var 256 Stellargrå tilgjengelig? 

https://eplehuset.no/iphone-x-256gb-space-grey

 

 

Da blir det kø der, med så få. 

 

 

Når burde man da evt. stille seg i kø? :p 

Share this post


Link to post

Skal jeg kjøpe en iPhone x stellargrå også? Eller beholde min silver? Kan stå i kø for en stellargrå i morgen og få den. Hva tenker folk? :p

 

 

Skal du ha deksel? I så fall spar deg bryderiet :)

Share this post


Link to post

 

Nydelige telia som vanlig. Fikk min bekreftelse på 256 grå, kl 09.05 og var nr 10 i køen, men ikke fått noe levering ennå. når jeg kontakter de, så sier de at jeg ikke var rask nok til å få levert på fredag  :dribble:  :eek: lukter avbestilling og bytting av abo : :tease:

 

Ja, her er det noe veldig feil. 

 

Flere som har bestilt etter oss (jeg fikk bekreftelse 256 space grey kl 09:04 og var 13 i køen) - men fortsatt ingenting. Jeg har ikke kontaktet dem ennå. Jeg har vært lojal Netcom/Telia-kunde i 15 år - aldri hatt et problem med leveringer før nå, så jeg er tålmodig, men dette er ikke rett. 

 

Det som provoserer meg er at de hele tiden prater om at de opererer etter først til mølla-prinsippet. Tydeligvis ikke. 

 

Helt enig, det provoserer veldig. Har kontaktet de to ganger nå, å hver gang har de kommet med det samme forhåndslagde svaret. Først til mølla, my ass. Ikke at jeg MÅ ha telefonen, klarer meg veldig fint uten å kan godt vente. Men når de skryter at først til mølla får først så blir jeg også provosert. Har heller aldri hatt problemer med de og har vært kunde i 7 år. Men bytter på prinsipp nå hvis jeg ikke får den 

Share this post


Link to post

Kanskje er det ikke når man får bestillingsmail fra Telia som bestemmer når man får, men heller når man først la den i handlekurven? Ikke sikkert det stemmer med kønummer heller.

 

Edit: får 64 sølv fra Telenor nå. Hvis noen har en grå 64 og vil bytte i Tønsberg, så gi meg et pling

Edited by deleder

Share this post


Link to post

Kanskje er det ikke når man får bestillingsmail fra Telia som bestemmer når man får, men heller når man først la den i handlekurven? Ikke sikkert det stemmer med kønummer heller.

 

Edit: får 64 sølv fra Telenor nå. Hvis noen har en grå 64 og vil bytte i Tønsberg, så gi meg et pling

Kan nok stemme det, men når jeg bestilte, var den i handlekurven 09.03. bekreftelsen i postkassa 09.05. Regner da med å være fremme i køen, men når flere som bestilte rundt kl 10.00 osv har fått beskjed at den sendes så er det jo noe som ikke stemmer. 

Share this post


Link to post

 

Kanskje er det ikke når man får bestillingsmail fra Telia som bestemmer når man får, men heller når man først la den i handlekurven? Ikke sikkert det stemmer med kønummer heller.

 

Edit: får 64 sølv fra Telenor nå. Hvis noen har en grå 64 og vil bytte i Tønsberg, så gi meg et pling

Kan nok stemme det, men når jeg bestilte, var den i handlekurven 09.03. bekreftelsen i postkassa 09.05. Regner da med å være fremme i køen, men når flere som bestilte rundt kl 10.00 osv har fått beskjed at den sendes så er det jo noe som ikke stemmer. 

 

 

Har vært i kontakt med en veldig trivelig mann hos Telia kundeservice og han kunne bekrefte at det er noe som ikke stemmer her. Men han kunne ikke gi et detaljert svar på nøyaktig hva det var som var feil - så nå følger jeg opp med et telefonnummer jeg fikk, til noen som visstnok kunne gi meg et svar. 

