Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Snakket nettopp med elkjøp hvor jeg fikk vite at ordren min har leveringsdato 03.november, men de hadde ikke fått noe fra apple enda..  :hmm: mens på ordrebekreftelsen jeg fikk står det "Forventet på nettlager 31.10.2017" 

Det sa ordren min var høyt oppe i bestillings listen men at de ikke hadde noe kø/oversikt på bestillings rekkefølgen..

 

Noen andre som har bestill fra dem som har hørt noe annet? 

Jeg har bestilt fra Elkjøp. Skrev tidligere i dag, men flere sider siden. Bestilte fredag kl 09.10. Fikk mail med pakkesporing og at den var sendt kl. 12.37 i dag.

 

Hmm.. første gangen jeg kontaktet dem (på onsdag) fikk jeg beskjed at den skulle bli levert 3.november, mens idag fikk jeg beskjed om at de ikke har fått leveranse fra apple enda og at ingen hadde fått til sendt iphone x..  :confused:  

Lenke til kommentar

 

 

Snakket nettopp med elkjøp hvor jeg fikk vite at ordren min har leveringsdato 03.november, men de hadde ikke fått noe fra apple enda..  :hmm: mens på ordrebekreftelsen jeg fikk står det "Forventet på nettlager 31.10.2017" 

Det sa ordren min var høyt oppe i bestillings listen men at de ikke hadde noe kø/oversikt på bestillings rekkefølgen..

 

Noen andre som har bestill fra dem som har hørt noe annet? 

Jeg har bestilt fra Elkjøp. Skrev tidligere i dag, men flere sider siden. Bestilte fredag kl 09.10. Fikk mail med pakkesporing og at den var sendt kl. 12.37 i dag.

 

Hmm.. første gangen jeg kontaktet dem (på onsdag) fikk jeg beskjed at den skulle bli levert 3.november, mens idag fikk jeg beskjed om at de ikke har fått leveranse fra apple enda og at ingen hadde fått til sendt iphone x..  :confused:  

 

Jeg var i kontakt med de på onsdag selv for og høre hvordan det lå an med bestillingen. Hun sa at min bestilling lå an til og få den den 3.des. De må vel ha fått leveranse da de har sendt en telefon til meg? Jeg håper den dukker opp i morgen. Den er sendt med bring, pleier normalt og få levert dagen etter det er sendt. 

 

Var på eplehuset tidligere i dag og sikret meg originalt apple deksel til telefonen. Var kun noen få igjen. Mangler bare telefon nå :)

Lenke til kommentar

Må si det er utrolig uprofesjonelt av Telia å holde på som de gjør. Mitt bestillingsnr begynner på 247238xx. Har sett andres bestillingsnr som er langt høyere, flere tusen nærmest, som har fått sendingssporing og alt. Merker jeg blir kraftig irritert.

Endret av Pag_El
Lenke til kommentar

Snakket med to på Elkjøp. En sa at de skulle sende ut så folk fikk 3. (Slik noen har). Andre jeg snakket med sa det kunne ta uker. En ting er at de ikke kjenner til hvor mange de får, men de kunne jo sagt noe om hvordan man lå an i køen

Ser ikke ut som de har noe særlig kontroll over prosessen her med forhåndsbestilling. Jeg er helt enig med deg skulle gjerne fått vite hvor man ligger i køen når de allerede har trekt beløpet og har "reservert" en iphone 

Lenke til kommentar

Må si det er utrolig uprofesjonelt av Telia å holde på som de gjør. Mitt bestillingsnr begynner på 247238xx. Har sett andres bestillingsnr som er langt høyere, flere tusen nærmest, som har fått sendingssporing og alt. Merker jeg blir kraftig irritert.

 

Helt enig. Hvis du leste innleggene mine, så ser du hva som skjedde. 

 

Mitt nr er bare litt før ditt sannsynligvis, jeg vet om noen som har bestillinger som er opptil mange hundre ordre etter din som har fått sendt ut sine telefoner. Det er forferdelig råttent av Telia å bruke det interne klokkeslettet istedet for ordrenummer og tidspunkt vi fikk bekreftelsesmail. 

 

Jeg snakket med mange hos Telia i dag, samtlige visste ikke at dette var et problem (ihvertfall sa de det) - men bare én var faktisk villig til å prøve å gjøre noe for å hjelpe til med å gjøre dette riktig og sørge for at de av oss som har tidlige bestillingsnr får telefonene våre først. 

