Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

 

Da har min fra Telenor blitt sendt!

 

 

Jeg fikk leveringsbekreftelse fra telenor i dag kl 15.00, kl 17.00 ble sporingslenken oppdatert med at "Sendingen ikke er mottatt av Bring enda". Da frykter jeg at den ikke kommer før over helgen. Jeg kom gjennom på telenor.no kl 08:59 og fikk forhåndsbestilt allerede da.

 

Noen andre fra telenor som har fått sporingslenke med estimert leveringstid?

 

Kan si fra erfaring i min jobb at Bring sitt system noen ganger kun oppdaterer kl 18:00, så den kan være nærmere enn du tror.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

 

Om det står levering den 3, så er du trygg. Har aldri opplevd noe annet. Ja, ser ut som DHL leverer til 22:00 med ekspresslevering. 

 

Jeg har et tidligere eksempel med DHL fra Apple Store. 

 

12 Forsendelse levert: XXXXX OSLO 15:20 +1 Kolli

11 Med kurer OSLO - NORWAY 11:06 +1 Kolli

10 Tollklarering fullført på OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:40 

9 Behandlet for tollklarering på OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:39 

8 Ankommet DHL i OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 07:37 +1 Kolli

7 Sendt fra DHL i OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 06:42 +1 Kolli

6 Overført via OSLO - NORWAY OSLO - NORWAY 06:41 +1 Kolli

5 Sendt fra DHL i LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:25 +1 Kolli

4 Overført via LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:23 +1 Kolli

3 Sendt fra DHL i BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 02:10 +1 Kolli

2 Prosessert i BRUSSELS - BELGIUM BRUSSELS - BELGIUM 22:08 +1 Kolli

1 Forsendelsesinformasjon mottatt EINDHOVEN - NETHERLANDS, THE 17:19

Lenke til kommentar

Kan si fra erfaring i min jobb at Bring sitt system noen ganger kun oppdaterer kl 18:00, så den kan være nærmere enn du tror.

 

 

 

 

Interessant! Har vært i kontakt med telenor på facebook-chat (noe usikker på hvor mye man kan stole på de), og har av tre ulike kundebehandlere fått beskjed om at pakken ville sendes onsdag eller torsdag og skulle være fremme ila fredag. Idag tok jeg kontakt på nytt ettersom sporingslenken ikke ble oppdatert, og fikk beskjed om at jeg kunne HÅPE at den skulle komme i morgen, men at den sannsynligvis ikke gjorde det. I så fall ser det dårlig ut for alle som bor utenfor Oslo som bestilte fra telenor.no :/

Lenke til kommentar

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

DHL bruker alltid bare en dag på å levere, med mindre du bor langt i gokk. Uansett om pakken sendes fra Nederland, Spania eller Italia.

Lenke til kommentar

 

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

DHL bruker alltid bare en dag på å levere, med mindre du bor langt i gokk. Uansett om pakken sendes fra Nederland, Spania eller Italia.

 

Er i Tromsø, er dette i gokk? :(

Lenke til kommentar

Vet ikke. Står det at du får levert i morgen gjør du nok det. Du kan også finne en shippingkalkulator på DHL.

Skjønner mange ikke har erfaring med å bestille fra Apple/DHL før. Jeg har aldri opplevd å ikke få på launch, når Apple har lovet det. DHL kan levere på under 24 timer fra Kina. Her går ting fort.

Lenke til kommentar

 

 

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

DHL bruker alltid bare en dag på å levere, med mindre du bor langt i gokk. Uansett om pakken sendes fra Nederland, Spania eller Italia.

Er i Tromsø, er dette i gokk? :(

Kanskje litt irrelevant, men for oss som er glad i naturen så er Tromsø definitivt ikke i gokk. Når det er sagt så er vel Tromsø den største byen i nord og der hvor posten kommer dalende inn for landing, så det er håp :)

Lenke til kommentar

 

"De som har forhåndsbestilt telefonen vil få i andre rekke, dvs når vi mottar en ny forsendelse med telefoner fra Apple. Dette har vi ikke fått noen konkret dato på, men vi håper å få begynt utsendelse innen 3-4 uker. Vi vil også opplyse alle som har forhåndsbestilt pr e-post underveis i bestillingsprosessen etterhvert som vi får mer informasjon å meddele. " - Eplehuset

 

 

Er det muuuulig... Snakk om å ha bestilt fra feil kjede. Hjelper lite at ordren gikk igjennom fem over ni her, ja.

