Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (2 timer siden):

Kan vi regne med Ripple vil gå opp igjen på noe tidspunkt, eller er det bare bånn i bøtta?

Vinner de rettsaken så får de nok en fin oppgang, og utifra hva jeg har lest så virker det som at de vil vinne, men at det kan ta noe tid. Dette er forøvrig rein spekulasjon fra min side.

Lenke til kommentar
m4rv skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om Litecoin og Ethereum?

Usikker på Litecoin da jeg ikke har fulgt med så mye på den fronten. Derimot Ethereum har jeg stor tro på.

Mye utvikling på Ethereum fronten, masse "altcoins" med forskjellige bruk, som bruker blockchainen til Ethereum, også er det dette DeFi systemet som skal kunne desentralisere finansiering, nå er dette bare å skumme toppen og jeg har ikke peiling på hvordan alt fungerer. Det er derimot mye spennende som skjer her, og er spent på hvor alt dette er om 5-10år.

På Litecoin sin side så skal vel transaksjoner og transaksjonskostnader være minimale, så en form for betalingsmiddel, hvis adopsjonen av dette fortsetter i retningen det gjør idag, men igjen her er det vel alltids mulig at det kan dukke opp noe "nytt" og bedre?

Lenke til kommentar
On 12/29/2020 at 1:46 AM, ex-jordbærplukker said:

NB: Jeg er ingen finansrådgiver, all handel må gjøres på eget ansvar.

  • Nr1 drømme scenario som vist i tegningen nedenfor. Eth vil fortsette til månen frem til mid Januar 2021, før den vender turen tilbake ved slutten av første kvartal 2021.

eth2.thumb.png.82b0679879e979f2c2f5f517284b7f8a.png

ser ut som drømmer blir til virkelighet

Lenke til kommentar

Da jeg kom inn som enda mer uvitende i 2017, var attraksjonen til LTC at man skulle analysere seg til en "neste bitcoin". Litecoin hadde mye lavere transaksjonskostnader, og BTC kunne jo ikke vokse inn i himmelen. En etablert altcoin er aldri "den neste bitcoin", det er klokkeren det drypper på når det regner på presten. Hvis man skal inn tidlig, må man inn virkelig tidlig, og det kommer alltid nyere og bedre teknologier med tilhørende forsøk på valuttaer uten at BTC mister sitt fortrinn: det er BTC som definerer investeringsmarkedet, og alle andre regnes som etterlikninger.

Har hatt LTC og ETH siden jeg ikke var rask nok med å selge i 2017. Når BTC går opp, går LTC noe opp. Når BTC går ned, går LTC mer ned. Jeg fikk fin avkastning første gang jeg solgte, men hadde fått mer om jeg gikk direkte på BTC. ETH er noe mer uavhengig men kom seg senere etter 2017-kollapsen. Først i går er den i pluss for meg. Når ETH nå raser opp mens BTC går ned, blir jeg urolig. Men toppen skal ikke være nådd enda, så forhåpentligvis kan jeg sitte litt til. 

Obs: Ikke er jeg clever og vi snakker en tusenlapp i innsats. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...