 

Nå er det ikke så mye poeng for min del fordi jeg reiser ut av landet til uka og sannsynligvis kommer til å kansellere bestillingen min, men det er forferdelig urettferdig uansett.

 

Skal nevne at det er et hyggelig stk menneske som leser denne tråden som sendte meg en PM og tilbød meg å kjøpe hans telefon til uka. DET varmer utrolig. Finner ut i morgen om det er overhodet mulig, det hadde vært helt fantastisk. Det varmer hjertet, og det finnes noen skikkelig flotte folk der ute. Nå får jeg sove godt i natt.

Endret av renamedus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Snakket nettopp med elkjøp hvor jeg fikk vite at ordren min har leveringsdato 03.november, men de hadde ikke fått noe fra apple enda..  :hmm: mens på ordrebekreftelsen jeg fikk står det "Forventet på nettlager 31.10.2017" 

Det sa ordren min var høyt oppe i bestillings listen men at de ikke hadde noe kø/oversikt på bestillings rekkefølgen..

 

Noen andre som har bestill fra dem som har hørt noe annet? 

Jeg har bestilt fra Elkjøp. Skrev tidligere i dag, men flere sider siden. Bestilte fredag kl 09.10. Fikk mail med pakkesporing og at den var sendt kl. 12.37 i dag.

 

Hmm.. første gangen jeg kontaktet dem (på onsdag) fikk jeg beskjed at den skulle bli levert 3.november, mens idag fikk jeg beskjed om at de ikke har fått leveranse fra apple enda og at ingen hadde fått til sendt iphone x..  :confused:  

 

Jeg var i kontakt med de på onsdag selv for og høre hvordan det lå an med bestillingen. Hun sa at min bestilling lå an til og få den den 3.des. De må vel ha fått leveranse da de har sendt en telefon til meg? Jeg håper den dukker opp i morgen. Den er sendt med bring, pleier normalt og få levert dagen etter det er sendt. 

 

Var på eplehuset tidligere i dag og sikret meg originalt apple deksel til telefonen. Var kun noen få igjen. Mangler bare telefon nå :)

 

Jeg får bare kontakte dem på nytt imorgen og se hvor lenge jeg må vente. De har nok fått leveranse syns det er litt dumt å få beskjed at den kommer 3. også sier at de ikke har fått det på lager enda  :hrm:

 

Men gratulerer med nye telefonen da! du får den nok imorgen tipper jeg  :)

Lenke til kommentar

 

Må si det er utrolig uprofesjonelt av Telia å holde på som de gjør. Mitt bestillingsnr begynner på 247238xx. Har sett andres bestillingsnr som er langt høyere, flere tusen nærmest, som har fått sendingssporing og alt. Merker jeg blir kraftig irritert.

 

Helt enig. Hvis du leste innleggene mine, så ser du hva som skjedde. 

 

Mitt nr er bare litt før ditt sannsynligvis, jeg vet om noen som har bestillinger som er opptil mange hundre ordre etter din som har fått sendt ut sine telefoner. Det er forferdelig råttent av Telia å bruke det interne klokkeslettet istedet for ordrenummer og tidspunkt vi fikk bekreftelsesmail. 

 

Jeg snakket med mange hos Telia i dag, samtlige visste ikke at dette var et problem (ihvertfall sa de det) - men bare én var faktisk villig til å prøve å gjøre noe for å hjelpe til med å gjøre dette riktig og sørge for at de av oss som har tidlige bestillingsnr får telefonene våre først. 

 

Nå er det ikke så mye poeng for min del fordi jeg reiser ut av landet til uka og sannsynligvis kommer til å kansellere bestillingen min, men det er forferdelig urettferdig uansett.

 

Skal nevne at det er et hyggelig stk menneske som leser denne tråden som sendte meg en PM og tilbød meg å kjøpe hans telefon til uka. DET varmer utrolig. Finner ut i morgen om det er overhodet mulig, det hadde vært helt fantastisk. Det varmer hjertet, og det finnes noen skikkelig flotte folk der ute. Nå får jeg sove godt i natt.

 

>Det er forferdelig råttent av Telia å bruke det interne klokkeslettet istedet for ordrenummer og tidspunkt vi fikk bekreftelsesmail. 

