Gå til innhold

Nå setter Netflix opp prisene - igjen


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som vet om en MacBook Pro (2017) kan spille av Netflix-innhold i Ultra-HD kvalitet?

Vurderer å kjøpe premium-abonnementet hvis det

 

I følge denne siden har den maskinen Kaby Lake som har innebygget støtte for H265 så svaret er ja.

 

Nei, skjermoppløsningen er ikke UHD, så det er fysisk umulig. Oppløsningen er mer enn full hd, dvs. at du sannsynligvis vil merke bedre kvalitet på et UHD-abo - men altså ikke full UHD.

 

Sikker på det? På YouTube osv så kan jeg velge 4k oppløsning uten at det begynner å lagge. Begynner å lagge når eg spiller av 8k videoer. På Safari kan jeg ikke engang velge 4k-alternativet av en eller annen grunn. Så jeg vil tro at det går an å se film med UHD-oppløsning på MacBook Pro 2017. Uten at jeg er helt sikker, da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er vel ikke så overraskende med en prisøkning.. Alt annet øker i pris.. Er en naturlig del av økonomien.. Dessuten må man jo forvente at prisen ved lansering er nettopp dette.. En lanseringspris for å få kunder..

Netflix har en prisøkning på 38 prosent siden lansering okt 2012. I samme periode har konsumprisindeksen økt med 12,5% i følge SSB.

 

Skjønner at en del reagerer. Nå er uansett ikke Netflix alene i markedet slik at forbrukerne står fritt til å velge en annen strømmetjenste om man ønsker det. Serie- og filmstrømmetjenester er heller ikke noe man strengt tatt må ha. Men kjekt å ha selvsagt :)

Om du legger inn kr 99 i konsumpris pr januar 2014 og ser hva dette utgjør nå, så er det kr. 108,74. Mao er økningen siden januar 2014 nøyaktig på konsumprisindeks. Det er ikke særlig underlig at de følger ordinær prisutvikling, og tjenesten er også mye bedre nå enn den var dengang.

 

Resultat av utregning

 

99 kr i januar 2014 tilsvarte 108,74 kr i juli 2017.

 

NOK, januar 2014, 99

NOK, juli 2017, 108,74

%, Prisstigning, 9,8

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet om en MacBook Pro (2017) kan spille av Netflix-innhold i Ultra-HD kvalitet?

Vurderer å kjøpe premium-abonnementet hvis det

 

I følge denne siden har den maskinen Kaby Lake som har innebygget støtte for H265 så svaret er ja.

 

Nei, skjermoppløsningen er ikke UHD, så det er fysisk umulig. Oppløsningen er mer enn full hd, dvs. at du sannsynligvis vil merke bedre kvalitet på et UHD-abo - men altså ikke full UHD.

 

Sikker på det? På YouTube osv så kan jeg velge 4k oppløsning uten at det begynner å lagge. Begynner å lagge når eg spiller av 8k videoer. På Safari kan jeg ikke engang velge 4k-alternativet av en eller annen grunn. Så jeg vil tro at det går an å se film med UHD-oppløsning på MacBook Pro 2017. Uten at jeg er helt sikker, da.

 

Det nedskaleres litt, så du får en mellomting mellom UHD og full hd.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså gi meg en tjeneste der jeg kan se hva jeg vil så betaler jeg 300kr i måneden. Dette holder ikke...

 

En gang i "fremtiden" ja.

Nå sitter alle på hver sin tue og ser ann utviklingen.

Håper at vi om ikke så lenge kan få en HUB hvor vi kan hente det vi selv vil se, og at den strømme-tjenesten vi har valgt er på basis av tjeneste, service, oppetid, kvalitet på lyd og bilde. Samt de muligheter til å kontrollere eget innhold. Så kan de vi.leier gjennom hente inntektene gjennom denne HUBen. Muligens...

 

Om det gir mening, sånn det er nå, så må jeg ha mer enn HBO og Netflix for å se favorittene mine.

Det blir feil, og jeg tror at de store vil med tiden tjene mer penger gjennom en slik HUB.

 

Men som nå, er det ikke verd å bruke mer penger enn de to overnevnte jeg leier hos. Og det er synd.

 

Om det medfører riktighet, så har vi ikke HBO, men utvalgte deler av HBO. Utleid til et firma som kaller seg HBO Nordic?

 

Da ser vi i grunn hvor tidlig vi er i strømming, og hvor langt det er før vi får velge selv hva vi vil se på i stua.

 

De store, som Netflix, HBO, Disney osv beveger seg som dinosaurer. Og dette tror jeg vil ta lang tid før det er mer konsumer-vennlig, dessverre.

 

EDIT: Fikset skrivefeil

Endret av hugin_q3
Lenke til kommentar

Prisen er vel overkommelig for de aller fleste,  selv med den siste oppjusteringen - men du skal være særskilt glad i serier for å ha stor glede av Netflix.  Filmtilbudet er stort sett gammelt ræl.  Dessuten er det et ikke så rent lite irritasjonsmoment at tilbudet er 50 - 60 % av det de blir tilbudt i USA.  Siden det er filmer som har mest interesse for meg er Netflix et forlengst avsluttet kapittel, men kanskje vurdere det på nytt til vinteren. 

 

Ja da, vi overlever å betale 139 kr pr. mnd. Men jeg er ikke sikker på at vi ønsker det lenger. Det er greit at prisen må øke litt av og til. Men når den øker mer enn det dobbelte av andre priser, så kan det godt hende vi finner på noe annet å gjøre enn å se på Netflix.

Lenke til kommentar

Om du legger inn kr 99 i konsumpris pr januar 2014 og ser hva dette utgjør nå, så er det kr. 108,74. Mao er økningen siden januar 2014 nøyaktig på konsumprisindeks. Det er ikke særlig underlig at de følger ordinær prisutvikling, og tjenesten er også mye bedre nå enn den var dengang.

 

Resultat av utregning

 

99 kr i januar 2014 tilsvarte 108,74 kr i juli 2017.

 

NOK, januar 2014, 99

NOK, juli 2017, 108,74

%, Prisstigning, 9,8

Har ikke sjekket tallene perioden du henviser til. Så sant de stemmer noe jeg antar de gjør når du sier du har sjekket dem så er prisøkningen naturlig og helt innenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du legger inn kr 99 i konsumpris pr januar 2014 og ser hva dette utgjør nå, så er det kr. 108,74. Mao er økningen siden januar 2014 nøyaktig på konsumprisindeks. Det er ikke særlig underlig at de følger ordinær prisutvikling, og tjenesten er også mye bedre nå enn den var dengang.

 

Resultat av utregning

 

99 kr i januar 2014 tilsvarte 108,74 kr i juli 2017.

 

NOK, januar 2014, 99

NOK, juli 2017, 108,74

%, Prisstigning, 9,8

Har ikke sjekket tallene perioden du henviser til. Så sant de stemmer noe jeg antar de gjør når du sier du har sjekket dem så er prisøkningen naturlig og helt innenfor.

 

 

Er det? For det første har man bare sett et lite utsnitt av tiden, og slike produkt pleier tradisjonelt ikke å stige med konsumprisindeks.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...