Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bitcoin vil gå oppover etter mine kalkuleringer mest fordi det er gode nyheter om coronavaksina om dagen pluss det sitter utrolig mye verdier i btc som er låst, dvs ingen har tilgang til pga kriminell virksomhet, og andre folk som har btc i lommebøker men som har daua pga alderdom, sykdom osv hjelper med å øke verdien. eneste måten bitcoin går ned er når markedet går ned eller når dollaren går opp. som feks hvis det kommer ny bølge med dårlig coronavirus nyheter så vil dette påvirke markedet og btc negativt. sist gang btc dyppet var mars i 2020. 

mine topp 4 krypto investeringer

1 bitcoin

2 etherium

3 litecoin/monero/zcash/dash etc

4 nye opp og kommende 4 generasjons krypto som polkadot, cardano, trx, icx, chainlink, omg, etc 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (På 24.11.2020 den 11.46):

Jeg ville nok cashet ut en god del hvis du har tredoblet pengene.

Ingen er i krypto for å bare tredoble investeringen sin.

 

Leon83 skrev (På 24.11.2020 den 13.54):

Vanskelig å swingtrade. Jeg gjør det enkelt: kjøper i akkumuleringsfasen (2019 og tidlig 2020). Selger ikke før i slutten av 2021 eller begynnelsen av 2022. Nå er det litt mer tydelig at Bitcoin går i 4 års sykluser. Det er når ny ATH nås at bull-markedet virkelig starter.

God strategi,  men jeg er ikke enig i at Bitcoin går i 4-års sykluser. Alle jeg har sett "bevise" dette har motbevist seg selv uten å forstå det. Jeg tror det er en del utålmodig ønsketenking ute og går. Grove cirka-tall som jeg hentet fra tradingview nå:

Fra toppen av 1. til 2. boble: 903 dager, 3623% økning Ca. to og et halvt år.

Fra toppen av 2. til toppen av 3. boble: 1477 dager, 1566% økning. Ca fire år, og her er det eneste datapunktet som støtter 4-års teorien, men man kan ikke basere en teori på bare ett datapunkt...

 

Det har også tatt lengre og lengre tid etter boblene før neste bull market har startet:

1: 350 dager (-84%)

2: 686 dager (-79%)

3: 868 dager (-60%). Her har jeg satt starten på bull market da kursen krysset over 20WMA i slutten av april i år. Krysser vi under igjen vil det følgelig ta enda lengre tid.

 

Jeg har regnet på dette en gang tidligere, og dersom historien gjentar seg perfekt vil Bitcoin få en ny topp i mai/juni 2023 - cirka fem og et halvt år etter forrige topp i slutten av 2017. Basert på samme tall vil neste boble også bli noe mindre enn boblen før (som var mindre enn boblen før der igjen), regnearket mitt sier $140K. Min foreløpige exit-strategi er faktisk basert på disse tallene.

 

Pc Lynet skrev (På 24.11.2020 den 18.11):

Jeg tror ned til rundt $6000 neste halvåret.

Baserer du dette på noe som helst?

Lenke til kommentar
26 minutes ago, BALT3 said:

God strategi,  men jeg er ikke enig i at Bitcoin går i 4-års sykluser. Alle jeg har sett "bevise" dette har motbevist seg selv uten å forstå det. Jeg tror det er en del utålmodig ønsketenking ute og går. Grove cirka-tall som jeg hentet fra tradingview nå:

Fra toppen av 1. til 2. boble: 903 dager, 3623% økning Ca. to og et halvt år.

Fra toppen av 2. til toppen av 3. boble: 1477 dager, 1566% økning. Ca fire år, og her er det eneste datapunktet som støtter 4-års teorien, men man kan ikke basere en teori på bare ett datapunkt...

 

Det har også tatt lengre og lengre tid etter boblene før neste bull market har startet:

1: 350 dager (-84%)

2: 686 dager (-79%)

3: 868 dager (-60%). Her har jeg satt starten på bull market da kursen krysset over 20WMA i slutten av april i år. Krysser vi under igjen vil det følgelig ta enda lengre tid.

 

Jeg har regnet på dette en gang tidligere, og dersom historien gjentar seg perfekt vil Bitcoin få en ny topp i mai/juni 2023 - cirka fem og et halvt år etter forrige topp i slutten av 2017. Basert på samme tall vil neste boble også bli noe mindre enn boblen før (som var mindre enn boblen før der igjen), regnearket mitt sier $140K. Min foreløpige exit-strategi er faktisk basert på disse tallene.