 

Men takk for informasjon, hvor fant du dette?

 

 

 

PM med Eplehuset :) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestilt min X fra Apple og står fortsatt som "Klargjøres for sending", begynner å bli litt bekymret, men en fra Apples kundeservice forsikret meg om at den SKAL komme imorgen, begynner på å lure på om UPS/DHL har noe black magic og kan få en pakke fra Nederland til meg i løpet av morgendagen? Samme person mente også at DHL leverte fram til kl 22 imorgen, noen som vet noe om dette?

DHL bruker alltid bare en dag på å levere, med mindre du bor langt i gokk. Uansett om pakken sendes fra Nederland, Spania eller Italia.
Er i Tromsø, er dette i gokk? :(

Kanskje litt irrelevant, men for oss som er glad i naturen så er Tromsø definitivt ikke i gokk. Når det er sagt så er vel Tromsø den største byen i nord og der hvor posten kommer dalende inn for landing, så det er håp :)

 

 

 

Fikk min Apple Watch på en dag med DHL, bor i Tromsø! :) 

Lenke til kommentar

Har bestilt fra apple, og fått sporingslenke til DHL, noen som vet hvordan DHL gjør det i morgen? Ringer de på morgenen for å avtale tidspunkt? Skulle egentlig være hjemme hele dagen... Men må plutselig på et møte på jobb, så er usikkert når jeg er hjemme... Kan jeg evt be de levere den på jobb?  

 

 

Får mobilen min i morgen, men har ikke noe deksel. Vil ha det brune lærdekselet fra apple. Hva er mitt beste alternativ for å få det så fort som mulig?

 

Spørs hvor du bor, men jeg plukket opp et brunt lærdeksel fra apple på eplehuset i storgata i oslo tidligere i dag. De har fortsatt noen igjen i følge nettsiden. 

Fikk nettopp melding av DHL,der står det at jeg kan tilpasse leveringen :) du får sikkert snart en slik melding der du kan bekrefte hvor og hvordan du vil den skal bli levert :) 

Lenke til kommentar

Kom av telefonen med Telia. 

 

Det som har skjedd er at mange bestillinger som ble plassert tidlig (i tidsrommet 09:01 - 09:10) var på en overbelastet server, og stod i kø, så selv om vi fikk et bestillingsnummer OG epost - så ble ikke bestillingen internt prosessert før utpå kvelden. Dette plasserer oss bak i køen, selv bak de som har bestilt etter oss. 

 

Dette er jo helt feil og helt på trynet - men han på Telia kundeservice kunne ikke gjøre noe med det, og lot meg heller ikke snakke med sjefen. 

 

Jeg vet at han jeg snakket med bare gjorde jobben sin, men han hadde ingen tiltak og ingen forslag til noe jeg kunne gjøre, bortsett fra  å dra til en Teliabutikk i morgen tidlig og håpe på at jeg får en telefon, eller noe lignende.... 

 

Jeg argumenterte at de ikke er transparente overhodet og ikke kan gå etter en intern klokke, når kundene har fått utsendt en bekreftelsesepost med et ordrenummer som er før mange av de som har fått sin ordre utsendt. Man skulle trodd at dette var din plass i køen - men Telia har altså bevist for meg at først til mølla ikke betyr først til mølla. 

 

Hva kan vi gjøre her? 

haha, faen. Da bytter jeg faktisk selskap :p er i kontakt med de nå, de sier de ikke kan skjønne at dette har skjedd. Men noe har jo tydeligvis skjedd. Merker jeg blir forbanna

Lenke til kommentar

 

Kom av telefonen med Telia. 

 

Det som har skjedd er at mange bestillinger som ble plassert tidlig (i tidsrommet 09:01 - 09:10) var på en overbelastet server, og stod i kø, så selv om vi fikk et bestillingsnummer OG epost - så ble ikke bestillingen internt prosessert før utpå kvelden. Dette plasserer oss bak i køen, selv bak de som har bestilt etter oss. 

 

Dette er jo helt feil og helt på trynet - men han på Telia kundeservice kunne ikke gjøre noe med det, og lot meg heller ikke snakke med sjefen. 

 

Jeg vet at han jeg snakket med bare gjorde jobben sin, men han hadde ingen tiltak og ingen forslag til noe jeg kunne gjøre, bortsett fra  å dra til en Teliabutikk i morgen tidlig og håpe på at jeg får en telefon, eller noe lignende.... 

