Gå til innhold

Forfaller Komplett.no ?


Anbefalte innlegg

 

Så basicly så ser det ut som nå at komplett har holdt igjen penger for et gammelt pc på avbetaling lån eller noe fra 2008 for forfallt og gikk i glemmeboka.(jeg sluttet å motta delbetalings slipper i 2009). Mener det var rundt den tiden de la ned sin egen kredittavdeling. Har ikke hørt noe fra dem i  8år basicly.  

Synes det er temmelig uryddig og si at man betaler ut penger i 1 mnd, for å så etter at man graver og graver må finne ut selv hva som skjer. I tillegg så trudde jeg gamle lån hadde en foreldresesfrist, ihvertfall om man ikke kommer med et krav i mellomtiden.

 

Jeg har fått bare skriftlige og muntlige beskjeder(+mailer) fram til nå om at pengene kommer/skulle ha vært utbetalt.

Fåttt beskjed om å bare vente, og at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kommet enda.

 

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk har med det direkte å gjøre, bare får hint og sendes i sirkel fordi de som faktisk har gjort det ikke tar tlf. Så får man vite dette etter å ha brukt type  5 timer med graving over 2 uker. Synes det er litt uryddig.

 

I tillegg så har jeg ikke fått noe som helst skriv på dette lånet, hva statusen på det nå er, eller hva "innbetaling" nå innebærer. Så alt jeg har er et par setninger over tlf om hva som har skjedd.

 

Så foreløbig så er storyen: at hvis du har gjort noe som helst dumme kjøp/avtaler som 18åring, så vil de konfiskere refundasjoner når som helst de neste 10årene uten å gi beskjed om noe ting. sende deg mail om at pengene kommer og late som at de er på vei når du spørr.

Jeg er ikke jurist, men alminnelig foreldelsesfrist er vel 3 år?

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18#KAPITTEL_1

 

var det jeg mente også. Snakket med en slags ansvarlig for kreditt avdelingen til Komplett nå som ringte meg opp tilbake etter at jeg maste på å få snakke med noen ansvarlige, selv om hun sa hun ikke visste hva det norske lovverket var angående foreldresesfrist (hun var polsk aksent, selv om hun snakket norsk). Problemet til dem var at de ikke hadde oversikt over alt siden de hadde satt kravet til et inkassofirma som siden sa opp saken/vet ikke om firmaet eksisterer lengre og at siden saken er så gammel så har de ikke alle papirene på saken lengre. Hun beklaget at de ikke hadde sendt ut noen som helst informasjon om hva de holdt på med og fortsatte ikke har gjort det.

Greia var at jeg i 2014-2015 tok kontakt med alle kredittfirmane(via Norske Inkassobyråers forening) og fikk satt opp betalingsavtaler for å gjøre opp for meg. Dette selskapet dukket ikke opp på denne lista over utestående krav. 

 

Jeg forklarte da problemstillingen min med at jeg nå i teorien risikerer at alt jeg sender tilbake av reklamamasjon osv blir konfiskert uten insigelser eller varsel hverken i forkant eller etterkant verken om hva de holdt på med eller hvor mye de mener de har utestående,  om dette er policyen de nå følger. Jeg har hatt type 10 refundasjoner de siste 2årene uten problemer, så det var litt ute av det blå føler jeg. De har ikke kontaktet med angående noe som helst krav, påminnelser eller forslag til avbetalingsavtale ihvertfall de siste 6-7årene.

 

Jeg fikk først beskjed om jeg ikke skulle ha noe jeg skulle ha sagt og at done var done, men da jeg påpekte foreldresesfristen så fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende mail så skulle de se på det. 

 

ugh.

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Så basicly så ser det ut som nå at komplett har holdt igjen penger for et gammelt pc på avbetaling lån eller noe fra 2008 for forfallt og gikk i glemmeboka.(jeg sluttet å motta delbetalings slipper i 2009). Mener det var rundt den tiden de la ned sin egen kredittavdeling. Har ikke hørt noe fra dem i  8år basicly.  