Jeg anser ikke toppen i juni 2011 som en makro-topp. Man hadde en voldsom prisøkning etterfulgt av en 168 dagers mini bear market. (Var et mini bear market i 2019 også). Og på den tiden var det mye mer volatilt pga liten market cap. Så pga den 90% nedgangen så bruker folk det som en egen syklus sammenlignet med 2014 og 2018. Jeg anser november 2013 som første syklus. Ca 4 år (starten på den første syklusen er litt diffus).

Men ja, lengthening cycles som Benjamin Cowen snakker om er jo en mulighet.

Lenke til kommentar
Leon83 skrev (2 minutter siden):

Men ja, lengthening cycles som Benjamin Cowen snakker om er jo en mulighet.

Hehe, Benjamin Cowen er langt mer overbevist angående lengre sykluser enn det jeg er selv, han baserer absolutt alt på matematikk uten å ta hensyn til noe annet. Men, jeg tror han vil ende opp med å få mer rett til slutt, at syklusene vil ta stadig lengre tid med stadig mindre ROI.

Antall bitcoin wallets har også fulgt samme utvikling fra dag 1, så jeg synes det blir feil å ekskludere den første bobla bare for å få dataene til å passe.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (På 24.11.2020 den 11.46):

https://www.reuters.com/article/us-crypto-currencies-high/bitcoin-hits-19000-for-first-time-in-three-years-idUSKBN28413S?il=0

Jeg kjøpte meg inn på hypen i oktober 2017, solgte meg ut på bunn $3500. Blir spennede å se om Bitcoin slår ATH eller korrigerer nedover igjen. Jeg ville nok cashet ut en god del hvis du har tredoblet pengene.

Jupp...

Cashet ut ca. 75%... holder på å kjøpe meg inn igjen.... solgte litt før toppen, men tjener det inn nå, i nedgangen. 

Endret av sam11net
  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Pc Lynet said:

Og der var toppen inne. BTC ned 12.74% siste 24 timer til $16 891

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

xbt.thumb.png.71a21f91c6dabe6d6db2e597ad8b2348.png

grafen viser verdien til bitcoin siden januar 2020 fram til idag. det de fleste ser er ned 12%  mens det jeg ser er 122% opp for 2020 kjent som dritt året. en ting man bør huske på som trader er når verdier går til månen/moon så er det alltid noen som selger ut for å sikkre gevinst. dette fører til at verdien "dupper" på toppen, så jeg så jeg vil ikke tro dette er ned trend.

uansett så tror jeg 1x bitcoin vil være verdt 1 million norske kroner i nær framtid, og neste år vil bli enda bedre for bitcoin når coronavaksinen viser effekt, og demper pandemien. eneste måten bitcoin verdien går ned er som nevnt tidligere i forrige post, hvis vaksinen ikke fungerer og samfunnet går inn i ny lockdown men jeg tviler sterk på dette.

lykke til med tradingen

 

Endret av ex-jordbærplukkeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synd man kjøpte på topp da for nesten 2 år siden før allt raste. Vet ikke lenger engang hva jeg sitter med da den gamle mobilen har den authenticator driten. SÅ må finne frem noe pass greier både til binance og coinbase.

 

Men vet jeg har en hel haug med Vechain osv...

 

Hvordan i alle dager skal man vite hva man tror man sitter i BTC verdi på binance secuirty spørsmålet for å åpne kontoen sin igjen. 2/5 forsøk igjen. For noe tull as

Endret av Centy88
Lenke til kommentar
On 12/16/2020 at 5:50 PM, Centy88 said:

Synd man kjøpte på topp da for nesten 2 år siden før allt raste. Vet ikke lenger engang hva jeg sitter med da den gamle mobilen har den authenticator driten. SÅ må finne frem noe pass greier både til binance og coinbase.

 

Men vet jeg har en hel haug med Vechain osv...

 

Hvordan i alle dager skal man vite hva man tror man sitter i BTC verdi på binance secuirty spørsmålet for å åpne kontoen sin igjen. 2/5 forsøk igjen. For noe tull as

Hvordan gikk det?

Selv har jeg skrevet ned authenticator gjenopprettings-koden for Binance på papir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...