Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

cubis pro , fulgte med rba coil, nuch coil, megabra, men går mye væske og batteri, men moro er det :)

 

Jeg likte ikke Cubis Pro. Nå har jeg bare testet med 1 og 1,5 ohm coil for å ha den som mtl tank, men da gir den svært lite smak.

 

Jeg står nå mellom å kjøpe SXK Corolla som får mye skryt og gir mye smak, eller gå direkte på en Kayfun Mini V3. Skiller ca 700 mellom disse to, så frykter bomkjøp med å velge Kayfun til den prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og noen hundre for tank. Og noen hundre/tusen for mod. Kroner da, selvfølgelig.

 

Folk som klager på prisen på damping er idioter. Det man har brukt på utstyr har man spart inn etter ei uke uten røyk.

Gir ingen mening. Det er ikke slik at damp er kun for tidligere røykere, og da blir det direkte tåpelig å sammenligne prisene på damp mot røyk.

Man kan ikke akkurat si imot at ecigaretter primært blir brukt for å slutte å røyke, så derfor er det også helt kurant å påpeke hvor billigere det er i forhold til røyk. Det at dampen er ett mye billigere og bedre alternativ kan vi jo enes om.

 

 

Joda, så lenge det er snakk om en røyker som skal bytte over til damp så og vedkommende bor i Norge med de priser vi har på tobakk.

Lenke til kommentar

Du bruker den som mtl tank?

 

Gikk du rett på eller prøvde du noen andre selvbygger tanker eller kayfun kloner først?

 

Sett en del videoer av den i det siste, og det som bekymrer meg litt er hvor tungvindt det virker å justere luft, og stenging/åpning av juicekanaler hver gang en må fylle på, samt det virker ikke å være veldig enkelt å bygge på den for en nybegynner.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg bare skal kaste meg i det å kjøpe en kayfun i morgen. Trenger jo en del utstyr for å lage coil selv, så jeg ender vel fort på rundt 1500 totalt for alt som trengs for å være i gang.

 

Ser det selges en del ferdige coil, vil noen av disse passe? Greit å ha noe til jeg kommer skikkelig i gang selv.

 

https://dampshop.no/tilbehor/tilbehor-til-rba/ferdige-coiler?limit=15&p=1

Lenke til kommentar

Nei jeg vil ikke anbefale å kjøpe coils, når du finner ut av hvordan du gjør det så kommer du til å bli arg over at du kjøpte ferdige :p men hvis du skal ha så sørg for at coilen passer i kayfunen og jeg er ikke sikker på hvordan det er med de nye kayfunen men min kayfun har en plastbit under hvor coilen sitter så min kayfun passer ihvertfall ikke til å sub ohme.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg 32g eller høyere (tynnere tråd) blir litt for tynt. Har kanthal 32, 28 og 26 liggende, og av dem ble 28 brukt mest. Dette er for coils mellom 1 og 2 ohm.

Ellers bruker jeg 26g og 24g SS316L for TC coils mellom 0.2 og 0.6 ohm ca.

 

Når jeg skulle handle tråd for første gang så leste jeg litt om hva folk brukte, så noen videoer (busardo er god), og kjøpte 1 tykkelse som jeg trodde var det som passet best for mitt bruk. Tråd er billig, så jeg burde kjøpt de to jeg hadde som "hovedmistenkte" (hø hø) med en gang så hadde jeg sluppet ekstra venting på posten. 

Har du en vapeshop i nærheten du kan stikke innom så er det ett fett.

Lenke til kommentar

34 og 32 er veldig tynt å begynne med, og ikke minst mye vanskeligere å jobbe med. Kjøp inn 26 og 28. Foretrekker selv tykk tråd slik at den ikke blir ødelagt når jeg skifter bomull.

 

http://www.nosmoke.no/diy/diverse/verktoy/coil-master-diy-kit-v2.html

^Jeg har dette settet, og det har stort sett det jeg trenger. Bruker dog en annen saks, og jeg bruker SS316 tråd.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Husk at med tykkere tråd (lavere størrelse som 28 o.l) så må du tvinne mer og jeg aner ikke hvor mye plass det er i de nye kayfunen men kayfun lite har ikke så mye plass for coilen at det er noe å skryte av. Husk å sjekke om du kan sub ohme med den og, hvis ikke så hold deg over 1 ohm.

På KFL+ og KF4 som jeg har, så fungerer 28g best. Problemet med 26g er at tråden blir for tykk, og vil ikke feste seg helt ved skruen. Mulig dette er bedre på KF5 og KF3Mini. Squape har stort hode på skruene, så der bruker jeg 26g. Havner på 0,6Ohm ved 7-8 runder(jeg teller ikke så nøye). Bruker Squape på 11-14W.

 

De aller fleste moddene som er av nyere dato takler fint resistanse under 1 ohm.

Lenke til kommentar

KF5 har redesignet feste, bruker store skruehoder, og inkluderer skruer av ekstra lengde for bruk med claptons. Tar den claptons så tar den både 26g og 24g enkel tråd (og tykkere).

Jeg har forøvrig bygd med både 24g og 26g på KF5, og erfart at det går fint. Tidligere kayfuns vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

KF5 har redesignet feste, bruker store skruehoder, og inkluderer skruer av ekstra lengde for bruk med claptons. Tar den claptons så tar den både 26g og 24g enkel tråd (og tykkere).

Jeg har forøvrig bygd med både 24g og 26g på KF5, og erfart at det går fint. Tidligere kayfuns vet jeg ikke.

Fikk lyst på KF5 nå, kjenner jeg. Har også lyst på Rose 3 som kommer ut om et par uker, så blir nok først den.

 

26g går på KFL+, men sitter ikke bra nok for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...