 

Jeg følger opp her så snart jeg vet mer...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Kjipern. Fasit er vel uansett at dere ikke får den når dere skulle hatt den. De bør dog endre på rekkefølgen slik at dere blir de neste som får.

 

 

 

Varen har ubekreftet dato , det kan medføre at den blir utsatt en eller flere ganger desverre. 



Vi må forholde oss til datoen som er anvist på siden vår. 



Dette er fåresaket av at leverandøren ikke kan garante datoen de kan levere til oss og da må vi merke datoen med ubekreftet.

Er også i prat med Komplett. På ordren min står det "Bestilt, forventet inn på lager 15 november 2017, 1 stk.". Da jeg bestilte stod det 3. november på ordrebekreftelsen. 


"vi må forholde oss til datoen som er anvist på siden vår". Hva er det for noe tull...? De må vel heller forholde seg til en reell dato. Jeg tviler sterkt på at leverandøren til Komplett sier at det er en god sjanse for at de får iPhone til launch hvert år, for å så utsette det i flere uker. Det er rett og slett bare piss. Lukter Forbrukerombudet neste.

Skrev dette tilbake: "Beklager, men dette er helt håpløst. Jeg studerer jus, og jeg tror måten dere markedsfører nye produkter på muligens bryter med markedsføringsloven. Det har ikke vært noen reell sjanse for at dere har fått inn iPhoner de siste årene til release. Forstår at du ikke kan gjøre noe med det, men du kan jo gi beskjed om at det har kommet inn en klage. Aner man ikke når noe kommer inn får man heller gjøre som de fleste andre konkurrenter. Man kan ikke hjemme seg bak en "forventet levering", eller "ubekreftet dato" - hvis man vet at den ikke stemmer. Jeg håper du vil gi min beskjed videre. Jeg skal drøfte det med foreleser. Er det ikke ulovlig er det noe som heter god forretningsskikk."

Skulle tro andre nettbutikker var sure på Komplett grunnet denne praksisen. Det er i beste fall jævlig sleipt.
Edited by deleder
  • Like 1

Share this post


Link to post

Noen her som har fått oppdatering fra Eplehuset.no? Nettsidene deres skriver "Dersom du allerede har bestilt på eplehuset.no eller i en av våre butikker, vil du motta oppdatert informasjon om leveringstid så snart vi får den fra våre leverandører", samtidig som de nå har bekrefta antall telefoner til salgs i butikk...

Share this post


Link to post

Kom av telefonen med Telia. 

Det som har skjedd er at mange bestillinger som ble plassert tidlig (i tidsrommet 09:01 - 09:10) var på en overbelastet server, og stod i kø, så selv om vi fikk et bestillingsnummer OG epost - så ble ikke bestillingen internt prosessert før utpå kvelden. Dette plasserer oss bak i køen, selv bak de som har bestilt etter oss. 

Dette er jo helt feil og helt på trynet - men han på Telia kundeservice kunne ikke gjøre noe med det, og lot meg heller ikke snakke med sjefen. 

Jeg vet at han jeg snakket med bare gjorde jobben sin, men han hadde ingen tiltak og ingen forslag til noe jeg kunne gjøre, bortsett fra  å dra til en Teliabutikk i morgen tidlig og håpe på at jeg får en telefon, eller noe lignende.... 

Jeg argumenterte at de ikke er transparente overhodet og ikke kan gå etter en intern klokke, når kundene har fått utsendt en bekreftelsesepost med et ordrenummer som er før mange av de som har fått sin ordre utsendt. Man skulle trodd at dette var din plass i køen - men Telia har altså bevist for meg at først til mølla ikke betyr først til mølla. 

Hva kan vi gjøre her? 

Share this post


Link to post

Noen her som har fått oppdatering fra Eplehuset.no? Nettsidene deres skriver "Dersom du allerede har bestilt på eplehuset.no eller i en av våre butikker, vil du motta oppdatert informasjon om leveringstid så snart vi får den fra våre leverandører", samtidig som de nå har bekrefta antall telefoner til salgs i butikk...