 

Er helt enig i det du skriver. Sendte en melding til Telia på Facebook hvor jeg blandt annet nevnte akkurat dette. Får se hva svaret blir i morgen, men regner vel med det samme standard svaret "Alt fungerte som det skulle, det er kun avhengig av hvilken modell du bestilte".

 

Hva er de første sifrene på ditt bestillingsnr, og hvilken modell bestilte du? Selv bestilte jeg 64GB Space Grey.

 

>Skal nevne at det er et hyggelig stk menneske som leser denne tråden som sendte meg en PM og tilbød meg å kjøpe hans telefon til uka. DET varmer utrolig. Finner ut i morgen om det er overhodet mulig, det hadde vært helt fantastisk. Det varmer hjertet, og det finnes noen skikkelig flotte folk der ute. Nå får jeg sove godt i natt.

 

All creds til den personen i så fall!

Endret av Pag_El
Lenke til kommentar

 

Men gratulerer med nye telefonen da! du får den nok imorgen tipper jeg  :)

Takk for det, selvom det er litt tidlig og gratulere :). Må si jeg ble optimistisk når jeg fikk mail om at den er sendt. Etter alt rotet jeg har lest om her, tror jeg ikke på det før den er levert og hentet. Får håpe den kommer i morgen. Noen som vet om Bring har levering til butikk på lørdager? I værste fall blir det vel ikke før på mandag.

Lenke til kommentar

 

 

Må si det er utrolig uprofesjonelt av Telia å holde på som de gjør. Mitt bestillingsnr begynner på 247238xx. Har sett andres bestillingsnr som er langt høyere, flere tusen nærmest, som har fått sendingssporing og alt. Merker jeg blir kraftig irritert.

 

Helt enig. Hvis du leste innleggene mine, så ser du hva som skjedde. 

 

Mitt nr er bare litt før ditt sannsynligvis, jeg vet om noen som har bestillinger som er opptil mange hundre ordre etter din som har fått sendt ut sine telefoner. Det er forferdelig råttent av Telia å bruke det interne klokkeslettet istedet for ordrenummer og tidspunkt vi fikk bekreftelsesmail. 

 

Jeg snakket med mange hos Telia i dag, samtlige visste ikke at dette var et problem (ihvertfall sa de det) - men bare én var faktisk villig til å prøve å gjøre noe for å hjelpe til med å gjøre dette riktig og sørge for at de av oss som har tidlige bestillingsnr får telefonene våre først. 

 

Nå er det ikke så mye poeng for min del fordi jeg reiser ut av landet til uka og sannsynligvis kommer til å kansellere bestillingen min, men det er forferdelig urettferdig uansett.

 

Skal nevne at det er et hyggelig stk menneske som leser denne tråden som sendte meg en PM og tilbød meg å kjøpe hans telefon til uka. DET varmer utrolig. Finner ut i morgen om det er overhodet mulig, det hadde vært helt fantastisk. Det varmer hjertet, og det finnes noen skikkelig flotte folk der ute. Nå får jeg sove godt i natt.

 

>Det er forferdelig råttent av Telia å bruke det interne klokkeslettet istedet for ordrenummer og tidspunkt vi fikk bekreftelsesmail. 

 

Er helt enig i det du skriver. Sendte en melding til Telia på Facebook hvor jeg blandt annet nevnte akkurat dette. Får se hva svaret blir i morgen, men regner vel med det samme standard svaret "Alt fungerte som det skulle, det er kun avhengig av hvilken modell du bestilte".

 

Hva er de første sifrene på ditt bestillingsnr, og hvilken modell bestilte du? Selv bestilte jeg 64GB Space Grey.

 

>Skal nevne at det er et hyggelig stk menneske som leser denne tråden som sendte meg en PM og tilbød meg å kjøpe hans telefon til uka. DET varmer utrolig. Finner ut i morgen om det er overhodet mulig, det hadde vært helt fantastisk. Det varmer hjertet, og det finnes noen skikkelig flotte folk der ute. Nå får jeg sove godt i natt.

 

All creds til den personen i så fall!

 

 

247237**, kom inn nesten med en gang, var nr 13 i kø og fikk bekreftelse 09:04. 

256GB Stellargrå. 

(Men som han på Telia kunne fortelle meg tidligere i dag, hadde ikke ordren faktisk blitt fullført internt før kl 19:43....)

Lenke til kommentar

247237**, kom inn nesten med en gang, var nr 13 i kø og fikk bekreftelse 09:04. 

