Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Rimelig ny vaper her! Hvor kjøper dere juice med nikotin? Mulig dere også har tips til hvilke smaker jeg bør teste? Prøver å slutte med sigaretter, røkt Lucky i alt for mange år, håper på noe med lignende tobakk smak.

Kjøpte nylig Halo Purity Prime 15 24mg fra pink-mule.com. Dansk nettside, men varen så ut til å ha blitt sendt fra Spania. Den var heftig sterk, må nok finne noe som er litt snillere mot halsen  :hmm: Smaken var ikke dum da.

Endret av JVMyhre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har inntrykk av at 12mg er ganske vanlig, og da blir 24mg litt mye ja. Da jeg begynte med damping kom jeg fra prince mild, og ved selvblanding var jeg komfortabel på ca. 13-14mg, og har etterhvert stabilisert meg på 12mg (1,2%).

 

Flere nettbutikker leverer juice med nikotin, men ingen lovlige i Norge. Selv handler jeg nikotin fra Liberty Flights. De har bra utvalg av både ferdig juice og DIY for de som er komfortabel med å mikse selv. Ta en titt på utvalget deres.

 

Hvis du prøver noe annet enn tobakkssmaker er det sjanser for at du blir positivt overrasket. Blood Tonic, Berry Nice, eller evt. "The Temperance Range Pack" (sample pakken nederst) kan anbefales å teste mens du leter etter en eller flere favoritter. :)

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

24 mg trenger ikke være sterkt. Kommer helt an på utstyret. Selv begynte jeg med 24 mg, og dampet det i 1 1/2 år før jeg trappet ned. Men det har vært stor utvikling på utstyrssiden. Hadde jeg puttet 24 mg i tanker jeg idag bruker 3 mg på, så hadde jeg gått rett i bakken. Selv begynte jeg med en eRoll, og da var det helt nødvendig for meg med 24 mg.  

Lenke til kommentar

Forrige taler støttes.

Når jeg begynte med damping var jeg ute etter noe som ikke bare kjentes ut omtrent som sigarettrøyk, men som også både så ut som og kunne håndteres som en sigarett. Da anbefalte forhandleren meg en Joyetech 510-T og solgte meg kinesisk juice med tobakksmak. Ikke rart jeg spedde litt på med nic-blandingen i starten, for der var det verken god trekk eller særlig dampproduksjon. Det var ikke før jeg kom over på eGo-batterier og C5 clearomizere det begynte å komme seg, og det er noen modder siden.

 

God dampproduksjon er viktig. Godt fungerende utstyr er viktig. Ting som ikke fungerer tilfredsstillende kan fort bli en turn-off. Heldigvis har det skjedd mye på utstyrssiden de siste årene.

Lenke til kommentar

Har handlet PG og VG i 100ml flasker fra både Friske Drag og Liberty Flights. Det er samme produkt, og det er Liberty Flights labels på flaskene jeg fikk levert fra Friske Drag. Så det er samme produkt levert på 1-2 dager, istedenfor 7-10 dager fra LF.

 

Forøvrig har jeg lagt meg til en vane å kun bestille det som ikke er tilgjengelig i Norge utenfra, resten tas fra norske leverandører. Det gjør det litt enklere mtp. beløpsgrenser ifbm. fortolling osv. Unntaket er når de tom der jeg vanligvis handler, men ettersom det er samme produkt så er det null problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...