Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid et mål å være over gjennomsnittet høflig. Jeg vet for eksempel at mange buttarbeidere blir behandlet som "luft", kunder erkjenner knapt at dem er der... gir ikke kontakt med blikket eller noe som helst. Så jeg pleier alltid å søke blikkontakt og smile når jeg er i direkte dialog med noen. Forsøker også å "roe ned" litt. Mange stresser mye i slike situasjoner. Å senke kroppsspråket, ved å for eksempel bare ta en mikro-kort pause, søke kontakt med blikket, smile og si "hei". - Det skal ikke så mye til. Eller å si "takk for turen" til en togkonduktør eller lignende. 
Gir også direkte tilbakemeldinger til folk. Gjerne komplimenter, eller anerkjennelser for at jeg ser dem. F.eks. i dag, når jeg så at kona til huseier hadde fjernet løv i trappa der jeg bor. Da nevner jeg det, for å vise at jeg ser det. Fokuserer mye på slike ting. 

Hva skal du gjøre førstkommende lørdag?

Lenke til kommentar

Det husker jeg ikke. Tipper det var på slutten av barneskolen/begynnelsen på ungdomsskolen. Fant vel sikkert ut av det var digg å nappe i løken og plutselig ble det bare deiligere og deiligere helt frem til jeg... ja... kom.

Hvis mange av de aktive brukerne på lekeplassen av en eller annen årsak hadde funnet deg på sosiale medier (hvis du ikke har noen, lat som) og lagt deg til der, ville du godtatt?

Lenke til kommentar

Ja, for veldig lenge siden vel å merke. Jeg var 17 år og samlet på minner fra vår tid sammen i en bok. Et par år senere, så hadde jeg tenkt å kaste denne boken. En kombinasjon av litt voksen alder, samt at dama hadde funnet seg en type og fått barn med ham. Så tenkte jeg det var jo litt trist å kaste denne boka uten å gi beskjed. Så jeg ringte (!) og sa kleint "øhhh, du... ville bare si at jeg var stormforelsket i deg i to år... samlet på alle ting i en bok som jeg har" - hu ble litt satt ut. Forståelig nok. Så jeg sendte hu en melding i ettertid og sa jeg ikke hadde noe annen intensjon om å dele mine tanker. Uten at jeg forventet noe mer. Hu ble veldig glad, hadde lyst å treffes igjen. Jeg fikk hilse på den nye sønnen, og faren til ungen, som også hadde lest brevet mitt. Han ga meg en stor klem. Husker skjegget hans stakk mot fjeset mitt (ikke ofte man får slike klemmer fra andre gutter.....). Nå har de tre barn sammen, og har vært sammen i 16-17 år. ^^ De passer rett å slett perfekt for hverandre. God minner fra ungdomstiden min. Selv om dette er 20 år siden.

Hva er det mest irriterende du vet på Diskusjon.no? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...