Synes det er temmelig uryddig og si at man betaler ut penger i 1 mnd, for å så etter at man graver og graver må finne ut selv hva som skjer. I tillegg så trudde jeg gamle lån hadde en foreldresesfrist, ihvertfall om man ikke kommer med et krav i mellomtiden.

 

Jeg har fått bare skriftlige og muntlige beskjeder(+mailer) fram til nå om at pengene kommer/skulle ha vært utbetalt.

Fåttt beskjed om å bare vente, og at de ikke skjønner hvorfor de ikke har kommet enda.

 

Har enda ikke klart å komme i kontakt med noen som faktisk har med det direkte å gjøre, bare får hint og sendes i sirkel fordi de som faktisk har gjort det ikke tar tlf. Så får man vite dette etter å ha brukt type  5 timer med graving over 2 uker. Synes det er litt uryddig.

 

I tillegg så har jeg ikke fått noe som helst skriv på dette lånet, hva statusen på det nå er, eller hva "innbetaling" nå innebærer. Så alt jeg har er et par setninger over tlf om hva som har skjedd.

 

Så foreløbig så er storyen: at hvis du har gjort noe som helst dumme kjøp/avtaler som 18åring, så vil de konfiskere refundasjoner når som helst de neste 10årene uten å gi beskjed om noe ting. sende deg mail om at pengene kommer og late som at de er på vei når du spørr.

Jeg er ikke jurist, men alminnelig foreldelsesfrist er vel 3 år?

 

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1979-05-18-18#KAPITTEL_1

 

var det jeg mente også. Snakket med en slags ansvarlig for kreditt avdelingen til Komplett nå som ringte meg opp tilbake etter at jeg maste på å få snakke med noen ansvarlige, selv om hun sa hun ikke visste hva det norske lovverket var angående foreldresesfrist (hun var polsk aksent, selv om hun snakket norsk). Problemet til dem var at de ikke hadde oversikt over alt siden de hadde satt kravet til et inkassofirma som siden sa opp saken/vet ikke om firmaet eksisterer lengre og at siden saken er så gammel så har de ikke alle papirene på saken lengre. Hun beklaget at de ikke hadde sendt ut noen som helst informasjon om hva de holdt på med og fortsatte ikke har gjort det.

Greia var at jeg i 2014-2015 tok kontakt med alle kredittfirmane(via Norske Inkassobyråers forening) og fikk satt opp betalingsavtaler for å gjøre opp for meg. Dette selskapet dukket ikke opp på denne lista over utestående krav. 

 

Jeg forklarte da problemstillingen min med at jeg nå i teorien risikerer at alt jeg sender tilbake av reklamamasjon osv blir konfiskert uten insigelser eller varsel hverken i forkant eller etterkant verken om hva de holdt på med eller hvor mye de mener de har utestående,  om dette er policyen de nå følger. Jeg har hatt type 10 refundasjoner de siste 2årene uten problemer, så det var litt ute av det blå føler jeg. De har ikke kontaktet med angående noe som helst krav, påminnelser eller forslag til avbetalingsavtale ihvertfall de siste 6-7årene.

 

Jeg fikk først beskjed om jeg ikke skulle ha noe jeg skulle ha sagt og at done var done, men da jeg påpekte foreldresesfristen så fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende mail så skulle de se på det. 

 

ugh.

 

 

Da er det vel en viss sjanse for at grunnen til at dette kravet ikke dukket opp, er at det er foreldet.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men... synes det var mange returer på forholdsvis kort tid. Jeg handler sikkert ikke like mye, men har noen hundre ordre på Komplett over årenes løp. Aldri returnert noe som helst...

