Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan vil det funke å ta en juice uten nikotin og tilføye nikotin?

Om jeg feks kjøpe en 100ml flaske med nikotin fra utlandet, og en flaske med feks Twelve Monkeys i Norge, og blander dette?

Du vil miste noe av smaken, siden du "vanner" ut juicen. Hvis du skal blande ut ferdigjuice, så vil jeg anbefale at du kjøper 100 mg base (dette er 100 mg pr 1000 ml). Da trenger du bare å tilsette 1 ml base pr 9 ml juice for å få 10 ml med 1 mg nikotin.
Lenke til kommentar

 

Hvordan vil det funke å ta en juice uten nikotin og tilføye nikotin?

Om jeg feks kjøpe en 100ml flaske med nikotin fra utlandet, og en flaske med feks Twelve Monkeys i Norge, og blander dette?

Du vil miste noe av smaken, siden du "vanner" ut juicen. Hvis du skal blande ut ferdigjuice, så vil jeg anbefale at du kjøper 100 mg base (dette er 100 mg pr 1000 ml). Da trenger du bare å tilsette 1 ml base pr 9 ml juice for å få 10 ml med 1 mg nikotin.

 

Takk for svar! 

Bruker Aspire Cleito, som er rimelig "kvass" på smak, vil kanskje ikke merke så stor forskjell da?

 

Edit: Hvilke base anbefaler du?

Endret av Ulleboy
Lenke til kommentar

Selv kjøper jeg 100 ml med 100 mg i PG fra mixnmatcheliquids.com/.

 

Mange vil ikke anbefale 100 mg, da dette er ganske sterkt. Men de glemmer at det er mye enklere å holde orden på matten når man ganger/deler på 10. Når man ikke trenger å fokusere på matte, så er det også enklere å holde ting på bordet i orden.

 

Jeg blander alltid 100 ml 50/50 om gangen. Da trenger jeg bare å bytte ut 18 ml PG-base med 18 ml nikotinbase, så har jeg mine 1,8% nikotin.

 

Jeg anbefaler også, på det sterkeste, at du bruker nitrilhansker når du blander. Nitril stopper nikotin, noe latex ikke gjør.

Lenke til kommentar

Ja og nei.

 

Tilsetter du smaks essens som er VG basert og har base som er VG så vil ikke VG/PG forholdet endres. Nikotin styrken vil synke litt.

Jeg sa VPG, ikke VG. VPG er blanding av VG og PG. Tilsetter du en av delene, så vil den delens prosentandel bli høyere.
Lenke til kommentar

 

Hvordan vil det funke å ta en juice uten nikotin og tilføye nikotin?

Om jeg feks kjøpe en 100ml flaske med nikotin fra utlandet, og en flaske med feks Twelve Monkeys i Norge, og blander dette?

Du vil miste noe av smaken, siden du "vanner" ut juicen. Hvis du skal blande ut ferdigjuice, så vil jeg anbefale at du kjøper 100 mg base (dette er 100 mg pr 1000 ml). Da trenger du bare å tilsette 1 ml base pr 9 ml juice for å få 10 ml med 1 mg nikotin.

 

Nei, det er 100mg/ml, ikke per liter.

 

Altså, 10% base gir 10mg/ml nikotinstyrke.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Euhm, okay, jeg tror jeg skal Google litt mer om hvordan lage en ren VG juice selv. For jeg er smålig forvirret.

Trur ikke det er noen som selger ren VG e-juice. Det heter MAX VG og neste er 80/20 VG/PG, da ligger MAX VG mest sannsynlig på noe mellom 80%VG og noe under 100%. Trur ikke du skal merke noe til PG'en hvis du går for 80% eller mer. Merker du PG når du damper 70*30 VG/PG? Merker du ubehag hvis det er røykmaskin i et lokale?

 

http://www.vapouriz.co.uk/e-liquid-store/max-vg-dripper-range-e-liquid-e-juice/

 

https://novavapes.co.uk/en/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...