Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fredag formiddag starter jeg helga ved å gå 5-6 timer i fjellheimen. Det er 12-13 grader og ca 70% skyer på himmelen. Sola stikker innom en sjelden gang bare for å nappe meg litt i fjeset. Jeg kommer frem til en primitiv hytte jeg har leid. De som bodde der før meg har lagt igjen noen kalde øl. Jeg fyrer i peisen, tar på ullsokker og nyter stillheten resten av kvelden. 
Lørdag grytidlig sitter jeg å ser dagen våkne til liv med en kopp kaffe og lyden av ved som knitrer. Jeg ser ut av vinduet og venter på at morgentåka skal lette. Planen er å besøke et fiskevann ca 3 timer til fots unna. Litt varmere i dag enn i går. 
Jeg trasker lett opp mot fiskevannet - ikke en sjel å se. Ser et par reinsdyr og en bortkommet geit som blir min nye venn for helga. Jeg får 4-5 fjellørret. Nok til en middag og en god frokost på søndags morgen. På ettermiddagen kommer sola for alvor. Litt frisk fjellvind er det, så jeg lager meg en koselig skyggeplass med tarp og et lite bål. En liten lommeradio gir meg god stemning. Jeg har med litt whiskey, poteter og smør + en bunte urter til fisken. Kanskje tar jeg meg en liten dukkert også. 
På tilbake til fjellhytta finner jeg en gullklump i en fjellbekk på 1 kg. Det er nok til at jeg får kjøpt hytta til odel og eie. Jeg blir veldig glad, smiler og synger for meg selv. Før jeg skvetter til av ei 20 år gammel jente som har gått seg vill og som er våt. Jeg inviterer henne inn til hytta, forteller om gullfunnet, fisketuren og livet generelt. Hun blir dypt fasinert av meg og kåt i blikket. Vi avslutter kvelden med en særdeles romantisk kveld sammen foran bålet i hytta. Det blåser opp til storm, og vi blir "dessverre" værfast et par dager ekstra. Verken jeg eller min nye venninne har noe særlig i mot det. 😃

Fortell om en episode som du stadig minner deg selv på - for eksempel en ubetydelig samtale som skjedde for 5 år siden; som du til stadighet plutselig og helt uten videre kommer på. Som er "flau". (Dette er ganske vanlig for mennesker, og har et psykologisk begrep / forklaring...) Det kan være noe dustete som et ord du sa, eller noe du gjorde. Hvis du ikke forstår noe av dette her - fortell en vits.

Lenke til kommentar

Har mange av dem, heldigvis har jeg blitt flink til å ikke henge meg opp i flaue ting lengre. Men mye dukker jo opp. Som f.eks en intern greie der jeg sier navnet på en person på en veldig rar måte, og så er det en annen person som kommer og stusser fælt. En kompis i skolegården som plutselig drar opp en historie om den gangen han tok på den erigerte penisen til en klassekamerat, foran en fnisete jentegjeng. En gang jeg skulle kjøre dieselbil som jeg aldri gjør, med rar clutch og kveler bilen gang på gang. De gangene jeg overhørte samtaler som jeg ikke skulle høre. Kundeopplevelser i min forrige jobb der jeg i et svakt øyeblikk spiller dum og belaster kunden litt mer enn det jeg skal og blir bustet. Ja har en del😅

Tenker du mye på miljøet?

Lenke til kommentar

Hehe, godt jeg ikke er alene @Pliscin.

Ja, litt for mye i grunn. Dessuten er det ganske selvmotsigende at jeg for eksempel er glad i å reise (fly) - samtidig som jeg lar meg irritere over overforbruk og materialisme. Jeg tror jeg har blitt miljøskadet (!) av å tenke for mye på miljøet. 

Hva er den mest kontroversielle eiendelen du har? (Får poste i rett tråd nå....)

Lenke til kommentar

"Så du har ringt. Bare ring meg opp igjen."

Siden jeg nesten ikke bruker mobilen, har jeg kontantkort - selv i en alder av 35 år. Så litt flaut er det når kontantkortet er tomt og man ikke får ringt ut igjen. Jaja. 😜 

Fortell en klein sex-historie som du direkte eller indirekte har sett/hørt gjennom egen erfaring eller gjennom andre. (Anonymiser).

Lenke til kommentar

Etter sex sier dama «der skrumper her penis inn til det gamle lille seg igjen». Han snakket ikke til henne på ei uke og da han sa noe til henne var det «du må jo forstå at jeg blir fornærmet når du sier jeg har liten penis» 

Brudd var uunngåelig 

Fortell om den beste naturopplevelsen din

Lenke til kommentar

To på delt førsteplass.
Under militæret tjenestegjorde jeg på Kv Svalbard. På innseiling inn mot Svalbard, så vi en isbjørn på et isflak ganske nærme oss. Like etter kom det en hvalross på et isflak 30 meter fra båten. 
"Camino de Santiago" er en 800 km lang historisk rute som tradisjonelt går fra Frankrike til Santiago, Spania. Utrolig spesielt å gå så store avstander på kort tid. I et skogområde så jeg et fugleliv jeg aldri før har sett, mens ville kaniner sprang over veien - og jeg hadde kanskje 6-8 ørn som sirklet meg ovenfra. Slik gikk jeg i 10-12 km uten å møte et eneste menneske, før jeg trasket ned fjellsidene langs en rekke vingårder og drueplante på drueplante. Akkurat i det jeg gikk forbi det området, kommer sola tittene forbi.

Når var du sist til legen, og hvorfor gikk du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Scarvo skrev (2 minutter siden):

Sjukt aktiv denne tråden har blitt. Moro! :)

Siden Vimsan var litt vimsete og glemte å stille et spørsmål, så tar jeg på meg ansvaret.

Hva tror du jeg kjøpte på butikken før i dag? Kjøpte seks varer. Like gis til den som klarer minst tre.

Takk! De gamle glemmer så lett😂

du kjøpte 6 øl

Jeg handlet 3 varer. Hva var det?

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar

Sau. Mye godt man kan lage av sau. Jeg tenkte først på ku, men kua er jo så miljøfiendtlig som den kan bli. Så da blir det sau. 😜Husdyr som katt og hund vinner ikke kampen mot noe som kan gi meg mat, føde & varme sokker. 

Hva er det meste du har vunnet - altså; som har høyest verdi enten i form av en ting eller penger?

Lenke til kommentar
Vimsan skrev (11 timer siden):

500 på flaxlodd. Men to ganger på samme dag da

Hvor fargerik er du?

Tja ikke så veldig. Liker ikke å skille meg ut noe særlig. Går stort sett kledd i mørk jakke, blå bukser og generelt gutteklær.

Hva gjør deg til en god person?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...