256GB Stellargrå. 

(Men som han på Telia kunne fortelle meg tidligere i dag, hadde ikke ordren faktisk blitt fullført internt før kl 19:43....)

 

19:43??? Er det ærlig talt mulig? Hvordan kan elektronikkbutikk som Telia ha så udugelige systemer? Blir rett og slett paff når jeg leser dette. Selv var jeg nr 6 i køen, men brukte litt ekstra tid når bestillingen foregikk mens kundene på jobben fortsatt måtte hjelpes. Men så viser det seg at dersom jeg hadde brukt enda litt mer tid hadde jeg fått den i morgen. Herlighet.

 

Er det noe som kan gjøres med dette? Når de gang på gang lovet at "her er det førstemann til mølla som gjelder!", og det faktisk IKKE er det, må det vel gå i strid med noen form for lovverk, forbrukerlov?

Endret av Pag_El
Lenke til kommentar

 

247237**, kom inn nesten med en gang, var nr 13 i kø og fikk bekreftelse 09:04. 

256GB Stellargrå. 

(Men som han på Telia kunne fortelle meg tidligere i dag, hadde ikke ordren faktisk blitt fullført internt før kl 19:43....)

 

19:43??? Er det ærlig talt mulig? Hvordan kan elektronikkbutikk som Telia ha så udugelige systemer? Blir rett og slett paff når jeg leser dette. Selv var jeg nr 6 i køen, men brukte litt ekstra tid når bestillingen foregikk mens kundene på jobben fortsatt måtte hjelpes. Men så viser det seg at dersom jeg hadde brukt enda litt mer tid hadde jeg fått den i morgen. Herlighet.

 

Er det noe som kan gjøres med dette? Når de gang på gang lovet at "her er det førstemann til mølla som gjelder!", og det faktisk IKKE er det, må det vel gå i strid med noen form for lovverk, forbrukerlov?

 

Ja, det er helt sykt. Jeg nevnte forbrukerombudet og forbrukerloven når jeg var på telefon også - og spurte gang på gang om å få snakke med sjefen og noen som har lov til å ta noen beslutninger, men det fikk jeg ikke, fordi sjefen var såpass opptatt i dag! 

 

Helt skammelig. 

Lenke til kommentar

Kan hende Telia fortjener en smekk, men hva gjelder Forbrukerombudet bør deres ressurser prioriteres mot Komplett. De har i hele sin levetid systematisk bedrevet falske opplysninger om når de forventer varer på lager. Hvor mye har de tjent på dette? Titalls millioner?


Pga en bug med SWAP på siden til Telia fikk jeg faktisk bestilt forrige torsdag. Fikk ordrebekreftelse. I følget loven er da handelen endelig. De ringte meg så på ettermiddagen. Jeg var hos legen, så fikk ikke tatt telefonen. Så fikk jeg SMS om at ordren var kansellert. Ganske spesielt. Ikke min skyld at de ikke har kontroll på systemene. I det de sender ut en ordrebekreftelse og kortet er belastet er handelen i boks. Dog følger Telia egne regler. Mulig det der er lov i Sverige. Hvem tror de at de er?

Lenke til kommentar

Kan hende Telia fortjener en smekk, men hva gjelder Forbrukerombudet bør deres ressurser prioriteres mot Komplett. De har i hele sin levetid systematisk bedrevet falske opplysninger om når de forventer varer på lager. Hvor mye har de tjent på dette? Titalls millioner?

 

 

Pga en bug med SWAP på siden til Telia fikk jeg faktisk bestilt forrige torsdag. Fikk ordrebekreftelse. I følget loven er da handelen endelig. De ringte meg så på ettermiddagen. Jeg var hos legen, så fikk ikke tatt telefonen. Så fikk jeg SMS om at ordren var kansellert. Ganske spesielt. Ikke min skyld at de ikke har kontroll på systemene. I det de sender ut en ordrebekreftelse og kortet er belastet er handelen i boks. Dog følger Telia egne regler. Mulig det der er lov i Sverige. Hvem tror de at de er?

 

Ja, det som Komplett gjør er helt forkastelig også. Det er mye luguber handelsetikk der ute - jeg blir ganske frustrert over å se selskaper som man normalt ville holdt til en ganske høy standard gjøre slike alvorlige feil og spre misinformasjon gang på gang. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...