Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Splitter skrev (1 time siden):

Jo, takk. Ikke så aller verst. :whistle:

Jeg er glad for de som har kommet bra utav dette! 

Og skjønner fortsatt ikke nok av hva som trigger hopp og fall til å kjøpe mer krypto. Spesielt må jeg innrømme jeg ikke skjønner hvordan folk tør sette penger i alternative krypto (btc kan hvertfall til dels handles med). 

Lenke til kommentar
5 hours ago, afterall said:

Jeg er glad for de som har kommet bra utav dette! 

Og skjønner fortsatt ikke nok av hva som trigger hopp og fall til å kjøpe mer krypto. Spesielt må jeg innrømme jeg ikke skjønner hvordan folk tør sette penger i alternative krypto (btc kan hvertfall til dels handles med). 

Selv har jeg fulgt med siden 2017, og utifra diverse kanaler på youtube og twitter har jeg blitt overbevist om at det går i 4-års sykluser som avsluttes med en voldsom bullrun/blow off top (eventuelt kan det bli lengre sykluser). Startet å akkumulere Bitcoin i 2019. I 2020 solgte jeg Bitcoin og kjøpte diverse nøye utvalgte altcoins (altcoins med solide organisasjoner bak, samt reell use case, og som er populære og kjente). Målet er mangedobling (20x, 50x 100x?).

Har investert et 6-sifret beløp i følgende altcoins:
 

Theta:        ($0.296)  488%
Chainlink:  ($3.84)    193%
Zilliqa:       ($0.02)     210%
REN:          ($0.178)     72%
Cardano:   ($0.11)       77%
Aave:         ($33.9)     203%
Polkadot:  ($3.99)     125%
Kava:         ($2.867)    -53%

Endret av Leon83
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (6 timer siden):

Jeg er glad for de som har kommet bra utav dette! 

Og skjønner fortsatt ikke nok av hva som trigger hopp og fall til å kjøpe mer krypto. Spesielt må jeg innrømme jeg ikke skjønner hvordan folk tør sette penger i alternative krypto (btc kan hvertfall til dels handles med). 

Det har jo bare å gjøre med å kun satse det en har råd til å tape. Under finanskrisen i 2008 var jeg veldig eksponert i fond/aksjer, og enkelte dager når tallene var på sitt rødeste, var jeg rett og slett i dårlig humør, og hadde vanskeligheter med å konsentrere meg på jobben. Med krypto har jeg bare minet og småkjøpt litt under hele nedgangen, og har ikke mistet en eneste time med nattesøvn. Likevel har jeg større fortjeneste på krypto nå, enn jeg hadde på aksjer. :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Leon83 skrev (12 timer siden):

Selv har jeg fulgt med siden 2017, og utifra diverse kanaler på youtube og twitter har jeg blitt overbevist om at det går i 4-års sykluser som avsluttes med en voldsom bullrun/blow off top (eventuelt kan det bli lengre sykluser). Startet å akkumulere Bitcoin i 2019. I 2020 solgte jeg Bitcoin og kjøpte diverse nøye utvalgte altcoins (altcoins med solide organisasjoner bak, samt reell use case, og som er populære og kjente). Målet er mangedobling (20x, 50x 100x?).

Har investert et 6-sifret beløp i følgende altcoins:
 

Theta:        ($0.296)  488%
Chainlink:  ($3.84)    193%
Zilliqa:       ($0.02)     210%
REN:          ($0.178)     72%
Cardano:   ($0.11)       77%
Aave:         ($33.9)     203%
Polkadot:  ($3.99)     125%
Kava:         ($2.867)    -53%

Noen kanaler på YouTube eller podcastrs du personlig anbefaler?

Lenke til kommentar
7 hours ago, Mountain said:

Noen kanaler på YouTube eller podcastrs du personlig anbefaler?

På Youtube og eventuelt Twitter:
Bob Loukas
DataDash
Crazy4Cryptos
Cryptobud
Crypto Mobster
The Crypto Sniper
Benjamin Cowen
Altcoin Daily (stort sett krypto nyheter)

Willy Woo (Twitter)
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Står rimelig bra til med de eth jeg har ruga på i noen år nå, men kommer sikkert til å gå ned i pris igjen uten at jeg har solgt...

 

Edit, hva er det som egentlig forårsaker prisøkningene vi har sett i det siste? For noen år siden var det jo stor mediedekning og mange privatperoner som hoppet på i stor tro på evigvarende prisøkning og at det skulle bli et stort betalingsmiddel. Kan ikke se det samme nå, så det er jo interessant.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
sam11net skrev (23 timer siden):

Fant en discord kanal hvor det snakkes om pump and dump.

https://discord.gg/DGaXhd4Upp

(nei, det er ikke en virus link som kan selge bestemoren din)

Jeg sier ikke pump and dump er rett, men her kan dere forstå litt mer hvordan de gjør det.

Slike gruppe har vært siden starten.

Funker på små alt coins thats it og ofte kan man brenne seg hardt hvis man ikke tar exit i riktig tid.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (1 time siden):

Slike gruppe har vært siden starten.

Funker på små alt coins thats it og ofte kan man brenne seg hardt hvis man ikke tar exit i riktig tid.

Ja, det vet jeg.

Men jeg har aldri studert de før nå, og sett hvordan de fungere. 

https://discord.gg/DGaXhd4Upp
Her kunne jeg se hvordan de faktisk opererer, men jeg sier selvfølgelig ikke at folk skal begynne med dette for å tjene seg rike.

Det må hver enkelt avgjøre selv.

