Gå til innhold

Nå setter Netflix opp prisene - igjen


Anbefalte innlegg

 

 

Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD.

 

Nei, det er det ikke, men det er bedre enn ting som HBO ihvertfall, uten at det sier så mye.

 

AtW

 

Hvor går grensen for UHD-kvalitet da?

 

 

Sånn jeg oppfatter spørsmålet hans "omtrent samme kvalitet som 4k-bluray".

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix?

 

En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende.

 

Disneyinnholdet var vel kun eksklusivt for USA? Det har vel aldri vært tilgjengelig utenfor USA så det påvirker ikke oss nevneverdig.

Husk på at Marvel er eid av Disney, det vil si at alt innhold fra Marvel også forsvinner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Disneyinnholdet var vel kun eksklusivt for USA? Det har vel aldri vært tilgjengelig utenfor USA så det påvirker ikke oss nevneverdig.

 

 

Jeg så en Disneyfilm på Netflix Norge for senest noen få uker siden så nei dette er ikke eksklusivt for USA.

Det er Disney innholdet som er eksklusivt for USA som forsvinner. Disney innholdet som er tilgjengelig her hjemme fortsetter fremover også.

Lenke til kommentar

Det s er irriterende er hvor lite innhold som er der. Vet de satser stort på eget innhold, så blir jo det jeg ser på der. Nesten hver gang jeg har lyst til å se en serie eller film og Google "where to watch X" dukker det ofte opp at den ligger på Netflix, åpner linken, ikke tilgjengelig i Norge :/ Så blir at man må ha et abb for Netflix, et for hbo, et eget om man vil se norske serier og Amazon og evt Viaplay. Liker musikkløsningene hvor en nesten finner absolutt alt på en stelmmetjeneste

 

Det bra med Netflix premium er jo 4k og at man kan være mange folk samtidig, bare å finne noen å spleise med. 4ken varierer også, feks på chefs table er den perfekt, master of none veldig mye sånn støy i bildet, prikkete greier. Har lg oled c6, ikke noe i veien med den.

 

Har Netflix og hbo nordic (elendig app), til tross for det må jeg flere ganger ty til andre tjenester.

Lenke til kommentar

 

 

Er det faktisk UHD-kvalitet på det Netflix sier skal være UHD? Ser ganske stor forskjell på HD-kvaliteten deres og BD.

Nei, det er det ikke, men det er bedre enn ting som HBO ihvertfall, uten at det sier så mye.

 

AtW

 

Hvor går grensen for UHD-kvalitet da?

 

UHD er en oppløsning (3 840 x 2 160), det sier ikke noe om kvaliteten.
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om en MacBook Pro (2017) kan spille av Netflix-innhold i Ultra-HD kvalitet?

Vurderer å kjøpe premium-abonnementet hvis det

 

I følge denne siden har den maskinen Kaby Lake som har innebygget støtte for H265 så svaret er ja.

 

Nei, skjermoppløsningen er ikke UHD, så det er fysisk umulig. Oppløsningen er mer enn full hd, dvs. at du sannsynligvis vil merke bedre kvalitet på et UHD-abo - men altså ikke full UHD.

 

Lenke til kommentar

Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix?

 

En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende.

 

Disney blir nok byttet ut med andre ting...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi får mindre innhold (Disney's brudd med Netflix) mens prisene går opp. Er det mulig at staten har tatt over Netflix?

 

En tier her og en tier der er vel ikke all verden, men om de ikke greier og holde på leverandører eller skaffe "nytt" innhold vet ikke jeg hvor lenge jeg blir værende.

 

Netflix lager jo masse bra eget innhold. Vet ikke med dere andre, men jeg synes egentlig de originale Netflix-seriene er bedre enn de andre

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dem kan sette prisen opp betraktelig mer og det ville fortsatt vært verdt hver eneste krone. Om jeg skulle kjøpt eller leid alle seriene og filmene jeg har sett på Netflix så snakker vi om et latterlig mye høyere beløp en hva disse skarve kronene hver mnd koster meg.

 

Nå er heldigvis Netflix i diskusjon med Disney om å beholde deres innhold. Synd om det ble borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er en veldig dårlig trend at alle produksjonsselskapene finner ut av at de vil gjøre alt selv. Det er vel bare et spørsmål om tid før hvert eneste filmstudio har sin egen streamingtjeneste og ikke lenger lisensierer ut til andre, om de lisensierer så er det sikkert til helt absurde priser.. Hvem i allverden ønsker å forholde seg til 10+ forskjellige tjenester, hvor hver koster minst 79kr+ per måned, alle med forskjellige apper, restriksjoner på hvor mange som kan se samtidig, varierende kvalitet osv.. osv..

 

Dette markedet går i stikk motsatt retning av musikkstreaming. Med musikk så har vi brorparten av alle sanger og artister tilgjengelig på de fleste populære tjenestene. De må altså konkurrere på pris og kvalitet. Med film og TV-serier så handler det jo tydeligvis bare om å låse ned sitt eget innhold for maksimal profitt og er det ingen andre som har innholdet så er det langt mindre konkurranse på pris og kvalitet da konkurrentene aldri vil kunne tilby det samme innholdet som deg selv uansett.

 

 

Netflix sin store fordel oppi det hele her er at de nok appellerer til et nyere og yngre samfunn. De har en knallgod infrastruktur, de har gode appper til alle slags enheter og de satser stort på egenproduserte serier og filmer som så langt har holdt veldig høy kvalitet og som har slått veldig godt an i markedet. Da har du et solid fundament for å vokse.

 

Om Disney nå kommer å tror de kan leve på navnet ved å levere en dårlig tjeneste så tror jeg de vil få se en overraskelse. Jo mer segregert innholdet blir og jo flere tjenester vi får jo mindre blir nok tålmodigheten til folk og flere og flere vil nok rett og slett bare slutte å bry seg innholdet som ikke eksisterer på de beste tjenestene som Netflix og Amazon Prime Video.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet om en MacBook Pro (2017) kan spille av Netflix-innhold i Ultra-HD kvalitet?

Vurderer å kjøpe premium-abonnementet hvis det

 

I følge denne siden har den maskinen Kaby Lake som har innebygget støtte for H265 så svaret er ja.

 

 

Takk

 

Nei, skjermen er ikke UHD, les svaret mitt over...

 

 

 

Spiller jo ingen rolle, en skjerm/skjermkort skalerer jo innholdet og ettersom skjermen har en oppløsning høyere enn 1080P så vil han jo dra fordeler av UHD-innhold, samtidig så kan man jo også spille av innholdet på eksterne skjermer osv..

 

Spørsmålet var om maskinvaren hans støtter avspilling av UHD på Netflix, noe som krever maskinvaredekoding av HEVC/H.265 og siste generasjon MacBook Pro støtter dette, men du er vel avhengig av å bruke Apple Safari om jeg ikke tar helt feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjermen er en del av maskinvaren, og den støtter ikke UHD.

Skjerm og maskinvare kan du virkelig ikke likestille slik. Skjermer kan gi begrensinger på hvor mange pixel som kan vises, maskinvarer i Mac'er derimot,

Kaby Lake med intel 630 grafikk har støtte for UHD.. Denne integrerte grafikkprosessoren har støtte for HDCP 2.2, og støtte derfor full 4K oppløsning.

 

Det vil si at denne Mac'en kan dra full nytte av 4k oppløsning (i Netflix for eksempel) dersom man kobler den opp mot en skjerm som har 3840x2160 oppløsning. At denne Mac'en ikke støtter UHD er riveruskende galt.

Endret av 93MiChr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...