5-6 har vært defekte varer.(skjerm arm til 1000kr som knakk, strømbank som sluttet å lade sikkelig etter 5 mnd , defekt hovedkort , ram og cpu ( der bare hovedkortet var DOA men de ba om å få alt registrert som seperate returordrer når de skulle teste alt),  og siden hovedkort var doa og det nye hovedkortet var en annen modell som ikke støttet m2. så returnerte jeg en m.2 ssd disken jeg hadde kjøpt som åpent kjøp )

Når det skal sies , så har jeg hittil vært veldig fornøyd kunde.

 

så 10 refusjoner på 2år var litt feil, 10 returer var mer korrekt. 

 

Jeg har handlet mest demobrukt. og for å være ærlig så synes jeg at man kan få lov til å være fornøyd når butikken tilbyr åpent kjøp og man svir av 8000-10 000 på data deler i slengen.

 

Men har nå sett meg nødt til å kontakte forbrukerrådet siden de ikke svarer på mailer.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Komplett er ikke hva en gang var, det er innlysende for alle som har vært med i noen år, men de er omtrent den eneste forhandleren jeg kjøper pc greier fra med mindre det er noe jeg virkelig vil ha som de ikke har. Mtp. det skulle jeg gjerne sett at de hadde noen mindre produsenter/merker i sortimentet og.
Aldri hatt retursak hos Komplett annet enn den gang da mens jeg jobbet der (..og tok meg av returen selv :innocent:), men som Vestfolding som dundrer forbi Kullerød 12 ganger i uka er de vanskelige å slå på det praktiske ved bestilling/levering.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

var det jeg mente også. Snakket med en slags ansvarlig for kreditt avdelingen til Komplett nå som ringte meg opp tilbake etter at jeg maste på å få snakke med noen ansvarlige, selv om hun sa hun ikke visste hva det norske lovverket var angående foreldresesfrist (hun var polsk aksent, selv om hun snakket norsk). Problemet til dem var at de ikke hadde oversikt over alt siden de hadde satt kravet til et inkassofirma som siden sa opp saken/vet ikke om firmaet eksisterer lengre og at siden saken er så gammel så har de ikke alle papirene på saken lengre. Hun beklaget at de ikke hadde sendt ut noen som helst informasjon om hva de holdt på med og fortsatte ikke har gjort det.

 

 

Greia var at jeg i 2014-2015 tok kontakt med alle kredittfirmane(via Norske Inkassobyråers forening) og fikk satt opp betalingsavtaler for å gjøre opp for meg. Dette selskapet dukket ikke opp på denne lista over utestående krav. 

 

Jeg forklarte da problemstillingen min med at jeg nå i teorien risikerer at alt jeg sender tilbake av reklamamasjon osv blir konfiskert uten insigelser eller varsel hverken i forkant eller etterkant verken om hva de holdt på med eller hvor mye de mener de har utestående,  om dette er policyen de nå følger. Jeg har hatt type 10 refundasjoner de siste 2årene uten problemer, så det var litt ute av det blå føler jeg. De har ikke kontaktet med angående noe som helst krav, påminnelser eller forslag til avbetalingsavtale ihvertfall de siste 6-7årene.

 

Jeg fikk først beskjed om jeg ikke skulle ha noe jeg skulle ha sagt og at done var done, men da jeg påpekte foreldresesfristen så fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende mail så skulle de se på det. 

 

ugh.

 

 

Om du ikke har gjort det ennå, gi beskjed om at du bestrider kravet på grunnlag av at det er foreldet. Det finnes måter å forhindre krav i å foreldes, men med mindre noen som har opptrådt på komplett sine vegne har begjært utlegg mot deg til namsmannen eller nevnte inkassoselskap har tatt pant i kontoen, bilen eller huset ditt, er det bare å sende skriftlig beskjed om at du bestrider kravet.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

 

var det jeg mente også. Snakket med en slags ansvarlig for kreditt avdelingen til Komplett nå som ringte meg opp tilbake etter at jeg maste på å få snakke med noen ansvarlige, selv om hun sa hun ikke visste hva det norske lovverket var angående foreldresesfrist (hun var polsk aksent, selv om hun snakket norsk). Problemet til dem var at de ikke hadde oversikt over alt siden de hadde satt kravet til et inkassofirma som siden sa opp saken/vet ikke om firmaet eksisterer lengre og at siden saken er så gammel så har de ikke alle papirene på saken lengre. Hun beklaget at de ikke hadde sendt ut noen som helst informasjon om hva de holdt på med og fortsatte ikke har gjort det.