 

 

"De som har forhåndsbestilt telefonen vil få i andre rekke, dvs når vi mottar en ny forsendelse med telefoner fra Apple. Dette har vi ikke fått noen konkret dato på, men vi håper å få begynt utsendelse innen 3-4 uker. Vi vil også opplyse alle som har forhåndsbestilt pr e-post underveis i bestillingsprosessen etterhvert som vi får mer informasjon å meddele. " - Eplehuset

Share this post


Link to post

Det er ikke første gangen Telia roter til bestillinger på den måten der, det skjedde med iPhone 6S og iPhone 7 når jeg bestilte de to årene, etter de surra til iPhone 7 ordren min og jeg havna langt bak så bytta jeg over til Telenor som har ett mye bedre system for bestillingene sine der. :-)

Share this post


Link to post

"De som har forhåndsbestilt telefonen vil få i andre rekke, dvs når vi mottar en ny forsendelse med telefoner fra Apple. Dette har vi ikke fått noen konkret dato på, men vi håper å få begynt utsendelse innen 3-4 uker. Vi vil også opplyse alle som har forhåndsbestilt pr e-post underveis i bestillingsprosessen etterhvert som vi får mer informasjon å meddele. " - Eplehuset

 

 

Er det muuuulig... Snakk om å ha bestilt fra feil kjede. Hjelper lite at ordren gikk igjennom fem over ni her, ja.

 

Men takk for informasjon, hvor fant du dette?

Share this post


Link to post

Kom av telefonen med Telia.

 

Det som har skjedd er at mange bestillinger som ble plassert tidlig (i tidsrommet 09:01 - 09:10) var på en overbelastet server, og stod i kø, så selv om vi fikk et bestillingsnummer OG epost - så ble ikke bestillingen internt prosessert før utpå kvelden. Dette plasserer oss bak i køen, selv bak de som har bestilt etter oss.

 

Dette er jo helt feil og helt på trynet - men han på Telia kundeservice kunne ikke gjøre noe med det, og lot meg heller ikke snakke med sjefen.

 

Jeg vet at han jeg snakket med bare gjorde jobben sin, men han hadde ingen tiltak og ingen forslag til noe jeg kunne gjøre, bortsett fra å dra til en Teliabutikk i morgen tidlig og håpe på at jeg får en telefon, eller noe lignende....

 

Jeg argumenterte at de ikke er transparente overhodet og ikke kan gå etter en intern klokke, når kundene har fått utsendt en bekreftelsesepost med et ordrenummer som er før mange av de som har fått sin ordre utsendt. Man skulle trodd at dette var din plass i køen - men Telia har altså bevist for meg at først til mølla ikke betyr først til mølla.

 

Hva kan vi gjøre her?

 

Hvis dette stemmer forklarer det nok hvorfor jeg som la inn bestilling «tidlig» med bekreftelse 09:27 ikke får min 256 sølv mens min arbeidskollega som tenkte han også skulle bestille en likens etter en kaffepause har fått mail om sending.

Share this post


Link to post

Ser ut som at Apple har fått opp farten på produksjon av X, nå har estimert leveringstid gått ned fra 5-6 uker til 3-4 uker.

Share this post


Link to post

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

Share this post


Link to post

Da har min fra Telenor blitt sendt!

 

 

Jeg fikk leveringsbekreftelse fra telenor i dag kl 15.00, kl 17.00 ble sporingslenken oppdatert med at "Sendingen ikke er mottatt av Bring enda". Da frykter jeg at den ikke kommer før over helgen. Jeg kom gjennom på telenor.no kl 08:59 og fikk forhåndsbestilt allerede da.

 

Noen andre fra telenor som har fått sporingslenke med estimert leveringstid?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...