Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

nonlocality skrev (22 minutter siden):

problemer med krypto er at den er uregulert og det er "fritt" for svindlere, kriminelle, hvitvaskinger osv å oppere i kryptomarkedet. å bruke blockchain til oppbevaring og overføring av verdier er både genialt og raskere enn banktransaksjoner, sepa osv, jeg vil heller ha mine penger i krypto enn i usd, euro eller i banken.

Og for oss som ikke er kriminelle, det er for alle:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barezell skrev (1 time siden):

Du må jo nesten lese teksten i sin helhet og ikke bare at bitcoin er håpløst :p 

Fordel å lese hele teksten ja :p for jeg har selv bitcoin og tjent gode penger på dette. Derav er det et veldig godt spekuleringsmiddel, men som sagt, lite nyttig som en valuta å handle for. Og jo mer den har  blitt et spekuleringmiddel, jo mindre relevant som valuta. Og det er helt greit. Man må bare vite hva man kjøper. Blockchain teknologien har neppe revolusjonert noe på 12 år side  det kom ut, borsett fra gode muligheter for oss nerder å tjene lette penger, og for de som ønsker å mekke narkotika på nett med f.eks. monero.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hele krypto markedet er "beefed up" takket være bitcoin som har nådd ath på 30k euro at eth og altcoins også fyrer opp til månen,. de som er skeptisk til krypto har sikkert blitt svindlet, investert i shitcoins, vet ikke hva de driver med (på bærtur) eller kjøpt inn på toppen og tapt sine penger og nå troller andre som tjener penger fordi de føler seg  "lurt".

i mellontiden renner penger inn i min konto det er alt jeg bryr jeg om, så fk haters gonna hate, fk this forum, ber alle seriøse krypto investorer, Leon83, jordbærplukker osv også gjøre det samme, ikke bruk tid og krefter til å diskutere med slike troller  :)

ETH.png.0c25fd81bf029dc1b267740e04d0e585.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
nonlocality skrev (14 minutter siden):

hele krypto markedet er "beefed up" takket være bitcoin som har nådd ath på 30k euro at eth og altcoins også fyrer opp til månen,. de som er skeptisk til krypto har sikkert blitt svindlet, investert i shitcoins, vet ikke hva de driver med (på bærtur) eller kjøpt inn på toppen og tapt sine penger og nå troller andre som tjener penger fordi de føler seg  "lurt".

i mellontiden renner penger inn i min konto det er alt jeg bryr jeg om, så fk haters gonna hate, fk this forum, ber alle seriøse krypto investorer, Leon83, jordbærplukker osv også gjøre det samme, ikke bruk tid og krefter til å diskutere med slike troller  :)

ETH.png.0c25fd81bf029dc1b267740e04d0e585.png

 

Har selv bekjente som er skeptiske til Krypto så har gitt opp med å overtale de. Prøver få familien til å investere litt i Krypto.

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

samme folkene som sier bitcoin er håpløs, svindel, verdiløs, younameit, osv helt siden 2008, ffs 12år har gått, bitcoin verdien har skutt til månen, millioner av mennesker benytter blockchain til overføring milliarder av penger hver eneste sekund. se ut av vinduet folkens, det er år 2021 med flyvende droner, susende el sparkesykkler, uber apps, justeat, peer to peer, blockchain osv er noen få teknologier som former hverdagen til mange millioner mennesker daglig selvom noen dinosaurer ikke benytter disse teknologier. blir bare lei og orker ikke sånne mennesker

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig sett ganske lite kritikk her (hvertfall i det siste).

Som @PgUp påpeker er jo 'hovedproblemet' at Bitcoin vel neppe har utviklet seg de siste 10 årene, og at det reelle bruksområdet som en valuta er skrekkelig snevert. De fleste her er nok enig i at som en vare å spekulere i, så har det vært gode penger å tjene.

Det jeg savner er litt mer konkret om nettopp hvorfor kursen stiger slik: Hva helt spesifikt er det som gjør at en bitcoin er verdt 380% mer enn det den var på samme tid i fjor?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, afterall said:

Jeg har egentlig sett ganske lite kritikk her (hvertfall i det siste).

Som @PgUp påpeker er jo 'hovedproblemet' at Bitcoin vel neppe har utviklet seg de siste 10 årene, og at det reelle bruksområdet som en valuta er skrekkelig snevert. De fleste her er nok enig i at som en vare å spekulere i, så har det vært gode penger å tjene.

Det jeg savner er litt mer konkret om nettopp hvorfor kursen stiger slik: Hva helt spesifikt er det som gjør at en bitcoin er verdt 380% mer enn det den var på samme tid i fjor?

Tror ikke skaperen av Bitcoin tenkte at det skulle være en valuta/betalingsmiddel. Det er digitalt gull og en fullstendig desentralisert asset class.

At den går opp er jo et pågående kjøpspress. Flere kjøpere enn selgere. Dette gjelder alle markeder. Og med Bitcoin så er det jo begrenset antall og halvering i mining-gevinsten per blokk hvert 4. år.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, afterall said:

Det jeg savner er litt mer konkret om nettopp hvorfor kursen stiger slik: Hva helt spesifikt er det som gjør at en bitcoin er verdt 380% mer enn det den var på samme tid i fjor?

som jeg ser det er flere grunner som er årsaken til bitcoin booming i år:

1. korona pandemi, gjør at folk ser etter alternativer for inntjening, sparing osv

2. det har kommet nye profesjonelle investorer inn i bitcoin og kryptomarkedet, spesielt i år

3. 3 januar er bitcoin sin bursdag

4. hype

Lenke til kommentar
nonlocality skrev (23 minutter siden):

som jeg ser det er flere grunner som er årsaken til bitcoin booming i år:

1. korona pandemi, gjør at folk ser etter alternativer for inntjening, sparing osv

2. det har kommet nye profesjonelle investorer inn i bitcoin og kryptomarkedet, spesielt i år

3. 3 januar er bitcoin sin bursdag

4. hype

Jeg er vel enig i alle disse. Men det de har til felles er vel at ingen av delene påvirker hva 'produktet' er?

Hvis jeg skal være ekstra kjip og sette ting litt på spissen kan jeg bytte ordet 'bitcoin' ut med 'tulipaner',  uten at det ser ut til å utgjøre særlig mye forskjell.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, afterall said:

Jeg er vel enig i alle disse. Men det de har til felles er vel at ingen av delene påvirker hva 'produktet' er?

Hvis jeg skal være ekstra kjip og sette ting litt på spissen kan jeg bytte ordet 'bitcoin' ut med 'tulipaner',  uten at det ser ut til å utgjøre særlig mye forskjell.

Produktet er en asset class som over tid også har vekket tillit hos finansinstitusjoner.

Tulipan-boblen var jo én boble. Bitcoin har foreløpig hatt bobler hvert fjerde år, men fortsetter jo bare å øke i pris på lang sikt.
https://medium.com/datadriveninvestor/why-tulip-mania-is-a-bad-comparison-to-crypto-bcbf490cd149

Lenke til kommentar

Jeg tror denne oppgangen er annerledes enn tidligere topper. Vi har hatt et år med ekstrem pengetrykking og devaluation av USD vil etterhvert komme for fullt, det er ikke til å unngå. Så hva gjør man for å beskytte seg mot dette? RIktig, krypto. Digitalt gull. En ting som hadde vært morsomt og sett var gullprisen uten at krypto fantes, kunne nok fort vært 3-4000 $ hadde alle krypto pengene gått inn i gull. Dette er en hedge på så mange måter, både mot bobler i stocks og mot inflation/ devaluation currency.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...