 

 

Greia var at jeg i 2014-2015 tok kontakt med alle kredittfirmane(via Norske Inkassobyråers forening) og fikk satt opp betalingsavtaler for å gjøre opp for meg. Dette selskapet dukket ikke opp på denne lista over utestående krav. 

 

Jeg forklarte da problemstillingen min med at jeg nå i teorien risikerer at alt jeg sender tilbake av reklamamasjon osv blir konfiskert uten insigelser eller varsel hverken i forkant eller etterkant verken om hva de holdt på med eller hvor mye de mener de har utestående,  om dette er policyen de nå følger. Jeg har hatt type 10 refundasjoner de siste 2årene uten problemer, så det var litt ute av det blå føler jeg. De har ikke kontaktet med angående noe som helst krav, påminnelser eller forslag til avbetalingsavtale ihvertfall de siste 6-7årene.

 

Jeg fikk først beskjed om jeg ikke skulle ha noe jeg skulle ha sagt og at done var done, men da jeg påpekte foreldresesfristen så fikk jeg beskjed om at jeg måtte sende mail så skulle de se på det. 

 

ugh.

 

 

Om du ikke har gjort det ennå, gi beskjed om at du bestrider kravet på grunnlag av at det er foreldet. Det finnes måter å forhindre krav i å foreldes, men med mindre noen som har opptrådt på komplett sine vegne har begjært utlegg mot deg til namsmannen eller nevnte inkassoselskap har tatt pant i kontoen, bilen eller huset ditt, er det bare å sende skriftlig beskjed om at du bestrider kravet.

 

Takk for rådet , men de har fortsatt ikke svart på mailen der jeg spørr om dokumentasjon/kvittering på beslaget (så jeg har vel egentlig ikke engang et reelt dokumentert krav å bestride enda, bare et utsagn/ca krav eller noe i den duren. Har til dags dato ikke fått noe som helst skriftlig, kun litt muntlig) og den ble sendt for akkurat 2 uker siden. har på følelsen at de bare prøver å kjøre en spansk en, der de håper at jeg(og sikkert andre i samme båt) gir opp og at det eneste som kommer til å hjelpe er forbrukerrådet/banken. 

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

En kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd, og når Komplett har begynt å benytte seg av Postnords tjenester er det klart det halter litt.

kan ikke være mer uenig. her på vestlandet har jeg varen dagen etter med postnord. med posten tar det 4 eller 5 dager.

 

 

Hadde vært morsomt å funnet ut hvorfor det tar lenger tid med Posten. Burte egentlig ikke vært store forskjellen. Skulle nesten trodd at alt går med Postnord ut av Komplett, og at de muligens holder igjen pakkene før de blir levert hos posten. Eller om Komplett venter til de har fulle biler, siden posten er dyrere å bruke for dem (Siden postnord er hovedleverandør).

 

Når jeg bestiller ifra nettbutikker så er det ca like kjapp fra begge 2 etter at de mottar varene. Tar som regel like lang tid med post nord fra komplett, som med posten/bring fra Dustin (stockholm) og Proshop (ett sted i danmark) for min del.

Lenke til kommentar

Pleier å hente på pick up pointet I Oslo og de har daglig transport dit uansett. Slipper jeg å vente på vanlig postgang.

 

Pick-up pointene dems var fine. Men synd de har lagt ned de fleste. Den i Oslo sentrum er meget upraktisk, spesielt fremover, hvis man har større ting. Da nærmeste parkering er fjernet, og det som er nærmest nå oftest er full, og om ikke lenge blir fjernet den også. Har man bare småting så er det jo greit for de som normalt tar T-bane osv., eller jobber i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...