Lenke til kommentar
On 1/4/2021 at 9:45 PM, Leon83 said:

Selv har jeg fulgt med siden 2017, og utifra diverse kanaler på youtube og twitter har jeg blitt overbevist om at det går i 4-års sykluser som avsluttes med en voldsom bullrun/blow off top (eventuelt kan det bli lengre sykluser). Startet å akkumulere Bitcoin i 2019. I 2020 solgte jeg Bitcoin og kjøpte diverse nøye utvalgte altcoins (altcoins med solide organisasjoner bak, samt reell use case, og som er populære og kjente). Målet er mangedobling (20x, 50x 100x?).

Har investert et 6-sifret beløp i følgende altcoins:
 

Theta:        ($0.296)  488%
Chainlink:  ($3.84)    193%
Zilliqa:       ($0.02)     210%
REN:          ($0.178)     72%
Cardano:   ($0.11)       77%
Aave:         ($33.9)     203%
Polkadot:  ($3.99)     125%
Kava:         ($2.867)    -53%

gang på gang har BTC vist seg å være best å holde. Jakten etter sjuke gains i shitcoins er som å kjøpe skrapelodd(greit så lenge man er klar over det)

selv å holde eth over btc i dette bull runet har vist seg å være tapsprosjekt i forhold til bare btc.

vært i gamet siden 2010/11, innvestert i alt fra altcoins til IPO/ICOs første asicminer "aksjen" etc(gikk fra 0.1btc til 5btc per aksje også til 0). Har jeg lært en ting er det å bare holde BTC hadde vært det mest profitable og også det enkleste. selvfølgelig gøy å leke med andre investeringer ville bare rådet folk det å gjøre det med en veldig liten % av cryptokontoen.

Endret av asimov
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, asimov said:

gang på gang har BTC vist seg å være best å holde. jakten etter sjuke gains i shitcoins er som et å kjøpte skrapelodd(greit så lenge man er klar over det)

selv å holde eth over btc i dette bull runet har vist seg å være tapsprosjekt i forhold til bare btc.

vært i gamet siden 2010/11, innvestert i alt fra altcoins til IPO/ICOs første asicminer "aksjen" etc(gikk fra 0.1btc til 5btc per aksje også til 0). Har jeg lært en ting er det å bare holde BTC hadde vært det mest profitable og også det enkleste. selvfølgelig gøy å leke med andre investeringer ville bare rådet folk det å gjøre det med en veldig liten % av cryptokontoen.

Derfor har jeg vært kritisk til valget av "shitcoins", samt vært relativt tidlig ute med kjøp.

 

Lenke til kommentar
5 hours ago, asimov said:

gang på gang har BTC vist seg å være best å holde. jakten etter sjuke gains i shitcoins er som et å kjøpte skrapelodd(greit så lenge man er klar over det)

selv å holde eth over btc i dette bull runet har vist seg å være tapsprosjekt i forhold til bare btc.

vært i gamet siden 2010/11, innvestert i alt fra altcoins til IPO/ICOs første asicminer "aksjen" etc(gikk fra 0.1btc til 5btc per aksje også til 0). Har jeg lært en ting er det å bare holde BTC hadde vært det mest profitable og også det enkleste. selvfølgelig gøy å leke med andre investeringer ville bare rådet folk det å gjøre det med en veldig liten % av cryptokontoen.

Men ja, mye mer fornuftig å holde seg til Bitcoin som er kongen og "the god market".
I 2017 var det ICO-mania og få var egentlig forberedt på et bear market med 95% nedgang på altcoins. Denne gangen er det litt annerledes. Det har skjedd en del med teknologiene mtp adopsjon og reell bruk. DeFi og staking f,eks. Men vi må også denne gangen gå utifra at det kommer et bear market med drastisk nedgang. Men er ikke sikkert det blir 95% som i 2018.

 

Lenke til kommentar
Leon83 skrev (24 minutter siden):

Men ja, mye mer fornuftig å holde seg til Bitcoin som er kongen og "the god market".
I 2017 var det ICO-mania og få var egentlig forberedt på et bear market med 95% nedgang på altcoins. Denne gangen er det litt annerledes. Det har skjedd en del med teknologiene mtp adopsjon og reell bruk. DeFi og staking f,eks. Men vi må også denne gangen gå utifra at det kommer et bear market med drastisk nedgang. Men er ikke sikkert det blir 95% som i 2018.

 

Såvidt jeg vet har Bitcoin som valuta til å kjøpe ting gått ned. Det virker som at man har innsett at Bitcoin er håpløst som betalingsmiddel, samme med Crypto som ikke er stablecoins. Så bitcoin er nå et effektivt spekuleringsmiddel. Etherium brukes til å lage alts og er motoren bak mange av disse. 

DeFI og staking er andre måter å selge Crypto på, men veldig langt fra noe hvermannsen interesserer seg for. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (5 timer siden):

Såvidt jeg vet har Bitcoin som valuta til å kjøpe ting gått ned. Det virker som at man har innsett at Bitcoin er håpløst som betalingsmiddel, samme med Crypto som ikke er stablecoins. Så bitcoin er nå et effektivt spekuleringsmiddel. Etherium brukes til å lage alts og er motoren bak mange av disse. 

DeFI og staking er andre måter å selge Crypto på, men veldig langt fra noe hvermannsen interesserer seg for. 

At Bitcoin er håpløst? Er det derfor vi har blikket 36 000 dollar? Det kan vel ikke være noen som er interessert i å kjøpe magiske internettpenger vel?

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

problemer med krypto er at den er uregulert og det er "fritt" for svindlere, kriminelle, hvitvaskinger osv å oppere i kryptomarkedet. å bruke blockchain til oppbevaring og overføring av verdier er både genialt og raskere enn banktransaksjoner, sepa osv, jeg vil heller ha mine penger i krypto enn i usd, euro eller i banken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...