Gå til innhold

I dag fyller «hashtaggen» 10 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Personlig så går disse "Hashtag"-greiene meg på nervene...

Det er galt nok at man praktisk talt ikke kan ferdes noen steds på Internet i dag uten å bli fullstendig overøst med Hashtags.

 

Men nå har det også blitt kult å bruke det som slang i verbal komunikasjon når man treffer folk offline.

 

Grøss og gru...

Endret av BizzyX78
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gard Steiro!! Det er din oppgave å se til at slike artikkler som dette aldri ser dagens lys.. Og at dere har en nyhetssjef som ikke klarer å fact-sjekke, er rett og slett forkastelig! Er det hos deres folk feilen ligger, eller er det under tvang fra VG at dere har kastet ut alt som heter god journalistikk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

- Personlig så går disse "Hashtag"-greiene meg på nervene...

Det er galt nok at man praktisk talt ikke kan ferdes noen steds på Internet i dag uten å bli fulstendig overøst med Hashtags.

 

Men nå har det også blitt kult å bruke det som slang i verbal komunikasjon når man treffer folk offline.

 

Hashtag-grøss hashtag-gru...

:dremel:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Emneknagg as... For en utrolig teit norskifisering av ordet hashtag. Det er så mye norskifisering jeg rett og slett bare får vondt i magen av å høre på siden det er så cringeworthy. Spesielt norskifisering av pokeruttrykk i NL Texas Hold Em var utrolig klein. Det er tross alt et amerikansk spill, så hvorfor bruke de superkleine norske uttrykkene? Det gjør også nordmenn en bjørnetjeneste faktisk at vi må lære oss uttrykk på to språk istedenfor ett. Vi har mer enn nok med det idiotiske systemet med å skulle ha to versjoner av vårt eget språk. En ting er at ja; norsk kulturell identitet er viktig å bevare, men EMNEKNAGG? Hvilken nerd fant på det ordet? Hashtag høres jo kult ut, mens emneknagg høres teit ut. Bare prøv å oversett engelske sanger direkte til norsk, det er umulig å få det til å høres kult ut på norsk. For noen ting høres bare kult ut på engelsk. Greit nok at hash gir en dårlig assosiasjon på norsk, men det blir litt vel avholds å ikke kunne bruke det.

Lenke til kommentar

- Personlig så går disse "Hashtag"-greiene meg på nervene...

Det er galt nok at man praktisk talt ikke kan ferdes noen steds på Internet i dag uten å bli fulstendig overøst med Hashtags.

 

Men nå har det også blitt kult å bruke det som slang i verbal komunikasjon når man treffer folk offline.

 

Grøss og gru...

 

Offameg, folks språk blir påvirket av kulturen og tiden vi lever i. Hva er det som skjer med verden?

Sånn var det aldri før? ;)

#sarkastisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...