 

Jeg argumenterte at de ikke er transparente overhodet og ikke kan gå etter en intern klokke, når kundene har fått utsendt en bekreftelsesepost med et ordrenummer som er før mange av de som har fått sin ordre utsendt. Man skulle trodd at dette var din plass i køen - men Telia har altså bevist for meg at først til mølla ikke betyr først til mølla. 

 

Hva kan vi gjøre her? 

haha, faen. Da bytter jeg faktisk selskap :p er i kontakt med de nå, de sier de ikke kan skjønne at dette har skjedd. Men noe har jo tydeligvis skjedd. Merker jeg blir forbanna

 

 

Ja, jeg har trukket samme konklusjon selv, og jeg fikk høre mye av det samme. De skjønte ikke at dette kunne skje - men samtidig gjøres det ingenting for å rette opp i feilen her. Jeg tar gjerne en reservasjon i en Telia-butikk eller noe istedet - bare fiks det! Ikke gi meg unnskyldninger på unnskyldninger. 

 

Jeg har vært lojal Netcom/Telia-kunde i 15 år, men nå er jeg nok nødt til å bytte selskap. Dette er helt hinsides. Beklager så mye at det skulle ramme deg også - og ut ifra han jeg snakket med på telefon tidligere, så rammer det visst "mange" bestillinger. 

 

Hvorfor sier ikke Telia fra om dette? De lar jo kundene blindt tro at alt er i orden med bestillingen, fordi når man får en mail på det så burde det jo være OK... 

Lenke til kommentar

 

Har bestilt fra apple, og fått sporingslenke til DHL, noen som vet hvordan DHL gjør det i morgen? Ringer de på morgenen for å avtale tidspunkt? Skulle egentlig være hjemme hele dagen... Men må plutselig på et møte på jobb, så er usikkert når jeg er hjemme... Kan jeg evt be de levere den på jobb?  

 

 

Får mobilen min i morgen, men har ikke noe deksel. Vil ha det brune lærdekselet fra apple. Hva er mitt beste alternativ for å få det så fort som mulig?

 

Spørs hvor du bor, men jeg plukket opp et brunt lærdeksel fra apple på eplehuset i storgata i oslo tidligere i dag. De har fortsatt noen igjen i følge nettsiden. 

Fikk nettopp melding av DHL,der står det at jeg kan tilpasse leveringen :) du får sikkert snart en slik melding der du kan bekrefte hvor og hvordan du vil den skal bli levert :)

 

 

Fikk den samme selv! Men er redd at om jeg endrer, så vil leveringen bli utsatt en dag, dvs mandag... Det står også at signatur kreves, holder det at min samboer signerer f eks? Eller mååå det være meg? 

Lenke til kommentar

 

 

Har bestilt fra apple, og fått sporingslenke til DHL, noen som vet hvordan DHL gjør det i morgen? Ringer de på morgenen for å avtale tidspunkt? Skulle egentlig være hjemme hele dagen... Men må plutselig på et møte på jobb, så er usikkert når jeg er hjemme... Kan jeg evt be de levere den på jobb?  

 

 

Får mobilen min i morgen, men har ikke noe deksel. Vil ha det brune lærdekselet fra apple. Hva er mitt beste alternativ for å få det så fort som mulig?

 

Spørs hvor du bor, men jeg plukket opp et brunt lærdeksel fra apple på eplehuset i storgata i oslo tidligere i dag. De har fortsatt noen igjen i følge nettsiden. 

Fikk nettopp melding av DHL,der står det at jeg kan tilpasse leveringen :) du får sikkert snart en slik melding der du kan bekrefte hvor og hvordan du vil den skal bli levert :)

 

 

Fikk den samme selv! Men er redd at om jeg endrer, så vil leveringen bli utsatt en dag, dvs mandag... Det står også at signatur kreves, holder det at min samboer signerer f eks? Eller mååå det være meg? 

 

Tror det må være deg,det står at de kontakter deg i løpet av dagen så det kan jo bety alt fra 10-21 vil jeg tippe

Jeg måtte bytte til min vanlige adresse pga jeg hadde glemt 1 bokstav.... 

 

Jeg skal ringe de i morgen tidlig,forsikre meg om at de ikke driter seg ut,du bør kanskje gjøre det samme,spørre de om det du lurer på,skader ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...