Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter å begynne med damp så kan det kanskje være lurt å møte opp i fysisk butikk, for da kan du spørre til du blir grønn i trynet, og det er kanskje litt lettere enn å gjøre masse research selv. Du må først bare komme i gang, for jeg leste meg opp noe veldig på e-cig før jeg kjøpte, men du skjønner det ikke helt før du begynner å bruke den, og de første puffene mine var noe av det kuleste jeg har opplevd, skalv som faen fordi jeg hadde ett batteri så nært trynet og var litt redd, hahaha. For en tulling jeg var.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter å begynne med damp så kan det kanskje være lurt å møte opp i fysisk butikk, for da kan du spørre til du blir grønn i trynet, og det er kanskje litt lettere enn å gjøre masse research selv. Du må først bare komme i gang, for jeg leste meg opp noe veldig på e-cig før jeg kjøpte, men du skjønner det ikke helt før du begynner å bruke den, og de første puffene mine var noe av det kuleste jeg har opplevd, skalv som faen fordi jeg hadde ett batteri så nært trynet og var litt redd, hahaha. For en tulling jeg var.

Ja, du er god til å male fanden på veggen:-) Neida..

 

Kjempefint råd du kom med der. Du har så rett så rett, man skjønner det ikke før man har fysisk gjort det, og da er ingenting bedre enn å ha ekspertisen foran seg bak disken. Da gjør jeg ikke noe før jeg har vært i Hegdehaugen 4 tror jeg. Blir vel over helga en gang.

Takk :)

 

(og takk til forrige svar også, men jeg er ikke på FB)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Premium Esigg holder vel til i den gata, og det er helt sikkert den han sikter til. Svindyr butikk.

Svindyr butikk?

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket?  Har det noe med den norske lovgivningen å gjøre tro? hm..

 

Nei, den har vært dyr i flere år. Ligger et godt stykke over de norske nettbutikkene i pris.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja. Jeg har prøvd de på pose, og de var 0.9 ohm. Fikk beskjed om at jeg skulle lese motstand med voltmeter når jeg klagde.

GeekVape sine hadde riktig ohm.

 

Kjøpte alien Clapton 0,45, satte bare på en, 0,54 viser den.

setter jeg på 2 blir vel ohm halvert. :)

 

kjører den inn på 25 w , funker bra, nydelig :)

 

En ting, når jeg skrur tanken på luftkontrollen, kan jeg skru og skru, stopper ikke, er gjengene gåen?

 

lekker ikke,, enda

 

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

 

Grei startpakke

 

https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-tc100w.html

 

​+ 2 batterier

 

og denne

 

https://www.nosmoke.no/joyetech-cubis-pro-sub-ohm-tank.html

 

totalt 900 kr

 

følger med flere typer coiler så du kan prøve deg frem, les på colien hvilken watt den er beregnet for så er du i gang :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nja. Jeg har prøvd de på pose, og de var 0.9 ohm. Fikk beskjed om at jeg skulle lese motstand med voltmeter når jeg klagde.

GeekVape sine hadde riktig ohm.

 

Kjøpte alien Clapton 0,45, satte bare på en, 0,54 viser den.

setter jeg på 2 blir vel ohm halvert. :)

 

kjører den inn på 25 w , funker bra, nydelig :)

 

En ting, når jeg skrur tanken på luftkontrollen, kan jeg skru og skru, stopper ikke, er gjengene gåen?

 

lekker ikke,, enda

 

Du vil få kondenslekasjer snart. Bare å tørke vekk.

25w på 0.27 ohm? Høres lite ut. Jeg kjører 30~w på 0.4 ohm.

 

Mener du juicekontrollen? Luftringen stopper på lukket og 100% åpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nja. Jeg har prøvd de på pose, og de var 0.9 ohm. Fikk beskjed om at jeg skulle lese motstand med voltmeter når jeg klagde.

GeekVape sine hadde riktig ohm.

Kjøpte alien Clapton 0,45, satte bare på en, 0,54 viser den.

setter jeg på 2 blir vel ohm halvert. :)

 

kjører den inn på 25 w , funker bra, nydelig :)

 

En ting, når jeg skrur tanken på luftkontrollen, kan jeg skru og skru, stopper ikke, er gjengene gåen?

 

lekker ikke,, enda

Du vil få kondenslekasjer snart. Bare å tørke vekk.

25w på 0.27 ohm? Høres lite ut. Jeg kjører 30~w på 0.4 ohm.

 

Mener du juicekontrollen? Luftringen stopper på lukket og 100% åpen.

Har bare inne 1 coil , skjønner jeg må ha en til

 

Over lufteringen er der en tynn ring med sånne gripehakk. Denne sitter fast i tanken med kan snurres rundt lufteringen. Vanskelig å forklare.mulig det skal være slik

Lenke til kommentar

 

 

Premium Esigg holder vel til i den gata, og det er helt sikkert den han sikter til. Svindyr butikk.

Svindyr butikk?

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket?  Har det noe med den norske lovgivningen å gjøre tro? hm..

 

Nei, den har vært dyr i flere år. Ligger et godt stykke over de norske nettbutikkene i pris.

 

 

 

Ok. Det har vel med avgiftsnivået i dette landet å gjøre også. Hvis røyk er dyrt, må vel e-sigaretter også være det, for å avskrekke...

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

 

Grei startpakke

 

https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-tc100w.html

 

​+ 2 batterier

 

og denne

 

https://www.nosmoke.no/joyetech-cubis-pro-sub-ohm-tank.html

 

totalt 900 kr

 

følger med flere typer coiler så du kan prøve deg frem, les på colien hvilken watt den er beregnet for så er du i gang  :)

 

 

 

Takk, så fin ut den !

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

 

Ja, jeg kjøpte min første dings der. Trivelige folk som jobber der, men prisene er vel (som alltid) lavere på nettbutikker. Det er jo bare å gå innom og se hva du synes.

 

Ja, skal jamen ta meg en tur . Så et innslag derfra i "Idiotkassa". Han som ble intervjuet virka veldig grei:-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Premium Esigg holder vel til i den gata, og det er helt sikkert den han sikter til. Svindyr butikk.

Svindyr butikk?

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket?  Har det noe med den norske lovgivningen å gjøre tro? hm..

 

Nei, den har vært dyr i flere år. Ligger et godt stykke over de norske nettbutikkene i pris.

 

 

Ok. Det har vel med avgiftsnivået i dette landet å gjøre også. Hvis røyk er dyrt, må vel e-sigaretter også være det, for å avskrekke...

 

Nei, da ville jo andre norske dampebutikker med utsalg vært like dyre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Premium Esigg holder vel til i den gata, og det er helt sikkert den han sikter til. Svindyr butikk.

Svindyr butikk?

 

Hvorfor blir jeg ikke overrasket?  Har det noe med den norske lovgivningen å gjøre tro? hm..

 

Nei, den har vært dyr i flere år. Ligger et godt stykke over de norske nettbutikkene i pris.

 

 

Ok. Det har vel med avgiftsnivået i dette landet å gjøre også. Hvis røyk er dyrt, må vel e-sigaretter også være det, for å avskrekke...

 

Nei, da ville jo andre norske dampebutikker med utsalg vært like dyre.

 

Ok, ja det er vestkanten. Hvis det finnes en butikk på østkanten går jeg heller der. Men Hegdehaugen 4 var den eneste som dukka opp ved googling, derfor trodde jeg at den var den eneste i Oslo som solgte e-sig-utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...