Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Vaporesso Gemini RTA, skal være omtrent identisk bortsett fra litt småplukk som luftportene mot coilene, litt bredere juiceåpninger og sånt. Den er ihvertfall ikke en MTL-tank, men kan funke om nøden er stor. Primært en DL tank, og til det er den bra.

Om Griffin har tilsvarende MTL-egenskaper, så ville jeg valgt noe annet for det bruket.

Lenke til kommentar

Da har jeg bygget min første coil. snurret en selv rundt et skrujern, og brukte en som var ferdig snurret kjøpt i butikk.


Var litt tilpassing med bomull, få riktig mengde og tykkelse, men med litt prøving og feiling kom jeg nå i mål.


Begge er på 0.8 ohm, så alt bra så langt.



Men når jeg skal prøve de så smeller det noe voldsomt, slik det er når andre tanker "spytter". Noen som vet hva jeg kan ha gjort feil her siden dette skjer? Ikke spesielt behagelig for å si det rett ut.


Lenke til kommentar

Bare en coil som er på denne av gangen. Burde ordlagt meg bedre, mente at jeg laget to, rett og slett for øvingens del, men kun en er montert av gangen på kayfun.

 

Popping, smelling. Et smell hver gang jeg fyrer, etterfulgt av ett lite lufttrykk som kommer ut av enden og inn i munnen. Er som jeg har hatt med andre tanker når de spytter, bare at her får jeg ikke noe juice i munnen når det skjer.

 

Kjører på 14W, men er samme resultat på 9W og på 20W.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare en coil som er på denne av gangen. Burde ordlagt meg bedre, mente at jeg laget to, rett og slett for øvingens del, men kun en er montert av gangen på kayfun.

 

Popping, smelling. Et smell hver gang jeg fyrer, etterfulgt av ett lite lufttrykk som kommer ut av enden og inn i munnen. Er som jeg har hatt med andre tanker når de spytter, bare at her får jeg ikke noe juice i munnen når det skjer.

 

Kjører på 14W, men er samme resultat på 9W og på 20W.

 

kanskje kjør mer watt, kjører 30 watt på 0,2 ohm, har hatt det der med sprut, tar ut rører kjører gjennom en qtips, og monter coilen før du skrur på røret, vet ikke helt, rister den litt og lar den stå litt med full tank så kommer den seg

Lenke til kommentar

Har løst seg nå etter å ha bygget noen flere coil, vært litt mer nøye med plassering av bomull og mengde bomull, så nå er "spytting" og all sprakingen gitt seg.

 

Noen som har erfaring med å bygge ut kapasiteten på kayfun mini?  Ser der selges deler en kan bytte ut glasset med for å øke kapasitet til 3,6 og 4,2ml. Enkelte ganger jeg kunne tenkt meg større kapasitet på turer og slikt.

 

http://shop.svoemesto.de/atomizer/kayfun-mini-v3-zubehoer

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Nope, men jeg har en quartz ring som jeg kan bytte ut plastringen på kayfunen med, nå vet jeg ikke om de har byttet over til glass da, jeg ville bare ha muligheten til å dampe tank-killers også uten å drepe tanken min :p Tank-killers spiser seg igjennom plast basically. Å så morsomt det var da min gamle cartomizertank i plast begynte å sprekke opp og det var hot cinnamon juice OVERALT :p

Har også en sånn spesiell ring med hull i så jeg bare skrur tanken litt opp og så fyller og lukker kjapt igjen. No mess, no stress! Men forloveden min klarte å knekke den (BUUHUU :( ) når han tok i for hardt når jeg ba han skru den opp for meg, så jeg må huske å kjøpe ny, de er så verdt det så man slipper både bunnfylling og toppfylling. (lakk etter montering uansett om jeg fylte oppe eller nede, men det er mer ett meg problem tror jeg, jeg er omtrent den eneste som jeg kunne komme i kontakt med som hadde så store problemer med det)

Lenke til kommentar

Du har vel bestilt den en plass? Finner vel kvittering i epostarkivet?

Er noen år siden jeg bestilte den og fant heller ingenting i e-mailen. Husker ikke engang hva det het, prøvd å søke på refill replacement ring i flere variasjoner uten hell, men hvis jeg husker rett så var det ganske vanskelig å finne den i utgangspunktet, så jeg finner den nok etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...